حتما شما مباحثی در مورد مهاجرت مانند شهروندی، تابعیت، اقامت، پی آر، سیتیزن شیپ، سیتیزن و… را شنیده اید که در ابتدا بهتر است با این اصطلاحات آشنا شوید که دچار اشتباه و سردرگمی نشویم.
همچنین این مقاله توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است، هرگونه سوال درباره مهاجرت به سوئد و سایر کشورهای دیگر داشتید با موسسه آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

حتما بخوانید: تحصیل در سوئد

اقامت و تابعیت سوئد
اقامت و تابعیت سوئد

شهروندی یا تابعیت 

شهروندی که همان تابعیت بدین معناست که شخصی که شهروندی و یا همان citizenship را از یک کشور اخذ مینماید تبدیل به یکی از اهالی آن کشور میشود و او را شهروند، تبعه و یا citizen آن کشور مینامیم و شخص پاسپورت (شناسنامه) کشور مورد نظر را دریافت میکند.
به طور کلی شهروندی یا تابعیت یک نوع رابطه سیاسی فرهنگی و معنوی بین مردم با دولت می باشد. برای اخذ تابعیت یک کشور باید مدت زمان معینی از زمان حصول اقامت دائم شخص گذشته باشد و شخص مدت زمان معینی را در کشور موردنظر زندگی کرده باشد و زبان آن کشور و قانون و تاریخ آن را بداند (از شخص آزمون گرفته میشود) و بعد از انجام مراسمی کوتاه تابعیت خود را دریافت میکند.

شهروندی و یا تابعیت هیچ گاه به سرعت به کسی واگذار نمی شود مگر در مواردی خاص که کشورهای بسیار کوچکی مانند دومنیکا و…به نام سرمایه گذاری و در عوض دریافت مبالغ بالا پاسپورت خود را به سرمایه گذار به فروش میرسانند و یا در مواردی که دولت یک کشور به یک شخص بسیار مهم شهروندی افتخاری کشور خود را اهدا میکند.
مانند دولت آفریقای جنوبی که شهروندی این کشور را به پروفسور سمیعی اهدا کرد و یا موارد نادر دیگر مانند فروش پاسپورت اوکراینی به بهانه ازدواج سوری و… یا در مورد پناه جویان که اخذ اقامت و تابعیت سوئد برای آنها سریع تر از اغلب راه های دیگر انجام میگیرد، افراد می توانند به برسند.

حتما بخوانید: کار در سوئد

شهروندی یا تابعیت 
شهروندی یا تابعیت 

انواع اقامت (موقت و دائم)

اقامت یعنی اینکه شما در یک مکان حضور دارید. به عنوان مثال وقتی شما یک ویزای توریستی میگیرید و 1 هفته به کشور آلمان سفر میکنید در طول این 1 هفته شما در کشور آلمان اقامت دارید.

1. اقامت موقت

نوع اقامت شما اقامت موقت و توریستی است. پس صرفا اقامت به معنی مهاجرت نیست. نوعی دیگر از اقامت نیز وجود دارد که به آن اقامت دائم میگوییم.
البته در برخی از کشورها اصطلاحاتی مانند گرین کارت که معادل این مفهوم هستند نیز وجود دارد. اقامت دائم به این معناست که شخصی که دارنده ی کارت اقامت دائم است میتواند تا هر زمانی که بخواهد در کشور مورد نظر اقامت داشته و زندگی کند.

اقامت موقت سوئد
اقامت موقت سوئد

2. اقامت دائم

اقامت دائم که در زبان انگلیسی به آن پی آر (PR) و یا permanent residency میگویند. با اجازه ی کار و تحصیل همراه میباشد. به عنوان مثال یک شخص که اقامت سوئد را دارد از تمامی امکانات و حقوق یک شهروند سوئدی برخوردار است به جز حق دخالت سیاسی در کشور سوئد (به عنوان مثال حق رای دادن در کشور سوئد).
البته شخص میبایست اقامت دائم خود را معمولا در هر 5 سال و با شرایطی نه چندان سخت گیرانه (بنا بر قانون خاص هر کشور) تمدید نماید و بعد از گذشت زمانی معین از اخذ اقامت دائم و بنا بر شرایط خاص هر کشور درخواست اخذ تابعیت (شهروندی) و اخذ پاسپورت نماید.

