امروزه مهاجرت به انگلیس از روش های مختلفی انجام می شود. در حقوق انگلستان تابعیت اصلی به روش خون می باشد یعنی شخص متولد شده در خاک انگلیس تنها بواسطه تولد نمی تواند تابعیت انگلیس را کسب نماید و برای اخذ اقامت و تابعیت انگلیس اساسا باید یکی از والدین انگلیسی یا از طریق روشهای مهاجرتی تحصیلی و کاری باشد.

تابعیت از طریق ازدواج در انگلستان

بر اساس نظام حقوق بین المللی خصوصی که در اکثر کشور ها به غیر برخی از کشور های اسلامی پذیرفته شده است، در صورت ازدواج زوجین شخص می تواند در راستای اخذ تابعیت  کشور مورد نظر اقدام نماید.کشور انگلستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. لذا چنانچه یک فرد با یک انگلیسی ازدواج کند جهت اخذ تابعیت انگلستان می تواند اقدام نماید.

تابعیت ازطریق تولد در کشور انگلستان

تابعیت اصولا یک رابطه سیاسی و معنوی بین شخص و دولت می باشد که  بر اساس تعریف حقوقدان ها خود این تعریف دارای سه عنصر سیاسی , معنوی و حقوقی می باشد که در آن دو طرف نسبت به هم مسئولیت های دارند و در این امر شخص دارای تابعیت نسبت به دولت و دولت نیز همچنین نسبت به این فرد دارای حقوقی هستند .

یکی از اصلی ترین انواع تابعیت در انگلستان , تابعیت از طریق تولد می باشد که تابعیتی است که با تولد فرد شروع و در طول زندگی ادامه دارد و از دو روش خاک و یا خون حاصل می شود و این تابعیت غیر ارادی و تحمیلی می باشد. اما ترک این نوع تابعیت میسر می باشد و فقط مستلزم رعایت برخی از  شرایط حقوقی است .

اقامت و تابعیت از طریق ویزای تحصیلی انگلستان

قبل از اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان برای اقامت تحصیلی، داشتن   پذیرش جهت مهاجرت تحصیلی الزامی است که این پذیرش صرفا تا شروع ترم اعتبار داشته و متقاضی فقط در این مدت زمان می تواند برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان اقدام کند.متقاضیان همچنین باید هزینه های زندگی در انگلستان به همراه داشته باشند یا به عبارتی  مدنظر قرار بدهند. شایان ذکر است که افراد ۴ تا ۱۷ سال نیز شامل ویزای تحصیلی می باشند.نامه CAS می بایست از کالج و یا دانشگاه های معتبر در انگلستان اخذ شوند تا اقدام برای گرفتن ویزا تحصیلی با مشکل روبرو نشود.مدت اقامت در انگلستان پس ار اتمام تحصیل به وسیله ی ویزای تحصیلی از ۶ ماه تا ۱۶ ماه بوده و فقط  پزشکان و دندانپزشکان اجازه اقامت ۳ ساله دارند. اگر ویزای تحصیلی شما بیش از ۶ ماه اعتبار داشته باشد شما می توانید همسر و فرزندان خود را به همراه خود ببرید. لازم به ذکر است  اجازه کار در انگلستان در هنگام تحصیل در هفته  10 تا 30 ساعت می باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در این کشور باتوجه به نوع زندگی هر فرد  و شهرهای آن متفاوت می باشد اما می توان پیش بینی مناسبی در این مورد داشت. به صورت کلی هزینه زندگی در انگلستان متفاوت است برای مثال در لندن و دیگر شهر های را با هم مقایسه خواهیم کرد :

  • هزینه زندگی در لندن با درنظر گرفتن نظر سفارت انگلستان تقریبا ماهی 1200 پوند می باشد که برای همین دانشجو می بایست حساب بانکی خود را که باید به سفارت نشان دهد بر همین مبنا باشد.به طور مثال اگر کسی مدت زمان اقامت 9 ماه در لندن خواهد داشت می بایست 108000 پوند در نظر گرفته و به سفارت نشان دهد.
  • میانگین هزینه زندگی در شهرهای دیگر که سفارت انگلستان در نظر گرفته تقریبا ماهیانه 1000 پوند است که برای همین دانشجو می بایست حساب بانکی خود را که باید به سفارت نشان دهد بر همین مبنا باشد.به طور مثال اگر کسی مدت زمان اقامت 10 ماه در لندن خواهد داشت می بایست 10000 پوند در نظر گرفته و به سفارت نشان دهد.

