تحصیل در ترکیه از ۶ سالگی آغاز می شود. مدارس ترکیه در دو نوع خصوصی و دولتی می باشد که تحصیل رایگان در ترکیه در مدارس دولتی صورت می گیرد و شهریه دریافتی در مدراس خصوصی با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت می باشد.در مدارس ترکیه اغلب یکی از زبانهای انگلیسی، فرانسوی، آلمانی یا اسپانیایی تدریس می شود اما در بعضی از مدارس خصوصی دو زبان نیز همزمان تدریس می شود.مقطع ابتدایی در مدارس ترکیه ۵ سال طول می کشد و بعد از آن دانش آموزان وارد مقطع راهنمایی می شوند که ۳ سال زمان می برد.اغلب ایرانی ها تحصیل در ترکیه را به علت همسایگی و اشتراکهای فرهنگی انتخاب می کنند. مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل نیز می تواند در کنار راههای دیگر مهاجرت مانند سرمایه گذاری در ترکیه، اخذ ویزای کار در ترکیه، مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک به شما کمک کند.البته شایان ذکر است در این کشور معمولا افراد می توانند نسبت به اخذ اقامت ترکیه اقدام نمایند ولی اخذ تابعیت ترکیه امری بسیار دشوار و تقریبا محال است.امروزه اشخاصی بسیاری تمایل دارند در کشور ترکیه ادامه تحصیل دهند و مخصوصا ایرانیان به دلیل شرایط جغرافیایی علی الخصوص مسافت بسیار تمایل دارند که به ترکیه رفته و در آنجا ادامه تحصیل دهند و در این راه  اقامت پس از تحصیل در ترکیه تنها موردی  است که ذهن متقاضیان را به خود مشغول کرده است .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در ترکیه ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در ترکیه ” است .

بر اساس تحقیقات دانشجویان بین المللی هیچ حق قانونی برای کار کردن در ادارات دولتی و یا حتی ادارات و مراکز خصوصی ندارند ولی دانشگاه های ترکیه محققان خارجی و بین المللی را می پذیرد و درب دانشگاه ها بر روی محققان بین المللی باز است. هر دو نوع دانشگاه هم دولتی و هم خصوصی کارمندی که ملیت ترکیه را نداشته باشند استخدام می کنند که در این راستا می توان دانشگاه هایی با مشخصات روشن بین المللی مانند دانشگاه بوگازیپی استانبول، دانشگاه فنی آنکارا که هر دو دولتی  هستند را نام برد و در میان دانشگاه های خصوصی می توان دانشگاه خصوصی سابانچ و بیلگی هم در استانبول و هم در آنکارا را نام برد. زبان تنها عامل مانع اخذ شغل در ترکیه نمی باشد، دانشگاه هایی در ترکیه وجود دارد که دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود و مراکزی وجود دارند که زبان انگلیسی در آنجا رایج است قابل ذکر است بعضی از دانشگاه های خصوصی به عنوان دانشگاه انگلیسی زبان تاسیس شده اند و اکنون در حال رقابت با دانشگاه های دولتی به دنبال جذب کارکنان حرفه ای در جایگاه هیئت علمی بین المللی و همچنین محققان است. علاوه بر این بسیاری از دانشگاه ها پایه و اساس خود را بر این قرار داده اند که دانشجویانی را در مقطع مستر و مخصوصا دکترا به صورت نیمه بورس یا بورس کامل می پذیرند که به برخی از اساتید در انجام تحقیقات ، آموزش و یا آماده شدن آمار و… کمک می کنند و اساتید را همراهی می کنند. اگر شما در نظر دارید پس از اتمام تحصیل در ترکیه مشغول به کار شوید بایستی این نکته را در نظر داشته باشید که امکان اخذ کار در ترکیه در مقایسه با کشورهای آمریکایی و اروپایی مخصوصا اگر دانش زبان ترکی نداشته باشید و یا در حد کمی زبان ترکی بدانید میسر نخواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ترکیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به ترکیه ” بیاندازید.

