ثبت شرکت سوئد یکی از گزینه های اخذ اقامت این کشور زیبا است و افرادی که خواهان درآمد بالاتری هستند می توانند با اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت سوئد به آن دست یابند. با ما در این مقاله همراه شوید تا شرایط، قوانین، مدارک وهزینه هایی که در این کشور برای ثبت شرکت باید بدانید را مورد بررسی قرار دهیم.
انواع اخذ اقامت در این کشور وجود دارد مانند اخذ اقامت از طریق تحصیل، اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری، اخذ اقامت از طریق تولد، اخذ اقامت از طریق ازدواج، اخذ اقامت از طریق پناهندگی، اخذ اقامت از طریق کار و مهاجرت اقامت ثبت شرکت سوئد است. این مقاله توسط کارشناسان مجرب ” موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان ” تهیه شده

ثبت شرکت در سوئد

ثبت شرکت در سوئد قبل از هر چیزی نیاز به اطلاعاتی در ارتباط با فرهنگ و مکان ها و مردمان و .. این کشور دارد و سرمایه گذار قبل از اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در سوئد بهتر است این کشور را بیشتر بشناسد. سوئد یکی از کشورهایی است که مهاجران  بسیاری را می پذیرد و همین امر باعث افزایش جمعیت این کشور شده است. سوئد در شمال اروپا قرار گرفته است و در شبه جزیره اسکاندیناوی است.
همسایگان کشور سوئد از شمال شرق با کشور فنلاند، ازغرب با کشور نروژ، از شرق با خلیج بوتنی، از جنوب غربی با دانمارک، از جنوب شرقی با دریای بالتیک هستند. پایتخت و همچنین بزرگترین شهر این کشور استکهلم می باشد. زبان رسمی کشور سوئدی است و به زبان دانمارکی و نروژی تقریباً شبیه است.

در برخی نقاط به زبان فنلاندی، تورندال، رومانی، ییدیش صحبت می شود. مساحت کل این کشور 450.295  کیلومتر مربع است و تقریباً اندازه کشور عراق است و پنجمین کشور بزرگ اروپا است. کشور سوئد دارای بیش از 10 میلیون جمعیت است. دولت سوئد به صورت پارلمانی است و حاکمیت این کشور پادشاهی مشروط است البته لازم به ذکر است که اداره کشور بر عهده نخست وزیر است.

مقام 8 در جهان از نظر تولید ناخالصی داخلی را به خود اختصاص داده است.
اقتصاد بالای این کشور به دلیل شرکت مردم در سرمایه گذاری است. تقریباً 60 درصد از مساحت این کشور را جنگل تشکیل داده است و 12 درصد رشته کوه است. سوئد عضو سازمان ملل متحد، شورای اروپا، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، شورای نوردیک و مدل نوردیک است. همچنین عضو پیمان شنگن است و واحد پول کشور سوئد، کرون سوئدی است.

ثبت شرکت در سوئد

شرایط ثبت شرکت در سوئد

شما می توانید با ثبت شرکت هم اقامت خود را اخذ نمایید و هم از طریق ثبت شرکت در سوئد درآمد داشته باشید. کشور سوئد از افرادی که می خواهند سرمایه خود را وارد این کشور کنند استقبال می کند زیرا باعث می شوند که اقتصاد این کشور قویتر بشود. مهاجرت به سوئد قبل از هر چیزی نیاز دارد که شما درخواست بدهید و باید درخواست مورد قبول واقع شود و سپس با مدارک و اسناد به سفارت رفته و مجوز برای ثبت شرکت را دریافت کنید.

 در آغاز اقامت 2 ساله به شما داده می شود تا کسب و کار خود را راه بیاندازید و بعد از گذشت 2 سال اگر تمام شرایط برای اخذ اقامت موجود بود و طبق قوانین عمل کرده بودید می توانید کارت اقامت را اخذ نمایید. می توانید پس از گذشت 6 سال برای اخذ پاسپورت خود اقدام کنید.

 ثبت شرکت در سوئد بسیار برای اخذ اقامت راه ایده الی است زیرا هم باعث سودآوری می شود و هم بعد از گذشت 2 سال برای اقامت دائم می توان اقدام کرد. البته به شرطی که شما 6 ماه از سال را در این کشور زندگی کنید.

چند نوع شرکت در سوئد وجود دارد؟

ثبت شرکت در سوئد نیازمند این موضوع است که شما باید نخست نوع شرکتی را که می خواهید به ثبت برسانید مشخص کنید و طبق قوانین و شرایط آن شرکت کاراهای لازم برای ثبت شرکت را انجام دهید. انواع شرکتی که در این کشور وجود دارد به شرح زیر است:

انواع شرکت در سوئد

1. شرکت انحصاری

سرمایه گذاران برای ثبت شرکت در سوئد از نوع شرکت انحصاری باید بدانند که تمامی مسئولیت های آن شرکت از جمله بدهی های شرکت، هزینه بیمه شرکت، هزینه مالیات شرکت بر عهده آنان است. هزینه بیمه شرکت در کشور سوئد 25 درصد از درآمد است.

 2. شرکت  تعاونی

 به شرکت هایی گفته می شود که حداقل شریک 2 نفر باشد و سرمایه گذار می تواند چندین شریک داشته باشد. هر کدام از شرکا باید مالیاتی که مربوط به خود است را پرداخت کنند. اینگونه شرکتها می توانند سرمایه شروع نداشته باشند و همچنین یک شریک می تواند تمامی بدهی های شریک دیگر را پرداخت کند.

