اقامت و تابعیت در سنگاپور (Singapore)

قانون اقامت و تابعیت در کشور سنگاپور از قانون اساسی این کشور سرچشمه گرفته است و اساس آن مبتنی بر اصل خون می باشد . برای بدست آوردن اقامت و تابعیت در سنگاپور چهار راه وجود دارد که عبارتند از : اقامت و تابعیت در سنگاپور بوسیله تولد، اقامت و تابعیت در سنگاپور بوسیله نژاد، اقامت و تابعیت در سنگاپور بوسیله تقاضا و ثبت نام و همچنین از طریق اعطای تابعیت.

اقامت و تابعیت در سنگاپورتاریخچه تابعیت و اقامت در سنگاپور

تاریخچه تابعیت و اقامت در سنگاپور به سال 1957 زمانی‌که به عنوان دولت خودگردان و مستقل محسوب می‌گردید، بر می‌گردد. آیین‌نامه تابعیت در سنگاپور (که به عنوان اولین قانون تابعیت محسوب می‌گردد) کلیه کسانی را که در خاک سنگاپور اقامت داشتند اعم از اینکه در آنجا متولد شده یا اتباع انگلستان که برای مدت دو سال در خاک سنگاپور و دیگر اشخاصی که برای مدت زمان ده سال در سنگاپور اقامت داشتند را به عنوان تبعه سنگاپور محسوب می‌نمود.در 16 سپتامبر 1963 کلیه اتباع سنگاپور تبعه فدراسیون مالزی محسوب شدند و با آن‌ها بر اساس قانون تابعیت مالزی رفتار می‌گردید. تا اینکه در نهم آگوست 1965، سنگاپور از مالزی جدا و به عنوان یک کشور مستقل محسوب گردید و مجدداً آیین‌نامه تابعیت سال 1957 به مورد اجرا گذاشته شده تا اینکه در سال 2004 قانون اساسی سنگاپور اصلاح گردید و اکنون به عنوان قانون صلاحیتدار برای مقررات تابعیت محسوب می‌گردد.

اقامت و تابعیت در سنگاپور – اقامت دائم سنگاپور (PR)

درخواست اقامت دائم می تواند برای متقاضی، همسر و فرزندان زیر 21 سال باشد. درخواست اقامت دائم مدت زمان 6 تا 12 ماه طول می کشد تا بررسی شود و افرادی که کمتر از 50 سال دارند باید حداقل 6 ماه در سنگاپور زندگی و کار کرده باشند.

اقامت و تابعیت در سنگاپور – راه های کسب اقامت دائم سنگاپور

  1. مهاجرت سرمایه گذاری به سنگاپور:

سرمایه گذاری یکی از راه های مهاجرت به سنگاپور است که منجر به اخذ اقامت دائم می شود. این طرح به طور خاص به عنوان سرمایه گذاران جهانی GIP شناخته می شود و نیازمند سرمایه گذاری حداقل 2.5 میلیون دلار سنگاپور است.

سرمایه گذاری تحت عنوان GIP:

  • روش A: سرمایه گذاری حداقل 2.5 میلیون دلار سنگاپور در شروع کسب و کار جدید و یا گسترش یک عملیات کسب و کار موجود.
  • روش B  : سرمایه گذاری حداقل 2.5 میلیون دلار سنگاپور در صندوق تایید GIP که در شرکت های سنگاپور سرمایه گذاری می کند.

معیارهای واجد شرایط بودن برای طرح سرمایه گذاری GIP  :

  • حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز برای سرمایه گذاری 2.5 میلیون دلار سنگاپور می باشد.
  • داشتن حداقل سه سال سابقه کسب و کار یا کارافرینی
  • اطمینان حاصل شود که کسب و کار موجود شما مطابق با نیازهای گردش مالی زیر است:
  • حداقل 50 میلیون دلار گردش مالی در سه سال گذشته داشته باشد.
  • حداقل 30 در صد سهام شرکت را داشته باشد.
  • ارائه گردش حساب در سه سال گذشته.
  • در صورتی که بیش از یک کسب و کار دارید باید اظهارنامه مالیاتی آن را نیز ارائه دهید.
  • سرمایه گذاری ها باید به مدت 5 سال حفظ شود و طرح های تجاری باید مورد تایید سنگاپور قرار گیرد.
  • مدیران ارشد شرکت های دیگر واجد شرایط برای شرکت در این نحو سرمایه گذاری نمی باشند.

