اقامت سوئد از طریق تمکن مالی یکی از روش های اخذ اقامت این کشور است که بسیاری از متقاضیانی که می خواهند به سوئد بروند، ترجیح می دهند از این روش اقدام کنند زیرا آسان تر و ریسک کمتری نسبت به باقی روش ها دارد.
همچنین به دلیل این که این روش مزایا بسیاری دارد در میان متقاضیان محبوب است. یکی از دلایلی که اقامت سوئد از طریق تمکن مالی برای متقاضیان جذاب تر می باشد این موضوع است که نسبت به روش سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور که مشکل هستند، هم آسان تر است و هم این که نیازی ندارد مالیاتی پرداخت شود. یعنی اگر شما سپرده بانکی و سود سهام بورس و… در کشور خود داشته باشید می توانید به راحتی ویزای خود حمایتی سوئد را بدست آورید.
شما با مهاجرت به سوئد متوجه می شوید که مشکلاتی که برای روش های دیگر وجود دارد برای این روش وجود ندارد. اگر بخواهیم مثالی بزنیم برای ثبت شرکت یا سرمایه گذاری در این کشور نیاز است که نیرو استخدام کنید، مالیات پرداخت کنید و… اما برای این روش نیازی نیست این مراحل را طی کنید و بسیار آسان تر است.

ما در این مقاله به طور کامل به بررسی مراحل و مدارک و هر آنچه شما نیاز به دانستن آن برای اقامت سوئد از طریق تمکن مالی دارید می پردازیم و همچنین به بررسی سئوالات شما مانند آیا با اخذ اقامت از طریق تمکن مالی سوئد می توانیم اقامت خود و خانواده خود را اخذ نماییم؟ هزینه زندگی در کشور سوئد به چه صورت است؟ مدارک لازم برای اقامت سوئد از طریق تمکن مالی به چه صورت است؟ می پردازیم. همچنین می توانید با مشاوران با تجربه ما در ” موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان ” تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط تمکن مالی سوئد 🔊 

اقامت سوئد از طریق تمکن مالی

اقامت سوئد از طریق تمکن مالید یکی از روش های جذاب در میان متقاضیان است و همچنین کشور سوئد یکی از مهاجرپذیرترین کشور در میان کشورهای دنیا می باشد.
قبل از هراقدامی برای زندگی بهتر است که این کشور را بهتر بشناسید. سوئد در شمال اروپا قرار دارد و در شبه جزیره اسکاندیناوی است. همسایگان کشور سوئد از شمال شرق با کشور فنلاند، ازغرب با کشور نروژ، از شرق با خلیج بوتنی، از جنوب غربی با دانمارک، از جنوب شرقی با دریای بالتیک هستند.
پایتخت و همچنین بزرگ ترین شهر این کشور استکهلم می باشد. زبان رسمی این کشور سوئدی است و به زبان دانمارکی و نروژی تقریباً شبیه است. در برخی از نقاط این کشور به زبان فنلاندی، تورندال، رومانی، ییدیش صحبت می شود. مساحت کل این کشورر450.295  کیلومتر مربع است و پنجمین کشور بزرگ اروپا است.
کشور سوئد دارای بیش از 10 میلیون جمعیت است. دولت سوئد به صورت پارلمانی می باشد و حاکمیت این کشور پادشاهی مشروط است البته لازم به ذکر است که اداره کشور بر عهده نخست وزیر است. رتبه 8 در جهان از نظر تولید ناخالصی داخلی را به خود اختصاص داده است. تقریباً 60 درصد از مساحت این کشور را جنگل تشکیل داده است و 12 درصد رشته کوه است.
سوئد عضو سازمان ملل متحد، شورای اروپا، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، شورای نوردیک و مدل نوردیک است. همچنین عضو پیمان شنگن است. واحد پول این کشور کرون سوئدی است.

