کشور یونان به عنوان مهد تمدن غرب زمین و زادگاه دموکراسی، کشوری آرام با دسترسی آسان به اروپا می باشد . اگر متقاضی زندگی، کار و تحصیل در اروپا هستید کشور یونان گزینه ی مناسبی می باشد . اخذ اقامت کشور یونان از راه های متفاوت امکان پذیر است . طبق قانون مصوب 4146 کشور یونان از سال 2013 اقدام به جذب سرمایه گذاری های خارجی کرده است .

راه های اخذ اقامت و تابعیت در یونان

  1. اثبات توانایی مالی (تمکن مالی)

الف) با اجازه کار

  • ایجاد کار و سرمایه گذاری به مبلغ 300,000 یورو در یونان (برای تجارت در قالب کارهای بزرگ)
  • اثبات وجود 60,000 یورو در حساب بانکی یونان یا کشورهای دیگر
  • اقامت دو ساله صادر و هر 2 سال یک بار به شرط بقای کسب و کار تمدید می‌گردد.

 راه های اخذ اقامت و تابعیت در یونان
راه های اخذ اقامت و تابعیت در یونان

ب) بدون اجازه کار

در صورتیکه سرپرست خانواده با ارایه مدارک مالی (حقوق، اسناد مالکیت، اجاره نامه ملکی، حساب بانکی در ایران و یا کشورهای دیگر) ثابت نماید که قادر به پرداخت ماهیانه 2000 یورو برای خود و400 یورو برای هریک از افراد تحت تکفل خود می باشد ابتدا اقامت دو ساله یونان را دریافت می‌نماید. بعد از دو سال در صورت رخ ندادن تخلفی در طی اقامت در یونان 3 سال یک بار تمدید می‌گردد. در این حالت فرزندان زیر 18 سال امکان همراهی متقاضی را دارند.هزینه برای متقاضی 18 هزار یورو و برای هر یک از افراد تحت تکفل 2000 یورو می باشد که در سه قسط مساوی دریافت میگردد.متقاضی می تواند در کشور یونان اقامت واقعی نداشته و صرفاً از خدمات کارت اقامت یونان استفاده نماید.

مدارک لازم جهت اقامت و تابعیت یونان تمکن مالی:

  1. پاسپورت
  2. گواهی شغلی { مدارک شرکت : روزنامه رسمی، آگهی تاسیس، آگهی تغییرات، آگهی تغییرات، اساسنامه، فیش واریز مالیات، لیست بیمه شرکت یا برای مشاغل آزاد جواز کسب}
  3. ارائه گواهی سهام شرکت که نشان دهنده میزان سود دهی سهام باشد.
  4. حساب بانکی در ایران و یا خارج کشور با معادل یورو (بخصوص حساب سپرده بسیار موثر است)
  5. اجاره نامه مستغلات که محضری ثبت شده باشد
  6. میزان حقوق و دستمزد: فیش حقوقی معتبر که به همراه مالیات برحقوق تایید کننده آن باشد
  7. حکم بازنشستگی و فیش حقوقی آن
  8. هرگونه اسناد مالکیت که نشان دهنده تمکن مالی باشد
  9. اثبات هرگونه درآمد دیگر
  10. قطعه عکس
  11. شناسنامه متقاضی و کلیه افراد تحت تکفل
  12. عدم سوء پیشینه برای متقاضی و کلیه افراد تحت تکفل
  13. گواهی سلامت که به تایید سفارت یونان رسیده باشد

کلیه مدارک فوق در صورت وجود باید ترجمه شده و ممهور به مهر دادگستری و وزارت خارجه باشند.

  1. خرید ملک

متقاضیانی که قصد سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در یونان و یا سایر روش‌ها را دارند لازم است از نحوه اقامت و تابعیت خود در این کشور اطلاعات لازم را کسب نمایند و پس از آن گامی را در این مسیر بردارند. اقامت در یونان می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برای افراد به همراه داشته باشد برای مثال: افراد می‌توانند از آموزش و تحصیل رایگان برای خود و دیگر اعضای خانواده خود بهره‌ مند شوند.
امکان سفر به دیگر کشورهای عضو شینگن و اخذ ویزای طلایی و دریافت اقامت برای اعضای خانواده خود و حتی پدر و مادر فرد متقاضی و همسر وی از دیگر امتیازهای اخذ اقامت کشور یونان است. برای خرید ملک در یونان و اقامت این کشور لازم است که فرد ملکی را به مبلغ حداقل 250 هزار یورو در ابتدا خریداری نماید و پس از آن می تواند برای خود و همسر و فرزند زیر 21 سال خود اقامت کشور یونان را دریافت نماید.

مدارک لازم جهت اقامت و تابعیت یونان تمکن مالی
مدارک لازم جهت اقامت و تابعیت یونان تمکن مالی

لازم است گفته شود که برای دریافت اقامت دائم این کشور لزومی به حضور مستمر و دائم در این کشور نیست تنها لازم است افراد 14 روز در سال در یونان اقامت داشته باشند و به راحتی می توانند در ابتدا اقامت 5 ساله را اخذ کنند و این اقامت پس از اتمام 5 سال می تواند برای پنج سال دیگر تمدید شود و پس از پنج سال می تواند برای اقامت دائم درخواست نماید.
پس از سپری کردن 7 سال اگر متقاضیان مایل به اخذ تابعیت و پاسپورت کشور یونان باشند، می‌توانند در صورت داشتن یک سری شرایط برای دریافت و کسب پاسپورت یونان اقدام فرمایند.

