کشور هند با نام رسمی جمهوری هندوستان در جنوب آسیا واقع شده است که پایتخت آن، شهر دهلی نو می باشد. بعد از کشور چین، هند دومین کشور پرجمعیت جهان می باشد . زبان رسمی مردم کشور هند، هندی و انگلیسی و واحد پول آن روپیه می باشد . آب و هوای کشور هند به خاطر واقع شدن رشته کوه هیمالیا در شمال کشور هند و داشتن سرزمین های پست، کشوری مرطوب و پرباران می باشد .

اقامت و تابعیت در هند – روش های اخذ اقامت در هند

روش های اخذ اقامت در هند عبارتند از:

  1. اخذ اقامت هند از طریق سرمایه گذاری
  2. اخذ اقامت هند از طریق ثبت شرکت
  3. اخذ اقامت هند از طریق خرید ملک
  4. اخذ اقامت هند از طریق کار
  5. اخذ اقامت هند از طریق تحصیل
  6. اخذ اقامت هند از طریق ازدواج

اقامت و تابعیت در هند – مزایای اقامت در هند

مزایای اقامت در هند به شرح زیر است:

  1. موقعیت جغرافیایی، اقلیم و فرهنگ
  2. نظام سیاسی و حقوقی استاندار
  3. تابعیت مضاعف

اقامت و تابعیت در هند – اخذ اقامت در هند از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری و  تاسیس شرکت تجاری در کشور هند  یکی از راههای سریع و آسان اخذ اقامت در این کشور می باشد. شخص اقدام کننده می تواند به همراه کلیه اعضای خانواده خود برای این اقامت اقدام نماید.

اقامت و تابعیت در هند – اخذ اقامت هند در ازای سرمایه گذاری 1.5 میلیون دلاری

دولت هند در حال راه‌اندازی برنامه‌ جدیدی است که تنها در صورتی به خارجی‌های امکان اقامت 10 ساله می‌دهد که در مدت 18 ماه بتوانند سرمایه‌گذاری 1.5 میلیون دلاری انجام دهند. سرمایه‌گذاران همچنین نیازمند تولید دست‌کم 20 شغل برای شهروندان هندی در هر سال مالی هستند.

در ازای این سرمایه‌گذاری،‌ سرمایه‌گذاران ویزای ورود چندگانه و حق خرید مسکن را دریافت خواهند کرد. در مدن زمان ویزا، اعضای خانواده سرمایه‌گذاران قادر خواهند بود در هند به کار و تحصیل بپردازند که تا 10 سال بیشتر قابل تمدید خواهد بود.

در حال حاضر تقریبا 20 کشور طرح‌هایی را به سرمایه‌گذاران مهاجر ارائه می‌دهند. این کشورها شامل آمریکا، کشورهای منتخب در اروپا و  برخی از جزایر دریای کارائیب هستند. سرمایه‌‌گذاری مورد نیاز از محدوده 500 هزار دلار تا چندین میلیون دلار برای کشورهای مختلف متفاوت است. در هند، این برنامه می‌تواند موجب جذب کارآفرینان خارجی‌ای شود که مشتاق به انجام کسب‌وکار در رو به رشدترین اقتصاد بزرگ دنیا هستند.

تحت قوانین کنونی، خارجی‌ها اغلب در بروکراسی پیچیده مورد نیاز برای تعویض ویزا گیر می‌افتادند. با وجود این، سرمایه‌گذاری نسبتا بالای 1.5 میلیون دلاری می‌تواند باعث کاهش تاجران در بسیاری از حرفه‌ها شود. گفتنی است برنامه گرین‌کارت 5 ساله آمریکا، به خارجی‌هایی که سرمایه‌گذاری 500 هزار دلاری انجام دهند اجازه اقامت می‌دهد. همچنین در صورت ایجاد 10 شغل در کشور سنت‌ کیتس‌ نویس در دریای کارائیب و سرمایه‌گذاری 400 هزار دلاری در بخش املاک یا 250 هزار دلاری در صنعت شکر، دولت این کشور به افراد خارجی حق اقامت اعطا خواهد کرد.

اقامت و تابعیت در هند
اقامت و تابعیت در هند

اقامت و تابعیت در هند – تابعیت هند از طریق تولد 

در تمامی دنیا کشور ها دارای سیستم تابعیتی خاص خود می باشند. یا سیستم خاک دارند یا سیستم خون. البته باید اظهار داشت که اگر سیستم خاک دارند بدین معنا نیست که سیستم خون را نمی پذیرند بلکه  سیستم خون را نیز به عنوان سیستم فرعی خود پذیرفته اند.