تفاوت دیگر اقامت دائم با پاسپورت در این است که امکان لغو اقامت دائم از سوی دولت کشور مورد نظر بنا به شرایطی خاص مانند ارتکاب به جرم های بسیار سنگین وجود دارد.
اما معمولا امکان لغو (سلب) تابعیت از یک شخص مگر در مواردی بسیار نادر، آن هم در کشور های کوچک عربی و شیخ نشین.( مانند کشور بحرین که درماه ژانویه سال 2017 از یکی از مخالفان حکومت خود سلب تابعیت کرده و تابعیت بحرینی او را لغو کرد!!!!) و یا کشورهای کوچکی که هنوز هم قوانینی به جای مانده از دوران حکومت کمونیسم در آنها وجود دارد که دولت خودسرانه و یک طرفه اقدام به این رفتار مینماید.
البته بنا بر قانون بسیاری از کشور ها اگر یک شخص خواهان اخذ تابعیت دوم از کشوری دیگر باشد میبایست تابعیت اصلی و اول خود را پس دهد.

اقامت دائم سوئد
اقامت دائم سوئد

راه های اخذ تابعیت کشور سوئد

وقتی که یک شخص خارجی (منظور شخصی است که هنوز اخذ اقامت و تابعیت سوئد را اخذ ننموده است) برای مدت معینی در این کشور زندگی کرده باشد و همچنین شرایط دیگری را که در این نوشتار به آنها خواهیم پرداخت احراز نماید میتواند برای اخذ اقامت و تابعیت سوئد تقاضا نماید.

موارد مورد نیاز برای اخذ اقامت و تابعیت سوئد از طریق درخواست خود متقاضی:

  • قادر باشید هویت خود را احراز نمایید.
  • حداقل 18 سال تمام سن داشته باشید.
  • دارای اجازه ی اقامت دائم و یا کارت اقامت سوئد باشید.
  • مدت زمان معینی را در کشور سوئد اقامت داشته باشید.
  • سابقه ی معقولی در مدت زندگی خود در سوئد داشته باشید(سوئد پیشینه نداشته باشید.)

راه های اخذ تابعیت کشور سوئد
راه های اخذ تابعیت کشور سوئد

اخذ تابعیت کشور سوئد از طریق تولد

کشور سوئد در مورد اعطای تابعیت خود به فرزندان تازه متولد شده تابع قانون خون میباشد.به این معنا که اگر یک فرزند در کشور سوئد متولد شود تنها در صورتی به وی تابعیت سوئدی داده میشود که پدر یا مادر او تبع ی کشور سوئد باشد (صرف نظر از محل تولد). اما اگر این فرزند در سوئد بماند میتواند از طرق مختلف تابعیت این کشور را اخذ کند.

قانون بسیار مهم: قانون مهاجرت به سوئد و تابعیت در کشور سوئد در اول جولای سال 2001 اصلاح شد و در آن اجازه داشتن تابعیت دوگانه به افراد داده شد.
بدین معنا که دیگر برای اخذ تابعیت کشور سوئد نیاز نیست که تابعیت اصلی خود را واگذار نمایید. فرزندانی که بعد از تاریخ ۱ آپریل سال 2015 متولد شده اند به صورت اتوماتیک اخذ اقامت و تابعیت سوئد را اخذ مینمایند اگر:

  • یکی از والدین در زمان تولد فرزند تابعیت سوئد را داشته باشد.
  • والدینی که فوت شده اند در زمان تولد فرزند تابعیت سوئدی را داشته باشند.

