سوئیس کشوری است که ۴ زبان زنده دنیا در آن رواج دارد که این زبان ها شامل زبان آلمانی، فرانسوی،  ایتالیایی و رومانش می باشد اما اغلب مردم سوئیس به زبان آلمانی صحبت می کنند.
سوئیس به دلیل امکانات بالای رفاهی و آموزشی اغلب مورد توجه بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل و اقامت پس از تحصیل در سوئیس قرار گرفته است و به همین دلیل همه ساله تعداد بسیاری از افراد از سرتاسر دنیا سوئیس را برای تحصیل و سپس  اخذ  اقامت پس از تحصیل در سوئیس  انتخاب می نمایند.
کشور سوئیس همواره به عنوان یکی از برترین کشورها از لحاظ سطح زندگی مطرح می باشد به همین دلیل بسیاری از دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کشور سوئیس نیز مایل به اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس می باشند.
اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس از 2 روش امکان پذیر است.
دانشجویان بین المللی می توانند با ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر به حضور خود در این کشور ادامه دهند و پس از طی مدت زمان لازم اجازه ی اقامت دائم در این کشور را کسب نمایند.همچنین دانشجویان می توانند پس از دوران تحصیل خود اقدام به جذب در بازار کار کشور سوئیس نمایند و از این راه برای ادامه ی اقامت خود در کشور سوئیس اقدام کنند.کشور سوئیس کشوری بسیار جذاب با امکانات رفاهی خوب می باشد که دانشجویان بین المللی نیز امکان استفاده از این شرایط زندگی ایده آل در اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس را خواهند داشت.در کشور سوئیس طبق قانونی که در سال ۱۹۹۸ میلادی تنظیم شد، اجازه کار و اقامت کاری براساس یک سیستم اولویت گذاری  دو مرحله ای ارائه می گردد.
لذا براساس این قانون اولویت کاری با شهروندان عضو اتحادیه اروپا است و سپس پذیرش و صدور مجوز محدودتر برای سایر افراد در خارج از حوزه اتحادیه اروپا می باشد.اجازه کار اروپا عموما با اجازه اقامت در اروپا یکسان است و این اقامت در انواع مختلف می باشد که براساس نوع کشور و ملیت، نوع قرارداد کار، صنعتی که شما در آن مشغول به فعالیت می باشید و بازه تقاضا در کشور سوئیس متفاوت است.
اقامت پس از تحصیل در سوئیس یکی از موضوعاتی است که می تواند برای دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل و یا زندگی در کشور سوئیس را دارند در اولویت می باشد.

در مورد اقامت پس از تحصیل در سوئیس بهتر است بگوییم که در صورتی که تحصیلات خود را در سوئیس پشت سر گذاشته باشید این امکان برای شما ایجاد خواهد شد که با یافتن یک کار تمام وقت در سوئیس به اقامت پس از تحصیل در سوئیس دست یابید.
همه ساله بسیاری از دانشجویانی که در سوئیس به تحصیل مشغول هستند پس از اتمام تحصیلات خود و برای اخذ اقامت پس از تحصیل در سوئیس وارد بازار کار خواهند شد تا بتوانند از اقامت پس از تحصیل در سوئیس بهره مند شوند.

شرایط اقامت پس از تحصیل در سوئیس:

درمورد اقامت پس از تحصیل در سوئیس باید بگویم که به ۲ صورت دانشجویان می توانند پس از تحصیل اقامت را اخذ نمایند اولین مورد این است که با اتمام تحصیلات فرد دانشجو وارد مقاطع تحصیلی بالاتر شود تا امکان اخذ اقامت پس از تحصیل در سوئیس برای آنها فراهم گردد همچنین مورد دیگر این است که دانشجویان با اتمام مدت تحصیلات خود و تا قبل از اتمام اقامت وارد بازار کار در سوئیس شوند تا بتوانند اقامت پس از تحصیل در سوئیس از طریق کار در سوئیس را برای خود رقم بزنند.

نکته بسیار مهم و حائز اهمیتی که در مورد تحصیل در سوئیس وجود دارد این است که افرادی که به تحصیل در سوئیس می پردازند اجازه کار در هنگام تحصیل را خواهند داشت اما کاری که دانشجویان در حین تحصیل انجام خواهند داد کار دانشجویی و کار نیمه وقت خواهد بود.
اشخاصی که قصد اخذ اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس را دارند باید بدانند که برای ورود به بازار کار سوئیس باید به یکی از زبان های آلمانی و یا فرانسوی مسلط باشند تا امکان کار در سوئیس برای آنها فراهم گردد.

