اقامت پس از تحصیل در سریلانکا (Sri Lanka)

اقامت پس از تحصیل در سریلانکا

یکی از مهمترین موضوعاتی است که ذهن متقاضیان تحصیل در کشور سریلانکا را به خود مشغول کرده است، اقامت پس از تحصیل در سریلانکا است.برای شناخت راههای اقامت پس از تحصیل در سریلانکا باید قوانین این کشور را مورد بررسی قرار دهید. اقامت پس از تحصیل در سریلانکا از طریق روشهای مختلفی امکان پذیر است.اقامت پس از تحصیل در سریلانکا از راههای مختلف امکان پذیر است.فردی که در سریلانکا فارغ التحصیل می شود می تواند ویزای دانشجویی خود را به یکی دیگر از راههای مهاجرتی از جمله ویزای کاری، سرمایه گذاری در سریلانکا یا ویزای ازدواج تبدیل نماید.دانشجویانی که در سریلانکا فارغ التحصیل می شوند می توانند از طریق مؤسسات کاریابی این کشور در خصوص پیدا کردن شغل اقدام کنند شاید این کار کمی مشکل باشد اما فرصت های کاری داوطلبانه زیادی وجود دارد.

یکی از راه های اقامت پس از تحصیل در سریلانکا اخذ اقامت از طریق کار است. برای دانشجویانی که در این کشور تحصیل کرده اند ورود به بازار کار بسیار متفاوت است با متقاضیان ویزای کار که از خارج از سریلانکا اقدام به ارسال مدارک و درخواست ویزا می نمایند. شرایط اخذ اقامت کاری با اقامت تحصیلی تفاوت هایی دارد که درزیر به آنها اشاره خواهیم کرد.ویزا های اقامتی که به اتباع غیر سریلانکایی اجازه می دهد که با داشتن شرایط خاص از طرق هشتگانه می توانند ورود داشته باشند.

دسته بندی اول Employment Category  یا دسته ی کاری مخصوص افرادی است که در حوزه ی تخصصی خود حرفه ای به شمار می روند و رزومه کاری قابل قبولی دارند. این افراد می توانند برای انجام پروژه هایی که دولت یا شرکت های خصوصی سریلانکایی مشخص می کنند با مجوز سازمان BOI‌ به همراه خانواده ی خود به سریلانکا ورود نمایند.کسانی که در بانک های سریلانکا استخدام و مشغول به کار می شوند می توانند به همراه خانواده خود به این کشور ورود داشته و اقامت برگزینند.

افردای که با سازمان های غیر دولتی همکاری میکنند یا اشخاصی که در پروژه های اجرایی که توسط موسسات و سازمان های دیپلماتیک تعیین می شوند کار کنند و همچنین کارمندان شرکت های خصوصی همراه با خانواده هایشان می توانند اقامت در سریلانکا را دریافت نمایند.اشخاصی که به مشاغل داوطلبانه اشتغال داشته باشند می توانند اقامت در سریلانکا را داشته باشند همچنین هنرمندان، مربیان، ورزشکاران و آشپزان حرفه ای می توانند از این نوع ویزا برای اخذ اقامت در در سریلانکا استفاده نمایند.در کنار این ویزا، ویزای کار مستقلی برای مشاغل خاصی مثل روزنامه نگاری و کار در رسانه در قوانین سریلانکا تعریف شده است. این قوانین به روزنامه نگاران و اصحاب رسانه ی خارجی اجازه ورود و اشتغال در این کشور را می دهد.

اقامت پس از تحصیل در سریلانکاکاریابی در سریلانکا

دانشجویانی که در کشور سریلانکا فارغ التحصیل می شوند می توانند از طریق موسسات کاریابی این کشور در خصوص پیدا کردن شغل مناسب اقدام کنند. یافتن شغل همراه با حقوق در سریلانکا ممکن است برای فارغ التحصیلان کمی دشوار باشد اما فرصت های داوطلبانه ی فراوانی مثل نگهداری از حیوانات فیل و لاکپشت در پارک های این کشور، کار کردن در مراکز نگهداری از کودکان یتیم، ساخت و ساز و اشتغال در تعاونی های ساختمانی برای فارغ التحصیلان وجود دارد. بسیاری از فارغ التحصیلان اروپایی که تحصیل در سریلانکا را انتخاب کرده اند به مشاغل داوطلبانه و امدادی یا آموزش زبان انگلیسی به کودکان و بزرگسالان یا انجام سایر فعالیت های سازمان غیر دولتی NGO مشغول اند. استخدام در مشاغل رسمی برای دانشجویان سخت است اما بعضی حوزه های خاص مثل صنعت توریسم و گردشگری فرصت مناسبی برای فارغ التحصیلان برای کار و کسب درآمد است.

