کشور دانمارک یکی از کشورهای اروپایی عضو اتحادیه شینگن می باشد . با توجه به برنامه های خاص مهاجرتی مورد پسند بسیاری از افراد برای مهاجرت به دانمارک می باشد . مقررات تابعیت دانمارک مبتنی بر قانون کشور دانمارک می باشد . ویزای کار دانمارک یکی از بهترین روش های مهاجرت به دانمارک و اخذ اقامت دانمارک است . حال قصد داریم تعدادی از راههای حقوقی جهت اخذ اقامت یا تابعیت و تنها گوشه ای از حقوق بین الملل خصوصی کشور دانمارک را مورد بررسی قرار دهیم.

اقامت و تابعیت دانمارک
اقامت و تابعیت دانمارک

اقامت و تابعیت دانمارک – راه های اخذ تابعیت دانمارک

راه های اخذ تابعیت دانمارک ممکن است به وسیله یکی از راه های زیر به عمل اید :

تولد در خاک دانمارک باعث به دست آوردن تابعیت ان کشور نمی گردد مگر انکه پدر و مادر طفل نامعلوم باشند.

  •  اخذ اقامت دانمارک از طریق اصل خون (نسب)

طفلی که یکی از والدین وی تبعه دانمارک باشد بدون توجه به کشور محل تولد وی، تبعه دانمارک محسوب می شود . البته اطفالی که فقط مادرشان دانمارکی است و قبل از ژانویه 1979 به دنیا آمده باشند باید برای به دست اوردن تابعیت دانمارک اقدام نمایند.

  • اخذ اقامت دانمارک از طریق درخواست

اخذ اقامت و تابعیت دانمارک از طریق تولد فرزند در دانمارک

در این ملیت والدین شما تعیین می کند که در هنگام تولد شما به یک شهروند دانمارکی تبدیل می شوید . مفاد مفصلی در قانون ملی دانمارکی ارائه شده است. این قانون در زمانی که شما متولد می شوید، قوانینی مناسب را تعیین می کند.

اگر والدین بیولوژیک شما هنگام تولد شما ازدواج کرده باشند ملیت دانمارکی را بدست می آورید: قبل از ۱ ژانویه ۱۹۷۹ و پدر شما یک شهروند دانمارکی است یا در ۱ ژانویه ۱۹۷۹ یا بعد، مادر یا پدر شما یک شهروند دانمارکی است

اگر والدین بیولوژیکی شما هنگام تولد شما ازدواج نکرده باشند، ملیت دانمارکی را کسب می کنید اگر: مادر شما، بدون توجه به تاریخ تولد شما، یک شهروند دانمارکی است یا فقط پدر شما یک شهروند دانمارکی است و شما در تاریخ ۱ فوریه ۱۹۹۹ یا بعدا در دانمارک زندگی کردید .

بنابراین، اگر مادر شما یک شهروند خارجی است و پدر شما یک شهروند دانمارکی است و شما یا قبل از ۱ فوریه سال ۱۹۹۹ متولد شده یا در خارج از کشور متولد شده اید، شما یک شهروند دانمارکی نیستید . با این حال، اگر والدین شما پس از ازدواج، شما تابعیت دانمارکی را از تاریخ ازدواج خواهید گرفت .پدران دانمارکی که فرزندان آنها به عنوان شهروندان دانمارکی تحت شرایط فوق نمی باشند، ممکن است برای فرزند خود به عنوان یک شهروند دانمارکی طبق قانونی که پدر مسئولیت والدین است، درخواست شود . به عنوان یک قاعده کلی، شهروندان دانمارکی که در خارج از کشور متولد شده اند باید قبل از سن ۲۲ سالگی برای حفظ ملیت دانمارکی درخواست کنند.

اخذ اقامت و تابعیت دانمارک از طریق تولد فرزند در دانمارک
اخذ اقامت و تابعیت دانمارک از طریق تولد فرزند در دانمارک

اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در دانمارک

اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در دانمارک می تواند به راحتی، سریع، ارزان، بدون هیچ زحمتی صورت گیرد. شما با تکمیل فرم آنلاین ما شروع می کنید و ظرف مدت ۸ ساعت شما یک ایمیل با تمام اطلاعات مورد نیاز برای سازماندهی ازدواج سریع و آسان در دانمارک دریافت خواهید کرد.