با توجه به اینکه دانشجویان متقاضی اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس در حین تحصیل امکان کار حدود 15 ساعت در هفته را دارند می توانند برای کار پارت تایمی که انجام می دهند مبلغی در حدود ۲۰ تا ۳۰ فرانک را دریافت نمایند تا بتواند حدودی از هزینه های زندگی خود را تامین نمایند.
در مورد هزینه زندگی در سوئیس باید بدانید که مبلغی در حدود ۱۰۰۰ فرانک می باشد اما بیشتر این هزینه ها صرف اجاره مسکن خواهد شد. اگر شما قصد اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس  زندگی در زوریخ و ژنو را دارید باید بدانید که هزینه زندگی بالاتری نسبت به دیگر شهرها را باید متحمل شوید.

علت انتخاب سوئیس برای تحصیل و اقامت پس از تحصیل در سوئیس

یکی از دلایلی که تحصیل در سوئیس مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است سطح بالای آموزش در این کشور است که افراد می توانند در بهترین شرایط و با امکانات عالی به تحصیل بپردازند اما هزینه تحصیل در سوئیس نسبت به کشورهای دیگر بالاتر خواهد بود اما این کشور از سطح بسیار بالایی برای آموزش برخوردار می باشد و به همین دلیل هر ساله مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد و اشخاص بسیاری این کشور را برای تحصیلات خود انتخاب می نمایند.
افرادی که سوئیس را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می نمایند این امکان را دارند که از خوابگاههای دانشجویی برای سکونت خود بهره مند گردند.

با توجه به اطلاعات کسب شده اخذ اقامت برای تمامی افراد به راحتی میسر نخواهد بود بلکه برای اخذ اقامت پس از تحصیل در سوئیس فرد متقاضی باید تمامی موارد اخذ اقامت پس از تحصیل در سوئیس را دارا باشد تا بتواند برای اقامت اقدام نماید. در حال حاضر سوئیس یکی از کشورهایی است که دانشجویان بسیاری را برای تحصیل در این کشور به سمت خود جذب کرده است و هر ساله افراد بسیاری به قصد تحصیل در سوئیس و اخذ اقامت پس از تحصیل در سوئیس راهی این کشور زیبا می شوند.
نکته بسیار مهمی که در مورد شرایط اقامت پس از تحصیل در سوئیس وجود دارد این است که برای اخذ اقامت سوئیس فرد متقاضی اقامت پس از تحصیل در سوئیس  باید یا وارد بازار کار در سوئیس شود و یا پس از اتمام تحصیلات خود برای مقاطع بالاتر تحصیلی اقدام نماید که در این صورت بتوانند به اقامت پس از تحصیل در سوئیس دست یابند.

اجازه اقامت از طریق کار برای شهروندان اروپایی :

از سال ۲۰۰۲ در کشور سوئیس یک توافق نامه دو جانبه فی ما بین سوئیس و اتحادیه اورپا منعقد گردید. که بر آن اساس مقرر شد ، ورود آسان و اقامت راحت و اشتغال در سوئیس برای اتباع اتحادیه اروپا و شهروندان تبعه نروژ ، کشور ایسلند ، اعضای اتحادیه تجارت آزاد اروپا به صورت کامل و برای کشور لیختن اشتاین به شکل مشروط فراهم شد .در تاریخ ژوئن سال ۲۰۰۹ میلادی مصوب شد تا در قوانین سوئیس در زمینه اجازه اقامت و اجازه کار برای شهروندان تغییر حاصل کند. از این جهت در ژوئن سال ۲۰۱۴ طرحی  تبیین شد که بر آن اساس توافق نامه ای بین اتحادیه اروپا و سوئیس امضاء شد که آزادی رفت و آمد بین اتحادیه اروپا و سوئیس به وجود آید .

جستجوی کار :

برای مدت سه ماه برای افرادی که شهروند اتحادیه اروپا می باشند اجازه خواهند داد تا در خاک کشور سوئیس ورود کنند و جویای کار شوند . لذا در صورتی که جستجوی کار شما بیش از مدت ۳ ماه به طول می انجامد نیاز به اجازه جستجوی کار و اقامت بیش از ۳ ماه را خواهید داشت . لازم به ذکر است که  این اجازه خارج از سهمیه اعلام شده برای اقامت های کوتاه مدت و بلند مدت می باشد و به هیچ عنوان شامل حال بیمه تأمین اجتماعی نمی شود .

