کشور اسلواکی یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن است بدین معنا که اگر شما ویزای این کشور را اخذ نمایید می توانید به راحتی برای 28 کشور عضو پیمان شینگن بدون اخذ ویزای آن کشور سفر کنید. کشور اسلواکی مانند سایر کشورهای اروپایی محصور به خشکی است یعنی هیچ راه آبی ندارد. این کشور پس از تقسیم بندی چک سواکی بوجود آمده و اکنون هم بهترین رابطه تجاری و اقتصادی را با کشور چک دارد. کشور اسلواکی توسط کشورهای اتریش، چک، رومانی، لهستان و مجارستان احاطه شده است. طبق پیش بینی تحلیل گران و با توجه به پیشرفت چشم گیری که در این کشور ایجاد شده، این کشور از جمله کشورهای ابر قدرت اروپا خواهد شد. کشور اسلواکی قصرهای با شکوه و چشم نواز دارد.

کشور اسلواکی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کشور ارزانی محسوب میشود .این کشور می تواند بهترین کشور مقصد شما برای اقامت باشد .برای رسیدن به اقامت یک کشور راه های متفاوتی وجود دارد شما با هر تایپ ویزایی وارد این کشور شوید، می توانید به اقامت این کشور دست پیدا کنید .

اقامت و تابعیت اسلواکی – اقامت از طریق تحصیل در اسلواکی

یکی از راه های مهاجرت، مهاجرت تحصیلی می باشد، خیلی از افرادی که تحصیل دراسلواکی را انتخاب می کنند به خاطر بهره مندی از شرایط بین المللی در کشور اسلواکی و رسیدن به اقامت کشور اسلواکی از طریق ویزای تحصیلی است .غالبا افرادی که از هوش بالایی برخوردارند به دنبال اخذ ویزا با هر تایپی که برایشان مقدور است هستند تا ازاین طریق وارد یکی از کشورهای اتحادیه ی اروپا شوند که عضو پیمان شینگن هستند که اسلواکی از این ویژگی برخوردار است .

بهترین نوع ویزا برای افرادی که در سن مناسبی هستند ویزای تحصیلی است هم کم هزینه تر است هم بهتر و راحت تر می توان به اقامت یک کشور دست پیدا کرد.مقاطع تحصیلی در کشور اسلواکی مثل ایران به لیسانس و فوق لیسانس و دکترا تقسیم می شود به طور کلی در اتحادیه ی اروپا مقطعی به عنوان فوق دیپلم ندارند و این مقطع تعریف نشده است .مقطع لیسانس در این کشور به زبان اسلواکی است و مقاطع دیگر به زبان انگلیسی ارائه داده می شود ومتقاضیان می بایست مدرک زبان مناسب با مقطع تحصیلی خود آماده کنند .

 اقامت از طریق تحصیل در اسلواکی
اقامت از طریق تحصیل در اسلواکی

برای رشته های پزشکی هم باید دوره ی پیش دانشگاهی را در این کشور پشت سر بگذارید و محدودیت سنی دارد .و هر فردی فرصت تحصیل در این رشته ها را نداردشما در مقطع لیسانس۱۰ ساعت در مقطع فوق لیسانس ۲۰ ساعت و در مقطع دکترا ۳۰ ساعت اجازه ی کار دانشجویی دارید و جالب است بدانید که شما با ۶ سال تحصیل در کشور اسلواکی و سه سال فول تایم کار کردن می توانید درخواست اقامت دائم اسلواکی را بدهید .

اقامت و تابعیت اسلواکی – اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری

شما با داشتن ۱۵ هزار یورو می توانید در کشور اسلواکی سرمایه گذاری کنید و ویزای یک و نیم ساله ی شینگن اخذ کنید . شما می توانید با این ویزای شینگن در هر کدام از کشورهای اتحادیه ی اروپا کار کنید یا تحصیل داشته باشید.یعنی سرمایه گذاری در اسلواکی این الزام را برای شما ایجاد نمی کند که حتما در خاک این کشور اقامت داشته باشید

خوبی این نوع ویزا این است افرادی که برای این نوع ویزا اقدام می کنند می توانند ویزای همراه هم اخذ کرده و همراه هم با خودشان ببرند.همراه شامل همسر و فرزند زیر ۱۸ سال است .البته سرمایه گذاری را بیشتر به افرادی پیشنهاد می کنیم که شرایط تحصیل و کار و راه های دیگر مهاجرت برایشان فراهم نباشد .

البته علاوه بر آن ۱۵ هزار یورو هزینه های جانبی دیگری هم دارد که بابت تمدید ویزا و پرداخت مالیات و خدمات شرکت باید پرداخت شود.نکته ی جالب در خصوص ثبت شرکت این است که شما به محض ثبت شرکت در این کشور می توانید شعبه ی این شرکت را به هر کدام از کشورهای اتحادیه ی اروپا ببرید .از جمله مزایای کشور اسلواکی درصد پایین مالیاتی است که باید در این کشور پرداخت شود شما با سرمایه گذاری در این کشور می توانید از وام بانکی اروپایی هم استفاده کنید .

اقامت و تابعیت اسلواکی – اقامت اسلواکی از طریق کار

یکی از راه های اخذ اقامت دائم در کشور اسلواکی اخذ ویزای کاری و اجازه کار دراسلواکی است .اگر شما بتوانید شغلی را در کشور اسلواکی  پیدا کنید و از طریق حقوقی که دریافت می کنید به مدت ۵ سال مالیات بپردازید می توانید درخواست اقامت دائم دهید.

