اقامت پس از تحصیل در سنگاپور(Singapore)

کشور سنگاپور از جمله کشورهایی می باشد که متقاضی زیادی را در امر مهاجرت در زمینه ی تحصیلی به جلب کرده است.دلیل این امر هم کیفیت بالای آموزشی در این کشور می باشد اما از جمله مسائل و دغدغه هایی که ذهن دانشجو را به خود مشغول داشته، مسئله اقامت پس از تحصیل در سنگاپور است. به طور کلی کشور سنگاپور چندان کشور مهاجر پذیر نمی باشد و کسب اقامت در سنگاپور برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی چندان سهل و آسان نمی باشد ولی در صورت مهیا بودن شرایط می توانید پس از تحصیل نوع ویزای خود را به ویزای کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و یا سایر موارد تبدیل نمایید تا بتوانید اقامت پس از تحصیل در سنگاپور را کسب کنید که در اینجا به روشهای کاری، ازدواج و سرمایه گذاری اشاره می کنیم که هر یک شرایط خاص خود را دارند.اگر شخص بخواهد پس از تحصیل خود از طریق کاری اقدام نماید می تواند تا یک سال پس از تحصیل در سنگاپور باشد و در صورتی که پیشنهاد شغلی را کسب نمود، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند و پس از تحصیل در کشور سنگاپور اقامت گزیند.شاید از نظر شما کشور سنگاپور منطقه کوچک به نظر می رسد اما در حقیقت سنگاپور از برترین اماکن از نظر ارائه آموزش عالی و انجام تحقیقات خواهد بود زیرا بیش ترین تاثیر را بر افراد خواهد داشت. یکی از راه های مهاجرت به سنگاپور اقدام از طریق اخذ ویزای تحصیلی سنگاپور است، البته روش های دیگری نیز مثل اخذ ویزای کار و سرمایه گذاری نیز وجود دارد. در همه روش های مذکور شخص باید پس از ورود به سنگاپور نسبت به اخذ اقامت در سنگاپور اقدام نماید.

بسیاری افراد جهت مهاجرت به سنگاپور می توانند از طریق تحصیل در سنگاپور اقدام می کنند، که آنها می توانند پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه های سنگاپور برای اخذ تابعیت یا شهروندی سنگاپور اقدام کنند، شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به سنگاپور در کنار راه های دیگر مثل ویزای کار در سنگاپور و سرمایه گذاری در سنگاپور می باشد. شایان ذکر است تابعیت سنگاپور از طریق تولد فرزند در سنگاپور جزو این موارد نمی باشد.

اقامت پس از تحصیل در سنگاپور فقط زمانی محقق می باشد که بتوانید پس از تحصیل به نوعی تایپ ویزای خود را تغییر دهید و با این عنوان اجازۀ اقامت در سنگاپور بدست آورید. حال طرقی که بتوان پس از تحصیل اقامت خود را کسب نمود عبارتند از: کسب اقامت کاری پس از تحصیل، سرمایه گذاری در سنگاپور و یا ازدواج می باشد که در اینجا به شرح آنها می پردازیم:

اقامت پس از تحصیل در سنگاپور – اقامت کاری پس از تحصیل در سنگاپور

در باب تحصیل در سنگاپور، دانشگاه های کشور سنگاپور در سطح بین المللی شناخته شده می باشند و به لحاظ کیفیت آموزشی اگر بخواهیم با سایر کشورها مقایسه ای کوتاه در این خصوص داشته باشیم، شاید بتوان گفت که دانشگاه های سنگاپور تا حدودی چیزی شبیه به دانشگاه های کشور آمریکا و انگلستان می باشد.در باب اقامت پس از تحصیل در سنگاپور ، اگر بخواهیم به لحاظ کاری هم در نظر بگیریم در صورتیکه مدرک لیسانس یکی از دانشگاه های سنگاپور را دریافت نمائید شانس شما برای یافتن شغل مناسب و مرتبط با رشتۀ تحصیلی بسیار بالا خواهد رفت. اما در خصوص اینکه بعد از تحصیل امکان کار در کشور سنگاپور را دارید یا خیر بسته به این است که در برنامۀ ” طرح اعطای شهریه ” قبول می شوید یا خیر. اما در صورت قبولی، این امکان را خواهید داشت که در کمپانی ها و شرکت های مادر در کشور سنگاپور، برای حداقل ۳ سال بعد از تحصیل اشتغال به کار داشته باشید. اما نکته ای که اهمیت دارد و لازم است که بدانید این است که باید بعد از اتمام تحصیل تایپ ویزای خود را تغییر داده تا از عوارض قانونی ناشی از عدم این تغییر جلوگیری به عمل آورید.