اخذ تابعیت کشور سوئد از طریق تولد
اخذ تابعیت کشور سوئد از طریق تولد

اخذ تابعیت کشور سوئد از طریق فرزند خواندگی

فرزندی که زیر 12 سال تمام باشد و از طرف فردی که تبعه ی کشور سوئد است و تابعیت سوئد دارد به فرزند خواندگی گرفته شود به صورت اتوماتیک اخذ اقامت و تابعیت سوئد را اخذ مینماید.
البته به فرزند خواندگی گرفتن این فرد میبایست طبق قانون اساسی کشور سوئد انجام گرفته باشد.این فرزند خواندگی میبایست بعد از 30 ژوئن سال 1992 به صورت رسمی به تصمیم رسیده و یا ثبت شده باشد.
فرزندانی که این شرایط (مانند داشتن سن کمتر از 12 سال و …) را نداشته باشند به صورت اتوماتیک به اخذ تابعیت سوئد در نیامده و باید به دولت این کشور درخواست کتبی دهند.

افراد خارجی میتوانند برای اخذ اقامت و تابعیت سوئد درخواست دهند اگر شرایط زیر را داشته باشند:

اقامت دائم خود را اخذ کرده باشند مگر اینکه از اهالی یکی از کشور های نوردیک باشند. برای افراد اهل کشورهای نوردیک اقامت موقت 5 ساله حکم اقامت دائم افراد دیگر را دارد.

چند استثنا در مورد طول مدت زندگی و دیگر شرایط برای اخذ اقامت دائم کشور سوئد:

  • مدت زمان مورد نیاز زندگی در کشور سوئد برای پناهجویان یا افرادی که تابعیتشان مشخص نیست و می خواهند به اخذ تابعیت سوئد برسند کمتر از موارد دیگر و تنها 4 سال میباشد.
  • افرادی که تابعیت کشورهای نزدیک را دارند تنها نیاز به حضور به مدت 2 سال را در سوئد دارند.
  • افرادی که قبلا تابعیت سوئدی را داشته اند.
  • افرادی که به استخدام یک شرکت سوئدی درآمده اند ولی در خارج از سوئد مشغول به کارند.
  • اشخاصی که سابقه طولانی مدت در زندگی در این کشور را دارند.
  • افرادی که با یک تبعه کشور سوئد ازدواج کرده باشند.

به طور مثال میتوان گفت که متقاضیان  از راه های مختلفی میتوانند وارد کشور سوئد شده و پس از اقامت موقت در این کشور به اقامت دائم رسیده و برای اخذ تابعیت سوئد به دولت این کشور درخواست دهند.

 اخذ اقامت دائم کشور سوئد
اخذ اقامت دائم کشور سوئد

اخذ تابعیت کشور سوئد از راه مهاجرت تحصیلی و یا کاری

افراد خارجی از جمله ایرانیان که متقاضی اخذ اقامت و تابعیت سوئد هستند میتوانند به راحتی برای ادامه تحصیل به کشور سوئد وارد شوند. پس از اتمام تحصیل دولت سوئد شما را مجبور به ترک فوری این کشور نمی نماید.
شما پس از پایان تحصیلات خود در کشور سوئد فرصتی 6 ماهه را خواهید داشت تا کار پیدا کنید. پس از یافتن کار اقامت شما از اقامت تحصیلی تبدیل به اقامت کاری شده و میتوانید مادامی که دارای شغل هستید در کشور سوئد اقامت داشته باشید.

پس از اینکه شما 5 سال در این کشور کار کرده و مالیات درامد خود را داده باشید میتوانید برای اخذ اقامت دائم سوئد تقاضا دهید. پس از اخذ اقامت دائم سوئد نیز میتوانید طبق موارد گفته شده برای اخذ اقامت و تابعیت سوئد تقاضا دهید. اگر از ابتدا نیز شما به این کشور مهاجرت کاری کرده باشید نیز این پروسه امکان پذیر و بسیار سریع تر خواهد بود.