متقاضی سرمایه گذاری در سنگاپور می تواند در همان تقاضای اقامت دائم سرمایه گذاری، تقاضای اقامت دائم برای اعضای خانواده خود و فرزندان زیر ۲۱ سال را نیز درخواست کند. سنگاپور تنها کشوری است که اجازه می دهد سرمایه گذار برای اقامت دائم والدین اش هم زمان اقدام کند، و این در صورتی امکان پذیر است که سرمایه گذاری مازاد بر ۳۰۰ هزار یورو باشد.

  1. مهاجرت کاری به سنگاپور:

ویزای کار طرح PTS : ویزای کار برای افرادی است که کارکنان ماهر، حرفه ای و یا فنی هستند.

شرایط ویزای کار:

  • دعوت نامه کار از سوی کارفرما.
  • سن کمتر از 50 سال.
  • این طرح اجازه اقامت به همراهان شامل همسر و فرزندان زیر 21 سال را نیز می دهد.
  • این طرح منجر به اقامت دائم می گردد.
  1. مهاجرت استعداد هنری سنگاپور:

سنگاپور در عرصه های هنری به سرعت در حال رشد است بنابر این هنرمندان در زمینه های مختلف هنری مانند: عکاسی، موسیقی، تئاتر، ادبیات و فیلم می توانند از طریق طرح های هنری اقامت دائم سنگاپور را کسب کنند. برای واجد شرایط بودن این طرح شما باید از هنرمندان شناخته شده در کشور خود باشید.

  1. اقامت سنگاپور از طریق ازدواج:

کسانی که با شهروندان سنگاپور ازدواج می کنند می توانند اقامت سنگاپور را کسب کنند و این مستلزم این است که ازدواج به صورت رسمی و ثبت شده باشد .

  1. مهاجرت تحصیلی به سنگاپور:

یکی از راه های مهاجرت به سنگاپور می باشد. دانشجویان می توانند در صورت پذیرش در دانشگاه های سنگاپور اقامت این کشور را با توجه به مدت زمان تحصیل در سنگاپور اخذ کنند .

اقامت و تابعیت در سنگاپور

اقامت و تابعیت در سنگاپور

اقامت و تابعیت در سنگاپور – مزایای اقامت دائم سنگاپور

مزایای اقامت دائم سنگاپور به شرح زیر می باشد :

  • می توانند به طور دائم در سنگاپور زندگی کنند.
  • دیگر نیازی نیست برای کار ویزا بگیرند.
  • کسانی که اقامت سنگاپور را دارند می توانند از مزایای بازنشستگی بهره مند شوند.
  • تحصیل در مراکز آموزشی دولتی امکان پذیر می باشد.
  • کارت آبی، سندی است که با آن می توان از حقوق شهروندی استفاده کرد.
  • می توانند به صورت آزادانه مشاغل مورد نظر خود را انتخاب کنند.
  • طرح CPF صندوق پیش بینی مرکزی است. که ماهانه باید کارفرما مبلغی را به این صندوق واریز کند تا هنگام بازنشستگی بتوان از کمک مالی برای  مراقبت های بهداشتی، مسکن، حفاظت از خانواده بهره برد.
  • می توانند از انواع وام ها برای خرید ملک بهره مند شوند.

اقامت و تابعیت در سنگاپور – شرایط اقامت سنگاپور

حدود هزاران نفر هر ساله به عنوان مقیم دائم کشور سنگاپور در نظر گرفته می شوند اما فرآیند درخواست اقامت سنگاپور برای تمامی آنان به یک صورت نمی باشد. بخاطر داشته باشید که فرم درخواست برای اخذ اقامت دائم و برای کسانی که قصد اخذ تابعیت و اقامت سنگاپور به صورت خانوادگی را دارند امکان پذیر می باشد. این اقامت به طور کلی همسر و فرزندان ازدواج نکرده و زیر ۲۱ سال را در بر می گیرد.

قوانین مرتبط با اخذ اقامت دائم در سنگاپور برنامه های مختلفی را در بر دارد که این امر برای اشخاص خارجی و با هر پیشینه ای متفاوت می باشد که تا حد بسیاری این قضیه به سرزمین مادری فرد بستگی دارد. یکی از استوار ترین و توسعه یافته ترین کشورهای آسیایی؛ کشور سنگاپور می باشد و از نظر اقتصادی بسیار پربار می باشد.

