امروزه کشور مجارستان جزء کشورهای عضو شنگن و اتحادیه اروپا است که مقصد بسیار محبوب جهت مهاجرت از راه تحصیل می باشد که در دنیا از لحاظ کیفیت بسیار عالی آموزش و پرورش شناخته شده است به طوری که در 20 سال اخیر بیش از ده ها هزار دانشجوی بین المللی جهت اخذ پذیرش تحصیلی به خود جذب کرده است.دانشجویان و دانش آموزان بین المللی که قصد تحصیل در مجارستان را در دارند با مدارک مورد نیاز به سفارت مراجعه کرده تا بتوانند جهت تحصیل در مجارستان، اقامت تحصیلی بلند مدت اخذ نمایند. تحصیل در مجارستان در اکثر رشته ها و در بهترین دانشگاه ها، کالج ها و مدارس برای دانشجویان بین المللی که شهروند اتحادیه اروپا و شهروند خارج از اتحادیه اروپا هستند امکان پذیر است و در هر دو صورت(چه شهروند اتحادیه اروپا و چه غیر از آن)نیاز به ویزای تحصیل در مجارستان را دارد و امروزه شرایط ایده آلی فراهم شده است تا دانشجویان بین المللی بتوانند ضمن تحصیل در مجارستان در ساعات مختلفی از هفته مشغول به کار شده و تا حدودی هزینه های تحصیلی خود را پوشش دهند. دانشجویانی که قصد تحصیل در مجارستان و همچنین اقامت پس از تحصیل در مجارستان را دارند از راه های مختلف مانند ازدواج ، پناهندگی، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، کارافرینی و یا اقامت کاری می توانند اقامت مجارستان و پس از آن تابعیت مجارستان را اخذ نمایند که در زیر شرایط هریک از آنها را بررسی خواهیم نمود.

اقامت پس از تحصیل در مجارستان از طریق پناهندگی

یکی از راههایی که برای اقامت در کشورهای اروپایی  و کشورهایی که عضو کنوانسیون هستند از جمله مجارستان وجود دارد اقامت پس از تحصیل در مجارستان از راه پناهندگی  است که البته پناهندگی مورد پیشنهاد ما نمی باشد چرا که طرق دیگر و بهتری برای اقامت وجود دارد و به این خاطر در این مقاله از این بحث گذر خواهیم کرد.

اقامت پس از تحصیل در مجارستان  از طریق ازدواج

اقامت پس از تحصیل در مجارستان از طریق ازدواج یکی دیگر از راه هایی است که می توان به آن اشاره نمود. در واقع در اکثر کشورهای دنیا اگر کسی با تبعه آن کشور ازدواج نماید می تواند اقامت آن کشور را اخذ نماید. بنابراین اگر دانشجویی با ویزای تحصیل در مجارستان ، وارد مجارستان شود و در حین تحصیل با شخصی که تابعیت مجارستان را دارد ازدواج نماید ، ابتدا به وی اقامت مجارستان داده می شود و پس از اخذ اقامت در مجارستان می تواند برای تابعیت مجارستان نیز اقدام نماید.

اقامت پس از تحصیل در مجارستان از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان می تواند منجر به اقامت دائم و در نهایت اخذ تابعیت مجارستان شود. بنابراین اگر متقاضی تحصیل در مجارستان ، خواهان اخذ اقامت پس از تحصیل در مجارستان باشد و شرایط مالی نسبتا مناسبی داشته باشد با هزینه های بسیار پایین می تواند اقامت دائم پس از تحصیل در مجارستان از طریق ثبت شرکت  را اخذ نماید.اخذ نماید.طبق قوانین مجارستان انواع مختلفی شرکت وجود دارد که از همه آنها بهتر شرکت با مسئولیت محدود ( LLC   یا LTD  )در مجارستان است که متقاضی می تواند با داشتن تمکن مالی مورد نیاز و ارائه طرح توجیهی اقتصادی اقدام به ثبت شرکت در مجارستان نماید و با پرداخت مالیات سالانه، اقامت دائم مجارستان و پس از آن پاسپورت مجارستان را دریافت کند.

اقامت پس از تحصیل در مجارستان

اقامت پس از تحصیل در مجارستان

اقامت پس از تحصیل در مجارستان از طریق کار

دانشجویی که در مجارستان مشغول به تحصیل است می تواند از طریق ویزای کار ، اقامت دائم مجارستان را اخذ نماید بنابراین اقامت پس از تحصیل در مجارستان از طریق ویزای کار امکانپذیر است و مستلزم این امر است که متقاضی پیشنهاد کار از یک شرکت یا کارفرما داشته باشد و کارفرما تایید نماید که به متقاضی نیاز دارد و متقاضی با تاییدیه کارفرما به اداره کار مجارستان و پس از آن اداره مهاجرت مجارستان مراجعه کرده و بتواند اقامت از طریق کار در مجارستان اخذ نماید.

مطابق قوانین فعلی اشخاصی که 5 سال در مجارستان اقامت کاری داشته باشند به آنها اقامت دائم مجارستان داده خواهد شد و پس از آن می توانند جهت تابعیت مجارستان اقدام نمایند و اخذ تابعیت مجارستان مستلزم این است که شما اولا سابقه کیفری یا سوء پیشینه نداشته باشید، ثانیا قانون اساسی مجارستان را تا حدودی بدانید و از لحاظ پزشکی سالم باشید و زبان مجاری را در حد محاوره یاد گرفته باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در نروژ اقامت پس از تحصیل در نروژ

کشور نروژ ، یک کشور بسیار کوچک واقع در شمال اروپا و دارای یک اقتصاد بسیار توسعه یافته می باش...

اقامت پس از تحصیل در رومانی اقامت پس از تحصیل در رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی کشور رومانی جز کشورهای اروپای شرقی می باشد که هفتمین کشور از نظ...

اقامت پس از تحصیل در لهستان اقامت پس از تحصیل در لهستان

کشور لهستان، از جمله کشورهای اروپایی می باشد که از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار است و دا...

نظرات کاربران
Call Now Button