اخذ اقامت و تابعیت سوئد از راه ازدواج

طبق قانون کشور سوئد هر فرد خارجی که خواهان اخذ اقامت و تابعیت سوئد باشد و با یک تبعه کشور سوئد ازدواج کرده باشد و از این ازدواج به مدت 4 سال گذشته باشد و شخص مورد نظر در این کشور زندگی کرده باشد نیز میتواند از طریق همسر خود اقامت دائم و سپس پاسپورت سوئدی دریافت کند، و اخذ تابعیت سوئد را  داشته باشند.

                                                                                             

 اخذ اقامت و تابعیت سوئد از راه ازدواج
اخذ اقامت و تابعیت سوئد از راه ازدواج

اخذ تابعیت کشور سوئد از راه پناهندگی 

در مورد اخذ اقامت و تابعیت سوئد و در مورد راه پناهندگی چند مورد اساسی وجود دارد که باید از ابتدا بدانیم. ابتدا یک مرور کلی در مورد این مساله و تبعات آن انجام میدهیم. پناهندگی از آنجایی به وجود آمده که بعد از رخ دادن جنگ جهانی دوم و آواره شدن عده ی بسیاری از مردم جهان از جمله یهودیان کشورها برای جلوگیری از این قبیل اتفاقات تصمیماتی گرفتند.
بعد از این جنگ کنوانسیونی بین اغلب کشورهای جهان به وجود آمد تا از این به بعد چنانچه مردم کشورهای عضو کنوانسیون از نظر جانی, مالی و… در خطر بودند بتوانند به کشورهای دیگر عضو پناه ببرند تا خود را از خطرات حفظ کنند.
در سال های اخیر بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای مختلف و می خواهند که اخذ اقامت و تابعیت سوئد را داشته باشند از این مساله سوء استفاده کرده اند.

این عده از راه های مختلف خود را به کشورهای مختلف خصوصا کشورهای اروپایی میرسانند و بیان میکنند که در کشور خود از نظر مالی,روانی و… در خطر هستند. و از کشور مورد نظر تقاضای کمک و اعطای شهروندی مینمایند.
قبل از سال های اخیر و جنگ سوریه و اوضاع نا آرام اخیر افرادی که به کشورهای اروپایی پناهنده میشدند خدمات بسیار خوبی از سوی دولت آن کشورها دریافت میکردند.

گروه آتیه آفرینان گزینه پناهندگی را روش مناسبی برای مهاجرت نمی بیند و در حال حاضر یکی از بهترین روش هایی که میتوان به اخذ اقامت و تابعیت سوئد رسید. اخذ اقامت دانشجویی سوئد است. کشور سوئد با امکان تحصیل و اخذ ویزای همراه برای خانواده مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی است.

 اخذ تابعیت کشور سوئد از راه پناهندگی 
اخذ تابعیت کشور سوئد از راه پناهندگی 

تبدیل اقامت به تابعیت سوئد

شرایط تبدیل اقامت به تابعیت سوئد را در هر یک از حالات زیر را بررسی خواهیم کرد. پیشنهاد می شود جهت کسب اطلاعات لازم به وکیل مهاجرت به سوئد مراجعه نموده و به هیچ عنوان برای مشاوره در زمینه مسائل حقوقی مهاجرت که نیاز به پاسخ های به روز و صحیح داشته با افراد غیر حقوقی مشورت ننمایید تا خدای نکرده منابع مالی و زمان خود را هدر ندهید .