اما افرادی که موفق به دریافت ” طرح اعطای شهریه ” نمی شوند امکان این را دارند که در هر کجای دنیا با توجه به رشتۀ تحصیلی که دارند، به منظور کار و اشتغال اقدام نمایند، حتی امکان کار در کشور سنگاپور را نیز خواهند داشت با این تفاوت که ممکن است نتوانند در کمپانی های اصلی و مادر شغلی مناسب با رشتۀ تحصیلی خود را پیدا نمایند.

این امر صحیح است که کشور سنگاپور به لحاظ مساحت جغرافیائی کشوری کوچک است، اما مشاغل بسیار زیادی برای دانشجویان خارجی مهیا و فراهم می باشد. همانطور که در حال حاضر صنایع زیر بسیار پر رونق می باشند و چهرۀ شهر را دگرگون ساخته اند. این صنایع عبارتند از: ساخت و ساز، بهداشت و درمان، گردشگری، اطلاعات و رسانه های دیجیتال.این نکته را هم در نظر داشته باشید که یافتن شغل بسیار به ابتکار و شخصیت فرد بستگی دارد. و از سوی دیگر ارائۀ یک رزومۀ قوی بسیار تاثیرگذار می تواند باشد.

البته یک مزیت دیگری که تحصیل در سنگاپور و دانشگاه های کشور سنگاپور برخوردار می باشند این است که اکثر دانشگاه ها واحدی و یا بخشی را به عنوان بخش ” خدمات کاریابی ” در نظر گرفته شده است که به دانشجویانی که به دنبال کار هستند کمک می کنند تا راحت تر شغل را چه به صورت پاره وقت و یا به صورت تمام وقت پیدا نمایند. اما به هر روی خود شخص متقاضی هم می تواند از طریق روزنامه و یا سایت های کاریابی اقدام به یافتن شغل نماید.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، شخصی که تحصیلات خود را در کشور در یکی از دانشگاه های معتبر کشور سنگاپور تکمیل نموده باشد، می تواند برای اخذ ویزای اقامت در سنگاپور اقدام نمائید که این امکان را فراهم می سازد که برای مدت زمان حداقل یک سال در خاک کشور سنگاپور اقامت داشته باشند حتی اگر در مشغول به کار نباشد. این امر این امکان را برای دانشجو فراهم می سازد که یک سال دیگر فرصت داشته باشد که در کشور سنگاپور بماند و به دنبال شغل بگردد.اما به محض اینکه شغل را پیدا کردید، نیاز هست که حتماً اجازۀ کار را نیز کسب نمائید. اما مطابق با قوانین و مقرراتی که در حال حاضر در کشور سنگاپور حکم فرما می باشد و از سال ۲۰۱۴ این قوانین ساری و جاری می باشد، دولت سنگاپور دانشجویان بین المللی را تشویق می کند برای استخدام در کمپانی های مادر این کشور به خصوص افراد و دانشجویانی که موفق به اخذ اعطال امتیاز شهریه دانشگاهی شده اند.

اقامت پس از تحصیل در سنگاپور – امکان کار در حین تحصیل در سنگاپور

به عنوان دانشجوی بین المللی امکان این وجود دارد که به صورت نیمه وقت و یا تمام وقت مشغول به کار شوید. همچنین امکان کار در داخل خود دانشگاه و یا بیرون از دانشگاه را هم دارا می باشید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که همواره باید با قوانین و مقررات کشور سنگاپور در این خصوص هماهنگ و همراه باشید.

