اقامت پس از تحصیل در کانادا به چه معنی می باشد؟ یکی از راه های ورود به کشور کانادا می تواند اخذ ویزای تحصیلی کانادا باشد و متقاضیان می توانند جهت اقامت پس از تحصیل در کانادا اقدام نمایند، البته با توجه به شرایط و قوانین موجود این امکان همچنان وجود دارد که جهت اقامت پس از تحصیل در کانادا اقدام نمود.

کشور کانادا علاوه بر سیستم آموزشی قوی این امکان را برای دانشجویان فراهم نموده است که بتوانند در این کشور اقامت داشته باشند که در ادامه درباره ی روشهای عمومی که در همه استانها برای متقاضیان قابل اجرا است، می پردازیم. علاوه بر این روشها می توان بر اساس استانی که در آن تحصیل کرده اید امکان اقامت دائم را بررسی کنید.

چنانچه مقطع تحصیلی خود را در کانادا به اتمام رساندید می توانید برای اخذ اقامت وارد برنامه ی PGWP شوید که این برنامه به نام   Post-Graduation Work Permit Program در کانادا شناخته می شود و دانشجویی که یک مقطع تحصیلی را در کشور کانادا گذرانده (به شرط اینکه در یک موسسه معتبر دارای  DLI Number درس خوانده باشد) می تواند مجوز ورود به این پروسه را داشته باشد البته با توجه به تنوع راه های موجود برای اقامت پس از تحصیل در کانادا این یکی از برنامه هایی است که دانشجویان می توانند جهت اخذ اقامت دائم کانادا اقدام نمایند.

در این نوع اقامت محدودیت زمانی برای دانشجو تعیین می شود، شما می توانید با توجه به دوره ی تحصیلیتان زمان این اقامت را مشخص نمائید، به طور مثال یک دانشجوی دوره ی لیسانس که چهار سال است می تواند در بیشترین حالت ممکن این اقامت را تا سه سال تمدید نماید و امکان تمدید این نوع اقامت بیش از سه سال نمی شود.

بحث اقامت بعد از تحصیل در کانادا برای دانشجویان و متقاضیان تحصیل در کانادا آنچنان مهم و قابل تأمل است که دانشجویان را به لحاظ اینکه خواهان استفاده از آموخته‌ ها و دانش‌ ها و علوم دریافتی در طول دوران تحصیل خود در کانادا بوده و به نحوی می خواهند که این اطلاعات دریافتی خود را با کار و اقامت بعد از تحصیل در کانادا به ظهور برسانند.

چنانچه مایل به اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا هستید اولین قدم پس از فارغ التحصیلی در کانادا جهت تمدید اقامت دریافت مجوز کاری است. البته اخذ مجوز کاری و اجازه اقامت برای پس از تحصیل در کانادا در تمامی ایالت ها شبیه به هم می باشد. اخذ اقامت بعد از تحصیل در کانادا از طریق ازدواج در کانادا ، اخذ اقامت بعد از تحصیل در کانادا از طریق کار در کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا را از موارد قوانین و راههای اقامت پس از تحصیل در کانادا نام برد . که در اینجا به هر کدام از این راه‌ها می پردازیم:

اقامت بعد از تحصیل در کانادا از طریق کار در کانادا

دانشجویان و متقاضیان تحصیل درکانادا از طریق و راه دیگری می توانند اقامت بعد از تحصیل در کانادا را داشته باشند و آن راه ازدواج می باشد. این افراد اگر با یک شخص که دارای تابعیت کانادا است ازدواج نمایند برای اثبات ازدواج باشخص تبعه کانادا شخص باید حداقل به مدت ۲سال به صورت مشترک با تبعه کانادا زندگی کرده و در یک خانه با هم به صورت مشترک امرار معاش کرده باشند و ثابت نمایند که ازدواج صوری نبوده است.

البته در خصوص اقامت بعد از تحصیل در کانادا ازطریق ازدواج این نکته قابل ذکر می باشد که اگر در این مدت صاحب فرزند شوند و تولد فرزند در کانادا نیز داشته باشند  شخص دانشجو و فارغ التحصیل درکانادا می تواند به صورت سریعتر و آسانتر به اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا برسد.

از دیگر دلایلی که شخص دانشجو به اقامت بعد از تحصیل در کانادا احتیاج دارد این است که در زمان تحصیل در کانادا هزینه‌های بالایی را متحمل و متقبل شده است و بعد از اتمام تحصیلات احتیاج دارد و اقامت کانادا را به دست آورده و هزینه‌های پرداختی را مجددا به دست آورد و این موضوع صرفا با کار پس از تحصیل در کانادا و اقامت پس از تحصیل در کانادا ممکن و محقق خواهد شد و برای این کار به مجوز کار فارغ التحصیلان در کانادا احتیاج می باشد.

همچنین در خصوص بحث اقامت بعد از تحصیل در کانادا می توان بیان نمود که همسر او از طریق کار تمام وقت و پرداخت مالیات به اقامت دائم کانادا برسد. یک نکته مهم در خصوص  اقامت بعد از تحصیل در کانادا این است که امکان پیدا نمودن کار برای فارغ التحصیلان مقطع فوق لیسانس و دکترا بیشتر و بهتر بوده و امکان پذیر تر خواهد بود.

