اقامت و تابعیت لیختن اشتاین (Liechtenstein)

کشور لیختن اشتاین سالانه فقط ۵۶ مجوز اقامت را به شهروندان کشورهای EEA و سوئیس می دهد . شهروندان کشورهای دیگر نیز می توانند اجازه اقامت لیختن اشتاین را در موارد خاص به دست آورند . این امر می تواند عجیب و غریب باشد، اما نیمی از مجوز اقامت از طریق قرعه کشی اختصاص داده می شود و ۲۸ مجوز به طور مستقیم توسط دولت اعطا می شود. شهروندان سوئیس می توانند مجموع ۱۷ مجوز اقامت را کسب کنند. دوازده نفر از آنها در لیختن اشتاین کار می کنند و ۵ نفر ساکن نیستند. چنین اجازه هایی به شهروندان سوئیس می تواند تنها توسط دولت اعطا شود. اگر متقاضی اجازه اقامت لیختن اشتاین از یک کشور ثالث وارد شود، او باید دارای مدرک، کارمند تخصصی یا کارمند واجد شرایط باشد تا بتواند اجازه اقامت را بدست آورد. اجازه اقامت “B” به دارنده اجازه می دهد تا برای مدت ۵ سال در این کشور زندگی کند. پس از اولین دوره، دارنده مجوز و خانواده اش می توانند برای اجازه اقامت دائم لیختن اشتاین درخواست دهند.

متاسفانه در حال حاضر هیچ برنامه شهروندی برای لیختن اشتاین وجود ندارد. لیختن اشتاین به یک اقتصاد مرفه و بسیار صنعتی، اقتصادی آزاد با یک بخش خدمات مالی حیاتی و سومین درآمد سرانه در جهان پس از قطر و لوکزامبورگ تبدیل شده است.

کشور لیختن اشتاین یک دولت کوچک آلمانی در اروپای مرکزی است که توسط شاهزاده لیختن اشتاین رهبری می شود . جمعیت این کشور ۳۵۰۰۰ نفر است . از دلایل مهاجرت افراد به این کشور را می توان دارا بودن بالاترین تولید ناخالص داخلی هر فرد و یکی از پایین ترین نرخ های بیکاری در جهان است.اکثر کارگران خارجی در لیختن اشتاین در خارج از کشور در همسایگی اتریش یا سوئیس زندگی می کنند. برای دریافت مجوز اقامت لیختناشتاین برای مسافران مرزی، مقررات مختلفی وجود دارد. مهمترین مسئله در مورد دریافت مجوز اقامت در لیختن اشتاین این است که مهاجرانی که در لیختن اشتاین مشغول به کار هستند، به طور معمول اجازه اقامت در آنجا را ندارند. حتی کارمندان شرکت های محلی نمیتوانند اقامت را بدست آورند.

اقامت و تابعیت لیختن اشتاین

اقامت و تابعیت لیختن اشتاین

اقامت و تابعیت لیختن اشتاین – دلیل شهروند دوم لیختن اشتاین

اگر شما دارای تابعیت دوگانه هستید، همزمان شهروند دو کشور هستید. در حالی که شهروندان دوگانه از مزایای خاصی برخوردارند . دسترسی به دو سیستم خدمات اجتماعی؛ گزینه ای برای زندگی، کار و مالکیت در دو کشور؛ و توانایی سفر با سهولت نسبی بین دو مکان. شهروندان دوگانه می توانند مزایا و امتیازات ارائه شده توسط هر کشور را دریافت کنند. به عنوان مثال، آنها به دو سیستم خدمات اجتماعی دسترسی دارند، می توانند در هر یک از کشورها رای بدهند و ممکن است بسته به قانون، در هر دو کشور به عنوان شهروند حضور یابند. آنها همچنین مجاز به کار در هر دو کشور بدون نیاز به اجازه کار یا ویزا هستند و می توانند در برنامه های تحصیلی در هر کشور با نرخ شهروندی شرکت کنند.

اقامت و تابعیت لیختن اشتاین – پاسپورت دوم لیختن اشتاین

به عنوان یک شهروند دوگانه، شما مجاز به حمل گذرنامه از هر دو کشور می باشید. داشتن گذرنامه شهروندی نیاز به ویزای طولانی مدت و سوال در مورد هدف سفر شما را از بین می برد. این نیز حق ورود به هر دو کشور را تضمین می کند.

یکی دیگر از مزایای تابعیت دوگانه، توانایی مالکیت در هر دو کشور است. برخی از کشورها مالکیت زمین را فقط به شهروندان محدود می کنند و به عنوان یک شهروند قانونی از دو کشور، می توانید ملک را در هر دو کشور خریداری کند. اگر به طور مرتب بین دو کشور سفر می کنید، این ممکن است مفید باشد زیرا ممکن است مالکیت اموال یک روش ارزان تر برای زندگی در دو مکان باشد.

شهروندی یک موضوع بسیار قطبی است. بسیاری از مردم نادرست فکر می کنند که گذرنامه دوم غیرقانونی است. بسیاری از مردم دارای تابعیت دوگانه هستند و شما نیز می توانید انجام دهید. سریعترین و مستقیم ترین مسیر برای پاسپورت دوم (صرف نظر از تابعیت والدین شما، جایی که شما متولد شده اید یا جایی که زندگی می کنید) از طریق شهروندی رسمی به است، شاید یک برنامه شهروندی برای لیختن اشتاین در آینده وجود داشته باشد. گزینه دیگری برای دریافت تابعیت دوم لیختن اشتاین، شهروندی است که توسط اقامت بدست می آید. تقریبا در تمام کشورهای توسعه یافته قوانینی وجود دارد که به موجب آن یک اقامت طولانی مدت می تواند بعد از یک دوره زمانی خاص به یک شهروندی طبیعی تبدیل شود.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی

یکی از موارد مهم برای مهاجرت به مالزی، داشتن اطلاعات کامل و مهم درباره این کشور است. افراد م...

اقامت و تابعیت در نروژ اقامت و تابعیت در نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که از لحاظ امکانات ...

اقامت و تابعیت در لهستان اقامت و تابعیت در لهستان

هر فردی توقع دارد از زندگی شرافتمندانه و با آسایش و رفاه توام با کرامت انسانی برخوردار باشد...

نظرات کاربران
Call Now Button