اصل خاک از شیوه های اعطای تابعیت می باشد که بر اساس آن هر شخصی که در کشوری دیگر متولد شده باشد می تواند تابعیت آن کشور را اخذ نماید.توجه داشته باشید که هواپیما، کشتی، سفارت آن کشور در کشورهای دیگر نیز جز خاک آن کشور محسوب می شود. قوانین کشورهای مختلف بر اساس سیستم خاک یا سیستم خون بودن آنها مشخص می شوند.اصل خون یک نوع از روش های اخذ تابعیت می باشد که در این روش بر اساس وراثت، نژاد تابعیت به شخص اعطا می گردد. ایران و فرانسه از اصل خون پیروی می کنند.

عموما کشورهایی که مهاجر پذیر هستند از سیستم خاک پیروی می کنند و از آنجاییکه این قوانین ازکشور انگلیس آمده، کشورهای دارنده سیستم خاک تابع انگلیس می باشند. عموما کشورهایی از سیستم خاک پیروی می کنند که از جمله ی این کشورها می توان به کانادا، استرالیا، برزیل،.. اشاره کرد.

در رابطه با سیستم خون می توان گفت، کشورهایی که مهاجرپذیر هم نمی باشند، از سیستم خون پیروی می کنند. این سیستم از کشور فرانسه می آید مانند: آلمان، اتریش، بلغارستان، مجارستان،…نکته حائز اهمیت این است که انگلیس قانون خود را از خاک به خون تغییر داده است. بدلیل مهاجرت بیش از حد افراد از کشورهای مختلف مجبور به تغییر قانون خود شده است.

کشور هند نیز همانند سایر کشورهای تابع، اگر فرزندی در خاک هند متولد شود به فرزند تابعیت هندی اعطا می شود اما کشور هند نیز از سال ۲۰۰۴ قوانین اعطای تابعیت از طریق فرزند را تغییر و اصل خاک خود را به اصل خون تغییر داد. تنها دلیل آن جلوگیری از مهاجرت های غیر قانونی کشورهای مختلف بوده و شرطی مبنی بر اینکه داشتن ملیت هندی برای یکی از والدین برای اعطای تابعیت از طریق تولد فرزند را اجباری اعلام کرد.

اقامت و تابعیت در هند – تابعیت هند از طریق تولد

مواد ۵ الی ۱۱ مبحث دوم قانون اساسی هند، مربوط به تابعیت است. اعطای تابعیت در این کشور، ابتدا بر اساس اصل خاک بود، منتها بعدها، اصل خون بر آن حاکم شد و علت این امر، جلوگیری از مهاجرت های خلاف قانون بوده است. علاوه بر این شرایط درخواست تابعیت هندی در فصل پنجم قانون مدنی فرانسه مصوب سال ۱۹۵۵ بیان شده است. به عنوان مثال؛ اگر کسی با یک شخص هندی ازدواج کند و به مدت هفت سال در هند اقامت داشته باشد، به او تابعیت هندی اعطا می شود.

تابعیت هند از طریق تولد به ۳ روش زیر امکان پذیر می باشد:

  • شخصی که در روز ۲۶ ژانویه ۱۹۵۰ یا بعد از آن و اما قبل از ۱ جولای ۱۹۸۷ در هند متولد شده باشد، با صرف نظر از ملیت والدینش یک شهروند هندی است.
  • شخصی که در هنددر روز ۱ جولای ۱۹۸۷ و بعد از آن و اما قبل ۳ دسامبر ۲۰۰۴ متولد شده باشد یک شهروند هندی محسوب می شود اگر یکی از والدینش دز زمان تولد وی شهروند هند بوده باشد.

اقامت و تابعیت در هند – تابعیت مضاعف هند

بر اساس اصل ۹ قانون اساسی هند، هر شخصی که داوطلبانه، تابعیت کشور دیگر را کسب کند، دیگر هندی نبوده و باید پاسپورت هندی خود را تسلیم کند. در غیر این صورت  بر اساس (passport act) قانون گذرنامه، مجازات خواهد شد. قانون گذرنامه در تمام هندوستان و هم چنین اشخاص تبعه هند که در خارج از کشور زندگی می کنند، حاکم خواهد بود. بنابراین مطابق با ماده ۹ قانون اساسی هند، تابعیت مضاعف در جمهوری هند، ممنوع است. نکته ای که در این خصوص باید مطرح گردد، این است که، هند، تابعیت مضاعف را به صورت محدود پذیرفته است؛ بدین صورت که، طرح overseas citizenship of india یا oci با اصلاح قانون تابعیت سال ۱۹۵۵، درآگوست ۲۰۰۵، مطرح شد، Oci به شخصی که خودش، یا والدینش یا اجدادش، هندی بوده اند داده می شود. به عبارت روشن تر، این طرح، به واقع؛ تابعیت مضاعف به معنای مصطلح آن نیست؛ شخصی که oci دارد، تبعه خارجه محسوب می شود، منتها یک تبعه خارجه با ارتباطی ویژه با کشور هند است. به عنوان مثال از مزایای oci این است که می تواند در هند، دارایی داشته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی

یکی از موارد مهم برای مهاجرت به مالزی، داشتن اطلاعات کامل و مهم درباره این کشور است. افراد م...