البته در خصوص اقامت بعد از تحصیل در کانادا از طریق کار ذکر این نکته خالی از لطف نمی باشد که همراه و همسر شخص دانشجو در کانادا در حال تحصیل است خواهد توانست که درخواست کار در کانادا را داده و مشغول به کار شود و در آن مدتی که شخص اصلی در حال ادامه تحصیل است و شخص اصلی نیز بعد از فارغ التحصیلی به تبع اقامت همسر خود به اقامت پس از تحصیل در کانادا برسد.

اقامت بعد از تحصیل در کانادا ازطریق ازدواج

دانشجویان و متقاضیان تحصیل درکانادا از طریق و راه دیگری می توانند اقامت بعد از تحصیل در کانادا را داشته باشند و آن راه ازدواج می باشد. این افراد اگر با یک شخص که دارای تابعیت کانادا است ازدواج نمایند برای اثبات ازدواج باشخص تبعه کانادا شخص باید حداقل به مدت ۲سال به صورت مشترک با تبعه کانادا زندگی کرده و در یک خانه با هم به صورت مشترک امرار معاش کرده باشند.

البته در خصوص اقامت بعد از تحصیل در کانادا ازطریق ازدواج این نکته قابل ذکر می باشد که اگر در این مدت صاحب فرزند شوند و تولد فرزند در کانادا نیز داشته باشند  شخص دانشجو و فارغ التحصیل درکانادا می تواند به صورت سریعتر و آسانتر به اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا برسد.

شرایطی که شما را واجد شرایط بر ای اقدام در برنامه  PGWPP می کند

  1. دوره ی تحصیلی شما باید به صورت تمام وقت بوده باشد.
  2. طول دوره ی تحصیلی شما می بایست کمتر از هشت ماه ( معادل با ۹۰۰ ساعت ) نباشد.
  3. شرایط سنی شما باید حداقل به هجده سال رسیده باشد تا بتوانید برای این نوع اقامت درخواست دهید.
  4. هنگام در خواست برای برنامه PGWPP باید ویزای تحصیلی شما معتبر باشد.
  5. متقاضی با دریافت تائیدیه برای در خواست برنامه نهایتا نود روز فرصت دارد و این تائیدیه را می توان همراه با گواهی فارغ التحصیلی درخواست نمود.
  6. برای درخواست این برنامه شما باید مدرک فارغ التحصیلی را ارائه نمائید ، در صورت نداشتن مدرک فارغ التحصیلی می توان با ارائه گواهی فراغت از تحصیل برای این برنامه اقدام نمود.
  7. مدرک فارغ التحصیلی شما باید مورد تائید باشد بدین گونه که :
  • تایید رسمی مدرک
  • مجوز تحصیل معتبر
  • گذرنامه
  • عکس گذرنامه
  • دیگر اسناد خاص مربوط به وضعیت شما (به عنوان مثال، معاینه پزشکی)

توجه داشته باشید مادامی که توانستید مجوز کاری دریافت نمائید می توانید از خدمات بیمه درمانی دولت کانادا از طریق  REGIE برخوردار شوید، پیشنهاد می گردد هرچه سریعتر جهت اخذ کارت بیمه خود اقدام نمائید.

همانطور که گفته شد برنامه های مهاجرتی کانادا در اکثر ایالت ها وجود داشته و برنامه های متنوعی در ایالت ها وجود دارد که در این قسمت به یک برنامه ی مهاجرتی در استان کبک اشاره می نمائیم.

باید توجه داشت که بعد از درخواست کارت اقامت در استان کبک، این کارت به آدرس محل سکونت شما پست خواهد شد. هنگامی که کارت اقامت پس از تحصیل در کانادا را دریافت نمودید از آن پس اگر هرگونه جابجایی در محل سکونت خود داشتید را باید به اداره مهاجرت کانادا CIC اطلاع دهید.

برنامه-اقامت-peq

برنامه اقامت PEQ

اگر شما مایل به تحصیل و در نهایت اقامت پس از تحصیل در کانادا هستید می توانید با استفاده از برنامه PEQ برای اخذ اقامت دائم اقدام نمائید. افرادی که می توانند خود را واجد شرایط برای برنامه PEQ بدانند که اگر :

  • متقاضیان و یا دانشجویانی که در کبک فارغ التحصیل شده اند،
  • دانشجویانی در حال اتمام تحصیل هستند،
  • کارگران خارجی که اقامت موقت دارند .
  • شرایط لازم جهت اخذ اقامت کانادا از طریق برنامه  PEQ :
  • به هنگام درخواست برای CSQ می بایست شرایط PEQ را داشته باشید در واقع شرایط و قوانین کبک را رعایت کرده باشند.
  • متقاضی می بایست حداقل نصف دوران تحصیلی خود را در استان کبک گذرانده باشد.
  • هنگام درخواست یا تحصیل خود را به اتمام رسانده باشد و یا شش ماه از دوره ی تحصیلی اش باقی مانده باشد.
  • مسلط به زبان فرانسه باشد
  • با ارائه مدرکی اثبات نماید که حداقل هزینه خود را برای زندگی و در صورت همراه داشتن هزینه های همراهان را ساپورت می کند.
  • سن او به هجده سال رسیده باشد و دارای گذرنامه معتبر باشد.

این نکته را که باید بدانید که اگر فرم درخواست خود را در کبک تقاضا می نمائید می بایست در کبک سکونت داشته باشید .

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
ویزای همراه کشور کانادا ویزای همراه کشور کانادا

سیاست های مهاجرتی سخاوتمندانه کشور کانادا این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا هم...

سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

نظرات کاربران
Call Now Button