به طور کلی در هریک از کشورهای اتحادیه اروپا اگه تمایل دارید مشغول به کار شوید باید یک دعوت نامه ی کاری یا کارفرمایی داشته باشید که متقاضی کار با شما باشد که البته این کارفرما در ابتدا باید به مدت سه ماه اطلاعیه ای در خود کشور منتشر کند اگر چنین نیروی کاری پیدا نکردند در کل اتحادیه ی اروپا این اطلاعیه نیاز به نیروی کاری را منتشر می کنند اگر باز هم چنین نیروی کاری یافت نشد کارفرما می تواند از خارج اتحادیه ی اروپا نیروی کاری خودش را وارد کند .

در زمان تحصیل در اسلواکی افراد می توانند به طور پاره وقت کار بکنند پس هنگامی که این اطلاعیه منتشر شود می توانند متقاضی آن باشند، یا پس از اینکه فارغ التحصیل شدید می توانید کارفرمایی پیدا کنید و از این طریق تایپ ویزای خود را از تحصیلی به کاری تبدیل کنید .شما ازطریق حقوقی که دریافت می کنید به مدت 4 یا 5 سال مالیات بپردازید می توانید درخواست اقامت دائم در کشور اسلواکی را بکنید .

اقامت اسلواکی از طریق کار
اقامت اسلواکی از طریق کار

اقامت و تابعیت اسلواکی – اخذ اقامت اسلواکی از طریق ازدواج

یکی از آسان ترین راه های اخذ تابعیت اسلواکی ازدواج با یک فردی است که تابعیت اسلواکی را دارد .در بسیاری از کشورهای اروپایی قانون اخذ تابعیت از طریق ازدواج یکسان است .با داشتن اطلاعات دقیق درخصوص اخذ تابعیت از طریق ازدواج بهتر می توانید در مسیرتان موفق شوید .اخذ تابعیت اسلواکی از طریق ازدواج مراحل متعددی دارد که این مراحل باید طی شود و آن به این طریق است که فرد اسلواکیایی که تمایل دارد با یک خارجی ازدواج کند باید به سفارت و مقامات اسلواک اعلام نماید.

ازدواج این دو فرد یا باید ثبت شده باشد آن هم در کشور ثالثی که مورد تایید اسلواکی است . یا اگر ازدواج ان ها ثبت نشده باید مدارکی ارائه بدهند ک حداقل دو سال با هم ارتباط داشته اند .یک فرد اسلواکی که تمایل دارد با یک ایرانی ازدواج کند باید مدرکی مبنی براینکه می تواند همسر خودش را در کشور اسلواکی ساپورت مالی بکند نشان دهد .

اقامت و تابعیت اسلواکی – اخذ اقامت اسلواکی از طریق پناهندگی

نامناسب ترین راه برای رسیدن به اقامت اسلواکی درخواست پناهندگی است .این جمله را در ابتدا بیان کردیم تا اعلام کنیم که ما موضوع پناهندگی را پیشنهاد نمی کنیم در واقع وقتی راه های دیگری برای رسیدن به اقامت یک کشور وجود دارد راه هایی که مسیر بازگشت را مسدود می کند و تبعات حقوقی برایشان داشته باشد را پیشنهاد نمیکنیم .کسی که درخواست پناهندگی می کند پناهجو محسوب می شود و برای درخواست پناهندگی باید به اداره مهاجرت اسلواکی مراجعه کند .

اقامت و تابعیت اسلواکی تابعیت اسلواکی

با دریافت اقامت اروپا از طریق اسلواکی از مزایای شهروندی اسلواکی و اتحادیه اروپا برخوردار خواهید شد و خواهید توانست به کل کشورهای اتحادیه و شینگن سفر نمایید و یا به کار، تحصیل و زندگی بپردازید.در صورتی که این راه را برای اقامت اروپا انتخاب می نمایید تا 5 سال اقامت موقت اروپا را دریافت خواهید نمود و بر این اساس شما طی مدت 5 سال از دریافت اقامت کشور اسلواکی می توانید اقامت دائم کشورهای اروپایی را به دست آورید و پاسپورت اروپایی داشته باشید.

به محض دریافت کارت اقامت اسلواکی می توانید از مزایای شهروندی اروپایی مانند استفاده از بیمه، افتتاح حساب بانکی در بانک های معتبر بین المللی، خرید ملک و وام بانکی، تسهیلات دانشگاهی و خدمات درمانی بهره مند شوید و در تمامی 28 کشور اروپایی رفت و آمد نمایید. همچنین درخواست دریافت ویزا برای کشورهای امریکا، کانادا، استرالیا و انگلیس برای دارندگان اقامت اروپا به سهولت انجام می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی

یکی از موارد مهم برای مهاجرت به مالزی، داشتن اطلاعات کامل و مهم درباره این کشور است. افراد م...

اقامت و تابعیت در نروژ اقامت و تابعیت در نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که از لحاظ امکانات ...

اقامت و تابعیت در لهستان اقامت و تابعیت در لهستان

هر فردی توقع دارد از زندگی شرافتمندانه و با آسایش و رفاه توام با کرامت انسانی برخوردار باشد...

نظرات کاربران
Call Now Button