اولین قانون تابعیت برزیل در سال 1949 به تصویب رسید که در سال 1969 نیز دچار تغییر و تحول شد و سپس قانون اساسی مصوب 1994 مبنای مقررات تابعیت برزیل شده است . موضوع اقامت و تابعیت برزیل مورد تقاضای افرادی می باشد که قصد مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل، سرمایه گذاری و ثبت شرکت و همچنین اخذ ویزای کار در برزیل را دارند می باشد.

برزیل هم همانند کشورهای دیگر شرایط اقامت خاص خود را دارد ، هر شخص با دانستن شرایط گرفتن اقامت کشور برزیل می تواند تصمیم درستی در این زمینه بگیرد . سعی کنید برای گرفتن اقامت به خوبی تحقیق کنید و شرایط را بسنجید و بعد برای گرفتن اقامت برزیل اقدام کنید .کشور برزیل بزرگترین کشور آمریکای جنوبی می باشد . این کشور غول اقتصادی آمریکای لاتین می باشد . این کشور در دوره ی شکوفائی است و ثبات مالی دارد . پایتخت این کشور برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی می باشد .

راه ها و شرایط تحصیل یا اخذ تابعیت و اقامت برزیل

به صورت کلی تابعیت برزیل ممکن است از طریق یکی از موارد زیر به دست آید:

  • اخذ تابعیت و اقامت از طریق تولد فرزند در برزیل

باید بدانید که کشورها در دادن تابعیت خود یا از سیستم خاک استفاده می کنند یا خون ، برزیل از جمله کشورهایی است که از قانون خاک پیروی می کند . هر کودکی که در برزیل به دنیا بیاید بدون توجه به تابعیت والدین وی شهروند برزیل محسوب می شود حتی اگر پدر و مادر فرزند خارجی باشند یعنی اینکه در برزیل اصل خاک پذیرفته شده است. و نکته جالب این است که بقیه فرزندان هم می توانند اقامت دائم برزیل را کسب کنند .فرزندانی که در خارج از کشور برزیل و از یک پدر و مادر برزیلی متولد شوند اگر قبل از سن بلوغ باشد توسط پدر و مادر و اگر بعد از سن بلوغ باشند باید خودشان برای این مسئله اقدام کنند .بنابراین  مسئله بچه دار شدن در برزیل مورد استقبال بسیاری واقع شده است یعنی با صرف هزینه های کم از بابت مهاجرت و هزینه زایمان و غیره در خاک برزیل صاحب فرزند می شوند و سبب اخذ اقامت برای فرزند و والدین می شود.

  • از طریق نسب

هرگاه طفلی از پدر و مادر برزیلی در خارج از قلمرو برزیل متولد شود این طفل مشروط به آنکه تقاضای تابعیت نماید برزیلی محسوب می‌گردد.

  • اخذ تابعیت و اقامت از طریق ازدواج در برزیل

ازدواج اتباع بیگانه با اتباع برزیلی به هیچ وجه باعث تحصیل تابعیت برزیل نمی‌گردد و علت وجود این قانون آن است که اتباع برزیلی فقط با یکدیگر ازدواج نمایند و از ازدواج با بیگانگان منصرف شوند. اگر فرد بتواند با یک شخص برزیلی ازدواج کند نیز می تواند اقامت دائم این کشور را بدست آورد

  • اخذ تابعیت به وسیله تقاضا در برزیل

تابعیت برزیل ممکن است به اشخاصی که حداقل 5 سال در خاک این کشور اقامت داشته باشند داده شود.

لازم به ذکر است خرید ملک یا خانه در برزیل موجب اخذ تابعیت و اقامت برزیل نمی شود. با توجه به روش های مختلف مهاجرت به برزیل ، معمولاً افراد روش مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی این کشور را انتخاب می کنند. تحصیل در برزیل به صورت رایگان است و حتی شرایط بورسیه تحصیلی نیز در این کشور وجود دارد.

راه ها و شرایط تحصیل یا اخذ تابعیت و اقامت برزیل
راه ها و شرایط تحصیل یا اخذ تابعیت و اقامت برزیل

قانون تابعیت مضاعف در برزیل

در قانون تابعیت برزیل ، تابعیت مضاعف به رسمیت شناخته نشده است مگر برای کسانی که از پدر یا مادر برزیلی در خارج متولد شده باشند که طبق قانون برزیل این اشخاص بر اساس اصل خون تبعه برزیل محسوب می‌شوند.