داشتن اطلاعات در خصوص زبان های سینهالی و تامیل بعنوان زبان های رسمی سریلانکا می تواند به دانشجویان خارجی کمک شایانی نماید. با این حال زبان انگلیسی به طور گسترده، به ویژه در محل کسب و کار و برای فارغ التحصیلان جزو ملزومات به حساب می آید.

دسته بندی دوم سرمایه گذاری در سریلانکا است که مخصوص سرمایه گذارانی است که:سرمایه ی خود را در بانک ها .و موسسات مال و اعتباری سریلانکا قرار می دهند.داخل کشور سریلانکا بیزینس و کسب و کار خود را راه اندازی می نمایند.

زمینه های سرمایه گذاری در سریلانکا شامل بخش های اقتصادی تجاری، هواپیمایی، دانش و پژوهش، دریانوردی ، توریسم و انرژی می شود. این کشور به عنوان تنها کشوری که زمینه ی قرارداد های تجاری آزاد با ۲۵ درصد از جمعیت جهان را داراست شناخته می شود و این جهت دسترسی فوق العاده به بازارهای جهانی دارد. حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کشور سریلانکا ۲۵۰ هزار دلار امریکاست. دارنده ی این ویزا می تواند همسر و فرزندان خود را همراه خود به سریلانکا ببرد. در صورت توافق  با درخواست متقاضی این نوع ویزا شخص می تواند به مدت ۵ سال ویزای مالتیپل داشته باشد و به دفعات به این کشور ورود یا خروج داشته باشد. از جمله شرایط این ویزا نداشتن حق کار برای دارنده ی ویزای سرمایه گذاری و همراهان او است.

اقامت پس از تحصیل در سریلانکا

اقامت پس از تحصیل در سریلانکا

روش دیگر برای اقامت در سریلانکا ، اقامت از طریق ازدواج در سریلانکا با اتباع سریلانکایی است. برابر قوانین همسر و فرزندان خارجی فرد شهروند سریلانکایی می توانند در این کشور اقامت دائم داشته باشند. قصد ازدواج باید واقعی باشد و این از طریق مدارک موجود و مثبت رابطه ی عاطفی طرفین قابل کشف است. بدیهی است که توانایی و استطاعت فرد تبعه ی سریلانکا برای حمایت مالی از همسر و فرزندان همسر خود الزامی است.

در هر صورت اشخاصی که قصد دارند به یکی از طرق مطروحه، اقامت پس از تحصیل در سریلانکا را کسب نمایند باید مدارک شناسایی و پاسپورت خود را بهمراه فرم درخواست ویزای کاری یا تحصیلی یا ازدواج به دپارتمان مهاجرت به سریلانکا واقع در کلمبو ارائه کنند تا در صورت بررسی این مرکز اجازه اقامت آنان صادر شود.

همانگونه که مطالعه فرمودید راه های اخذ اقامت پس از تحصیل در سریلانکا تابع شرایط و مقررات خاصی است که معمولاً کسانی که دوره ی تحصیلی شان را در این کشور گذرانده اند و فارغ التحصیل شده اند می توانند از طریق کار، سرمایه گذاری یا ازدواج اقامت خود را تمدید نمایند. چنانچه شما نیز متقاضی تحصیل در سریلانکا هستید و قصد دارید بعد از تحصیل، اقامت این کشور را اخذ کنید با وکیل مهاجرت و مشاور حقوقی بین الملل در این مورد مشاوره داشته باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در نروژ اقامت پس از تحصیل در نروژ

کشور نروژ ، یک کشور بسیار کوچک واقع در شمال اروپا و دارای یک اقتصاد بسیار توسعه یافته می باش...

اقامت پس از تحصیل در رومانی اقامت پس از تحصیل در رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی کشور رومانی جز کشورهای اروپای شرقی می باشد که هفتمین کشور از نظ...

اقامت پس از تحصیل در لهستان اقامت پس از تحصیل در لهستان

کشور لهستان، از جمله کشورهای اروپایی می باشد که از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار است و دا...

نظرات کاربران
Call Now Button