اقامت پس از تحصیل در هلند (Netherlands)

کشور هلند، کشوری کوچک با جمعیت 16.5 میلیون و پایتخت آن آمستردام می باشد که اکثریت این جمعیت مسیحی پروتستان می باشند.شهر آمستردام یکی از شهرهای بزرگ کشور هلند است و همچنین یکی از محبوب ترین هدف های گردشگری در اروپا محسوب می شود که با بیش از 4 میلیون بازدید کننده از سراسر جهان در سال توانسته است بیشترین میزان بازدید کننده در سال را به اختصاص دهد.میزان تولید ناخالصی داخلی کشور هلند نه تولید ملی در سال 2006 بیش از 500 میلیارد یورو بوده و نرخ رشد اقتصادی در همین سال نزدیک به 3 درصد بوده است.رشد تورم در کشور هلند از سال 2005 تا 2007 به طور میانگین حدود 2 درصد گزارش شده است.نرخ بیکاری نیز در دوره مشابه حدود 2 درصد بوده است. (اقامت پس از تحصیل در هلند )

کشور هلند، یک کشور امن با استانداردهای بین المللی است و از انجا که برای چند دهه این کشور دارای روابط مختلف تاریخی و تجاری با دیگر نقاط جهان بوده و باعث به ارمغان اوردن بعضی از اندیشه ها ی نوین و نواوریها در زمینه فرهنگی و قانونمند بودن و بوجود اوردن یک سری آزادی ها برای زندگی بهتر در این کشور باعث شده تا جامعه ی هلندی در حال حاضر تبدیل به خانه ای برای سکونت بیش از دویست ملیت مختلف شود.

از انجا که کشور هلند مکانی بسیار زیبا و مدرن و از جمله مقاصد توریستی دنیا به شمار می رود زبان هلندی زبان ملی این کشور بحساب می اید ولی بسیاری از مردم این کشور به زبان انگلیسی و اغلب یک زبان خارجی مانند المانی یا فرانسه صحبت می کنند. از لحاظ سطح امنیت درهلند، این کشور از آن دست کشورهایی می باشد که پایین ترین میزان خشونت و ارتکاب به جرم در جامعه را دارد.هلند در غرب اروپا واقع شده و شما می توانید با اقامت در هلند، دسترسی اسان به بسیاری از پایتخت های مهم اروپایی از جمله بروکسل که با قطار دو ساعت است و یا با یک پرواز کوتاه از امستردام می توانید در لندن،برلین، مادرید یا پاریس باشید.

متقاضیانی که قصد اقامت پس از تحصیل در هلند دارند و پس از اتمام تحصیل درکشور هلند اقامت خود را به اقامت دائم هلند تبدیل کنند باید در ابتدا یک اجازه ورود به کشور هلند داشته باشند که پذیرش از یکی از دانشگاه های کشور هلند می تواند این امکان را برای شما فراهم کند.اقامت پس از تحصیل در کشورهلند به دو صورت انجام می پذیرد که وکلا و کارشناسان ما  این دو روش را بطور کامل برای شما عزیزان شرح می دهد:

  • شما می تواند پس از فارق التحصیل شدن موارد زیر را بررسی و اقدام داشته باشید
  • نزدیک شدن به فارغ التحصیلی در هلند و اقامت پس از تحصیل در هلند:

شناخت زبان هلندی در این باره می تواندکمکی موثر برای شما متقاضی گرامی اقامت پس از تحصیل در هلند باشد که این مورد می تواند یک کهن مثبت در کارنامه شما برای تبدیل ویزا تحصیلی به ویزا کار باشد و می تواند وجه تمایز شما با سایر دانشجویان بین المللی باشد که کارفرمایان هلندی هم از این مورد استقبال می کنند.

اقامت پس از تحصیل در هلند – شروع فرآیند اقامت پس از تحصیل در هلند

اگر چه این فرایند در ابتدا آسان بنظر می رسد ولی دشواری های مختص به خود را هم دارد که شما در انتها پس از اخذ مجوز کار می تواندید ثمره کار خود را مشاهده کنید. در کشور هلند برای نیاز به اجاره کسب و کار از جانب متقاضی کار پس از تحصیل در هلند و اقامت پس از تحصیل در هلند می باشد . با توجه به این که بازار کار در کشور هلند تا حدودی دچار رکود اقتصادی شده است اما با توجه به نیاز الان ، مشاغل برای فارغ التحصیلان فنی هنوز در صنایع و زمینه های مختلف یافت می شود.اما کار دانشجویی در هلند برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا زمان به دنبال کار، به خصوص پس ازاسترس از فارغ التحصیلی این ویزا فقط دوازده ماه پس از مدت زمان فراغ التحصیل شدن متقاضی معتبر است.که در این ویزا شما باید پس از فارغ التحصیلی به دنبال کار برای خود در مدت زمان ۱۲ ماه (۱سال) باشید که این نوع ویزا صرفا برای دانش جویان بین المللی طراحی شد .