پیرو مهاجرت به سنگاپور، به منظور تحصیل در سنگاپور، نیاز هست تا برای ویزای دانشجوئی اقدام نمائید و به منظور کسب این ویزا، باید حتماً پذیرش به صورت تمام وقت را از سوی دانشگاه کسب نموده باشید و تائیدیۀ کتبی در این خصوص را کسب نموده باشید. و مدت زمان این ویزا تا زمان دورۀ تحصیل معتبر می باشد. و باید حداقل یک ماه و نهایتاً دو ماه قبل از تحصیل خود نسبت به دریافت این ویزا اقدام نمائید. در صورتیکه فرم درخواستی شما با موافقیت مواجه شود، نامۀ IPA از سوی دولت سنگاپور و مقامات صالحه صادر خواهد شد. و در حین تحصیل نیز همانطور که قبلاً هم اشاره نمودیم امکان کار وجود دارد. حال در ادامه به بررسی کوتاهی در خصوص کار پاره وقت و تمام وقت می پردازیم.

اقامت پس از تحصیل در سنگاپور

اقامت پس از تحصیل در سنگاپور

کار پاره وقت

در بابب اقامت پس از تحصیل در سنگاپور، دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل به صورت تمام وقت در کشور سنگاپور از موسسات آموزشی با اعتبار بالا  می باشند، می توانید به صورت نیمه وقت در کنار تحصیلتان مشغول به کار شوید. مدت زمانی هم که اجازۀ کار در این کشور را دارید نهایتاً ۱۶ ساعت در هفته می باشد و این مدت زمان هم تنها برای محدوۀ زمانی که مشغول به تحصیل می باشید در نظر گرفته شده است و نه در اوقات تعطیلات.در اکثر دانشگاهها، محدودیتی به لحاظ اینکه بتوان در داخل و یا خارج از دانشگاه شخص مشغول به کار شود وجود نخواهد داشت. میانگین درآمد برای دانشجویان بین المللی به صورت پاره وقت ۵ دلار سنگاپور می باشد در ساعت می باشد.

کار تمام وقت

به عنوان یک دانشجوی بین المللی در صورتیکه در موسسات معتبر آموزشی و در مقاطع بالای تحصیلی مشغول به تحصیل باشید، می توانید بدون هیچ محدودیتی هم در زمان تحصیل و هم در زمان تعطیلات و به صورت تمام مشغول به کار شوید. این امکان هم وجود دارد که بیشتر از ۱۶ ساعت در هفته مشغول به کار شوید. و به عنوان یک دانشجوی بین المللی نیازمند اجازۀ کاری مستقل به منظور کار در زمان تعطیلات به صورت نیز نمی باشید. اما گاهاً مواردی هم پیش آمده که نیازمند این هستید که اجازۀ کار از دانشگاه را کسب نمائید همانطور که نیازمند اجازۀ کاراز سوی کارفرمای خود نیز می باشید.

امکان کار پس از تحصیل

به محض اینکه فارغ التحصیل می شوید، با همان اجازۀ قبلی که برای تحصیل کسب نمودید امکان اینکه در این کشور بتوانید اقامت داشته باشید و حتماً نیاز است که به منظور اقامت در سنگاپور و کار در این کشور اجازۀ کار را از اداره کار کشور سنگاپور تهیه نمائید. تایت ویزای کاری شما با توجه به اینکه پیشنهاد شغلی دارید یا خیر متفاوت خواهد بود.

دانشجویان بین المللی که نزدیک به زمان اتمام دورۀ تحصیلشان می باشند، و پیشنهاد شغلی نیز ندارند می توانند برای اجازۀ اقامت یک ساله را بعد از تحصیلشان کسب نمایند. این ویزا ویزای غیر قابل تمدید می باشد و به دانشجوی بین المللی که در موسسات آموزشی معتبر تحصیل کرده باشند این امکان را می یابند که در کشور سنگاپور به منظور یافتن شغل اقامت داشته باشند. اما مدت زمان در نظر گرفته شده نهایتاً تا یک سال می باشد. لذا به محض اینکه توانستید به لحاظ کاری اقدام نمائید نیازمند اجازۀ کاری می باشید که این اجازۀ کاری از سوی کارفرما صادر خواهد شد. اما اجازۀ کاری هم که اقدام می نمائید متفاوت می باشد. که درذیل به این موارد خواهیم پرداخت.