بیاد داشته باشید که میزان PR در ژوئن سال 2013 به 530000 نفر تخمین زده شده است این درحالیست که این کشور حدود 5.3 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است که این نرخ در سال 2013 به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

اقامت و تابعیت در سنگاپور – اخذ اقامت کار در سنگاپور

در حالی که بسیاری از اشخاص خارجی برای اخذ PR پس از دریافت کار در سنگاپور درخواست می دهند؛ راه های متعدد دیگری جهت اخذ PR در کشور سنگاپور نیز وجود خواهد داشت. این راهنمایی های ارائه شده شما را در جهت انواع برنامه های مرتبط با PR که در کشور سنگاپور موجود می باشد یاری خواهد کرد.

شما به عنوان یک مقیم دائم در سنگاپور از تمامی مزیت های موجود و حقوق شهروندی در این کشور بهره خواهید برد. دامنه این حقوق و مزایا مواردی نظیر:تحصیل در سنگاپور، دادن حق زندگی در این کشور بدون در اختیار داشتن ویزا و محدودیت های دیگر؛ تحصیل در مدارس دولتی برای بچه ها؛ داشتن آزادی مطلق جهت خرید ملک؛ برخورداری از مزیت بازنشسته شدن و برنامه های مالی و … را در بر خواهد داشت.همزمان با تمامی این موارد اگر شما فرزند پسر دارید بایستی آنان را برای رفتن به سربازی به مدت 2 سال و پس از 18 ساله شدن آماده نمایید.

اقامت و تابعیت در سنگاپور – اقامت افراد شاغل در سنگاپور

افراد ماهر؛ اشخاصی که در بخش های فناوری تخصص دارند و افراد با صلاحیت (کسانی که برنامه PTS را دارند) اشخاصی هستند که قابلیت کار کردن در سنگاپور و اخذ مجوز اقامت دائم را دارند. برنامه PTS یکی از راحت ترین و آسان ترین راه ها جهت اخذ PR  در سنگاپور می باشد.

از شرایط و موارد کلیدی که افراد بایستی آن را مد نظر داشته باشند زمان دادن درخواست می باشد. این امر بدین معناست که شما بایستی در وحله اول نسبت به اخذ ویزایی که Employment Pass و یا Entrepreneur Pass نامیده می شود مبادرت ورزید. علاوه بر این شما بایستی حداقل حقوق ماهانه خود را نشان دهید و به مدت 6 ماه قبل از هرگونه اقدام درخواست دهید.

اقامت و تابعیت در سنگاپور – اخذ اقامت سرمایه گذاری در سنگاپور

بیاد داشته باشید که با انجام سرمایه گذاری در این کشور شما به اقامت دائم می رسید برنامه ای که به عنوان برنامه سرمایه گذاری جهانی (برنامه GIP) شناخته می شود. تحت این برنامه شمابا سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سنگاپور قادر به دادن درخواست برای PR و شروع تجارت با حداقل مبلغ سرمایه 2.5 میلیون SGD و یا سرمایه گذاری از طریق راه اندازی تجارت در این کشور می باشید.

در حال حاضر؛ تحت برنامه GIP شما قادر به انتخاب دو نوع از سرمایه گذاری می باشید که به شرح ذکر شده در ذیل می باشد:

  1. گزینه اول: سرمایه گذاری با حداقل 2.5 میلیون دلار جهت راه اندازی تجارت جدید و یا گسترش تجارت قبلی.
  2. گزینه دوم: سرمایه گذاری با حداقل مبلغ 2.5 میلیون دلار و اثبات مالی GIP.

جدا از حداقل مبلغ سرمایه گذاری شما بایستی شاخصه های خاصی را مد نظر داشته باشید. چرا که دیگر شاخصه ها مواردی نظیر: انجام یک تجارت مناسب؛ پیشینه و سوابق کاری مشخص؛ در اختیار داشتن پروپوزال تجاری و یا طرح تجاری را در بر خواهد گرفت. جهت کسب اطلاعات بیشتر با بخش Singapore Permanent Residence for Investors نیز در ارتباط باشید.

