اقامت پس از تحصیل در دومینیکا (Dominica)

اقامت پس از تحصیل در دومینیکا

یکی از دلایلی که این روزها مورد توجه قرار گرفته است مهاجرت به دومینیکا می باشد که این جزیره تقریبا دربهای مرزی خود را به روی تمام افراد باز گذاشته و با آغوشی گرم و باز پذیرای تمامی افرادی است که درخواست اقامت بلند مدت دومینیکا و یا اقامت کوتاه مدت دومینیکا را دارند.افراد بسیار زیادی می توانند به دومینیکا مهاجرت کنند و اقامت این کشور را بگیرند یا حتی می توانند پاسپورت این کشور را اخذ نمایند.اگر شما به عنوان یک شخص خارجی هستید که اقامت ندارید یا موقتا اقامت دارید این امکان وجود دارد که درخواست اقامت دومنیکا را به مقامات این کشور بدهید.افرادی که قصد مهاجرت به دومینیکا دارند اگر هدف آنها کوتاه مدت باشد قطعا یکی از اهداف تفریح، سیاحت یا تجارت در این کشور را داشته اند.اگر شخصی مقیم این کشور معرفی شود، شخصی است که از طرف مقامات قانونی این کشور اجازه قانونی حضور در خاک این کشور برای یک بازه مشخص و به هدف معینی اخذ نموده است و جهت این حضور برگه رسمی اقامت یا کارت اقامت دریافت می کنند.شخصی که تقاضای اقامت دومینکن را دارد و پس از انجام مراحل مهاجرت به دومینیکا و اخذ اقامت دومینیکا، اقامت آن کشور را دریافت می کنند کارتی با عنوان کارت شناسایی اقامت آن شخص Cédula de Identidad Personal به وی داده می شود.

طبق ماده ۲۰  اقامت در دومینیکا هر شخصی که اقامت دومنیکا را داشته باشد اجازه دارد علاوه بر پاسپورت دومنیکن پاسپورت دیگری هم داشته باشد به عبارت دیگر پس از توضیح موضوع مهاجرت به دومینیکا متوجه می شویم دومینیکا جزء کشورها و مناطقی است که امکان تابعیت مضاعف را به یک خارجی می دهد و همچنین به ساکنین و تبعه های خود طبق ماده ۲۵ قوانین مهاجرت به جمهوری دومینیکا هر شخص خارجی پس از اخذ اقامت تمام امکانات و مسئولیت هایی که یک تبعه دومنیکن دارد را داراست. وقتی شما مهاجرت به دومنیکا را انجام دادید و اخذ اقامت دومنیکا را داشتید و کارت اقامت دومینیکا را دریافت نمودید می توانید از تمام امکانات شهروندی استفاده کنید به جز موضوع رأی دادن و فعالیت های رسمی سیاسی این کشور. طبق مواد زیر ۳ گام اصلی اخذ اقامت و تابعیت در دومینیکا را توضیح خواهیم داد:

  • گام اول: اقامت موقت دومینیکا یا Provisional Residence
  • گام دوم: اقامت دائم دومینیکا
  • گام سوم: اخذ تابعیت دومینیکا

موارد مهم :

  • اخذ اقامت دومنیکا از طریق ازدواج یکی از راههای اصلی اخذ تابعیت این کشور خواهد بود.
  • امضای یک قرارداد کاری با یکی از کارفرماها یا کمپانی های دومنیکن ( اخذ اقامت و تابعیت دومنیکا از طریق ویزای کار می باشد(
  • اگر شما مدارکی دال بر اینکه فعالیت اقتصادی مفید برای جمهوری دومنیکا دارید ارائه دهید و یک طرح توجیه اقتصادی مفید که مورد نیاز این کشور باشد ارائه دهید اجازه اخذ اقامت و تابعیت این کشور را خواهید داشت.

اقامت پس از تحصیل در دومینیکامهاجرت به دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