فرم اجازۀ کاری تایپ S

این اجازۀ کاری مناسب برای افرادی می باشد که از توانائی و استعداد خاصی برخوردار می باشد و یا اینکه تحصیلات خود در این کشور انجام داده باشند سپس از سوی کارفرمائی از دولت سنگاپور برای اشتغال در کمپانی های معتبر و مادر پیشنهاد شغلی داشته باشید نیازمند فرم اجازۀ تایپ S می باشید. بنابراین برای اینکه مستحق دریافت چنین اجازه ای باشید نیازمند دارا بودن پیشنهاد شغلی می باشید و علاوه بر آن نیاز هست تا از سوی کارفرما مبلغ ماهیانۀ  ۲٫۲۰۰ دلار سنگاپور دریافت نمائید.

عوامل و شرایط بیان شده در خصوص اقامت پس از تحصیل در سنگاپور می باشند که در صورت تمایل به کسب اطلاعات کامل تر پیشنهاد می نمائیم با وکلا و مشاورین ارشد موسسۀ آتیه آفرینان تماس حاصل نمائید.

اقامت پس از تحصیل در سنگاپور – اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

ازدواج در سنگاپور و ازدواج پس از تحصیل یکی دیگر از شرایطی می باشد که متقاضی امکان این را می یابد تا در خاک کشور سنگاپور اقامت گزیند اما مطابق با قوانین و مقررات این کشور نیازمند پیمودن مراحلی می باشید که در ادامه به این مراحل خواهیم پرداخت.

گام نخست

گام اول برای ازدواج در سنگاپور این است که فرم مخصوصی که مربوط به ازدواج می باشد را به منظور اطلاع  رسانی در خصوص پر نمائید. و نیاز هست تا یکی از طرفین حداقل به مدت ۱۵ روز قبل پر نمودن این فرم در کشور سنگاپور حضور داشته باشد. و این مدت زمان ۱۵ روز از روز بعد از ورود شخص به خاک سنگاپور محاسبه خواهد شد و نیاز هست تا این حضور ۱۵ روزه به صورت مستمر و مداوم باشد.پس از پر نمودن فرم مخصوص مدت زمان ۲۱ روزه ای منظور شده است که طرفین باید منتظر باشند تا زمانی که اعلان ازدواج از سوی کلیسا اعلام شود. در این مدت زمان ۲۱ روزه نیاز هست که طرفین در خاک کشور سنگاپور اقامت داشته باشند.اما نکتۀ جالب توجهی که در مورد مدت زمان های ذکر شده وجود دارد این است که مدت زمان ۱۵ روزه قابل افزایش و مدت زمان ۲۱ روز نیز قابل کاهش می باشد.

گام دوم

گام بعدی این است که هر یک از طرفین باید در دفاتر مخصوص ثبت ازدواج همراه با مدارک هویتی و سایر مدارک مورد نیاز حضور بهم رسانند تا صحت مدارک مورد نظر از سوی این دفاتر به اثبات رسد.سند ازدواج، ۲۱ روز پس از زمان اعلان ازدواج صادر خواهد شد. و سند ازدواج نیز تنها تا ۹۰ روز معتبر خواهد بود.اما مسئلۀ مهم دیگری که وجود دارد هزینۀ مربوط به صدور گواهی ازدواج می باشد که در حدود ۲۱ تا ۴۰  دلار می باشد . امر دیگر که نیاز است در گام دوم به آن پرداخت شود انجام آزمایشات پزشکی و آزمایش خون می باشد. عامل مهم دیگری که وجود دارد رضایت طرفین می باشد.

گام سوم

گام بعدی برگزاری مراسم ازدواج می باشد که طرفین می توانند بنا به خواست و تمایل خود مراسم مدنی و مذهبی را در کنار هم و یا به صورت جدا از هم انجام نمایند. در انجام مراسم ازدواج نیاز هست تا حداقل دو شاهد بالای ۲۱ سال در این مراسم حضور داشته باشند. بعد از انجام مراسم ازدواج، سند ازدواج در اختیار طرفین قرار خواهد گرفت. اما ازدواج باید در مدت زمان مشخص شده حتماً صورت گیرد توضیح آنکه باید در بازۀ زمانی ۲۱ روز پس از اعلان ازدواج و تا سه هفته پس از آن طرفین حق دارند مراسم ازدواج را انجام دهند. و در صورتیکه ازدواج در مدت زمان تعیین شده صورت نگیرد، تمامی مراحل انجام شده به حالت تعلیق در می آیند.