در این روش اقامت 5 ساله در همان مرحله به متقاضی اعطا و هر 5 سال با حفظ سرمایه فوق قابل تمدید است.محدودیت اقامت در یونان وجود نداشته و اقامت 14 روز در سال کافی است.در این حالت روشهایی وجود دارد که می توان سرمایه گذاری را کاهش داد.

  1. تاسیس شرکت ایرانی در یونان

متقاضی می تواند شرکتی در یونان که Sister company شرکت ایرانی باشد افتتاح نماید که 100 درصد سهام آن متعلق به شرکت ایرانی باشد. در سال اول اقامت دو ساله و پس از آن هر 3 سال تمدید می گردد.

شرایط لازم جهت تاسیس شرکت ایرانی در یونان:

  • روزنامه رسمی آگهی تاسیس شرکت ایرانی
  • ترجمه اساسنامه
  • گواهی از ثبت شرکتها مبنی بر اینکه شرکت فعال است
  • صورتجلسه هیات مدیره مبنی بر تاسیسSister company در یونان و انتخاب دو مدیر برای شرکت یونانی

کلیه مدارک به زبان انگلیسی و به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه برسد . برای دو مدیر فوق می توان تقاضای اقامت نمود.

مدارک مذکور جهت تایید به سفارت ارسال می شود و سهامداران جهت افتتاح شرکت یونانی به وکیل یونانی وکالت میدهند.شرکت یونانی ظرف مدت یک هفته ثبت گردیده، مدارک به ایران ارسال میشود به همراه مدارک شخصی متقاضیان به سفارت جهت اخذ ویزای TYPE D ارایه می گردد سپس متقاضیان به یونان سفر کرده و 3 روز کاری کارهای آنها انجام می شود. تست پزشکی، بیمه و … انجام می شود و ظرف مدت یک ماه اقامت صادر می گردد.

شرایط لازم جهت تاسیس شرکت ایرانی در یونان
شرایط لازم جهت تاسیس شرکت ایرانی در یونان

اقامت و تابعیت در یونان – تابعیت کشور یونان

اگر بحران بانکی و مالی، که موقعیت این کشور زیبا و تاریخی را متزلزل کرد را فراموش کنیم، یونان هم مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا، بلژیک و اتریش بخشی از اتحادیه اروپا است و داشتن پاسپورت آن وضعیتی مشابه شهروندان اروپای غربی و هریک از کشورهای اتحادیه اروپا را برای شما تضمین می‌کند.

این یک تراژدی است، ولی حقیقت این است که دولت یونان آن‌قدر به پول احتیاج دارد که پاسپورت‌هایش را در نرخ بسیار پایینی می‌فروشد. شما اگر ۹۵۰۰۰ یورو داشته باشید و بتوانید در آزمون مربوطه موفق شوید، فقط کافی است سه ماه صبر کنید تا تابعیت یونان با تمام مزایای شگفت‌انگیزش، که به‌دنبال داشتن پاسپورت اتحادیه اروپا نصیب شما می‌شود، به تصاحبتان دربیاید.

گزینه های سرمایه گذاری در املاک برنامه ویزای طلایی یونان

تنها با مبلغ 250 هزار یورو متقاضیان واجد شرایط می توانند یکی از دو گزینه زیر را انتخاب کنند:

  • سرمایه گذاری به مبلغ حداقل 250 هزار یورو در یک ملک مسکونی
  • امضای اجاره نامه ای به مدت حداقل 10 سال در یک هتل یا اقامتگاه توریستی دارای اثاثیه. قرارداد باید شامل یک پرداخت واحد برای اجاره به مبلغ حداقل 250 هزار یورو باشد.

دریافت و حفظ اقامت دائم یونان، مشروط است. سرمایه گذار باید در طول دوره اقامت، مالکیت ملک خود را بصورت قانونی حفظ کرده و ملک را نگهداری کند. چنانچه سرمایه گذار تصمیم بگیرد ملک خود را به یک تبعه غیر اروپایی دیگر بفروشد، خریدار جدید می تواند برای اخذ اقامت یونان اقدام کند اما حق اقامت سرمایه گذار اولیه از بین می رود. این مساله بدین معناست که سرمایه گذاران خارجی برای حفظ اقامت دائم یونان باید صاحب ملکی به نام خود باشند.

مانند بسیاری از برنامه های اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری که گزینه سرمایه گذاری در املاک را به متقاضیان ارائه می کنند، متقاضیان برنامه ویزای طلایی یونان مجبور به اقامت فیزیکی در طول سال در یونان نیستند اما حق زندگی، کار و تحصیل در هر نقطه از یونان را حفظ می کنند.متقاضی و خانواده وابسته او می توانند پس از 7 سال متوالی اقامت در یونان، تابعیت این کشور را دریافت کنند و تابعیت مضاعف آنان نیز به رسمیت شناخته خواهد شد.

گزینه های سرمایه گذاری در املاک برنامه ویزای طلایی یونان
گزینه های سرمایه گذاری در املاک برنامه ویزای طلایی یونان

اقامت و تابعیت در یونان – دریافت شهروندی و پاسپورت یونان

بعد از 7 تا 8 سال زندگی مستمر در یونان، می توان برای اخذ پاسپورت اقدام کرد. دانستن زبان یونانی و قبول شدن در امتحان زبان یونانی نیاز است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی

یکی از موارد مهم برای مهاجرت به مالزی، داشتن اطلاعات کامل و مهم درباره این کشور است. افراد م...

اقامت و تابعیت در نروژ اقامت و تابعیت در نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که از لحاظ امکانات ...

اقامت و تابعیت در لهستان اقامت و تابعیت در لهستان

هر فردی توقع دارد از زندگی شرافتمندانه و با آسایش و رفاه توام با کرامت انسانی برخوردار باشد...

نظرات کاربران
Call Now Button