  1. تبدیل اقامت به تابعیت از طریق تولد
  2. تبدیل اقامت به تابعیت از طریق ازدواج
  3. تبدیل اقامت به تابعیت از طریق کار و سرمایه گذاری
  4. تبدیل اقامت به تابعیت از طریق تحصیل

شرایط تبدیل اقامت به تابعیت

برای دریافت تابعیت افراد نیازمند داشتند اقامت دائم می باشند و نیز بایستی پروسه تحت عنوان ادغام شدن در محیط را طی نموده باشند. برای دریافت تابعیت سوئد الزامات زیر می بایست برآورده شوند:

  • صحت مدارک هویتی فرد
  • داشتن حداقل سن 18 سال
  • برخورداری از حق اقامت دائم یا کارت اقامت
  • داشتن سابقه زندگی در کشور سوئد برای مدت زمان مشخص
  • داشتن حسن رفتار و عملکرد در سوئد

 شرایط تبدیل اقامت به تابعیت
شرایط تبدیل اقامت به تابعیت

قاعده اصلی تبدیل اقامت به تابعیت

هنگامی که شما دارای اقامت سوئد بوده و به مدت چند سال در سوئد زندگی کرده باشید، می توانید از دولت سوئد درخواست کنید تا اقامت شما را تبدیل به تابعیت نماید.
در این خصوص قاعده کلی برگرفته از قوانین کشور سوئد وجود دارد که عبارت است از: اگر شما دارای اقامت دائم سوئد باشید و یا دارای اقامتی باشید که ذاتا اقامت دایم سوئد را در بر خواهد گرفت، پس از سپری کردن مدت زمان مشخصی در خاک کشور سوئد که معمولا 5 سال می باشد، امکان درخواست تابعیت را داشته و اقامت شما به تابعیت تبدیل خواهد شد.

این یک قاعده کلی است و تحت شرایط معین، طول مدت زمان 5 سال و یا تاریخ شروع محاسبه 5 سال متغیر خواهد بود که در ادامه مقاله به آن پرداخته خواهد شد. منظور از اقامت ذاتی دائم ( Habitual Residence) را با مثالی خدمت شما سروران توضیح می دهیم:

اگر شما اقامت دایم را کسب کرده باشید، پس از سپری شدن 5 سال زندگی در سوئد (تحت شرایط مشخص) و پرداخت مالیات قادر به اخذ تابعیت کشور سوئد هستید.
اگر شما ویزای دانشجویی داشته باشید از آنجا که هدف ذاتی این ویزا فراهم نمودن امکان تحصیل در سوئد بوده و اصل بر این است که دانشجویان پس از تحصیل به کشور خود باز می گردند لذا مدت زمان اقامت دانشجویی جزء مدت زمان 5 سال محسوب نمی شود و شما ابتدا باید پس از تحصیل شرایط اخد اقامت دایم را کسب نموده و پس از کسب اقامت، شروع مدت زمان 5 سال از آن به بعد محاسبه می گردد.
اما اگر شما شرکتی را در سوئد ثبت بنمایید ماهیت کسب و کار  ایجاب خواهد کرد که شما در کشور سوئد حضور داشته و تجارت خود را به پیش ببرید لذا در اقامت دریافت شده از طریق کار یا ثبت شرکت یا سرمایه گذاری، مدت زمان 5 سال برای دریافت تابعیت، از بدو دریافت اقامت محاسبه می گردد. 
بنابراین Habitual Residence به اقامتی اطلاق می شود که شما مدت زمان طولانی (چندین سال) در سوئد اقامت داشته و قصد ماندن در سوئد را خواهید داشت.

 قاعده اصلی تبدیل اقامت به تابعیت
قاعده اصلی تبدیل اقامت به تابعیت

دریافت تابعیت سوئد از سایر طرق ( کار، سرمایه گذاری، تحصیلی، توریستی، پناهندگی)

در تبیین شرایط تبدیل اقامت به تابعیت از سایر روش ها می بایست به قاعده کلی Habitual Residence رجوع و صرفا شرایطی که منجر به کاهش مدت زمان 5 سال به زمان کوتاه تر می گردد را مد نظر قرار داد. در ادامه به  تشریح شرایط خواهیم پرداخت:

  • شما یک فرد بالغ بالای 21 سال سن هستید.
  • شما یک فرد بالغ بین 18 تا 21 سال هستید.
  • شما یک کودک یا نوجوان زیر 18سال هستید.
  • شما یک پناهنده هستید.