لازم به ذکر است این عدد بر اساس نوع و شرایط زندگی هر فرد قابلیت تغییر دارد . اما به صورت کلی هزینه های  زندگی در بریتانیا به سه دسته تقسیم می شوند:

  1. هزینه مسکن
  2. هزینه زندگی
  3. هزینه تحصیلی

ویزای Tier 4 یا ویزای تحصیلی انگلستان

از دیگر شرایط مهاجرت به انگلستان و اخذ اقامت در انگلیس ، تحصیل در انگلیس است. کشور انگلستان همواره به دلایل متعددی مقصد انتخابی بسیاری از افراد برای تحصیل است. نظام آموزشی پیشرفته و امکانات خاص این کشور برای محصلان و دانشجویان , این کشور را به گزینه ای درخور توجه بدل کرده است. از طرف دیگر قوانین اقامتی مناسبی که کشور انگلستان برای دانشجویان در این کشور قائل شده است موجب شده تا دانشجویان در مدت زمان کوتاه تری بتوانند به اقامت دایم این کشور دست پیدا کنند.به طور کلی ویزا های تحصیلی انگلستان به دو دسته کلی تقسیم میشوند:

  1. student visitor visa  : ویزای تحصیلی کوتاه مدتی است که به دلیل آنکه نظر شخصی افسر ویزا در دریافت آن دخیل است شانس زیادی برای دریافت آن وجود ندارد.
  2. tier4  : این ویزا به مقاطع تحصیلی مانند دبیرستان,لیسانس,فوق لیسانس و دکتری تعلق میگیرد و شانس دریافت آن بسیار زیاد است.

کشور انگلستان اولین گزینه برای اشخاصی است که قصد تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان, دندان پزشکی و داروسازی در انگلستان را دارند. این افراد با گذراندن یک دوره Foundation یک ساله و یا A LEVEL دو ساله میتوانند تحصیلات خود را دررشته پزشکی در کشور انگلستان آغاز کنند.از طرف دیگر شما میتوانید با گذراندن درس های متفاوت در همین دوره ها به بهترین دانشگاه های انگلستان در زمینه رشته های فنی مهندسی و دیگر رشته های مورد علاقه خود راه یابید.معمولاً با توجه به شرایط مختلف؛ اقدام از طریق ویزای تحصیلی از نوع ویزای Tier 4 بهترین روش در بین شرایط مهاجرت به انگلستان است، سالانه افراد زیادی از همین طریق جهت مهاجرت به انگلستان استفاده می نمایند.

لازم به ذکر است یکی دیگر از روش های اقامت و تابعیت در انگلستان درباره تحصیل ، تحصیل رایگان در انگلستان می باشد.

اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج

از جمله روش های اخذ اقامت و تابعیت در انگلیس و یا به بیان دیگر  شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج؛ به طور کلی میتوان گفت براساس قواعد حقوق بین الملل خصوصی چنانچه علاقه زوجیت فیمابین دو فرد وجود داشته باشد فرد متقاضی میتواند برای دریافت ویزا و اقامت کشور طرف مقابل اقدام کند. طبق قوانین کشور انگلستان نیز اگر شما قصد آن را دارید که با یک فرد مقیم یا شهروند کشور انگلستان ازدواج کنید میتوانید پس از ازدواج و اثبات مواردی برای دریافت این ویزا و اقامت انگلستان اقدام کنید.

برای دریافت این ویزا هردو طرف باید دارای سن بیش از 18 سال باشند. شخص درخواست دهنده ازدواج در انگلستان باید مدارکی دال بر درآمد و توانایی مالی خود ارائه دهد که مبین این موضوع باشد که میتواند خود و همسرش را بدون نیاز به کمک های دولتی ساپرت نماید. شخص متقاضی این ویزا باید به سفارت کشور انگلستان در کشور خود مراجعه و درخواست خود را به همراه کلیه مدارک مثبت زوجیت و مدارک لازم دال بر اقامت و شهروندی همسر خود را ارائه دهد.با دریافت این ویزا شما اجازه کار, تحصیل و زندگی در خاک انگلستان را بدست می آورید و رعایت موارد خاص و پس از طی مدتی 5 ساله میتوانید به اقامت دایم کشور انگلستان دست یابید.

اخذ تابعیت انگلستان از طریق تولد

یکی از شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق طریق تولد می باشد، معمولا کشورها برای اعطای تابعیت خود از طریق تولد از یکی از دو معیار خون یا خاک و یا ترکیبی از هردو استفاده میکنند. از سال 1983 به بعد و با تصویب قوانین جدید , نظام حقوقی کشور انگلستان براساس معیار خون تنظیم شده است و این بدان معنی است که باید حداقل یکی از والدین فرد بریتانیایی باشند تا بتواند با تولد در خاک بریتانیا و یا کشور دیگری تابعیت انگلستان را کسب کند. در واقع این تابعیت به هر فردی که از پدر یا مادری بریتانیایی متولد شود تحمیل میگردد و صرف تولد در خاک بریتانیا موجب کسب تابعیت برای فرد نیست.

