چندی پیش مقاله ای در مورد حقوق مهاجرت نوشته شد که در آن در رابطه با روش های اخذ تابعیت و اقامت توضیح داده شد. یکی از راه های اخذ تابعیت و اقامت (شهروند شدن) در کشورهای مختلف مهاجرت از طریق تولد فرزند (اخذ تابعیت از طریق تولد) بود. همانطور که گفته بودیم در مورد روش های اخذ تابعیت و اخد اقامت از طریق تولد فرزند را برای شما هموطنان عزیز توضیح میدهیم.

تابعیت از طریق اصل خون و خاک در آمریکا

اصل خاک: اگر فرد در خاک هر کشوری متولد شود تابعیت و شهروندی آن کشور را اخذ میکند. اصل خاک به افرادی که در کشتی ، هواپیما یا محدوده هوایی آن کشور متولد شده باشند حق تابعیت را اعطا می کند و حقوق این فرد ربطی به نوع اقامت وی ندارد. در نهایت تولد فرزند در آمریکا مرتبط با اصل خاک است.

اصل خون: در این اصل توجهی به محل تولد کودک نمی شود و ملاک به تبعیت والدین در کدام دولت یا کشور است و تولد فرزند  آمریکا و در این کشورها کمکی به تابعیت پدر  و  مادر نمی کند. اصولا کشورهای دارای اصل خاک در شزایط خاص تابعیت خون را می پذیرند و برعکس.

اصل خاک در قاره های آمریکای شمالی و جنوبی دیده می شود و از سال 2004 میلادی همه کشورهای اروپایی برای مقابله با هجوم پناهندگان و مهاجرت غیر قانونی افراد به کشورشان از قانون اصل خاک تبعیت نمی کنند.

اخذ تابعیت به کودک متولد شده در آمریکا به معنای تضمین تابعیت برای والدین نمی باشد و گرفتن این تابعیت طی فرآیند طولانی مدت و وقت گیر می باشد و به والدین او فقط اجازه اقامت در آمریکا داده می شود.

درباره ویزای اخذ تابعیت از طریق تولد در آمریکا مفهومی جدا از تابعیت را داراست زیرا اقامت تنها اجازه سکونت در خاک کشور است و تبعیت رابطه ای حقوقی، سیاسی و معنوی میان یک فرد و یک کشور است که حتی به حضور شخص در خاک آن کشور محدود نمی شود.

به دلیل مشکلات در خصوص ویزای اخذ تابعیت از طریق تولد در آمریکا و مهاجرت به آمریکا از طریق تولد فرزند بوده است و قانون گذاران آمریکایی به فکر تغییر قوانین افتاده اند و مانند بیشتر کشورها از سیستم خون پیروی کنند.

مهاجرت به آمریکا از طریق تولد فرزند – تولد فرزند در آمریکا

تولد فرزند در آمریکا جهت اعطا تابعیت در آمریکا به حاکمیت قانون ختک صورت می گیرد. بسیاری از زنان باردار برای گرفتن ویزای آمریکا، در دوره حاملگی خود دروغ م یگویند و در مصاحبه نشان می دهد که این دروغ به دلیل ترس از محروم شدن ویزای آمریکاست. در بعضی از اوقات گرفتن ویزا توسط تولد فرزند در آمریکا که باید قبل از اینکه ویزا بتواند به زنان باردار اعطا کند، مشخص شده است.  تولد فرزند در آمریکا باعث اعطا تابعیت به نوزاد متولد شده در آمریکا می شود و والدینی که به طور قانونی وارد خاک آمریکا شده اند از این امتیاز برخوردارند.

شرایط صدور ویزای تولد فرزند در آمریکا

  1. متقاضی ویزای تولد فرزند درآمریکا حداقل 140000 دلار هزینه های پزشکی را باید پرداخت کند.
  2. نشان دادن متقاضی به نیاز بودن زن بادرار در آمریکا به منظور خدمات پزشکی و امکانات بهتر در آمریکا به علت حاملگی خطرناک و یا در مان مورد نظر در آمریکا موجود نیست.
  3. متقاضی ویزای تولد فرزند درآمریکا، مستنداتی از قبیل تشخیص پزشک از وی و وضعیت پزشکی و نامه از پزشک که حاوی تخمین هزینه های درمان ، هزینه بستری و سایر هزینه های پزشکی  و برآورد طول درمان را باید ارائه دهد.

شرایط صدور ویزای تولد فرزند در آمریکا
شرایط صدور ویزای تولد فرزند در آمریکا

هزینه نگهداری کودک در آمریکا

تولد فرزند در آمریکا دارای هزینه های متفاوتی است. .کسانی که ارزش زمان و مزیت هدایت حرفه ای را دارند، از خدمات درخواست ویزای تولد فرزند در آمریکا استفاده می کنند و همچنین به متقاضی ویزای تولد فرزند در آمریکا این راهنمایی را می دهد که چگونه شهروندی کودک خود را در آمریکا به شکل سریع  و به شکل رسمی تشکیل دهد.

مزایای تولد فرزند در آمریکا

  • صرف نظر از وضعیت پدر و مادر همه نورادارن از لحظه تولد در آمریکا شهروند آمریکایی هستند .
  • با گواهینامه تولد می توانند یک گذرنامه برای نوزاد در آمریکا دریافت کنند.
  • شهروندی کودک برای زندگی است مگر اینکه در سن 21 سالگی تصمصم بگیرد از آن رد شود در این صورت تابعیت آمریکایی شخص متولد شده در آمریکا باطل می شود.
  • حتی اگر بعداز چند روز تولد کودک به خانه برگردد کودک همیشه آمریکایی خواهد بود.

معایب تولد فرزند در آمریکا

  • پرداخت هزینه های پزشکی زایمان را باید پرداخت کنند و بیمه درمانی شامل آن نمی شود.
  • اگر والدین کودک بیمه ندارند، درخواست برای پوشش درمانی اضطراری صورت می گیرد. و در این صورت ویزا ممکن است لغو گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در آمریکا مقاله ” تحصیل در آمریکا” را مطالعه فرمایید.

قوانین به دنیا آوردن فرزند و گرفتن شهروندی در حال تغییر است و کشورها به سمت پایان دادن به این قانون حرکت می‌ کنند. تاکنون کشورهای استرالیا، نیوزیلند، ایرلند، فرانسه، مالتا و هند به این قانون پایان داده‌ اند.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و دو پاسپورت گرفتن برای فرزندتان را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال می توانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button