قاعده 1: اگر شما تابعیت کشور سوئد را دریافت نمایید به عبارت دیگر اقامت خود را به تابعیت تبدیل کنید، تمام فرزندان زیر 18 سال شما نیز دارای تابعیت سوئدی خواهند شد مشروط بر آنکه شما سرپرستی آنها را به عهده داشته باشید.

قاعده 2: اقامت های موقت منجر به تبدیل اقامت به تابعیت نمی شوند به عبارت دیگر ویزاهایی از قبیل ویزای توریستی، بازدید و همچنین طول زمان اقامت دانشجویی در محاسبه مدت زمان مورد نیاز حضور در سوئد جهت تبدیل اقامت به تابعیت در نظر گرفته نمی شوند.
در خصوص ویزای دانشجویی ابتدا باید به طریقی بعد از تحصیل امکان قانونی حضور در سوئد را پیدا نمود مثلا یافتن کار اما در هر صورت مدت زمان تحصیل در محاسبه مدت زمان 5 سال حضور در سوئد مد نظر قرار نمی گیرد.
تنها مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا چون به عنوان تخصص حرفه ای محسوب می شود در محاسبه مدت زمان حضور در سوئد محاسبه خواهد شد.

 دریافت تابعیت سوئد از سایر طرق
دریافت تابعیت سوئد از سایر طرق

تابعیت فرد بالغ با سن بیش از 21 سال سن

هر فرد غیر سوئدی بالای 21 سال سن که دارای اقامت دائم باشد یا امکان اخذ اقامت دایم را داشته باشد پس از 5 سال از حضور در سوئد می تواند درخواست تابعیت نماید.
پس از اخذ تابعیت این فرد، فرزندان زیر 18 سال سن که در خارج از سوئد بدنیا آمده و تحت سرپرستی فرد مذکور هستند هم دارای تابعیت سوئدی خواهند شد.
اگر این فرزندان در سوئد بدنیا آمده باشند و هیج یک از والدین آنها سوئدی نباشد، آنها پس از 3 سال حضور در سوئد می توانند تابعیت سوئدی درخواست نمایند.

به عبارت دیگر فرزندان به دنیا آمده از افراد خارجی مقیم سوئد می توانند زودتر از والدین به تابعیت دست یابند. چنانچه سن این فرزندان زیر 12 سال باشد والدین یا قیم آنها که سرپرستی آنها را در خاک سوئد به عهده گرفته است می توانند درخواست تابعیت برای فرزندان بنمایند.
اگر بالای 12 و زیر 18 سال باشند درخواست تابعیت همراه با اخذ رضایت نامه از فرزند، توسط والدین می بایست به اداره مهاجرت ارائه شود.

تابعیت فرد بالغ بین 18 تا 21 سال

افراد خارجی یا افراد بدون تابعیت ساکن که در سنین بین 18 سال تا 21 بوده و  دارای اقامت دایم یا کارت اقامت می باشند می توانند از اداره مهاجرت تابعیت سوئد را درخواست نمایند.
افراد با تابعیت خارجی می بایست از روزی که به سن 13 سال رسیده باشند در سوئد زندگی کرده باشند. افراد بدون تابعیت، می بایست از روزی که به 15 سال سن رسیده باشند در سوئد زندگی کرده باشند.

 تابعیت فرد بالغ بین 18 تا 21 سال
تابعیت فرد بالغ بین 18 تا 21 سال

فرد پناهنده با سن بیش از 21 سال سن

اگر فردی مطابق با بخش ۱ از فصل 4 حقوق اتباع بیگانه به عنوان پناهنده شناخته شده باشد، در آن صورت تابعیت کشور سوئد به آن فرد داده خواهد شد مشروط بر آنکه حداقل 4 سال در سوئد اقامت داشته باشد.