 تمکن مالی سوئد و شرایط عمومی آن
 تمکن مالی سوئد و شرایط عمومی آن

نکاتی در مورد اخذ ویزای خود حمایتی سوئد

یکی از اسم های دیگر تمکن مالی، خود حمایتی است. یکی از راحت ترین روش ها، اقامت سوئد از طریق تمکن مالی می باشد. به این دلیل است که برای روش های سرمایه گذاری و ثبت شرکت شما باید مقدار عمده یا کل سرمایه خود را به این کشور انتقال دهید و همچنین از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری باید مالیات هم باید پرداخت کنید.
اخذ اقامت از طریق ویزای خود حمایتی سوئد به این صورت است که باید شما برعکس روش های دیگر که سرمایه خود را به این کشور انتقال می دادید عمل کنید یعنی به این صورت که شما در کشور خودتان سرمایه گذاری می کنید و کسب درآمد در کشور خودتان باید باشد و نیازی نیست که سرمایه خود را انتقال دهید.
به همین علت است که بسیاری از افراد روش اقامت سوئد از طریق تمکن مالی را انتخاب می کنند زیرا بسیار آسان است و به راحتی می توانند اقامت خود و خانواده را به دست آورند. اخذ اقامت از طریق تمکن مالی فعلا در این کشور امکان پذیر نیست.

برای اقامت سوئد از طریق تمکن مالی باید شما گردش حسابتان را به همراه مدارکی مانند گواهی اسناد و مالکیت ها و سهام و باقی مدارک لازم ارائه دهید. شما می توانید درآمد دریافتی خود را از طریق سود سرمایه سپرده گذاری و سهام شرکت و حقوق بازنشستگی خود را ارائه دهید و با اثبات تمکن مالی در کشور خودتان می توانید اقامت خود و خانواده خود را اخذ نمایید. همچنین شما با اقامت سوئد از طریق تمکن مالی نیازی به کار در این کشور ندارید.

شما می توانید درآمد ثابت ماهیانه خودتان را به 4 روش اثبات کنید که موارد زیر است:

نکاتی در مورد اخذ ویزای خود حمایتی سوئد
نکاتی در مورد اخذ ویزای خود حمایتی سوئد

مهاقامت سوئد از طریق تمکن مالی به این صورت است که در ابتدا به شما اقامت 1 ساله می دهند. این اقامت را باید هر سال تمدید کنید. بعد از 5 سال  شما می توانید برای اقامت دائم خود و خانواده خود اقدام کنید.

مدارک اقامت سوئد از طریق تمکن مالی

 اخذ اقامت از طریق تمکن مالی در کشور سوئد نیازمند ارائه مدارکی است که باید به درستی این مدارک را ارائه دهید. مدارک مورد نیاز برای اقامت سوئد از طریق تمکن مالی موارد زیر است:

1. فیش حقوق بازنشستگی

2. سود سپرده بانکی

3. اجاره مستغلات بر اساس سند ملکی رسمی و اجاره نامه رسمی

4. سود سهام شرکت ها و مؤسسات و کارخانه ها و ….

مراحل ویزای خود حمایتی سوئد

اخذ اقامت از طریق ویزای خود حمایتی سوئد نیاز دارد که مراحلی را طی کنید و همچنین بهتر است برایاقامت سوئد از طریق تمکن مالی از وکیل کمک بگیرید تا تمام مراحل به درستی و بدون مشکل انجام شود.

مراحل اقامت سوئد از طریق تمکن مالی از طریق تمکن مالی به صورت زیر است:

1. در مرحله اول باید شما وقت سفارت کشور سوئد را بگیرید.

2. باید مدارک را تکمیل کنید و به سفارت کشور سوئد تحویل دهید.

3. مصاحبه خود را انجام دهید.

4. پس از آن باید مدارکی که برای تمکن مالی کشور سوئد نیاز است را تهیه کنید.

5. محلی که می خواهید در کشور سوئد زندگی کنید را مشخص کنید.