اقامت پس از تحصیل در هلند – وضعیت اقتصادی در هلند

کشور هلند دارای اقتصاد باز می باشد، برای قرن ها تجارت بین المللی یک عنصر کلیدی از سیستم اقتصادی هلند بوده و امروزه به محلی ایده آل و مرکز تجارت و حمل و نقل برای تمام اروپا تبدیل شده است، به طوریکه تجارت بین المللی و صادرات راننده اصلی رشد اقتصادی این کشور می باشد و هلند را به شانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان و یکی از ده کشور بزرگ در زمینه صادرات تبدیل نموده و اصلی ترین شرکای تجاری هلند، المان، فرانسه، بلژیک و انگلستان می باشند. بنابراین یکی از راههای مناسب برای اخذ اقامت هلند، از طریق سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کاردر هلند می باشد :

کشور هلند به دلیل داشتن موقعیت استراتژیک و اقتصاد قوی، رتبه هشتم را در اروپا توسط بلومبرگ را در بهترین کشورها برای کسب و کار به خود اختصاص داده و واقعا یک مقصد کسب و کار عالی در سطح جهان بشمار می رود. سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند یکی از راههای سریع و اسان برای رسیدن به اقامت هلند می باشد، چرا که شما این امکان را دارید که به دلیل حمایتهای دولت هلند در زمینه سرمایه گذاری وتنها در ۲۲ روز شرکتی را با سرمایه ای نه چندان زیاد و در حدود صدتا دویست هزار یورو به ثبت برسانید و شروع به راه اندازی کسب و کار خود و گرفتن اقامت هلند بعد از چهار الی پنج سال بعد از اینکه بیزنس خود را پابرجا نگه می دارید و طی کردن پروسه قانونی ان بنمایید .

پیداکردن شغل و ورود به بازار کار بعد از تحصیل برای دانشجویانی که در هلند مشغول به تحصیل می باشند، از دیگر راه های گرفتن اقامت بعد از تحصیل در هلند ، یافتن کار و ورود به بازار بعد از اتمام تحصیل در این کشور می باشد. سیستم اموزش و پرورش هلند به گونه ای طراحی شده که فراتر از ارایه یک برنامه مطالعه با کیفیت خوب به نطر می اید و نظام اموزشی و اقتصادی این کشور بر این باور است که باید به دانشجویان تسهیلات و ابزار لازم برای شروع یک حرفه مناسب و ورود به بازار کار مهیا باشد و بر پایه همین سیستم علاوه بر دانشجویان بومی این کشور، به دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در هلند نیز اجازه میدهد تا بعد از فارغ التحصیلی مدتی را در هلند بمانند و اقدام به جستجوی کار مورد نظر خود وامکان اقامت بعد از تحصیل را نمایند دهند که این قضیه مبتنی بر سیستم مهاجر پذیری دراین کشورمی باشد و از انجا که کشور هلند دارای سطح اموزش عالی  ،شهریه ی نسبتا مناسب برای تحصیل در دانشگاههای این کشور در مقاطع مختلف، دارا بودن دانشگاههای معتبر با رنکینگ بالا در سطح جهانی و ضمن اینکه امکان تحصیل به زبان انگلیسی براحتی در تمامی مقاطع تحصیلی و در اغلب رشته ها میسر می باشد، بنابر این جای تعجب نیست که بسیاری از سازمانها و اژانسهای بزرگ استخدام بین المللی برای کمک به فارغ التحصیلان از دانشگاههای این کشور در ورود به بازار کار مناسب ایجاد شده اند. در این زمینه و برای کمک به دانشجویان برای یافتن کار و امکان اقامت بعد از تحصیل در هلند ، یکی از پرتالهای خاص) www.careerinholland.nl (با داشتن تمامی اطلاعات در مورد تمامی فرصت های شغلی موجود و حتی میزان حقوق و دستمزد ایجاد شده که علاقمندان به ورود به بازار کار در هلند می توانند با مراجعه به این پرتال هرگونه اطلاعاتی را در این زمینه بیابند .در این وبسایت همچنین می توانید اطلاعات لازم برای نحوه گرفتن اقامت هلند بعد از اشتغال به کار را مطالعه نمایید. بعد از اینکه دانشجویی در هلند فارغ از تحصیل می شود بسته به مقطع تحصیلی مدت زمانی را برای پیدا کردن شغل مورد نظر خواهد داشت برای مثال کسانیکه دوره لیسانس را در هلند به اتمام می رسانند یک سال و کسانیکه دکتری را در هلند به اتمام می رسانندحتی ۳سال اجازه دارند بعد از تحصیل در این کشور بمانند و به جستجوی کار بپردازند وبعد از سه الی ۴ سال که قرارداد کاری خود را تمدید کرده و از کارفرما حقوق دریافت می کنندو مالیات بر درامد را پرداخت می نمایند می توانند در خواست اقامت دایم بدهند. یکی دیگر از راه های اخذ اقامت هلند از طریق ازدواج با یک تبعه  هلندی می باشد .

