اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ(Luxembourg)

کشور لوکزامبورگ یک کشور کوچک در شرق اروپا و در همسایگی بلژیک، فرانسه و آلمان است که به همین در آن سه زبان لوکزامبورگی، فرانسوی و آلمانی رایج است.تحصیل در کشور لوکزامبورگ چند زبانه است و شامل آموزش ابتدایی، متوسط و تحصیلات عالی می باشد.بیشتر دانشگاههای لوکزامبورگ توسط دولت اداره می شوند و معمولا رایگان هستند.کشور لوکزامبورگ از لحاظ موقعیت جغرافیایی و اقتصادی در اتحادیه اروپا در جایگاه ویژه ای قرار دارد، بسیاری از اتباع اتحادیه و غیر از آن برای اقامت در لوکزامبورگ مشتاق هستند.راه کسب اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ، کار کردن در این کشور است.تحصیل در لوکزامبورگ به عنوان یکی از امتیازات کسب اقامت لوکرامبورگ شناخته می شود.

اگر دانشجو یکی از اتباع اتحادیه ی اروپا نباشد، و قصد اقامت در لوکزامبورگ پس از اتمام تحصیلات را داشته باشد، ماده ۵۹ از قانون جابه جایی افرداد و مهاجرت مورخ ۲۹ آگوست ۲۰۰۸  به فارغ التحصیل دانشگاه لوکزامبورگ اجازه می دهد تا چنین کاری را به مدت دو سال انجام دهد.صدرو مجوز اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ، به مدت ۲ سال بر مبنای صدور مجوز کار، مورد انتقاد بسیاری از گروه های دانشجویی قرار گرفته است. چرا که برای دانشجویان سخت است تا زمانی که در حال تحصیل هستند، به دنبال کار باشند و هم چنین این امر می تواند بر قدرت انتخاب آن ها تاثیر گذاشته و محدود نماید.

اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ، شرایط خاصی دارد، معمولا شخص نمی تواند پس از اتمام تحصیلات در لوکزامبورگ، مجوز اقامت دانشجویی خود را تمدید نماید. بنابراین یا باید مجوز تکمیل تجربیات آموزشی خود را به دست آورد یا پس از تحصیل در لومزامبورگ، مشغول به کار شود. ویزای کار پس از تحصیل در لوکزامبورگ، تا دو سال اعتبار دارد و الزاما باید شغل با تحصیلات انجام گرفته در لوکزامبورگ مرتبط باشد. شخص پس از ۵ سال اقامت می تواند تابعیت لوکزامبورگ را تحصیل نماید اما این امر می تواند تابعیت اصلی وی را تحت الشعاع قرار دهد.

پس از اتمام تحصیلات در لوکزامبورگ، دانشجویان موظف به ترک این کشور برای درخواست مجوز کار نیستند، در حقیقت قانون این طور در نظر گرفته است که مهلت ویزای دانشجویی که تا پایان ۳۱ اکتبر صادر می شود، مهلت مناسبی جهت جست و جوی کار است. این مهلت برای فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد. با این حال به نظر می رسد که زمان دانشجویان دکتری در این خصوص کمتر باشد، چرا که اجازه اقامت دانشجویان دکتری در لوکزامبورگ تا زمان قراردادشان با موسسه تحقیقاتی و آموزشی میزبان در لوکزامبورگ است.
بر اساس این ماده، اجازه اقامت پس از تحصیل برای افرادی که حقوق دریافت می کنند حداکثر برای مدت دو سال می تواند صادر شود. باید توجه داشت که این اجازه اقامت غیر قابل تمدید است و به وسیله وزارتخانه برای افراد خارجی به منظور اعطای اقامت پس از تحصیل لوکزامبورگ صادر می شود. مشروط بر این که، شرایط مدنظر مواد ۵۶ و ۵۸ وجود داشته باشد:
۱-    شخص دوره ی آموزشی خود را در لوکزامبورگ با موفقیت به پایان رسانده باشد و دیپلم امتحان نهایی آموزش عالی را به دست آورده باشد؛
۲-    شخص قصد داشته باشد، آموزش دانشگاهی خود را با تجربیات حرفه ای اولیه در خدمت منافع اقتصادی کشور لوکزامبورگ و کشور محل تولد خود تکمیل نماید؛ پیش از آن که به کشور متبوع خود باز گردد.
۳-    استخدام نافع؛ شخصی که تحصیلات خود را در لوکزامبورگ به اتمام رسانیده است قصد داشته باشد در زمینه کاری مرتبط با تحصیلات در لوکزامبورگ، فعالیت نماید.
۴-    شخص بر اساس تبصره ۴، پارگراف ۱ ماده ۴۲ قانون با یک قرارداد صحیح قانونی در استخدام کارفرمای لوکزامبورگی باشد. این نکته بسیار حائز اهمیت است که شغل شخص واقعا با تحصیلات در لوکزامبورگ مرتبط باشد، در غیر این صورت درخواست وی رد خواهد شد و شخص مجوز اقامت را به سختی پس از آن به دست خواهد آورد.
۵-    شخص باید درخواست اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ خود را به دپارتمان مهاجرت، بخش افراد خارجی در لوکزامبورگ ارسال نماید.
باید توجه داشت که ارائه مدارک و داشتن شرایط اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ، باعث صدور مجوز اقامت به صورت اتوماتیک نشده و شرایط در هر حال مورد بررسی مراجع قانونی خواهد بود.

اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ – مدارک مورد نیاز برای درخواست اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

مدارک مورد نیاز برای درخواست اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ به شرح زیر می باشد :

  • رونوشت مصدق پاسپورت
  • رزومه ی شخصی
  • یک نامه حاوی انگیزه شخصی درخواست شخص جهت نشان دادن انگیزه اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ با ارجاع به ماده ۵۹ قانون سابق الذکر
  • رونوشت از قرارداد کار
  • کپی از مدارک تحصیلی شخص در لوکزامبورگ
  • رونوشت مصدق از گواهی تولد
  • خلاصه ای از سوابق کیفری در لوکزامبورگ
  • دلیل اثبات پرداخت مبلغ ۸۰ یورو

شخصی که به مدت پنج سال در لوکزامبورگ، اقامت داشته و به سه زبان رسمی کشور بتواند صحبت کند، می تواند درخواست شهروندی لوکزامبورگ را بنماید. البته تسلط به هر سه زبان نیاز نیست و آشنایی به دو زبان دیگر و تسلط به یکی از آن ها کافی است. از آن جایی که قانون لوکزامبورگ تابعیت مضاعف را منع می کند، ممکن است با تحصیل تابعیت لوکزامبورگ تابعیت قبلی او تحت الشعاع قرار گیرد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در نروژ اقامت پس از تحصیل در نروژ

کشور نروژ ، یک کشور بسیار کوچک واقع در شمال اروپا و دارای یک اقتصاد بسیار توسعه یافته می باش...

اقامت پس از تحصیل در رومانی اقامت پس از تحصیل در رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی کشور رومانی جز کشورهای اروپای شرقی می باشد که هفتمین کشور از نظ...

اقامت پس از تحصیل در لهستان اقامت پس از تحصیل در لهستان

کشور لهستان، از جمله کشورهای اروپایی می باشد که از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار است و دا...

نظرات کاربران
Call Now Button