اقامت و تابعیت در نروژ اقامت و تابعیت در نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که از لحاظ امکانات ...

اقامت و تابعیت در لهستان اقامت و تابعیت در لهستان

هر فردی توقع دارد از زندگی شرافتمندانه و با آسایش و رفاه توام با کرامت انسانی برخوردار باشد...

نظرات کاربران
Hossein

سلام خسته نباشید آیا میشه یک مغازه داشته باشیم و خرمامون رو اونجا بفروشیم میتونیم اقامت و تابعیت این کشور رو بدست آورد؟ سپاس

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر با توجه به هدفتان بایستی به شیوه ی سرمایه گذاری اقدام کنید که کشور های لهستان ، کانادا ،یونان و...پیشنهاد می شود .

محمدتقي

با سلام. بنده قصد دارم به يك شهروند هندي ازدواج كنم. گرفتن ويزا و سفر به صورت فردي امكان پذيره؟ و اينكه بعد از ورود به خاك هند امكان ازدواج هست تا ويزاي تورستي رو به X-Visa تبديل كرد؟

آتیه آفرینان

با سلام. شما هم میتوانید در ایران ازدواج کنید و بعد وارد هند شوید. هم میتوانید هند اینکار را انجام دهید و ویزاتون را چنج کنید.

احمد

سلام وقت بخیرسوال من اینه که آیا با زدن یک شرکت ( مثلا رستوران ) میشه شهرندی هند را برای خود و خانواده بگیرم و چند هندی را باید بکار گمارد؟ اگر جواب مثبت است هزینه اش تا اتمام کار چقدر میشه 

سارا جوادی

با سلام در حال حاضر اقامت دائم و شهروندی از این طریق برای کشور هند امکان پذیر نیست. کشورهای اروپایی و کانادا از این طریق اقامت و پاسپورت می دهند.

محمد حسین میرزایی

بله

nazanin

با سلام و خسته نباشید.چند سوال مهم داشتم که ممنون میشم که جواب بدید.من در نظر دارم که برای کار و زندگی به هند بروم نه برای تحصیل.پیشنهاد دوستان و در نهایت نظر بنده حیدر اباد است.من با این شرایط بیشتر از 10 سال نمیتونم اقامت بگیرم؟؟؟یعنی حتما باید سرمایه گذاری بشه؟و این که با مدرک زبان انگلیسی میشود در هند مشغول به یک کار با درامد شد؟

سارا جوادی

با سلام بله اقامت شما موقت است و سال به سال با قراداد کاری تمدید می شود. در صورتی که قصد پیدا کردن کار دارید زبان انگلیسی تا حد زیادی کافی است.

پویا بهاری

با سلاممیخواستم بپرسم میشه با خرید ملک در هند، اقامت دائم هند را گرفت؟با تشکر

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، متاسفانه امکان دریافت اقامت دائم هند با خرید ملک وجود ندارد.

احمد

سلام درارتباط با اخذ شهروندی هند سوال داشتم 

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، سوال خودتون رو در همین مقاله ارسال نمایید تا کارشناسان ما پاسخ را برای شما ارسال نمایند.

ترمه

سلام لطف میکنید شرایط اخذ اقامت تحصیل در دانشگاه همدرد و بفرمایید

سارا جوادی

با سلام سرکار خانم ترمه، پیشنهاد میکنیم مقاله دانشگاه همدرد در هند و همین طور تحصیل در هند را مطالعه بفرمایید .

علی

سلام ودورود خواهان ادامه تحصیل در مقطع دکتری جغرافیا گرایش ژئو هستم تمام مدارک آماده است لطفا راهنمایی

سارا جوادی

با سلام جناب آقای علی ، گروه آتیه آفرینان برای مقطع دکتری به بیش از 26 کشور دنیا اعزام دانشجو دارد. ما برای بررسی شرایط شما به اطلاعات بیشتری از رزومه شما مانند : سن ، مدرک زبان ، سابقه تحقیقاتی و ..... نیازمندیم. پیشنهاد میکنم برای اطلاعات تکمیلی با شماره 02172207 تماس بگیرید.

سعیده امامی

سلام  و خسته نباشیدخواهان مطالعه در مقطع دکتری در  رشته روان شناسی دردانشگاه میسور هستم.لطفا راهنمایی کنید

سارا جوادی

با سلام سرکار خانم امامی ، پیشنهاد می کنیم مقاله دانشگاه میسور هند را در وب سایت موسسه آتیه آفرینان ملاحظه فرمایید و درصورت داشتن هر گونه سوال با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button