اقامت پس از تحصیل در سنگاپور – اقامت پس از تحصیل در سنگاپور از طریق سرمایه گذاری

یکی از طرق دیگری که شخص پس از تحصیل می تواند در کشور سنگاپور اقامت داشته باشد، سرمایه گذاری است. و با توجه به اینکه سنگاپور کشوری بسیار پیشرفته می باشد و بستر های خوب سرمایه گذاری در سنگاپور بسیار مهیا و فراهم می باشد لذا این امر توانسته متقاضیان زیادی را به خود جلب نماید. با توجه به آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۵، سنگاپور پنجمین دریافت کنندۀ سرمایه گذار خارجی می باشد و بیشتر سرمایه گذاری های انجام شده از سوی کشورهائی نظیر ژاپن، انگلستان و آمریکا صورت پذیرفته است.

اما در خصوص اینکه چه نوع کمپانی هائی به منظور سرمایه گذاری در سنگاپور بیشتر مورد توجه می باشند باید گفت، اصولاً شرکت ها و کمپانی ها با مسئولیت محدود بیشتر ترجیح داده می شوند چرا که میزان مالیات پرداختی به نسبت سایر کشور ها کمتر و پائین تر می باشد. و تقریباً بین ۷ تا ۱۰ هزار کمپانی خارجی در کشور سنگاپور دارای شعبه می باشند که امکان سرمایه گذاری در آنها امکان پذیر است. و مراکزی که امکان سرمایه گذاری در آنها وجود عبارتند از: کارخانجات، مراکز حقوقی و یا مالی، تجاری، رادیو، تلویزیون و رسانه های ملی و سایر موارد.

اما علت اینکه سرمایه گذاری در سنگاپور بسیار پرطرفدار می باشد این است که کشور سنگاپور به لحاظ مالی کشوری بسیار قوی می باشد علاوه بر آن به لحاظ سیستم از راه دور بسیار پیشرفته می باشد. و با توجه به اینکه قوانین و مقررات بسیار قوی و محکمی در باب سرمایه گذاری خارجی وضع نموده است توانسته سرمایه گذار زیادی را به خود جلب نماید و سرمایه گذار خارجی از امنیت بالای اقتصادی برخوردار می باشد. اما از مزایای دیگری که این کشور برخوردار می باشد موقعیت جغرافیائی این کشور است که باز توانسته نظر بسیاری را به خود جلب نماید. اما مزیت دیگری که بد نیست به آن اشاره نمائیم این است که این کشور امتیازات مالیاتی و همچنین امکان دریافت وام را هم فراهم نموده است.

اما سنگاپور همواره کشوری بوده که با استقبال باز سرمایه گذار خارجی را به خود جلب نموده و بدین لحاظ همواره در صدر کشورها قرار داشته. بنابراین از جمله عوامل دیگری که شخص پس از اتمام تحصیل می تواند اقامت خود را در کشور سنگاپور تمدید نماید سرمایه گذاری در سنگاپور خواهد بود اما به طور کلی با توجه به اینکه مسائل مربوط به سرمایه گذاری از پیچیدگی های خاصی برخوردار می باشد لذا پیشنهاد می نمایم با وکلا و مشاورین ارشد حقوقی تماس حاصل نمائید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در نروژ اقامت پس از تحصیل در نروژ

کشور نروژ ، یک کشور بسیار کوچک واقع در شمال اروپا و دارای یک اقتصاد بسیار توسعه یافته می باش...

اقامت پس از تحصیل در رومانی اقامت پس از تحصیل در رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی کشور رومانی جز کشورهای اروپای شرقی می باشد که هفتمین کشور از نظ...

اقامت پس از تحصیل در لهستان اقامت پس از تحصیل در لهستان

کشور لهستان، از جمله کشورهای اروپایی می باشد که از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار است و دا...

نظرات کاربران
Call Now Button