در سال ۱۹۹۳ برنامه شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری برای همه متقاضیان مهاجرت به دومینیکا در سراسر جهان آغاز شد. طی این برنامه متقاضی می تواند به همراه تمامی افراد خانواده خود ظرف مدت ۴ تا ۶ سال بدون حضور در کشور دومینیکا پاسپورت کشور دومینیکا را اخذ نماید. پاسپورت مشترک المنافع دومینیکا به متقاضی اجازه می دهد بدون اخذ ویزا به بیش از ۱۱۵ از جمله کل اتحادیه اروپا و کشورهای سوئیس، سنگاپور و هنگ کنگ سفر کند. طبق قانون دومینیکا هیچ محدودیتی برای تابعیت دوگانه وجود ندارد و متقاضی اجباری به سلب تابعیت اول خود جهت اخذ تابعیت دومینیکا ندارد. با توجه به اینکه هیچ شرطی برای حضور فیزیکی در دومینیکا وجود ندارد، برای مهاجرت به دومینیکا از طریق سرمایه گذاری شرایط سنی، شرط زبان، تجربه کسب و کار و یا الزام به داشتن مدرک آموزشی خاصی نیست و هیچ گونه مصاحبه ای برای اخذ تابعیت وجود ندارد. کشور دومینیکا کشوری با اقتصاد امن و با دموکراسی پیشرفته بالاترین استانداردهای زندگی را در جزایر کارائیپ دارد. همچنین برای افرادی که ساکن دومینیکا نیستند مالیاتی وضع نمی شود و دارای کمترین آمار جرم در کل منطقه جزایر کارائیپ است. برنامه         Commonwealth of Dominica  ارزان ترین برنامه سرمایه گذاری برای اخذ تابعیت در جهان است که با مبلغ ۱۰۰٫۰۰۰ دلار آغاز می شود.

در ماه آگوست سال ۲۰۱۶ معیارهای سرمایه گذاری در دومینیکا تغییر کرد و هزینه اخذ پاسپورت دومینیکا با ۷۵% افزایش به ۱۷۵٫۰۰۰ دلار تغییر کرد و این مبلغ تا سال ۲۰۱۷ ثابت خواهد بود. لذا پیشنهاد میکنیم پیش از اعمال تغییرات دیگر جهت اخذ شهروندی دومینیکا اقدام نمایید. ماده ۱۰۱ قانون شهروندی دومینیکا برنامه سرمایه گذاری در دومینیکا را تعریف میکند. برنامه سرمایه گذاری دومینیکا برای اخذ تابعیت را واحد سرمایه گذاری CBIU در وزارت امور مالی اجرا می کند. برای واجد شرایط بودن متقاضی اصلی می بایست حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد و تمامی شروط ذیل در رابطه با پرونده وی تحقق یابد:

  • عدم وجود سابقه کیفری در پرونده متقاضی: در برنامه شهروندی دومینیکا تنها افرادی پذیرفته می شوند که سابقه کیفری و سوء پیشینه نداشته باشند. دولت دومینیکا یک سازمان تحقیقاتی بسیار قوی و پیشرفته دارد که نظارت کامل را بر رونده و پیشینه کیفری همه متقاضیان بالای ۱۸ سال اجرایی می کند و افرادی که سابقه کیفری ندارند در برنامه شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری پذیرفته می شوند.
  • صحت سلامت: متقاضی اخذ تابعیت می بایست اثبات نماید از صحت سلامت برخوردار است و گواهی سلامت مبنی بر عدم وجود بیماری های مسری ارائه دهد.
  • سرمایه گذاری در دومینیکا: برای اخذ تابعیت دومینیکا متقاضی از طریق نماینده خود در دومینیکا سرمایه گذاری در صندوق دولتی دومینیکا و یا املاک و مستغلات دومینیکا انجام می دهد. در هر دو روش متقاضی پیش از درخواست سرمایه گذاری متعهد به پرداخت مبلغ سرمایه گذاری می شود و مبلغ را در حساب خود اثبات می نماید.

اقامت پس از تحصیل در دومینیکا –  مهاجرت به دومینیکا از طریق کار

یکی از روش های اقامت پس از تحصیل در دومینیکا مهاجرت کاری است . افرادی قصد کار در دومنیکا را دارند در ابتدا می بایست مجوز کار در دومینیکا را دریافت نمایند. مجوز کار در دومینیکا به این شرط به متقاضی داده می شود که مدت استخدام بیش از ۶ ماه باشد. مدارک ذیل برای درخواست مجوز کار (LI 12) در دومینیکا مورد نیاز است:

  • گواهی پزشکی مبنی بر صحت سلامت متقاضی طی سه سال گذشته
  • نامه کارفرما با این موارد: نوع شغل، دستمزد(روزانه، هفتگی، ماهانه)، پذیرش مسئولیت کارمند، پیشنهاد قرارداد استخدام برای یکسال
  • تأیید اداره پلیس در رابطه با ثبت پرونده متقاضی
  • اثبات بلیط بازگشت و یا وجود هزینه بازگشت
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • هزینه درخواست: ۲۹۵ دلار
  • سند ازدواج
  • نامه های کاری متقاضی
  • گذرنامه متقاضی با حداقل ۶ ماه متقاضی
  • نامه تمکن مالی
  • فرم درخواست