  6. همچنین مدارک تهیه بیمه درمانی در سوئد لازم است.

7. مدارکی را در ارتباط با اثبات تمکن مالی ارائه دهید.

8. مدارکی هویت خود را ارائه دهید.

 9. همچنین باید مدارک کار و تحصیل خود را تحویل دهید.

مراحل ویزای خود حمایتی سوئد
مراحل ویزای خود حمایتی سوئد

مزایای اقامت سوئد از طریق تمکن مالی

 بهتر از بدانید که اقامت سوئد از طریق تمکن مالی برای شما مزایا بسیاری دارد که باعث می شود این روش نسبت به روش های دیگر جذابیت بیشتری برای شما داشته باشد. مزایا اقامت سوئد از طریق تمکن مالی موارد زیر است:

  • تمکن مالی سوئد بسیار راحت و آسان است.
  • نیازی به اثبات توانایی مالی برای زندگی نمی باشد
  • اخذ اقامت در کوتاه ترین زمان
  • نیازی به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور نمی باشد.
  • نیازی به پرداخت مالیات نمی باشد
  • اخذ اقامت خود و خانواده (فرزندان زیر 21 سال)
  • عدم محدودیت سنی
  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • این روش بسیار ریسک کمتری نسبت به باقی روش های مهاجرت دارد
  • تمدید اقامت آسان و سریع تراست
  • سفر به کشورهای عضو پیمان شنگن
  • آب و هوای تمیز
  • استاندارد بالای آموزش
  • قانون برابری
  • امنیت بالا و کیفیت بالای زندگی
  • دارای اقتصادی پیشرفته و قوی است

استانداردهای سرمایه گذاری در سوئد

برای اقامت سوئد از طریق تمکن مالی خیلی مهم است که استانداردهای سرمایه گذاری این کشور را مورد بررسی قرار دهید. زیرا نشان از امنیت این کشور برای سرمایه گذاری و زندگی است.
در واقع شما با بررسی این استانداردها به امنیت این کشور پی می برید. کشور سوئد یکی از بهترین کشورها در دنیا از لحاظ استانداردهای سرمایه گذاری است. استانداردهای سرمایه گذای در سوئد موارد زیر هستند:

1. نرخ مصادره اموال در سوئد

نرخ مصادره اموال به متقاضیان خارجی این مطلب را می رساند که کشور سوئد تحت بعضی از شرایط تا چه حدی سرمایه را مصادره می کند. که خوشبختانه این نرخ درسوئد بسیار مناسب است.
هر چه عدد به 1 نزدیک تر باشد آن کشور از این لحاظ کم خطر است و هرچه به عدد 7 نزدیک باشد آن کشور از نظر نرخ مصادره اموال خطرناک تر است. در کشور سوئد این عدد در سال 2019 نزدیک 1 بوده که بسیار مناسب است.

2. نرخ کنترل فساد در سوئد

وقتی نظارت روی کارهای دولتی و ادارات دولت زیاد باشد و در واقع کنترل زیاد باشد فساد از کشور دور می شود. وقتی فساد از یک کشور دور شود پس آن کشور برای سرمایه گذاری مکان امنی و مناسبی است.
ضعیف ترین نرخ کنترل فساد عدد منفی 2.5 است و قویترین نرخ کنترل فساد مثبت 2.5 است. این نرخ در کشور سوئد در سال 2018 حدود 2.2 مثبت بوده است که مناسب است.

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار سوئد

از موارد دیگری که باید توجه داشت برای اقامت سوئد از طریق تمکن مالی شاخص های اقتصادی است. این شاخص ها در کسب و کار تأثیر بسیاری دارند.

