کشور جمهوری مالتا، کشوری در جنوب اروپا است که با مساحتی بالغ بر ۳۰۰ کیلومترمربع، یکی از کوچکترین و البته پرتراکم ترین کشورهای جهان می باشد . پایتخت این کشور، شهر والیتا می باشد . دو زبان رسمی این کشور مالتی و انگلیسی می باشد اما زبان مالتی زبان ملی این کشور در نظر گرفته می شود . کشور مالتا در سال ۱۹۶۴ به استقلال از انگلستان دست یافت و در سال ۱۹۷۴ تبدیل به جمهوری مالتا گردید . برنامه های اقامت در این کشور برای ملیت های اروپایی و غیر اروپایی متفاوت می باشد . کشورهای اروپایی و همچنین بسیاری از کشورهای توسعه یافته غیر اروپایی می توانند بدون نیاز به ویزا وارد این کشور شوند و به طور موقت با ویزای ۳ ماهه در این کشور اقامت داشته باشند اما ملت های دیگر فقط قادر به دریافت ویزای ۱ ماهه خواهند بود .

اقامت و تابعیت مالتا – انواع اقامت مالتا

کشور مالتا، برنامه های اقامتی متفاوتی را ارائه می دهد. از جمله این برنامه ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • اقامت معمولی مالتا
  • اقامت بلند مدت مالتا
  • اقامت موقت مالتا
  • تحصیل در مالتا
  • شهروندی مالتا از طریق برنامه های سرمایه گذاری
  • اقامت و ویزای مالتا
  • طرح اقامت بازنشستگی مالتا
  • برنامه اقامت جهانی مالتا
  • برنامه اقامت مالتا برای ملیت های اروپایی

اقامت و تابعیت مالتا – شرایط اخذ اقامت در مالتا

اقامت عادی در کشور مالتا، نیازمند حضور فیزیکی فرد در این کشور  به مدت ۶ ماه و یا بیشتر است. شهروندان اروپا، ایالت متحده آمریکا و سوئیس ممکن است در صورت اثبات توانایی مالی و یا بر اساس دریافت پیشنهاد کاری در مالتا و یا ایجاد یک کسب و کار می توانند اقامت این کشور را دریافت نمایند. ملیت های غیر از اروپا، می توانند برای دریافت اقامت دائم، اقدام نمایند به شرطی که در حال کار کردن در مالتا باشند و یا یک موقعیت شغلی و کسب و کار برای آن ها وجود داشته باشد. همچنین این افراد می توانند برای اقامت بلند مدت در این کشور اقدام نمایند مشروط بر اینکه، به طور قانونی ۵ سال متوالی در این کشور اقامت داشته باشند.  متقاضیان نباید بیش از ۶ ماه، در طول یک سال از ۵ سالی که به عنوان ۵ سال متوالی حضور در مالت اعلام کرده اند در خارج از این کشور باشند همچنین در مجموع می توانند ۱۰ ماه از این ۵ سال را خارج از کشور مالت بگذرانند.

اقامت و تابعیت مالتا | انواع اقامت مالتا | شرایط اخذ اقامت در مالتا | تابعیت در مالتا | کشور مالتا
اقامت و تابعیت مالتا | انواع اقامت مالتا | شرایط اخذ اقامت در مالتا | تابعیت در مالتا | کشور مالتا

اقامت و تابعیت مالتا – تابعیت در مالتا

کشور مالتا یک کشور جزیره ای بسیار زیبا و چشم نواز در دریای مدیترانه و یکی از اعضای اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است. تاریخ غنی، استانداردهای زندگی بالا، و مسیرهای مواصلاتی هوایی عالی مالت آن را به مکانی جذاب برای سکونت یا انتخاب به عنوان وطن دوم تبدیل کرده است. نظر به اینکه گذرنامه مالتی حق زندگی، تحصیل، کار و مالکیت زمین در هر نقطه ای از اتحادیه اروپا و نیز سفر بدون ویزا به تعداد زیادی از کشورها را به شما اعطا می کند، برنامه تابعیت از طریق سرمایه گذاری در مالت بسیار مقرون به صرفه است. فرایند درخواست بسیار کارآمد و سختگیرانه است و تضمین می کند که گروهی ممتاز از شهروندان جدید تابعیت این کشور را اخذ کنند. طبیعتاً، اعضای بلافصل خانواده را می توان در درخواست تابعیت گنجاند.