در صورتی که یکی از طرفین در ازدواج تابعیت دانمارک داشته باشد شخص دوم می تواند برای گرفتن تابعیت دانمارک اقدام کند . چنانچه پیگیری گرفتن تابعیت به درستی دنبال شود و یک وکیل پایه صحیح حقوقی داشته باشد قطعا این ازدواج منتهی به اخذ تابعیت می شود . در این موارد باید درخواست و پرونده ارائه دهید تا موفق به اخذ تابعیت کشور دانمارک شوید.

اخذ اقامت و تابعیت دانمارک از طریق پناهندگی

اخذ اقامت و تابعیت دانمارک از طریق پناهندگی به این صورت است که پناهجویانی که به طور موقت در دانمارک اقامت دارند، مجبورند در یک مرکز پناهندگی زندگی کنند در حالی که درخواست آنها در حال پردازش است.اگر یک پناهجو درخواست مجوز نهایی درخواست پناهندگی در دانمارک  را دریافت کند، تا زمانی که از دانمارک رها شود یا پناهنده شود، پناهجو باید در یک مرکز پناهندگی زندگی کند.

اخذ اقامت و تابعیت دانمارک از طریق پناهندگی
اخذ اقامت و تابعیت دانمارک از طریق پناهندگی

مراکز پذیرش برای پناهجویان اخیرا وارد شده اند، مراکز اقامت برای پناهجویانی هستند که درخواست های آنها در دانمارک مورد پردازش است و مراکز خروج برای پناهجویانی هستند که مجددا درخواست تجدید نظر خود را دریافت می کنند و از داوطلبانی که از دانمارک اخراج شده اند یا مجبور به اخراج می شوند. مراكز ویژه برای كودكان بدون كودك كه به دنبال پناهندگی و پناهجویانی با نیازهای ویژه برای مراقبت هستند، مانند بیماری های شدید ارائه می شود.برخی از پناهجویان ممکن است مجاز به زندگی در خارج از مراکز پناهندگی باشند..خدمات مهاجرت مسئولیت تأمین محل اقامت در مراکز پناهندگی را در ارتباط با چند اپراتور که مسئولیت عملیات روزمره مراکز پناهندگی در دانمارک را بر عهده دارند، مسئولیت می دهد.

اخذ تابعیت دانمارک از طریق تحصیل

یکی از روش های اخذ اقامت و تابعیت دانمارک از طریق تحصیل است ممکن است تابعیت دانمارک در صورت وجود شرایط زیر حاصل شود:

  1. شخصی که به مدت هفت سال به طور مداوم در خاک دانمارک اقامت داشته باشد
  2. شخصی که بتواند با مدارک ثابت کند که تابعیت قبلی خود را از دست داده است.

تابعیت مضاعف کشور دانمارک

در قانون تابعیت دانمارک، تابعیت مضاعف کشور دانمارک شناخته نشده است. مگر برای افراد زیر :

  1. اتباع دانمارکی که با بیگانگان ازدواج نموده اند وقانون کشور همسر، ترک تابعیت دانمارک را شرط نکرده باشند .
  2. طفلی که از والدین دانمارکی در خارج متولد شده باشد وتابعیت کشور محل تولد خود را کسب کرده باشد تا سن 22سالگی ممکن است دارای تابعیت مضاعف باشد ولی بعد از 22سالگی باید یکی از تابعیت های خود را انتخاب کند، در غیر این صورت تابعیت دانمارکی خود را از دست خواهد داد.

تابعیت مضاعف کشور دانمارک
تابعیت مضاعف کشور دانمارک

از دست دادن تابعیت دانمارک

  • ترک تابعیت دانمارک

ترک تابعیت دانمارک بر اساس تقاضای شخص، در قانون تابعیت اجازه داده شده است ، مشروط بر اینکه متقاضی مدرکی دال بر اخذ تابعیت کشور دیگری را ارائه نماید وهمچنین تقاضای خود را مبنی بر ترک تابعیت به دولت ارائه نموده باشد که در این صورت ، اجازه نامه ترک تابعیت وی صادر خواهد شد.

  • سلب تابعیت دانمارک

سلب تابعیت دانمارک در صورتی امکان دارد که شخص بصورت اختیاری تابعیت کشور دیگری را کسب کرده باشد.

3.7/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی

یکی از موارد مهم برای مهاجرت به مالزی، داشتن اطلاعات کامل و مهم درباره این کشور است. افراد م...

اقامت و تابعیت در نروژ اقامت و تابعیت در نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که از لحاظ امکانات ...

اقامت و تابعیت در لهستان اقامت و تابعیت در لهستان

هر فردی توقع دارد از زندگی شرافتمندانه و با آسایش و رفاه توام با کرامت انسانی برخوردار باشد...

نظرات کاربران
Call Now Button