اقامت و تابعیت اسلوونی (Slovenia)

کشور اسلوونی، کشوری کوچک با تپه ها و کوههای بسیار زیبا و قلعه های فراوان است که در کنار تمام زیبایی های محیطی موجود در این کشور، اسلوونی به جایگاه اقتصادی، کشاورزی و صنعتی فوق العاده ای رسیده است. به دلیل تمامی امتیاز های موجود در کشور اسلوونی، متقاضیان زیادی تمایل به مهاجرت به اسلوونی و دریافت شغل هایی با درآمد مناسب را دارند. مهاجرت تجاری، آسان ترین راه برای مهاجرت به اسلوونی و در واقع تنهاترین راه ممکن جهت اخذ اقامت اسلوونی به صورت دائم می باشد.در حال حاضر اخذ تابعیت اسلوونی به مراتب آسان تر از مهاجرت به اسلوونی می باشد.

اقامت و تابعیت اسلوونی اخذ اقامت در اسلوونی

ثبت نام در محل اقامت، این روش انتقال به اسلوونی در حال حاضر گران ترین اما به وضوح سریع ترین و مناسب ترین راه برای کسانی است که در ابتدای مرحله برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در توسعه کسب و کار Slovenian دارند. این نیز برای هر کسی که می خواهد املاک و مستغلات را مستقیما در اسلوونی بفروشد مطلوب است. پس از اخذ مجوز کار و اجازه اقامت خارجی برای یک کارمند خارجی، شما مجاز به انجام فعالیت هایی (از طرف قرارداد کاری خود) از طرف شرکت خود هستید.

 اقامت و تابعیت اسلوونی – راههای اخذ تابعیت اسلوونی

شهروند اسلوونی شدن از طریق قبولی تابعیت اسلوونی است. موارد زیر باید برآورد شود:

  • متقاضی تا قبل از اخذتابعیت اسلوونی باید حداقل 10 سال و از این 10 سال 5 سال مداوم در اسلوونی زندگی کرده باشد.
  • تابعیت کشور خارجی ای دیگری را نداشته باشد.
  • به زباناسلوونیایی تا حد کافی تسلط داشته باشد.
  • سابقه ی جنایی در کارنامه ی خود نداشته باشد.
  • حداقل 18 سال سن داشته باشد.
  • تابعیت اسلوونی از طریق تولد (حداقل یکی از والدین باید تابعیت اسلوونی را داشته باشند) صورت می گیرد.تابعیت اسلوونی به صورت خودکار اگر یکی از والدین شهروند اسلوونی باشند به کودک متولد شده در اسلوونی انتقال می یابد.این تابعیت به کودکی که تنها در کشور اسلوونی متولد شده باشد و پدر و مادر وی تابعیت اسلوونی را نداشته باشند به طور خودکار انتقال نمی یابد.

 اقامت و تابعیت اسلوونی – اخذ تابعیت اسلوونی

تابعیت جمهوری اسلوونی را می توان از طریق نسب کسب نمود. به این معنا که شخص می تواند تابعیت اسلوونی را از طریق پدر و مادرش یا یکی از آنها بدست آورد.به این شرط که او نیز در زمان تولد شخص مذکور تابعیت اسلوونی را داشته باشد. اما تابعیت جمهوری اسلوونی از طریق قبول تابعیت نیز کسب میشود.

یعنی بر مبنای یک دوره ی معین اقامت مستمر و واقعی در جمهوری اسلوونی، بااین شرط که شخص تمام شرایط مقرر درقانون برای ورود به تابعیت را داشته باشد. قبول تابعیت شیوه ای از کسب تابعیت اسلووانی است که برمبنای اراده شخص با پر کردن یک فرم ابراز می شود.

قبول تابعیت برمبنای پیوند حقیقی بین فرد و دولت است. وقتی یک خارجی که در اسلووانی برای سالها  اقامت داشته با محیطی که در آن زندگی کرده سازگار میشود تا حدی که کشور محل زندگی خود را به عنوان وطن خود می داند و حقوق اساسی  آن کشور را می پذیرد.

برای ایجاد چنین رابطه متقابل حقوقی و سیاسی بین دولت و شخص خارجی که درخواست اخذ تابعیت کرده ، یک سری شرایط ضروری توسط قانون عنوان شده است که باید این شرایط وجود داشته باشند تا دولت تصمیم بگیرد که آیا این شخص آماده ی قبول نه تنها حقوق بلکه تمام تکالیف می باشد یاخیر. برای تشخیص این مورد شخص خارجی میبایست چندین سال در اسلوونی اقامت داشته باشد.درطول دوره ای که شخص به عنوان یک خارجی از مزایا در اسلوونی استفاده می کند باید ثابت کند ( در رفتارش) که شرایط مقرر برای اعطا تابعیت اسلوونی را دارد.