شاخص های اقتصادی تأثیر گذار به شما نشان می دهد که اقتصاد این کشور به چه صورت است که بسیار مهم است زیرا شما برای زندگی در این کشور لازم است که بدانید کشوری که قصد رفتن را دارید اقتصادی پرقدرت دارد و همچنین  دارای شرایط مناسبی هست یا خیر. شاخص هایی که باید به آن ها توجه کنید موارد زیر است:

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار سوئد
شاخص های اقتصادی تاثیرگذار سوئد

 1. نرخ تولید ناخالصی در سوئد

کشور سوئد در سال های اخیر رشد اقتصادی بالایی داشته است. تولید ناخالصی رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی دارد یعنی شما برای این که رشد اقتصادی یک کشور را درک کنید باید از مبلغ تولید ناخالصی این کشورآگاه باشید.

یعنی با افزایش تولید ناخالصی رشد اقتصادی هم افزایش پیدا می کند و با افزایش این دو سود شما هم بیشتر می شود. پس یکی از شرایط  دیگری که باید مورد بررسی قرار بگیرد نرخ تولید ناخالصی داخلی است.

نرخ تولید ناخالصی در سوئد
نرخ تولید ناخالصی در سوئد

2. نرخ تورم در سوئد

نرخ تورم یکی از شاخص های اقتصادی است که باید برای اقامت سوئد از طریق تمکن مالی آن را بررسی کنید. نرخ تورم نشان دهنده درآمد و هزینه آن کشوراست.

نرخ تورم به این صورت است که اگر کشوری دچار نوسانات شدید و یا سرمایه گذاری در آن کشور زیاد باشد یعنی آن کشور دارای نوسان اقتصادی است. خوشبختانه کشور سوئد نرخ تورم آن 1.4 درصد است که مناسب است.

نرخ تورم در سوئد
نرخ تورم در سوئد

 3. نرخ بیکاری در سوئد

 باید برای اخذ اقامت از طریق ویزای خود حمایتی سوئد به نرخ بیکاری این کشور توجه کنید زیرا نشان دهنده بازار کار این کشور است که ارتباط  با رشد اقتصادی دارد. نرخ بیکاری در سوئد 9.7 درصد اعلام شده است که نشان دهنده این است که نرخ بیکاری در این کشور متعادل است.

نرخ بیکاری در سوئد
نرخ بیکاری در سوئد

4. نرخ مالیات در سوئد

نرخ مالیات یعنی به میزان درآمدی که دارید، طبق قوانین کشور سوئد باید مالیاتی را به کشور پرداخت کنید که این مالیات بستگی به کسب و کار شما دارد. هر چقدر درآمد شما در کشور سوئد بیشتر باشد مالیات بر درآمد شما بیشتر می شود. این نرخ در کشور سوئد 57.2 است. البته لازم به ذکر است که تمکن مالی نیاز به پرداخت مالیات ندارد.

نرخ مالیات در سوئد
نرخ مالیات در سوئد

هزینه اقامت سوئد از طریق تمکن مالی

برای این که به یک کشور بروید علاوه بر اقتصاد آن کشور و همچنین شرایط لازم برای اخذ اقامت از طریق تمکن مالی سوئد و مزایای اقامت سوئد از طریق تمکن مالی توجه کنید باید به هزینه زندگی در این کشور هم توجه کنید. هزینه زندگی هر فردی متفاوت است و به مکان و سبک زندگی آن فرد مربوط می شود.
یکی از گران ترین و پر هزینه ترین شهرهای سوئد استکهلم است. بیشترین هزینه ها مربوط به مسکن و بعد غذا و پوشاک می باشد. بهتر است برای اقامت سوئد از طریق تمکن مالی تمام هزینه های لازم را بدانید که موارد زیر است:

هزینه ملک

1. اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 14.000 کرون است.

2. اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از شهر 10.000 کرون است.

3. آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 20.000 کرون است.

4. آپارتمان 3 خوابه در خارج از شهر 13.000 کرون است.

5. خرید 1 متر آپارتمان در مرکز شهر بین 50000  تا 70000 کرون است.

6. خرید 1 متر آپارتمان در خارج از شهر بین 33400 تا 50000 کرون است.