می توانید در ازای پرداخت هزینه اضافی، آن دسته از اعضای خانواده که از نظر مالی به شما وابسته هستند را در درخواست خود برای تابعیت بگنجانید. این شامل همسر، کلیه فرزندان زیر 18 سال (از جمله فرزندان حاصل از ازدواج های قبلی)، فرزندان مجرد وابسته 18 تا 26 سال، و والدین و اجداد وابسته )خودتان یا همسرتان) می گردد.

جهت درخواست برای تابعیت، شما و آن دسته از اعضای خانواده تان که نام آنها در درخواست گنجانده شده، باید به مدت حداقل 12 ماه بلافاصله قبل از درخواست تابعیت، وضعیت اقامت داشته باشید. توجه داشته باشید که این به منزله الزام به اقامت فیزیکی نیست، بلکه به منزله الزام به داشتن یک اجازه اقامت است. به علاوه، باید متعهد شوید که یک ملک مسکونی را به مدت حداقل 5 سال در مالت حفظ کنید، در زمینه دارایی های مالی تأیید شده توسط دولت سرمایه گذاری کنید، و یک اعانه غیر قابل برگشت بپردازید. بعد از پشت سر گذاشتن بررسی های مربوط به شایستگی شهروندی، تابعیت مالتی مادام العمر را دریافت خواهید کرد که قابل انتقال به فرزندان و نسل های بعدی شما خواهد بود.

اقامت و تابعیت مالتا – اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری در مالتا

تابعیت از طریق سرمایه گذاری در مالتا مستلزم سه معامله است.

  1. باید مبلغ 150000 یورو در زمینه پروژه های مورد تأیید دولت سرمایه گذاری کنید و سرمایه گذاری را به مدت حداقل 5 سال حفظ کنید.
  2. باید اعانه ای غیر قابل برگشت به مبلغ 650000 یورو را به «صندوق توسعه ملی» بپردازید.
  3. باید ملکی را در جزیره مالت خریداری یا اجاره کنید و آن را به مدت 5 سال نگه دارید. در صورت تصمیم به خرید، باید ملکی را به ارزش حداقل 350000 یورو خریداری نمایید. همچنین، می توانید ملکی را با اجاره بهای 16000 یورو در سال اجاره کنید.

سایر هزینه ها شامل 7500 یورو برای بررسی شایستگی های شهروندی و هزینه های دولتی به مبلغ حداقل 78000 یورو است. لطفاً توجه داشته باشید که هزینه ها و محدودیت های فوق مربوط به متقاضیان مجرد است و ممکن است بسته به سن و تعداد اعضای خانواده مندرج در درخواست تفاوت کند.

اقامت و تابعیت مالتا – اخذ تابعیت از طریق خرید ملک در مالتا

یکی از راه های اخذ تابعیت مالتا ، خرید ملک در این کشور است و خرید ملک در مالتا به عنوان تجربه ای خشنود کننده و خاص تلقی می گردد.طی نمودن پروسه ی خرید با دقت کافی، منجر به طی نمودن پروسه ی داد و ستد بدون مشکل خواهد شد.خرید ملک در مالتا برای افراد خارجی و شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا آسان است.مالتا از ثبات سیاسی و یک سیستم قانونی شفاف و مشخص بهره می برد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی

یکی از موارد مهم برای مهاجرت به مالزی، داشتن اطلاعات کامل و مهم درباره این کشور است. افراد م...

اقامت و تابعیت در نروژ اقامت و تابعیت در نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که از لحاظ امکانات ...

اقامت و تابعیت در لهستان اقامت و تابعیت در لهستان

هر فردی توقع دارد از زندگی شرافتمندانه و با آسایش و رفاه توام با کرامت انسانی برخوردار باشد...

نظرات کاربران
Call Now Button