 زمان و هزینه رسیدگی به درخواست تابعیت

زمان رسیدگی به درخواست تابعیت به عوامل متعددی بستگی دارد. در صورتی که نیاز به صفحه گذاری مدارک فرد و استعلام از مبادی ذیربط دیگر نباشد این زمان کوتاه تر می شود. مدت زمان رسیدگی از 4 ماه تا 24 ماه متغیر می باشد. تصویر زیر فرآیند رسیدگی به درخواست تابعیت را نشان می دهد:

مبنای حضور مستمر در سوئد

همانطور که قبل اشاره شد جهت تبدیل اقامت دائم فرد به تابعیت کشور سوئد، عموما شرط حضور 5 سال مستمر لازم است. منظور از حضور مستمر این است که در هر سال فرد نباید بیش از 6 هفته خارج از خاک سوئد باشد.
البته استثنائاتی در این خصوص وجود دارد از جمله اگر فرد دارای قرارداد کاری با یک کارفرمای سوئدی بوده و در شعبه خارج از کشور آن شرکت سوئدی فعالیت نماید، مدت زمانی که خارج از کشور سوئد به سر می برد جزء اقامت در خاک سوئد محسوب می گردد مشروط بر انکه فرد قبل از اعزام به ماموریت در سوئد زندگی کرده باشد.

 مبنای حضور مستمر در سوئد
مبنای حضور مستمر در سوئد

دو تابعیتی در سوئد

کشور سوئد امکان داشتن تابعیت چند گانه را برای افراد مقیم  این کشور پذیرفته است. توصیه می گردد چنانچه به کشوری ثالث ( غیر از کشور اصلی) مراجعه می فرمایید پیش از سفر بررسی نمایید که کدام یک از پاسپورت های شما حمایت های بیشتر دیپلماتیک را در آن کشور ثالث خواهند داشت.
همچنین در صورتی که به کشور اصلی خود با پاسپورت آن کشور سفر می کنید ممکن است کشور شما دیگر امکان حمایت دیپلماتیک سوئد را به رسمیت نشناسد.

سوالات متداول اقامت و تابعیت سوئد

✳️ انواع اقامت کشور سوئد چیست؟

اقامت دائم و اقامت موقت

✳️ راه های تبدیل اقامت به تابعیت در سوئد چیست؟

  • تبدیل اقامت به تابعیت از طریق تولد
  • تبدیل اقامت به تابعیت از طریق ازدواج
  • تبدیل اقامت به تابعیت از طریق کار و سرمایه گذاری
  • تبدیل اقامت به تابعیت از طریق تحصیل
  • 3.7/5 - (3 امتیاز)
    مقالات مشابه
    خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی

    یکی از موارد مهم برای مهاجرت به مالزی، داشتن اطلاعات کامل و مهم درباره این کشور است. افراد م...

    اقامت و تابعیت در نروژ اقامت و تابعیت در نروژ

    کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که از لحاظ امکانات ...

    اقامت و تابعیت در لهستان اقامت و تابعیت در لهستان

    هر فردی توقع دارد از زندگی شرافتمندانه و با آسایش و رفاه توام با کرامت انسانی برخوردار باشد...

    نظرات کاربران
    احسان

    سلام من هشت سال سوئد زندگی میکنمواقامت دائم سوئد دارم میخواستم برای شهروندی اقدام کنم یه مشکل دارم موقع دادن کیس ومشخصات سنم ۱۹سال بود اونجا گفتم ۱۷سال دارم آیا میتونم شهروندی بگیرم . کار دارم زبان سوئدی بلدم هیچ جرمی ندارم مالیات هم دادم

    آتیه آفرینان

    با سلام. ما برای پروسه مهاجرت و پذیرش اقدام داریم. کارهای بعد از مهاجرت رو انجام نمیدیم.

    مشاهده نظرات بیشتر
    Call Now Button