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

اصولا مهاجرت به سوئیس از پیچیدگی بسیار خاصی برای اتباع خارج از اتحادیه اروپا برخوردار می باشد و این شرایط حتی برای اتباع کشور آمریکا نیز اعمال می گردد. درصورتی که در نظر دارید به صورت سرمایه گذاری به کشور سوئیس مهاجرت نمائید میبایست که ابتدا یک شرکت حقوقی در کشور سوئیس ثبت نمائید. سپس باید یک فعالیت اقتصادی را راه اندازی نمایید به طوری که برای حداقل 10 نفر شغل ایجاد نمایید. مبلغ سرمایه گذاری شده چندان مورد توجه مقامات محلی قرار ندارد ولیکن توجه داشته باشید که حقوق یک کارگر عادی در ماه دست کم 3500 فرانک می باشد. پس از گذشت یک سال و در صورتی که فعالیت اقتصادی قابل قبولی داشته باشید و میزان سود آوری خالص شرکت شما بالای 100000فرانک باشد، می توانید برای دریافت اقامت سالیانه سوئیس که به کارت اقامت B معروف می باشد اقدام نمائید که این اقامت پس از گذشت 5 سال به اقامت نوع دائم که به کارت اقامت C معروف می باشد تبدیل خواهد گردید. مطابق با قانون جدید مهاجرت که اکنون در پارلمان این کشور در دست بررسی می باشد دارندگان اقامت دائم  C بعد از گذشت 3 سال می توانند برای اخذ تابعیت سوئیس اقدام بنمایند.

اقامت پس از تحصیل در سوئیس

اقامت پس از تحصیل در سوئیس

مهاجرت از طریق بازنشستگی

درصورتیکه شما بالای 55 سال سن داشته باشید و بتوانید ثابت کنید که در گذشته از پیوندی محکم با کشور سوئیس برخوردار بوده اید تحت شرایط خاصی می توانید برای کارت اقامت B این کشور برای خانواده خود و فرزندان زیر 18 سالتان اقدام بنمایید. به عنون مثال ممکن است شما در گذشته چندین بار به کشور سوئیس سفر کرده باشید به طوریکه این کشور یکی از مقاصد اصلی تفریحی شما بوده باشد و یا اینکه دارای سابقه بازرگانی با کشور سوئیس بوده باشید و یا اینکه خود و یا یکی از فرزندانتان در کشور سوئیس تحصیل کرده باشد.همچنین شما باید ثابت کنید که دیگر قصد فعالیت اقتصادی در داخل و یا خارج از سوئیس را ندارید و می خواهید دوران بازنشستگی خود را آغاز کنید و همچنین دارای درآمد سالیانه دسته کم برابر با 100000 فرانک سوئیس هستید که از این مبلغ باید 25000 فرانک آن را به عنوان مالیات بر درآمد به دولت سوئیس بپردازید.

مهاجرت از طریق تخصص

همه ساله بخش عظیمی از نیروی متخصص این کشور از خارج از سوئیس تامین می گردد. مطابق با قانون مهاجرت این کشور اتباع خارج از محدوده اتحادیه اروپا تنها در صورتی می توانند متقاضی مهاجرت به کشور سوئیس باشند که از یک تخصص حرفه ای در سطح بالا برخوردار باشند و یک شرکت سوئیسی نیز مایل به استخدام این افراد باشد. البته هر شرکتی نیز به راحتی نمی تواند متقاضی استخدام پرسنل خارجی باشد و کیفیت و کمیت شرکت ساپورت کننده از طرف مقامات محلی کاملا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در صورت موفقیت برای این اشخاص اقامت سالیانه B صادر خواهد گردید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در نروژ اقامت پس از تحصیل در نروژ

کشور نروژ ، یک کشور بسیار کوچک واقع در شمال اروپا و دارای یک اقتصاد بسیار توسعه یافته می باش...

اقامت پس از تحصیل در رومانی اقامت پس از تحصیل در رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی کشور رومانی جز کشورهای اروپای شرقی می باشد که هفتمین کشور از نظ...

اقامت پس از تحصیل در لهستان اقامت پس از تحصیل در لهستان

کشور لهستان، از جمله کشورهای اروپایی می باشد که از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار است و دا...

نظرات کاربران
Call Now Button