اقامت و تابعیت در سنگاپور – اخذ اقامت دائم سنگاپور با سرمایه گذاری

بخاطر داشته باشید که در سال های اخیر مبحث هنر در کشور سنگاپور گسترش بسیاری یافته است. چرا که این کشور با هدف گسترش هنر در منطقه وارد عرصه کار شده است. اگر شما در هر هنری نظیر: عکاسی؛ رقص؛ موسیقی؛ تئاتر؛ ادبیات و یا فیلم سررشته دارید؛ شما قادر به دادن درخواست جهت اخذ اقامت دائم می باشید.

جهت ارزیابی صلاحیت خود و شرکت در این برنامه شما بایستی به خوبی هنر مورد نظر را ارزیابی نمایید و از شهرت جهانی آن مطمئن شوید و علاوه بر این از فرایند و گرایش تحصیلی خود اطمینان حاصل نمایید. با در اختیار داشتن این استعداد شما قادر به کار کردن در تمامی زمینه های هنری می باشید و یا اینکه امکان تحصیل در مقاطع بالاتر نیز برای شما وجود خواهد داشت.

اقامت و تابعیت در سنگاپور – تحصیل و اخذ تابعیت کشور سنگاپور

  • تحصیل تابعیت از طریق تولد در خاک سنگاپور

شخصی که یکی از والدین وی سنگاپوری بوده و در خاک سنگاپور متولد شود به عنوان تبعه سنگاپور محسوب می‌گردد، ولی طفلی که پدر وی دیپلمات خارجی است ولو اینکه مادر وی سنگاپوری باشد و در خاک سنگاپور نیز متولد گردد آن طفل نمی‌تواند تابعیت و اقامت در سنگاپور را تحصیل نماید ولی چنانچه پدر طفل سنگاپوری بوده و مادر وی دیپلمات خارجی باشد و وی در خاک سنگاپور متولد گردد آن طفل می‌تواند از طریق تولد در خاک سنگاپور تابعیت این کشور را تحصیل نماید.

  • تحصیل تابعیت از طریق اصل خون

شخصی که بعد از 15 می 2004 در خارج از سنگاپور متولد گردیده و یکی از والدین وی تبعه سنگاپور باشد این شخص سنگاپوری محسوب می‌گردد. چنانچه والدین طفل تابعیت خود را از طریق اصل خون کسب کرده باشند آن‌ها می‌بایستی حداقل چهار سال قبل از تولد طفل در سنگاپور اقامت داشته باشند تا فرزند آن‌ها بتواند تابعیت و اقامت در سنگاپور را کسب نماید.

شخصی که پدر وی تبعه سنگاپور می‌باشد چنانچه قبل از 15 می 2004 خارج از خاک سنگاپور متولد گردد وی سنگاپوری محسوب خواهد شد (یعنی از طریق اصل خون تابعیت و اقامت در سنگاپور به وی منتقل می‌گردد).

  • تحصیل تابعیت از طریق تقاضای تابعیت

کسانی می‌توانند برای تحصیل تابعیت و اقامت در سنگاپور تقاضا نمایند که دارای اقامت دائم بوده و حداقل دو سال نیز در آنجا اقامت داشته باشند و علاوه بر این با اتباع سنگاپور ازدواج نموده و یا مشغول به کار باشند.

  • تحصیل تابعیت از طریق تقاضا

در قانون تابعیت و اقامت در سنگاپور اعطای تابعیت به بیگانگان پیش‌بینی نشده است و فقط به خارجیان مقیم سنگاپور اجازه اقامت داده می‌شود.

اقامت و تابعیت در سنگاپور – تابعیت مضاعف کشور سنگاپور

در قانون تابعیت و اقامت در سنگاپور، تابعیت مضاعف به رسمیت شناخته نشده است. هرگاه اتباع سنگاپور برای تابعیت کشور خارجی دیگری اقدام کرده باشد بعد از رسیدن به سن 18 سالگی تابعیت و اقامت سنگاپور از وی سلب می‌گردد و اتباع خارجی که تابعیت و اقامت در سنگاپور را کسب می‌ نمایند می‌بایستی حتماً تابعیت قبلی خود را از دست داده باشند. اطفالی که دارای تابعیت مضاعف یا چندگانه می‌باشند می‌بایستی قبل از رسیدن به سن 18 سالگی تابعیت کشورهای خارجی خود را از دست داده تا بتوانند در سن 22 سالگی تابعیت و اقامت در سنگاپور را کسب نمایند. مردانی که دارای تابعیت مضاعف بوده اجازه ترک تابعیت و اقامت در سنگاپور بعد از سن 11 سالگی و قبل از رسیدن به سن 21 سالگی را ندارند و اجباراً می‌بایستی خدمت نظام وظیفه را در سن 18 سالگی انجام داده باشند تا بتوانند تابعیت و اقامت در سنگاپور را از دست دهند.