دولت به صلاحدید خود تصمیم می گیرد که آیا اعطای تابعیت بنماید یا خیر. از این رو ورود به تابعیت یک حق نیست بلکه یک امکان ( امتیاز) است. بااین شرط که شخص متقاضی بتواند ثابت کند که حائز تمام شرایط مقرر می باشد. دولت برای قبول اعطای تابعیت به شخص منفعت عمومی را نیز در نظر می گیرد که بر منفعت شخص ترجیح دارد.

اقامت و تابعیت اسلوونی

اقامت و تابعیت اسلوونی

در چارچوب کسب تابعیت ، قانون تابعیت اسلوانی بین تابعیت عادی و تابعیت با مزایا تفکیک قائل است. تابعیت عادی  پس از یک دوره اقامت  ۱۰ ساله شخص خارجی در اسلوونی به وی اعطا می شود. و تابعیت با مزایا که پس از یک دوره ی کوتاه تر مقرر اقامت واقعی شخص خارجی دراسلوونی به  وی اعطا می شود که از این رو این فرصت را میدهد که اخذ تابعیت اسلوونی در شرایط آسان تری برای تنها طبقه خاصی از خارجیان محقق شود. ( اگر شخص با یک شهروند اسلوونی ازدواج کند/ اگر شخص ترک تابعیت نموده باشد/ اگر شخص خود یا نوادگانش مهاجر اسلوونیایی باشند / اگر شخص بی  تابعیت باشد / اگر شخص پناهنده باشد/ اگر شخص در کشور اسلوونی مشغول به تحصیل باشد و در مقاطع بالاتر فارغ التحصیل شده باشد/ اگر شخص در اسلوونی به دنیا آمده و از زمان تولد تاکنون در اسلوونی زندگی کرده باشد/ اگر شخص خردسال باشد و دراسلوونی زندگی کند)

علاوه بر تابعیت عادی یک تابعیت استثنایی هم وجود دارد که تابعیت اسلوونی را به عنوان یک امتیاز از جانب دولت در یک زمینه خاص زندگی اجتماعی و بر مبنای دلایل علمی ، اقتصادی ، فرهنگی و ملی یا سایر دلایل مشابه اعطا می کند . این تابعیت برای یک دوره یک ساله اقامت واقعی در اسلوونی است که شانس اخذ تابعیت را در شرایط آسان تری می دهد که شخص خارجی بتواند تابعیت فعلی خود را نیز حفظ نماید.

قطع تابعیت جمهوری اسلوونی از طریق سلب تابعیت از طریق دولت یا ترک تابعیت از جانب شخص امکان پذیر است.مرجع صالح برای انجام امور مربوط به کسب تابعیت اسلوونی واحد اداری است. وزارتخانه مسئول برای امور داخلی مقام رسیدگی به این رویه ها می باشد.  تکمیل فرم تقاضا شرط اساسی برای شروع روند ورود به تابعیت اسلوونی است . با امضای فرم ، شخص متقاضی تایید می کند که با قصد و اداره خود تصمیم به اخذ تابعیت اسلوونیایی دارد.

فرم تقاضانامه می تواند توسط هر واحد اداری پر شود. واحد اداری واقع در منطقه ای که متقاضی اقامت دائم یا موقت خود را در آن ثبت نموده ، صالح با انجام روند اخذ تابعیت و تصمیم در این مورد می باشد.تاریخچه مختصری از زندگی و مدارک مرتبط که در قانون شرط شده باید ضمیمه فرم تقاضا شود.

ارگان اداری موارد زیر را بررسی میکند:

  • اقامت شخص در اسلوونی ملغی نشده باشد
  • اعطای تابعیت به شخص تهدیدی برای امنیت و نظم عمومی محسوب نشود
  • هیچ پرونده کیفری علیه شخص در اسلوونی درجریان نباشد و شخص محکوک به جرم کیفری در اسلوونی نشده باشد.
  • شخص اجازه کار در جمهوری اسلوونی را داشته باشد
  • بدهی مالیاتی شخص پرداخت شده باشد ( با رضایت کامل شخص)

نظر مثبت واحد اداری که به شخص اجازه ی اخذ تابعیت اسلوونی را بدهد و یا تضمینی مبنی بر اینکه واحد اداری مذکور تصمیم به قبول شخص برای اخذ تابعیت اسلوونی را دارد ، اگر وی تصمیم به خروج از تابعیت فعلی خود در طول دو سال داشته باشد باید آن را به مقام بازرسی وزارتخانه مسئول امور داخلی ابلاغ نماید. اگر وزارتخانه مذکور رضایت خود را نسبت به تصمیم واحد اداری ابراز کند ، تصمیم مذکور زمینه اولیه اعطای تابعیت را ایجاد می نماید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی

یکی از موارد مهم برای مهاجرت به مالزی، داشتن اطلاعات کامل و مهم درباره این کشور است. افراد م...

اقامت و تابعیت در نروژ اقامت و تابعیت در نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که از لحاظ امکانات ...

اقامت و تابعیت در لهستان اقامت و تابعیت در لهستان

هر فردی توقع دارد از زندگی شرافتمندانه و با آسایش و رفاه توام با کرامت انسانی برخوردار باشد...

نظرات کاربران
Call Now Button