اخذ تابعیت انگلستان از طریق تولد
اخذ تابعیت انگلستان از طریق تولد

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در انگلستان

ویزای Tier 1 یا ویزای سرمایه گذاری انگلستان از شرایط مهاجرت به انگلستان می باشد و به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود:

  1. investor سرمایه گذاری در انگلستان

تا قبل از 6 نوامبر 2014 براساس سیستم امتیاز بندی(point based system) شما برای درخواست ویزای سرمایه گذاری انگلستان شما نیازمند این بودید که دارای حداقل نقدینگی معادل یک میلیون پوند (1.000.000) باشید که 750.000 پوند آن در شرکت ها و موسسات قانونی انگلستان و 250.000 پوند آن در هر زمینه ای که خود مایل باشید به کار گرفته می شود.از طرف دیگر دارایی های شخص منهای بدهی های او نباید کمتر از دو میلیون (2.000.000) پوند باشد.

مبلغ 750.000 پوند از این سرمایه در حسابی به صورت بلوکه قرار میگیرد و شما فقط حق دریافت و استفاده از سود پول خود را دارید. 250.000 پوند باقیمانده در اختیار فرد قرار میگیرد که میتواند آزادانه به تجارت یا خرید ملک بپردازد. میتوان گفت برای دریافت این ویزا شما نیازی به مدرک تحصیلات آکادمیک ندارید و داشتن مدرک زبان ضروری نیست.همچنین با دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلستان شما میتوانید همسر و فرزندان خود را همراه داشته باشید.

بعد از ۶ نوامبر ۲۰۱۴ تغییراتی در قوانین ویزای سرمایه گذاری انگلستان ایجاد شد و از آن تاریخ به بعد برای درخواست ویزای سرمایه گذاری انگلستان نقدینگی شما نباید کمتر از ۲ میلیون پوند باشد. این وجه باید درتملک متقاضی یا همسر او باشد و فرد باید بتواند اثبات کند که از چه طریقی آن را بدست آورده است.شما با دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلستان میتوانید حداکثر به مدت ۳ سال و ۴ ماه در بریتانیا اقامت داشته باشید و این مدت قابل تمدید برای ۲ سال دیگر است.

اگر مبلغ سرمایه‌گذاری 5 میلیون پوند باشد بعد از سه سال و اگر بیشتر از 10 میلیون پوند باشد، بعد از دو سال می‌توانید برای اخذ اقامت دائم انگلیس، اقدام کنید.

  1. ویزای تاسیس شرکت یا کارآفرینی در انگلستان entre prenear

این ویزای اقامتی از روش های پرطرفدار در میان ویزاهای سرمایه گذاری انگلستان است. حداقل میزان سرمایه‌گذاری برای اقدام از این روش، مقدار 50.000 پوند است. اما برای این مقدار، نیاز به تأییدیه و رعایت شرایط بسیاری است و اغلب با 200.000 پوند، سرمایه‌گذاری در انگلستان را شروع می‌نمایند.

داشتن نقدینگی ۲۰۰٫۰۰۰ پوند در بانک های انگلستان یا بانک های مورد تایید این کشور برای مدت زمان خاص از ملزومات دریافت این ویزاست.ابتدا شخص باید یک طرح اقتصادی برای چگونگی این سرمایه گذاری در انگلستان ارایه دهد و در نهایت این مبلغ باید در یک کسب و کار در انگلستان سرمایه گذاری شود.

از طرف دیگر شما برای دریافت این ویزا نیازمند داشتن مدرکی دال بر دانش زبان انگلیسی هستید. همچنین شما میتوانید برای دریافت این ویزا اقدام کنید اگر کمتر از ۱۲ ماه پیش در یک کسب و کار در انگلستان سرمایه گذاری کرده اید. شما با دریافت این ویزا میتوانید همسر و فرزندان خود را همراه داشته باشید.

بطور کلی متقاضیان این ویزا می‌توانند حداکثر به مدت سه سال و چهار ماه در انگلیس اقامت داشته باشند. برای تمدید دوباره این مدت، اگر قصد دارید در همین بخش ادامه دهید، مدت دو سال و درصورت ادامه در بخش‌های دیگر، ویزای شما مدت سه سال دیگر تمدید خواهد شد. اگر 5 سال از حضور شما در انگلستان گذشته باشد، می‌توانید برای اخذ اقامت دائم انگلستان،اقدام کنید.