برای اشخاصی که با یک فرد هلندی ازدواج می کنند یا در آستانه ازدواج با فردی هلندی هستند نیز این امکان فراهم است که برای اخذ اقامت هلند درخواست بدهند چه با اشتغال به تحصیل در این کشور اقامت موقت داشته باشند وچه از خارج از این کشور اقدام به این امر می کنند، قانون کشور هلند این اجازه را به شخص تبعه هلند می دهد که در صورتیکه متاهل است برای همسر خارجی خود ودر غیر اینصورت برای پارتنر یا شریک زندگی خود در خواست ورود وگرفتن اقامت هلند را بدهد، کسی که برای شریک خود این درخواست را می دهد باید بتواند گواهی عدم تاهل خود و یا در صورتیکه در گذشته متاهل بوده گواهی طلاق خود را ارایه دهد تا بتواند برای همسر یا پارتنر خود در خواست اجازه برای اقامت دهد. شخص هلندی می بایست یک سری مدارک و فرمها را مبنی بر اینکه قصد ازدواج با یک شخص خارجی دارد را به سفارت ارایه دهد از انجا که قوانین کشور هلند در این زمینه با قوانین کشورهای عضو اتحادیه اروپا مشابه می باشد بنابراین بعد از طی پروسه قانونی و گذشت دو الی سه سال شخص خارجی می تواند اقدام به اخذ اقامت دایم هلند و سپس دریافت پاسپورت هلندی نماید. برای افرادی که به قصد ازدواج در هلند اقدام به اخذ ویزای توریستی به این کشور می کنند در صورتیکه تصمیم به ازدواج با نامزد هلندی خود می گیرند بایددر مدتی که در این کشور اقامت دارند و ظرف مهلت ۹۰ روز اقدام به ازدواج در هلند نمایند و ازدواجشان را طبق قوانین کشور هلند به ثبت برسانند و اقدام به اخذ اقامت هلند بنمایند و چنانچه در مدت نود روز موفق به ثبت این ازدواج نشدند باید این پروسه را از ابتدا و دوباره از طریق کشور خود از سر بگیرند.در انتها ذکر این مطلب خالی از لطف نمی باشد که هر یک از این راهها می تواند براحتی و با طی پروسه قانونی خود منجر به اخذ اقامت هلند برای یک فرد خارجی شود

همانگونه که مطلع هستید یکی از بهترین راه های مهاجرت به کشور های مختلف به خصوص کشورهای اروپایی , مهاجرت تحصیلی است . زیرا که مهاجرت تحصیلی این امکان را فراهم میسازد در حین تحصیل کار کنید همچنین این امکان را دارید تا بعد از تحصیل کار کنید . کار بعد از تحصیل در هلند راه های مختلفی دارد . کار بعد از تحصیل در هلند شرایطی خاص را دارد که به آن اشاره خواهد شد . کار بعد از تحصیل در هلند یکی از ویژگی های مهم برای مهاجرت به شمار می اید زیرا با ویژگی کار بعد از تحصیل در کشور هلند فرد میتواند آینده ی  فرد مهاجر را تامین کند . کار بعد از تحصیل در کشور هلند میتواند سبب پیشرفت سریعتر شما شود.

