کشور روسیه، کشوری وسیع و البته سردسیر در شمال قاره اروپا و آسیا می باشد که این کشور وسعتی بیشتر از ۵۰ درصد قاره آفریقا را دارد و بزرگترین کشور جهان از لحاظ مساحت است . در کشور روسیه به دلیل وجود آب و هوای سرد و خشک و بدون بارش امکان زندگی وجود ندارد به همین دلیل تراکم انسانی در این کشور بسیار کم است و همچنین امکان کشاورزی در این مناطق وجود ندارد . بیشتر جمعیت این کشور در قسمت اروپایی اسکان دارند. شهر مسکو پایتخت روسیه و به عنوان بزرگترین شهر جهان است و همچنین سن پترزبورگ نیز از شهرهای مهم و بزرگ روسیه به شمار می آیند . این کشور اقتصادی قدرتمندتر دارد که بر پایه منابع طبیعی در این کشور است . شرایط اقامت روسیه به نحوی است که از تمامی ادیان در این کشور زندگی می کنند که عموم آن را مسیحیت در بر می گیرد . شرایط اقامت به نحوی می باشد که شما می توانید ساده تر از کشورهای نظیر انگلیس و امارات اقامت بگیرید . سطح رفاه مردم نسبتا بالاست و همین موضوع محبوبیت کسب اقامت دائم روسیه را بالا برده است .

اقامت دائم روسیه به 4 روش ممکن است که یک روش آن عملا برای ایرانیان امکان پذیر نمی باشد و ما شرایط اقامت روسیه به سه روش دیگر را بیان خواهیم نمود.

  • اقامت دائم روسیه از طریق ازدواج
  • اقامت دائم روسیه از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت دائم روسیه از طریق ثبت شرکت

لازم به ذکر است شرایط اقامت دائم روسیه به نحوی است که در هیچ یک از روش ها از همان ابتدا اقامت دائم تعلق نمی گیرد. بلکه باید در فاصله زمانی اقامت موقت طبق زمان بندی خاص برای دریافت اقامت دائم اقدام نمود. با داشتن یک وکیل مهاجرت خوب و کارآزموده تمامی مراحل را در کوتاهترین زمان طی خواهید نمود.

اقامت و تابعیت روسیه
اقامت و تابعیت روسیه

شرایط اقامت روسیه از طریق ازدواج

در این روش شما باید با یک شخص دارای تابعیت روسیه ازدواج کنید. پس از این اتفاق، شما باید مدارک خود دال بر ازدواج را ارائه نموده و اقامت موقت دریافت نمایید. پس از دریافت اقامت روسیه بصورت موقت و بعد از یکسال، شما شرایط اقامت روسیه بصورت دائم را خواهید داشت و می توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایید.   پس از اقامت دائم نیز می توانید برای دریافت تابعیت روسیه اقدام نمایید و در صورت داشتن شرایط لازم، تابعیت و پاسپورت روسی بگیرید.

شرایط اقامت روسیه از طریق ثبت شرکت

اقامت روسیه از این طریق دارای شرایط زیر است

  • باید یک شرکت در روسیه ثبت نمایید
  • نیاز نیست شریک روس داشته باشید و می توانید 100 درصد مالک شرکت خود باشید
  • در ابتدا تا زمانی که جواز کار بگیرید نمی توانید مدیرعامل باشید و باید بصورت موقت مدیر عامل روس انتخاب کنید. پس از اخذ مجوز می توانید جایگزین مدیر عامل روس شوید.
  • شرکت نباید بصورت راکد باشد و باید فعالیتی داشته باشد.

شرایط اقامت روسیه از طریق سرمایه گذاری

شرایط اقامت روسیه از طریق سرمایه گذاری به شکل زیر است

  • باید طرح تولیدی داشته باشید و روی آن مجوز داشته باشید.
  • باید شرکت جدید ثبت نموده و در آن بین 10 الی 100 درصد سهام داشته باشید
  • سود سهام شما بصورت سالیانه باید حداقل 10 میلیون روبل باشد
  • حداقل 2 میلیون روبل بصورت سالیانه مالیات بپردازید

پس از داشتن موارد فوق شما در ابتدا شرایط اقامت روسیه بصورت موقت به مدت 3 سال و پس از آن بصورت دائم را خواهید داشت.

شرایط اقامت روسیه از طریق سرمایه گذاری
شرایط اقامت روسیه از طریق سرمایه گذاری

اقامت و تابعیت روسیه تابعیت روسیه

اگر شما تاجر، سرمایه گذار، کارگر ماهر، دانشجو یا صاحب ویژگی حرفه ای هستید و می خواهید به عنوان یک خارجی برای تابعیت روسیه درخواست دهید، پس باید تمام ضروریات تابعیت روسی را براورده کنید. قبل از شروع، شما باید کل فرایند تقاضای مهاجرت به روسیه را از اولین مرحله تا آخرین مرحله را بدانید. در بخش هایی که در زیر آورده شده، تمام مراحل را با جزئیات برای درک بهتر شما توضیح خواهیم داد.