  1. post-study work

این ویزا از شاخه های ویزای سرمایه گذاری انگلستان است و مناسب اشخاصی است که در انگلستان تحصیل کرده اند و یا درحال تحصیل هستند.اگر شما برمبنای ویزای tier4 در خاک انگلستان حضور دارید میتوانید با سرمایه گذاری 50.000 پوند در یک کسب وکار در کشور انگلستان در مدت زمان کوتاه تری به اقامت دایم کشور انگلیس دست پیدا کنید.

ویزای Tier 2 یا ویزای کار انگلستان

از دیگر شرایط اخذ اقامت به انگلستان ، دریافت ویزای کار می باشد، برای دریافت ویزای کار انگلستان باید احراز شود که شما از شرایط لازم برای دریافت این ویزا برخوردارید.در قدم اول فرد بایستی دعوت نامه کاری معتبر ازیک شرکت انگلیسی یا چند ملیتی که مجوز صدور این دعوت نامه را دارد داشته باشد.همچنین ورزشکاران نخبه, مربیان بین المللی و رهبران مذهبی می توانند برای دریافت این ویزا اقدام کنند.

ویزای Tier 2 انگلستان  یا ویزای کار انگلستان به صورت دائمی، برای افراد باتخصصی‌ است که به صورت بلندمدت قصد اقامت و کار در حوزۀ تخصصی خود مانند فناوری اطلاعات، حسابداری، تدریس و یا مراقبت‌های بهداشتی را دارند. شغل مورد تخصص شما باید در لیست شغل‌های Tier 2 یا شغل‌هایی که انگلستان در آن کمبود دارد، موجود باشد. این شغل‌ها ابتدا می‌بایست به افراد داخل منطقه اقتصادی اروپا معرفی شده و اگر هنوز جای خالی باقی ماند، افراد خارج از منطقه اقتصادی اروپا می‌توانند برای این شغل‌ها اقدام کنند؛ برای همین احتمال قبولی افراد در این بخش بسیار کم و تقریباً نزدیک به صفر است. مگر اینکه شغل مورد نظر شما در لیست شغل‌های دارای کمبود باشد. شغل‌های این لیست از قاعده بالا مستثنا می‌باشند.

دیگر مدارک لازم برای دریافت ویزای کار انگلستان عبارتند از:

  1. فرم تقاضا نامه
  2. داشتن گذرنامه معتبر
  3. یک قطعه عکس
  4. پرینت بانکی موجودی حساب متقاضی یا اسپانسر او که باید به مدت حداقل 90 روز در حساب بانکی قرار بگیرد
  5. مدارک لازم دال بر اثبات دانش زبان انگلیسی

لازم به ذکر است ازآنجایی که ویزای کار انگلستان برمبنای نظام point based system است شما به کسب 70 امتیاز برای دریافت این ویزا نیازمندید که با داشتن پیشنهاد شغلی, ساپورت مالی مناسب و دانش زبان میتوانید به این امتیاز دست بیابید.

شخص با دریافت ویزای کار انگلستان میتواند به همراه همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود وارد کشور انگلستان شود. درعین حال اگردارای فرزند بالای ۱۸ سال  است که در خاک انگلستان تحصیل میکند او نیز میتواند تحت پوشش این ویزا قرار بگیرد. شما با دریافت ویزای کار انگلستان و ورود به خاک انگلستان پس از طی کردن مراحلی مانند اقامت حداقل ۵ ساله در خاک انگلستان و کسب در آمد حداقل ۳۵٫۰۰۰ پوند در سال میتوانید اقامت دایم کشور انگلستان را کسب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی

یکی از موارد مهم برای مهاجرت به مالزی، داشتن اطلاعات کامل و مهم درباره این کشور است. افراد م...

اقامت و تابعیت در نروژ اقامت و تابعیت در نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که از لحاظ امکانات ...

اقامت و تابعیت در لهستان اقامت و تابعیت در لهستان

هر فردی توقع دارد از زندگی شرافتمندانه و با آسایش و رفاه توام با کرامت انسانی برخوردار باشد...

نظرات کاربران
جمال

با سلام من ورزشكار نخبه و ملي پوش شنا و ركوردار ايران هستم ميخواستم بدونم امكان گرفتن اقامت انگلستان براي من فراهم هست يا خير ؟ممنون از پاسخگوييتون

سارا جوادی

با سلام درحال حاضر انگلستان ویزایی برای ورزشکاران ندارد اما کانادا ویزایی با عنوان خوداشتغالی کانادا را دارد که به ورزشکاران ملی پوش بسیار توصیه میکنیم.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button