ابتدا بهتر است بدانید فارغ التحصیلان از دانشگاه های هلندی این امکان را دارند تا در کشور هلند بمانند پس از انکه تحصیلشان تمام شود .آنها مجاز اند به جستجوی کار بپردازند این امر زمانی میسر میشود که ویزای شما کامل و درست باشد و قادر باشید از خود حمایت کنید .آپشن های مختلفی برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا و سوئیس وجود دارد که نظر به این دارند که در کشور هلند بمانند و کارکنند .

اقامت پس از تحصیل در هلند – شرایط اخذ ویزا در هلند

اگر به ادامه زندگی در کشور هلند بعد از اتمام تحصیل قصد دارید , این مهم است که مطمئن شوید ویزای مناسب را دارید یا خیر . دو مسیر اصلی برای فارغ التحصیلانی که تازه موفق شده اند وجود دارد به منظور به روزرسانی ویزای دانشجویی خود تا بتوانند کار کنند بدون نیاز به اجازه کار . دو مسیر عبارت اند از :

  • جستجوی کار در یک سال اول (zoekjaar) :

در اواخر دوره های کارشناسی و یا کارشناسی ارشد در موسسات اموزش عالی و معتبر , توسط NVAO شما میتوانید برای یک سال به جستجوی کار بپردازید . این برنامه حدود ۶۰۰ یورو برای تازه فارغ التحصیل هزینه دارد که به شما اجازه میدهد در کشور هلند بمانید . این زمان یک ساله از زمان فارغ التحصیلی شما شروع میشود , در این زمان اگر هر کاری را پیدا کنید لازم است که به کار فرمای خود اجازه کار ارائه دهید .

اقامت پس از تحصیل در هلند

اقامت پس از تحصیل در هلند

  • مهاجر با تحصیلات عالیه :

اگر شما در یک دانشگاه هلندی در مقطع فوق لیسانس فارغ التحصیل شده اید در CROHO   ثبت نام کنید و یا برای مقطع دکتری شما قادر هستید در هلند بمانید و کار کنید به عنوان یک مهاجر ماهر و تحصیل کرده , این آپشن برای افراد غیر اتحادیه اروپایی است .

اگر سن شما زیر ۳۰ سال است باید شغلی را انتخاب کنید که ۳۸٫۱۴۱ در سال حقوق داشته باشد . ممکن است شما در ویزای مهاجر بسیار ماهر  (KENNISMIGNANT) قبول شوید .لازم به ذکر است مهاجرین ماهر زیر ۳۰ سال نیاز به حقوق ۵۲٫۰۱۰ یورو در سال دارند . این به شما اجازه میدهد بدون اجازه کار , کار کنید .

اگر نتوانستید در هر کدام از موارد فوق موفق به کسب ویزا شوید , ممکن است هنوز بتوانید در کشور هلند بمانید , این معمولا سخت است برای دیگر کار فرمایان تا به شما کاری را پیشنهاد  دهند در حالی که در دیگر موسسات کاریابی موفق به پیدا کردن کار نشده اید . این بستگی به شما دارد که اطمینان را جلب کنید و نشان دهید اجازه اقمتتان همچنان اعتبار دارد تا اینکه کار فرما بتواند شما را حمایت کند .

اقامت پس از تحصیل در هلند – روش های پیدا کردن شغل در هلند

  • جستجوی آنلاین
  • آژانس های کاریابی مانند (RANDSTAD) و (UNDUTCHABLES)
  • با اتمام کار آموزی میتوان از فرصت های شغلی استفاده شود
  • کمک گرقتن از از دوستان , همکلاسی ها و دیگران که میدانند در جستجوی کارید

از گزینه های دیگر ,شروع به کار در حرفه ی خودتان است . اگر که حرفه ای تک و خاص را دارید که به عنوان کار فرما  میتوانید کسب درامد کرده و ایجاد شغل نمایید . این برنامه ی خوب نیاز به گرفتن ویزای اجازه کار ندارد .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در نروژ اقامت پس از تحصیل در نروژ

کشور نروژ ، یک کشور بسیار کوچک واقع در شمال اروپا و دارای یک اقتصاد بسیار توسعه یافته می باش...

اقامت پس از تحصیل در رومانی اقامت پس از تحصیل در رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی کشور رومانی جز کشورهای اروپای شرقی می باشد که هفتمین کشور از نظ...

اقامت پس از تحصیل در لهستان اقامت پس از تحصیل در لهستان

کشور لهستان، از جمله کشورهای اروپایی می باشد که از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار است و دا...

نظرات کاربران
Call Now Button