اقامت از طریق تولد فرزند در کشور ایسلند (Iceland)

چندی پیش مقاله ای در مورد حقوق مهاجرت نوشته شد که در آن در رابطه با روش های اخذ تابعیت و اقامت توضیح داده شد. یکی از راه های اخذ تابعیت و اقامت (شهروند شدن) در کشورهای مختلف مهاجرت از طریق تولد فرزند (اخذ تابعیت از طریق تولد) بود. همانطور که گفته بودیم در مورد روش های اخذ تابعیت و اخد اقامت از طریق تولد فرزند را برای شما هموطنان عزیز توضیح میدهیم.

مهاجرت به ایسلند از طریق تولد فرزنداخذ اقامت و تابعیت ایسلند از طریق تولد فرزند

قانون تبعیت در ایسلند براساس سیستم خون است یعنی تولد از پدر و مادر ایسلندی منجر به تابعیت ایسلندی فرزند می شود. اگر فردی در ایسلند متولد شود در خصوص اخذ اقامت و تابعیت ایسلند از طریق تولد فرزند ، پس از 18 سالگی شهروند ایسلندی خواهد شد.

مهاجرت به ایسلند از طریق تولد فرزندشرایط تابعیت ایسلند از طریق تولد فرزند

شرایط تابعیت ایسلند از طریق تولد فرزند به اسن صورت زیر است :

از یک مادر ایسلندی متولد شود.

پدرش شهروند و تابعیت ایسلندی باشد و مادر غیر ایسلندی باشد و کودک هنگام تولد پدر و مادر از هم جدا نشده باشند.

اگر پدرش یک شهروند ایسلندی باشد و دارای تابعیت ایسلندی باشد مادر غیر باشد در این صورت اگر زمانی که کودک در حال تولد بود از هم جدا نشده باشند.

اگر فرزند شخصی که خواهان اخذ تابعیت و اقامت ایسلند از طریق تولد فرزند است خارج از ایسلند متولد شود و قبل از ۱۸ سالگی درخواست شهروندی بدهد، ممکن است تابعیت بگیرند.

شخصی که  بین 18 تا 20 ساله است و از 11 سالگی در ایسلند زندگی می کند ، در فاصله سنی 18 تا 20 سالگی می توانند درخواست  اخذ اقامت  و تابعیت ایسلند نمایند.

شخصی که ۷ سال ساکن ایسلند بوده و عضو شورای نوردیک است .

شخصی که تابعیت ایسلندی داشته باشد و خارج از ایسلند متولد شده باشد بعد از ۲۲ سالگی تابعیت خود را از دست میدهد مگر قبل از آن اقامت ایسلند داشته باشد و درخواست شهروندی و اخذ تابعیت ایسلند خود را ارائه داده باشد.

شخصی که در ایسلند متولد شده باشد و تابعیت هیچ کشوری را حفظ نکرده باشد با ۳ سال اقامت در ایسلند میتواند تابعیت ایسلندی را بدست آورد.

تولد فرزند در ایسلند

تولد فرزند در ایسلند

مهاجرت به ایسلند از طریق تولد فرزندسیستم خون و خاک در ایسلند

سیستم خون و خاک در ایسلند به این صورت است که قانون تابعیت در ایسلند براساس سیستم خون است یعنی تولد از پدر ومادر ایسلندی منجر به تابعیت ایسلندی فرزند می شود. در صورت ازدواج با یک زن یا مرد ایسلندی،فرزند حاصل از این ازدواج طبق اصل خون تبعه ایسلند محسوب میشود.

اگر پدر ایسلندی مجرد و مادر خارجی باشد ایسلندی شدن فرزند مشروط بر اینکه اولا طفل درخاک ایسلند متولد شده باشد و ثانیا در راستای رسیدن  به اهداف قانون راجع به حمایت از کودکان ایسلند ، پدر مجرد پدر طفل فرض شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ایسلند مقاله ” تحصیل در ایسلند” را مطالعه فرمایید.

قوانین به دنیا آوردن فرزند و گرفتن شهروندی در حال تغییر است و کشورها به سمت پایان دادن به این قانون حرکت می‌ کنند. تاکنون کشورهای استرالیا، نیوزیلند، ایرلند، فرانسه، مالتا و هند به این قانون پایان داده‌ اند.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و دو پاسپورت گرفتن برای فرزندتان را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button