هزینه خوراک

10 عدد تخم مرغ 30 کرون

 1 لیتر شیر 12 کرون

نان 23 کرون

1 کیلوگرم برنج 25 کرون

1 وعده غذا برای 2 نفر در رستوران معمولی 700 کرون

مک دونالد 80 کرون

1 بطری آب کوچک  19 کرون

1 کیلو گوشت 153.43 کرون

1 کیلوگرم گوشت گاو 135.86 کرون

1 کیلوگرم گوشت مرغ 80.31 کرون

1 کیلوگرم سیب 21.45 کرون

1 کیلوگرم سیب زمینی 8.91 کرون

حمل و نقل

کرایه تاکسی و قطار در مرکز شهر 40 کرون

نرخ تاکسی در هر کیلومتر 15 کرون

1 لیتر بنزین 15.69 کرون

بلیط 1 طرفه مترو 30 کرون

بلیط ماهیانه حدود 86.53 کرون

خدمات

اینترنت بدون محدودیت 300 کرون

آب و برق در ماه حدود 750 کرون

باشگاه ماهیانه حدود 46.64 کرون

بلیط سینما 14.82 کرون

پوشاک

1 عدد شلوار جین 815 کرون

1 عدد لباس تابستانی 337.39 کرون

1 جفت کفش نایک 865.04 کرون

هزینه مهاجرت و اقامت تمکن مالی سوئد
هزینه مهاجرت و اقامت تمکن مالی سوئد

مشکلات ویزای خود حمایتی سوئد

هر کشوری در کنار تمامی مزایایی که دارد مشکلاتی هم دارد که باید شما قبل از اقدام ویزای خود حمایتی سوئد از آن آگاه باشید و سپس نسبت به اطلاعاتی که دارید برای رفتن به سوئد اقدام کنید. ما در این مقاله سعی می کنیم تا برای شما مشکلات کشور سوئد را توضیح دهیم تا با ذهن بازتری برای اقامت سوئد از طریق تمکن مالی اقدام کنید. مشکلات کشور سوئد موارد زیر است:

1. اولین نکته که برای اکثر افراد خیلی مهم است هزینه بالای زندگی در این کشور است. در شهر استکهلم هزینه زندگی از شهرهای دیگر گرانتر است. در این کشور هزینه اجاره ملک بالا می باشد به خصوص در شهرهای بزرگ تر این کشور اجاره بالاتر است. امکان دارد برای اجاره یک خانه در این کشور چند سال منتظر بمانید. به همین دلیل برخی از افراد ترجیح می دهند به جای اجاره خانه در این کشور ملکی را خریداری کنند. 

2. هزینه تحصیل در این کشور بسیار زیاد است. در گذشته تحصیل در این کشور رایگان بوده است اما به دلیل افزایش مهاجران باعث شده است که فقط افرادی که برای مقطع دکترا درس می خوانند تحصیل رایگان دریافت کنند. شهریه دانشگاه این کشور بین 4.000 تا 7.000 یورو می باشد. که برای برخی افراد این خود یک مشکل است. البته لازم به ذکر است که کشور سوئد دارای برترین دانشگاه های قاره اروپا است.

3. در کشور سوئد زمین ها به دولت تعلق دارند و در آنجا سند معنایی ندارد و چیزی که معامله می شود بنای یک خانه است که برای برخی افراد مشکل است.

 4. آب و هوای این کشور یک مشکل اساسی برای بسیاری از افراد است زیرا فصل سرما طولانی است و 4 تا 6 ماه در بعضی از مناطق طول می کشد و فقط 3 تا 4 ساعت هوا روشن است. روزها در این کشور کوتاه هستند و تحمل این موضوع برای بسیاری از افراد سخت است.

5. از مشکلات دیگر این کشور بیمه درمانی ناکارآمد است. در این کشور خدمات پزشکی به شما به بهترین شکل ارائه می شود اما برای ارائه خدمات بیشتر باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. در واقع برای خدمات بینایی و دندان پزشکی باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

6. ساعات کاری در این کشور محدود است. در برخی از مکان های خرید این کشور ساعت کاری در روز شنبه از 5 به بعد تمام است و تعطیل می شوند.