علت این‌که دولت سنگاپور برای تابعیت مضاعف با شدت عمل برخورد می‌نماید اینست که سنگاپور هنوز کشوری تازه تأسیس و آسیب‌پذیر است و به همین علت، اجازه داشتن تابعیت مضاعف را به اتباع خود نمی‌دهد زیرا ممکن است شخص در زمان غیر عادی مانند جنگ، وی تعلقات بیشتری نسبت به آن کشور (غیر از سنگاپور) داشته و به آن کشور مهاجرت نماید. یکی دیگر از دلایل عدم اجازه تابعیت مضاعف اینست که در سنگاپور انجام خدمت نظام وظیفه برای مردان اجباری است و شخصی که دارای تابعیت مضاعف بوده ممکن است از انجام این خدمت طفره برود.

تابعیت مضاعف ، شما برای آنکه تابعیت این کشور را اخذ نمایید باید مدت زمان زیادی در این کشور حضور داشته باشید و از نظر شهروندی مشکلی نداشته باشید . در صورتی که شامل حال افراد زیر باشید می توانید در خواست تابعیت مضاعف دهید .

  1. فرد با سن زیر ۲۱ سال مجرد باشد و دارای اقامت دائم بین 2الی 6 سال باشد
  2. فردی که اقامت دائم دارد و به سرویس ملی تعهد خود را تکمیل کرده است
  3. همسر شما سنگاپوری باشد و شما اقامت ۲ ساله در سنگاپور را داشته باشد
  4. خارج از سنگاپور به دنیا آمده باشد و یکی از والدین تابعه سنگاپور باشد .

اقامت و تابعیت در سنگاپور –  تابعیت سنگاپور

افرادی که به مدت دو سال در سنگاپور اقامت دائم دارند می توانند تقاضای تابعیت دهند. قانون سنگاپور تابعیت مضاعف یا دو گانه را نمی پذیرد لذا کسانی که می خواهند تابعیت کشور سنگاپور را داشته باشند باید تابعیت سابق خود را ترک کنند. یکی دیگر اگر جنبه های تابعیت سنگاپور این است که فرزندان ذکور پس از رسیدن به سن 18 سال به مدت دو سال به خدمت ملی یا خدمت سربازی می روند.

اقامت و تابعیت در سنگاپور –  تابعیت سنگاپور از طریق تولد

در صورتی که والدین طفل شهروند سنگاپور باشد و یا یکی از والدین طفل ( مادر و یا پدر)  شهروند سنگاپور باشد و در خاک این کشور متولد شود می تواند تابعیت سنگاپور را کسب کند.دولت سنگاپور از ورود متخصصان و افرادی که می توانند به توسعه و اقتصاد این کشور کمک کنند استقبال می کند.

 

دولت سنگاپور به صورت قابل توجهی میزبان افراد ماهر و یا دیگر افراد خارجی که قصد توسعه کشور و یا اقتصاد آن از راه های مختلف را دارند خواهد بود. ویزاهای اقامتی دائمی وجود دارند که شما در جهت اخذ اقامت دائم به صورتی مثبت یاری می نمایند. این امر بدین معناست که شما قادر به اخذ این ویزا با توجه به موقعیت خود می باشید. اما  در صورتی موفق خواهید شد که با اطلاعات کامل اقدام کنید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی

یکی از موارد مهم برای مهاجرت به مالزی، داشتن اطلاعات کامل و مهم درباره این کشور است. افراد م...

اقامت و تابعیت در نروژ اقامت و تابعیت در نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که از لحاظ امکانات ...

اقامت و تابعیت در لهستان اقامت و تابعیت در لهستان

هر فردی توقع دارد از زندگی شرافتمندانه و با آسایش و رفاه توام با کرامت انسانی برخوردار باشد...

نظرات کاربران
abdullah aminpour

با سلام و احترام در زمینه اقامت سنگاپور مساوره می خوام

آتیه آفرینان

با سلام لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button