اقامت پس از تحصیل در ژاپن(Japan)

اقامت پس از تحصیل در ژاپن

کشور ژاپن یکی از کشورهای جهان است که دانشجویان بین المللی زیادی را به سوی خود جلب می نماید.کشور ژاپن یکی از نمونه های موفقیت در نحوه ایجاد فرصتهای شغلی برای شهروندان خود می باشد. ژاپن با پیاده سازی سیستم خاص خود سبب کاهش نرخ بیکاری در کشور شده است.متقاضیان کار در ژاپن با حمایت ها و راهنمایی های ارگان های دولتی با موقعیت های کاری مورد نیاز صنایع و ادارات و بخشهای خدماتی کشور آشنا می شوند و به استخدام این ارگانها در می آیند.سیستم استخدام نیروی کار در ژاپن بر پایه آموزش نیروی کار ساده و تربیت نیروی کار متخصص می باشد.در نتیجه شرکتهای ژاپنی حاضر نیستند نیروی کار خود را که منابع زیادی برای آموزش وی صرف نموده اند، به آسانی اخراج کنند و این پدیده به ندرت در ژاپن به چشم می خورد.

در دانشگاه ها دانشجویان توسط ارتباطی که دانشگا هها با صنایع این کشور برقرار می نمایند فرصت های کار در ژاپن را برای دانشجویان معرفی می نمایند، دانشجویان در حین تحصیل در ژاپن با فرصت های کار در ژاپن آشنا شده بنا بر علاقه و تخصص خود یک موقعیت شغلی در ژاپن را انتخاب کرده و بر اساس آن سال های تحصیل خود را ادامه می دهند. ژاپن همواره به نیروی کار ماهر و متخصص نیاز داشته است در نتیجه  دانشجویان خارجی پس از تحصیل در ژاپن فرصت های مناسبی برای کار در ژاپن خواهند یافت زیرا دولت از جذب نیروی کار ماهر و متخصص در ژاپن حمایت می کند. دانشجویان در زمان تحصیل در ژاپن اگر موفق به یافتن کار در ژاپن گردند می توانند اقامت دانشجویی ژاپن را به اقامت کاری ژاپن تبدیل کنند. در ژاپن ۲۷ نوع اجازه اقامت وجود دارد و نوع فعالیت شخص در ژاپن را نوع اجازه اقامت او مشخص می کند. دانشجو حین تحصیل در ژاپن باید فعالیتی را انتخاب کند که متناسب با یکی از انواع این نوع اقامت در ژاپن باشد که منجر به اخذ اقامت بلند مدت دانشجو در ژاپن می گردد.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در ژاپن ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در ژاپن توضیح دادیم .

اگر دانشجو در حین تحصیل در ژاپن موفق به یافتن کار در ژاپن نگردد به وی فرصتی ۶ ماهه جهت یافتن کار داده می شود که این مدت می تواند تا ۱ سال نیز تمدید شود، اگر دانشجو موفق به یافتن کار در این مدت شود می تواند اقامت دانشجویی خود را به اقامت کاری تبدیل نماید که تحت شرایطی می تواند منجر به اخذ اقامت دایم ژاپن گردد. اگر مایلید اقامت دانشجویی ژاپن را به اقامت کاری ژاپن که همان اقامت پس از تحصیل در ژاپن می باشد تبدیل کنید باید با یک کارفرمای ژاپنی یک قرارداد کار تمام وقت داشته باشید در این صورت می بایست در خواست کار در ژاپن را به اداره مهاجرت محلی ارایه نمایید و مجوز کار در ژاپن را دریافت نماید برای دریافت مجوز کار در ژاپن کار فرما و متقاضی کار هر دو باید شرایط خاصی داشته باشند تا این مجوز صادر گردد. دانشجویان طبق قانون اجازه کار در ژاپن را ندارند مگر اینکه برای انجام کار پاره وقت از اداره مهاجرت تقاضای مجوز کار در ژاپن در دوره تحصیل نمایند. در صورت موافقت با این امر تعداد ساعات این کار محدود بوده و نباید با برنامه های درسی دانشجو تداخل داشته باشد. البته نکته جالب اینکه اگر شخص در دانشگاه کارهایی همچون دستیار استاد و همچنین پروژه های تحقیقاتی که مربوط به دانشگاه شود بیابد و در قبال آن دستمزد دریافت نماید نیاز به کسب مجوز از اداره مهاجرت ژاپن نداشته و جالب تر اینکه محدودیت زمانی برای این نوع کار وجود ندارد. البته به شرطی که با برنامه های درسی دانشجو تداخل نداشته باشد.  نکته قابل ذکراینکه گرفتن این مشاغل در دانشگاه در سال های اول دانشگاه امکان پذیر نیست. همانگونه که اشاره شد در سایر مشاغل نیاز به اخذ مجوز از اداره مهاجرت ژاپن و برای کارهای بالای ۲۸ ساعت مجوز دوم دیگری لازم است.نکته عجیب برای کار دانشجویان در ژاپن اینکه قانون انجام کارهایی که در ارتباط نزدیک با افراد ژاپنی هستند را ممنوع کرده برای مثال طبق قانون خارجیان نمیتوانند در رستوان های ژاپنی به عنوان پیش خدمت یا نظافتچی مشغول کار شوند.