7. رفتار سرد سوئدی ها با مهاجران از مشکلات دیگر این کشور است. سوئدی ها تمایل ندارند با افراد بیگانه ارتباط برقرار کنند البته به این معنی نیست که همه در این کشور یک شکل باشند. 

سخن پایانی

اقامت سوئد از طریق تمکن مالی از طریق تمکن مالی را مورد بررسی قرار داده ایم و به این نتیجه رسیده ایم که کشور سوئد هم دارای اقتصاد قوی و هم از نظر استانداردهای سرمایه گذاری و شاخص های اقتصادی در جایگاه مناسبی قرار دارد اما متأسفانه در حال حاضر از این روش نمی توانید اقدام به اخذ اقامت در این کشور کنید.
ما تلاش کرده ایم در این مقاله اطلاعات مهمی در اختیار شما قرار بدهیم تا شما با آگاهی کافی برای اخذ اقامت از طریق تمکن مالی سوئد اقدام نمایید. بهتر است که از افرادی که تخصص در این راه دارند مشورت بگیرید و کارشناسان و مشاوران با تجربه ما  با 18 سال تجربه در امور مهاجرتی در” موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان” با داشتن آگاهی کامل از قوانین، شرایط و مدارک و هرآنچه لازم است که برای ویزای خود حمایتی سوئد ارائه دهید در خدمت شما هموطنان عزیز می باشند تا شما را راهنمایی کنند و همچنین می توانید ازمشاوره رایگان تلفنی ما استفاده کنید و نظرات و پیشنهادهای خود را می توانید در پایین مقاله بیان کنید.

سوالات متداول

مزایای تمکن مالی سوئد چیست؟

عدم محدودیت سنی، عدم نیاز به مدرک زبان، تمدید اقامت آسان و سریع تر است، سفر به کشورهای عضو پیمان شنگن، آب و هوای تمیز، استاندارد بالای آموزش

هزینه های زندگی در کشور سوئد چقدر است؟

یکی از گران ترین و پر هزینه ترین شهرهای سوئد استکهلم است. بیشترین هزینه ها مربوط به مسکن و بعد غذا و پوشاک می باشد. بهتر است برای تمکن مالی سوئد تمام هزینه های لازم را بدانید که در این مقاله به طور مفصل گفته شده است.

زبان رسمی کشور سوئد چیست؟

زبان رسمی این کشور سوئدی است و به زبان دانمارکی و نروژی تقریباً شبیه است. در برخی از نقاط این کشور به زبان فنلاندی، تورندال، رومانی، ییدیش صحبت می شود.

تمکن مالی سوئد با چه مدارکی اثبات می شود؟

فیش حقوق بازنشستگی
سود سپرده بانکی
اجاره مستغلات بر اساس سند ملکی رسمی و اجاره نامه رسمی
سود سهام شرکت‌ها و مؤسسات و کارخانه‌ها و….

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در سوئد تحصیل در سوئد

تحصیل در سوئد به دلیل در دسترس بودن امکانات رفاهی پیشرفته، رویای بسیاری از دانشجویان است. د...

کار در سوئد کار در سوئد

کار در سوئد برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مه...

مهاجرت به سوئد مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد دقیقا چه مزایا و معایبی دارد؟ برای مهاجرت به کشور سوئد چه شرایطی باید داشته ...

نظرات کاربران
فرازفرد

باسلام حداقل هزینهاقامت در سوئد از طریق تمکن مالی چقدر است؟

آتیه آفرینان

سلام این شیوه را در شرایط فعلی پیشنهاد نمی کنیم اگر هدفتان زندگی درکشورسوئد می باشد برای یک کشور اروپایی اقدام کنید و در این کشور زندگی کنید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button