اقامت پس از تحصیل در ترکیه

اقامت پس از تحصیل در ترکیه

برای پیدا کردن کار حتما می بایست از طریق اینترنت بسیار جستجو و تحقیق نمایید و همچنین یک رزومه بسیار قوی در باب تخصصات و سابقه کار و همچنین موارد دیگر به طور کامل ارائه نمایید زیرا در کشور ترکیه بسیاری از شرکت ها هستند که به زبان روسی، آلمانی، انگلیسی و یا ایتالیایی صحبت می کنند لذا چنانچه شرایط شما را پذیرند قطعا شما را دعوت به مصاحبه خواهند نمود که البته بهترین شرایط برای اشخاصی که خیلی متخصص هستند کار در سفارت خانه ها، کنسول گری ها و سازمان های غیر دولتی می باشد اما همیشه برای این مشاغل رقابت بسیار شدید است. در ترکیه عطش بسیاری برای یادگری زبان انگلیسی وجود دارد لذا یکی از کارهایی که شخص می تواند انجام دهد آموزش زبان انگلیسی در آموزشگاه ها و یا به صورت خصوصی است که البته بایستی مدارکی مانند TESOL, TEFL, CELTA را داشته باشند. برخی از شرکت های بین المللی و یا سازمان های مطبوعاتی هستند که برای برخی از شعبه های خود در سراسر ترکیه نیاز به روزنامه نگار، ویراستار و سردبیر دارند که در این شرایط نیر امکان پیدا کردن کار وجود دارد. برخی از امکانات شغلی در حرفه توریست tourism گاهی اوقات در تابستان وجود دارد قابل ذکر است برای خانم ها پرستار بچه بودن در خانواده ای ثروتمند در یکی از شهرهای بزرگ ترکیه است. اگر شما در حالی که در ترکیه هستید کار پیدا کنید این امکان وجود دارد که از شما درخواست شود از کشور خارج شوید و درخواست ویزای کار نمایید و با ویزای کار وارد شوید لذا برای دانشجویانی که در ترکیه تحصیل خود را به اتمام می رسانند امکان اخذ اقامت وجود ندارد و می بایست یا از طریق سرمایه گذاری و یا با ویزای کار به کشور ترکیه بازگردند و به صورت موقت در آن کشور اقامت داشته باشند. در قانون مربوط به اجازه کار ترکیه در رده بندی آمده است اگر شخصی که ملیت ترکیه ای دارد در کشور دیگری بدون ویزای کار مشغول به کار باشد شخص این امکان را دارد در کشور ترکیه بدون اخذ ویزای کار، فعالیت داشته باشد البته این در شرایطی است که قانون کشور متقابل اینگونه باشد بدین معنا که اگر ترکیه وارد اتحادیه اروپا شود بسیاری از اروپایی ها بدون اخذ ویزای کار این امکان را دارند در ترکیه مشغول به کار شوند. اجازه کار توسط وزارت کار ترکیه داده می شود و هیچ تضمینی وجود ندارد اگر شرکتی درخواست کار شما را بپذیرد وزارت کار شرایط شما را بپذیرد و ویزای کار را برای شما صادر نماید. ویزای کار در ابتدا یک ساله صادر می گردد و اگر شخص قادر باشد که ویزای کار خود را تمدید نماید ویزای تمدید شده وی سه ساله خواهد بود و سه ساله تمدید می گردد و اگر شرایط مساعد باشد سپس ویزای وی به مدت شش سال تمدید خواهد شد. اگر شخص هشت سال در کشور ترکیه زندگی کرده باشد و شش سال از این هشت سال را مشغول به کار بوده باشد این امکان را دارد که برای اخذ اجازه کار دائم اقدام نماید.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در ترکیه دارید می توانید مقاله ” تحصیل در ترکیه ” را مطالعه نمایید.

برای اخذ اطلاعات تکمیلی و جامع تر این امکان را دارید که با متخصصین و مشاورین برتر موسسه آتیه آفرینان تماس حاصل نمایید و از اطلاعات دقیقی که در  ارتباط با اقامت پس از تحصیل در ترکیه در در اختیار شما قرار می دهند بهره مند گردید و با دید بازتر جهت ادامه تحصیل در ترکیه اقدام نمایید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در نروژ اقامت پس از تحصیل در نروژ

کشور نروژ ، یک کشور بسیار کوچک واقع در شمال اروپا و دارای یک اقتصاد بسیار توسعه یافته می باش...

اقامت پس از تحصیل در رومانی اقامت پس از تحصیل در رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی کشور رومانی جز کشورهای اروپای شرقی می باشد که هفتمین کشور از نظ...

اقامت پس از تحصیل در لهستان اقامت پس از تحصیل در لهستان

کشور لهستان، از جمله کشورهای اروپایی می باشد که از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار است و دا...

نظرات کاربران
Call Now Button