طبق قانون ۱۰ سال اقامت در ژاپن منجر به اخذ اقامت دایم می گردد که در مقایسه با دیگر کشورها اخذ اقامت دایم ژاپن زمان بیشتری را نیاز خواهد داشت. در این میان یک استثنا برای مشاغلی که در گروه شغل های خاص قرار میگیرند وجود دارد اگر شما در زمره متخصصانی باشید که در حرفه خود یک فرد بسیار ماهر و حرفه ای با تخصص بالا باشید Highly skilled professional  بعد ازگذشت ۴ سال و ۶ ماه که حایز شرایط و صاحب این شغل شده اید می توانید اقامت دایم ژاپن را دریافت کنید. البته دریافت اقامت دائم ژاپن نیاز به دارا بودن شرایط دیگری هم هست که می توان به پرداخت کامل مالیات در سال های اقامت در ژاپن، قرار گرفتن تحت پوشش بیمه درمانی در ژاپن و دریافت حداقل در آمد سالانه که توسط دولت ژاپن معین می گردد و… اشاره کرد.

همچنین باید اشاره کرد که ازدواج با یک تبعه ژاپنی بعد از ۵ سال منجر به اخذ اقامت دایم ژاپن می گردد. با توجه به شرایط اخذ اقامت ژاپن که نسبت به سایر کشورهای تراز اول دنیا شرایط دشوارتری دارد و با توجه به زیان ژاپنی که زبان بسیار دشواری برای یادگیری می باشد، انتخاب های بهتری در میان کشورهای اروپایی برای علاقه مندان به مهاجرت به کشورهای پیشرفته وجود دارد. ژاپن به دلیل دارا بودن اقتصاد گسترده و تکنولوژی پیشرفته  سالانه دانشجویان زیادی را برای پیوستن به بازار کار ژاپن جذب کرده است .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت ژاپن مقاله ” اقامت در ژاپن ” را مطالعه بفرمایید .

اقامت پس از تحصیل در ژاپن – کار در ژاپن پس از فارغ التحصیلی

در سال های اخیر، تعداد فزاینده ای از دانشجویان خارجی پس از فارغ التحصیلی خود در شرکت های ژاپنی کار کرده اند .روش های مورد نیازخارجیان برای پیدا کردن کار تمام وقت در واقع همان پروسه ی پیدا کردن کار پاره وقت برای دانشجویان بین المللی است. شما نیاز به تحقیقات زیادی درزمینه  استخدام  شرکت ها از طریق مراجعه به مرجع ها  و پس از آن تماس با شرکت محبوب است . از نظر برنامه، بسیاری از شرکت های ژاپنی تمایل به جذب دانشجو تازه فارغ التحصیل شده در ژاپن را دارند  بنابراین، تمایل برای جذب دانشجویان و شرکت های ژاپنی  در طول یک فصل خاص برای انجام فعالیت های مختلف استخدام و اشتغال وجود دارد. این خیلی مهم است که شرکت های ژاپنی از دانشجویان فارغ التحصیل در ژاپن حمایت کرده و آنهارا جذب بازار کار ژاپن کرده اند.

اقامت پس از تحصیل در ژاپنجمع آوری اطلاعات  در مورد فرصت های شغلی برای کار پس از تحصیل در ژاپن

خارجیان برای پیدا کردن  کار پس از تحصیل در ژاپن می توانند به مراکز زیر مراجعه کنید :

  1. استفاده از مجلات اشتغالژاپنی
  2. استفاده از مرکز خدمات اشتغال اتباع خارجی
  3. استفاده از اینترنت
  4. جلسه توجیهی شرکتهای سهامی در ژاپن  و شرکت در سمینارها
اقامت پس از تحصیل در ژاپن

اقامت پس از تحصیل در ژاپن

شما می توانید برای مهاجرت به  ژاپن مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به ژاپن  ” را مطالعه فرمایید .

اقامت پس از تحصیل در ژاپن تغییر در وضعیت محل اقامت برای کار پس از تحصیل دانشجویان خارجی

در ژاپن اقامت برای خارجیان نزدیک به بیست و هفت وضعیت اقامت وجود دارد ، و وضعیت  اقامت خارجیان مرتبط با نوع فعالیت آنها در ژاپن فرق دارد .برای  وضعیت کار پس از تحصیل در ژاپن باید مجوز کار داشته باشید . اگر یک دانشجوی خارجی قصد داشته باشد تا کار تمام وقت در ژاپن داشته باشد باید وضعیت  اقامت خود را اقامت از “دانشجوی کالج” به اجازه کار تمام وقت در ژاپن تغییر دهند.، مانند متخصص در علوم انسانی یا مهندس  خدمات بین المللی تغییر دهید.حتی اگرتصمیم به  کار در ژاپن  را نداشته باشید امکان  پیدا کردن کار تمام وقت برای یک سال در ژاپن وجود دارد و شما می توانید ویزای دانشجویی خود را به ویزای کار در ژاپن تبدیل کنید (وضعیت اقامت ممکن است برای شش ماه یا بیشتر به عنوان مثال، برای حداکثر یک سال اعطا می شود.)

اقامت پس از تحصیل در ژاپنروش های اعمال تغییر وضعیت کار پس از تحصیل در ژاپن

روش های اعمال تغییر وضعیت کار پس از تحصیل در ژاپن به شرح زیر می باشد :

  • روش نرم افزاری
  • آزمون

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در نروژ اقامت پس از تحصیل در نروژ

کشور نروژ ، یک کشور بسیار کوچک واقع در شمال اروپا و دارای یک اقتصاد بسیار توسعه یافته می باش...

اقامت پس از تحصیل در رومانی اقامت پس از تحصیل در رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی کشور رومانی جز کشورهای اروپای شرقی می باشد که هفتمین کشور از نظ...

اقامت پس از تحصیل در لهستان اقامت پس از تحصیل در لهستان

کشور لهستان، از جمله کشورهای اروپایی می باشد که از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار است و دا...

نظرات کاربران
Call Now Button