از دست دادن تابعیت برزیل

ترک تابعیت برزیلی ممکن است به‌صورت ارادی یا غیر ارادی باشد. ترک ارادی ممکن است بر اساس تقاضای خود شخص صورت پذیرد.

شرایط گرفتن تابعیت کشور برزیل

برای گرفتن تابعیت کشور برزیل متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند :

  • باتوجه به قوانین کشور برزیل ، ظرفیت حقوقی داشته باشند
  • تکمیل فرم ثبت نام
  • مدارکی دال بر اقامت مدام به مدت 4 سال در برزیل
  • تسلط به زبان پرتغالی و …
  • شغل ، اموال و حرفه ای که ثابت کند که شخص قابلیت حمایت خود و خانواده اش را دارد
  • ازدواج باشخصی که شهروند برزیل است
  • عدم وجود هرگونه شکایت ، جرم و جنایت
  • نداشتن بدهی مالیاتی
  • داشتن گواهی سلامت

اگر شخصی شهروند برزیل شود حق رای دارد ، حق استخدام در مشاغل دولتی به جز چند مورد استثناء را دارد ، حق گرفتن پاسپورت دارد ، و حق گرفتن همه خدمات شهروندی برزیل که به دلیل سن و یا معلولیت رایگان می باشد را دارد .

گرفتن اقامت برزیل از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری

برای دریافت این نوع از اقامت شخص باید حداقل ۰۰۰/۵۰ دلار برای ایجاد یک شرکت داشته باشد ، و حسابی باید به نام شخص باید در برزیل افتتاح شود . متقاضی از این طریق اقامت ۱ ساله کسب کند و آن را تمدید کند و کسب اقامت دائم را امکان پذیر کند.

گرفتن اقامت برزیل از طریق کار

برای گرفتن کار در برزیل شخص باید در برزیل کارفرما داشته باشد و این کارفرما باید اجازه حذف نیروی خارجی را داشته باشد ، داشتن حداقل مدرک لیسانس و تجربه کاری از الزامات اخذ ویزای کار در این کشور است . آشنا بودن به زبان پرتغالی می تواند شانس شما را بالا ببرد . متقاضی اگر 3 یا 4 سال در این کشور کار کند و مالیات پرداخت کند می تواند اقامت دائم را دریافت کند.

گرفتن اقامت برزیل از طریق تحصیل

دانشگاه های کشور برزیل از رنکینگ های بالایی برخوردار هستند مثل سایر کشورها ، دانشگاه های این کشور نیز به 2 دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند ، دانشگاه های دولتی تقریباً به صورت رایگان هستند ولی دانشگاه های خصوصی سالیانه 5000 تا 6000 دلار هزینه دریافت می کنند .

طول دوره لیسانس در این کشور 4 ساله است و اجازه کار 10 ساعت در هفته می باشد . طول دوره کارشناسی ارشد 2 ساله می باشد و شخص 20 ساعت در هفته می تواند کار کند و در مقطع دکتری بین 3 تا 5 سال می باشد که نوعی شغل تمام وقت به حساب می آید . شخص پس از اتمام تحصیل می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند .

اگر اقامت کشور برزیل را داشته باشید

اگر اقامت کشور برزیل را داشته باشید می توانید خرید و فروش ملک در برزیل انجام دهید ، از بانک های دولتی با سود کم وام دریافت کنید ، ارز به این کشور منتقل کنید ، در کشور برزیل کار کنید و اگر پاسپورت آن را داشته باشید می توانید بدون ویزا به 155 کشور دنیا سفر کنید ، فرزندانتان در مدرسه های برزیل و خود شما در دانشگاه های برزیل به صورت رایگان تحصیل کنید و نیز امکان تجارت با کشورهای آمریکایی ، اروپایی و سایر کشورها را نیز دارید .

در نهایت باید گفت که اخذ اقامت برزیل مطلوب می باشد . شخص باید شرایط خود را بسنجد و بعد برای گرفتن اقامت برزیل اقدام کند .

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی

یکی از موارد مهم برای مهاجرت به مالزی، داشتن اطلاعات کامل و مهم درباره این کشور است. افراد م...

اقامت و تابعیت در نروژ اقامت و تابعیت در نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که از لحاظ امکانات ...

اقامت و تابعیت در لهستان اقامت و تابعیت در لهستان

هر فردی توقع دارد از زندگی شرافتمندانه و با آسایش و رفاه توام با کرامت انسانی برخوردار باشد...

نظرات کاربران
Call Now Button