  • اجازه اقامت موقت ( در زبان روسی ARWYP گفته می شود)
  • اجازه اقامت دائم ( در زبان روسی Veed na czitelstvo گفته می شود)
  • درخواست برای پاسپورت قرمز روسی

تابعیت روسیه به وسیله حق تولد/ تبار

این مورد تنها وقتی قابل انجام است که شما در روسیه متولد شده باشید یا یکی یا هر دو والدین شما ملیت روسی داشته یا تابعیت اتحادیه جماهیر شوروی داشته باشند.

تابعیت روسیه با قبول تابعیت

این مورد مهم ترین بخش برای همه خارجی هایی است که می خواهند برای تابعیت روسی درخواست بدهند. قوانین قبول تابعیت روسی دسته های مربوط به تابعیت روسی از طریق ازدواج و تابعیت روسی از طریق سرمایه گذاری را شامل می شوند.

مدت زمان تابعیت روسیه

شما می توانید پروسه دریافت مجوز اقامت موقت خود را از طریق حق تولد یا درخواست تابعیت روسی از طریق قبول تابعیت را آغاز کنید.از زمانی که پروسه شما شروع می شود، ممکن است حدودا در ۵ یا 7 سال پاسپورت روسی دریافت کنید.

مجوز اقامت موقت روسیه از طریق ازدواج

شما می توانید مجوز اقامت موقت یا ARWYP را پس از ازدواج با یک شهروند روسی بطور 100 درصد دریافت کنید. ابتدا باید یک تاریخ برای ازدواج مشخص کنید. دپارتمان مخصوصی در روسیه به ثبت نام های ازدواج رسیدگی می کند. معمولا 30 تا 40 روز لازم است تا تاریخ ثبت نام ازدواج شما مشخص شود. به محض گرفتن سند ازدواج، می توانید برای مجوز اقامت موقت که ARWYP گفته می شود درخواست دهید.

مجوز اقامت موقت روسیه از طریق ازدواج
مجوز اقامت موقت روسیه از طریق ازدواج

مجوز اقامت موقت روسیه از طریق سرمایه گذاری

پس از ثبت شرکت در روسیه به عنوان یک خارجی، شما واجد شرایط تقاضا برای اجازه اقامت موقت به عنوان مدیر شرکتتان هستید. شما می توانید بزودی پس از پرداخت مالیات های درامد سه تا شش ماهه تان، تقاضا دهید. برای آن لازم است توان پرداخت مالیات زیاد در برابر درامد خود را نشان دهید.

شما همچنین در صورتیکه کارمند یک شرکت ثبت شده روسی هستید، می توانید برای اجازه اقامت موقت درخواست دهید. در این مورد، شما می توانید پس از دریافت حقوق سه تا شش ماه اول درخواست مجوز اقامت موقت خود را آغاز کنید.

اجازه اقامت موقت روسیه از طریق سیستم سهمیه

دولت روسیه هر ساله برای کشورهای خاصی درمورد مجوز اقامت موقت ARWYP سهمیه می دهد. این سهمیه در ژانویه هر سال توسط دولت روسیه باز می شود. شهرهای مختلف روسی سهمیه های متفاوتی برای شهروندان خارجی متقاضی اجازه اقامت موقت، دارند.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی

یکی از موارد مهم برای مهاجرت به مالزی، داشتن اطلاعات کامل و مهم درباره این کشور است. افراد م...

اقامت و تابعیت در نروژ اقامت و تابعیت در نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که از لحاظ امکانات ...

اقامت و تابعیت در لهستان اقامت و تابعیت در لهستان

هر فردی توقع دارد از زندگی شرافتمندانه و با آسایش و رفاه توام با کرامت انسانی برخوردار باشد...

نظرات کاربران
عسل صارمی

میخوام از طریق پیدا کردن کار اقامت روسیه بگیرم،راهنمایی ام میکنید؟

آتیه آفرینان

با سلام. در مقاله مهاجرت از طریق ویزای کار به روسیه به طور کامل توضیح داده شده است.

فردین

میخواهم اقامت دایمی داشته باشم ازدواج کنم

سارا جوادی

با سلام متاسفانه گروه آتیه آفرینان در زمینه ازدواج های صوری اقدام ندارد.

فردین

میخواهم اقامت دایمی داشته باشم

سارا جوادی

با سلام برای دریافت اقامت دائم روسیه می توانید از طریق کار اقدام نمایید. لطفا فرم ارزیابی گروه آتیه آفرینان را پر کنید تا مشاورین گروه آتیه آفرینان با بررسی شرایط شما ،شما را بیشتر راهنمایی کنند.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button