اقامت پس از تحصیل در دومینیکا – مهاجرت به دومینیکا از طریق تحصیل

در کشور دومینیکا کالجها و دانشگاهها در میان دانشجویان و دانش آموزان محبوبیت دارد. کالج دولتی با نام Clifton Community College شناخته می شود همچنین دانشگاههای غرب اندی، مدارس انگلیسی و آمریکایی دوره های آموزشی برای تحصیل دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می دهند. دانشگاه راس یک دانشگاه پزشکی بزرگ و شناخته شده در منطقه است و دانشگاه کلمسون برای تحصیل رشته های بیولوژیکی بسیار محبوب است. برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در دومینیکا هستند تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی ضروری است زیرا این زبانها بومی هستند که اکثر مردم در دومینیکا به این دو زبان صحبت می کنند. اکثر رشته های دانشگاهیی به زبان انگلیسی در دسترس است. اکثر دانشگاهها در شهرهای بزرگ Roseau، All Saints، دانشکده ایالتی دومینیکا و پورثسموث هستند. اگر شما پذیرش از یکی از دانشگاهها و مراکز آموزشی دومینیکا داشته باشید می توانید برای ویزای تحصیلی دومینیکا اقدام کنید که این پروسه سریع و آسان است. اغلب دانشجویان از خوابگاههای داخل محوطه دانشگاه استفاده می کنند و یا آپارتمانهای نزدیک به دانشگاه را اجاره می کنند. دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی باید نشان دهند برای پرداخت هزینه های خود حمایت می شوند. این هزینه شامل هزینه تحصیل، هزینه مسکن و بیمه درمانی می شود. برخی دانشجویان بین المللی حین تحصیل کار می کنند. هزینه تحصیل در دومینیکا در رشته های مختلف ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار در سال برای دانشجویان بومی و ۱۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ دلار در سال برای دانشجویان بین المللی است.

 

اقامت پس از تحصیل در دومینیکا

اقامت پس از تحصیل در دومینیکا

اقامت پس از تحصیل در دومینیکا – اخذ اقامت دومینیکا از طریق ازدواج

همانطور که میدانید در بسایری از کشور ها از راه های اخذ اقامت دائم آن کشور ازدواج با تبعه ی آن کشور می باشد، متقاضیان اخذ اقامت دومینیکا از طریق ازدواج باید بداند که یک قانون بسیار مهم ر این رابطه وجود دارد. اگر یک زن خارجی با یک مرد دومینیکن ازدواج کند میتواند اقامت دومینیکا را دریافت نماید در حالی که اگر یک مرد خارجی با یک زن دومینیکن ازدواج نماید به طور مستقیم نمیتواند اقامت دومینیکا را بگیرد. اگر متقاضی این نوع اقامت دومینیکا هستید توصیه مینماییم با مشاورین مجرب تماس حاصل نموده تا مشاوره اخذ نمایید.

اقامت پس از تحصیل در دومینیکامزایای مهاجرت به کشور دومینیکا

مزایای مهاجرت به کشور دومینیکا به شرح زیر می باشد :

دومینیکا تنها کشوری می باشد که افراد می توانند بدون ویزا به 119 کشور جهان سفر کنند.

هزینه های زندگی، تحصیل و سرمایه گذاری پایین و مقرون به صرفه

امکان دریافت اقامت در کوتاه ترین زمان

معافیت مالیاتی برای بسیاری از مشاغل

اگر شما متقاضی مهاجرت به دومینیکا هستید و اگر به دنبال این هستید شانس خود را در زمینه مهاجرت به دومینیکا امتحان نمایید، به شما پیشنهاد میشود حتما ازمشاورین مجرب در این زمینه مشورت اخذ نمایید و پیش از آنکه هزینه های گزاف انجام دهید ابتدا خوب مشاوره شوید. این کشور، یا بهتر است بگوییم این جزیره ی زیبا امروزه متقاضیان زیادی برای سرمایه گزاری و کارآفرینی دارد اما اگر شرایط مهاجرت به دومینیکا را نداریم و از یک وکیل برجسته در این ضمینه راهنمایی نجوییم امکان از دست دادن تمام سرمایه های خود را در این مسیر داریم. در پایان، از بین راه های مهاجرت به دومینیکا ، مهاجرت به دومینیکا از طریق سرمایه گزاری را پیشنهاد میکنیم به شرط آنکه همراه با مشورت باشد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در نروژ اقامت پس از تحصیل در نروژ

کشور نروژ ، یک کشور بسیار کوچک واقع در شمال اروپا و دارای یک اقتصاد بسیار توسعه یافته می باش...

اقامت پس از تحصیل در رومانی اقامت پس از تحصیل در رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی کشور رومانی جز کشورهای اروپای شرقی می باشد که هفتمین کشور از نظ...

اقامت پس از تحصیل در لهستان اقامت پس از تحصیل در لهستان

کشور لهستان، از جمله کشورهای اروپایی می باشد که از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار است و دا...

نظرات کاربران
Call Now Button