 3. شرکت با مسئولیت محدود

 شرکت هایی که به صورت مسئولیت محدود هستند بسیار در میان سرمایه گذاران محبوب است و اولین گزینه برای متقاضیان خارجی حساب می شود. سرمایه گذارانی که علاقمند به ثبت شرکت از نوع مسئولیت محدود هستند باید مبلغ 50000  کرون یا 7800 دلار برای سرمایه اولیه خود داشته باشند.

شرکت های مسئولیت محدود نیازمند 1 مدیر و 1 قائم مقام است و همچنین سالانه باید گزارش شرکت به اداره ثبت شرکت داده شود. مالیات شرکت مسئولیت محدود سالانه 26.3 درصد از درآمد شرکت است. یکی از نکات مهم این شرکت ها این است که سهام این شرکت را نمی توان در بازار بورس وارد کرد.

 4. شرکت مؤسسه اقتصادی

این نوع شرکتها از حداقل 3 نفر تشکیل می شود که تمام این افراد حق وارد شدن به جلسه را دارند و تفاوتی که با شرکت مسئولیت محدود دارد در این است که نیازی نیست در اداره ثبت شرکت به ثبت برسد.

5. پیشنهاد طرح تجاری نوآورانه

سرمایه گذار می تواند با پیشنهاد طرحی خلاقانه برای ثبت شرکت در سوئد اقدام کند که باید این پیشنهاد را به دولت این کشور ارائه دهد و  باید در ارتباط  با کار سرمایه گذار باشد. از شرایط  تأسیس این شرکت این است که متقاضی تجربه مدیریتی داشته باشد. سرمایه گذار باید زبان انگلیسی و سوئدی خوبی داشته باشد تا بتواند در سرمایه گذاری در این کشور موفق باشد.

6. شراکت در کسب و کار

متقاضیانی که قصد ثبت شرکت در سوئد را دارند می توانند با یک نفر که تابعیت کشور سوئد یا به اصطلاح سوئدی است شریک شوند و دیگر نیازی به ارائه طرح خلاقانه نمی باشد. طبق قوانین این کشور سرمایه گذار باید تمکن مالی خوب داشته باشد تا هزینه زندگی کردن خانواده و خود را در این کشور پرداخت کند.

 بهترین تجارت ها در کشور سوئد

یکی از دلایلی که بیشتر افراد می خواهند اخذ اقامت کشور سوئد را دریافت کنند شرایط خیلی عالی این کشور برای بدست آوردن سود مالی است. هر شخصی بسته به علاقه ای که دارد می تواند یکی از بهترین و سود آورترین تجارت ها را بدست آورد  که درسال 2023 پرسود ترین مشاغل اعلام شده عبارتند از:

 1. شرکت های نظافتی

 2. احداث هتل

3. آژانس های املاک

4. فروشگاهای بهداشتی و آرایشی

 5. شرکت های ساخت و ساز و معماری

 6. شرکت هایی در ارتباط با غذا

 7. شرکت های حمل و نقل

 8. آموزش آنلاین مهارت های مختلف

اخذ ویزای سوئد با ثبت شرکت

در اولین مرحله شما برای ثبت شرکت در سوئد نیاز به اخذ ویزا دارید. کشور سوئد عضو پیمان شنگن است پس نیاز به ویزای شنگن دارید. با اخذ ویزای شنگن می توانید به تمام کشورهای عضو شنگن سفرکنید. برای اخذ ویزا اول باید وقت سفارت سوئد را در مکانی که زندگی می کنید بگیرید.

وقت سفارت سوئد به صورت فوری وعادی فقط  آنلاین قابل اخذ است. پس از اخذ وقت، مدارک باید بدون هیچ نقصی تهیه شوند و به سفارت ارائه شود. مرحله بعدی پرداخت هزینه برای صدور ویزا است و کل هزینه باید آنلاین پرداخت شود. آخرین مرحله دریافت پاسخ از سفارت است و اگر جواب مثبت بود به شما ویزای سوئد داده می شود.

ثبت شرکت در سوئد و ویزای آن

برای ثبت شرکت در سوئد ویزای تجاری را باید دریافت کنید که در کنار تمام مدارکی که ارائه می شود باید سپرده بانکی بین المللی و حداقل پولی که قرار است سرمایه گذاری کنید را به سفارت سوئد اعلام کنید.

 مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای سوئد موارد زیر است:

1. تکمیل فرم سفارت سوئد

2. شناسنامه

3. گذرنامه

4. عکس

5. گواهی اشتغال به کار

6. تمکن مالی

7. سابقه بیمه تأمین اجتماعی

8. گردش حساب

9. سند ملکی

10. بیمه نامه مسافرتی

قوانین ثبت شرکت در سوئد

 برای ثبت شرکت در سوئد باید قوانین این کشور را رعایت کنید. افراد زیادی از طریق ثبت شرکت اقامت موقت خود را می گیرند اما امکان دارد پس از مدتی دیگر فعالیت نداشته باشند و یا تلاش می کنند فقط از نام تجاری شرکت استفاده کنند.

 متقاضیانی که قصد ادامه فعالیت شرکت را نخواهند داشت و همچین مالیات خود را پرداخت نمی کنند باید در نظر داشته باشند که طبق قوانین کشور سوئد اقامت موقت آنها هرگز به اقامت دائم تبدیل نخواهد شد و در بعضی تخلفات امکان دارد لغو هم بشود.

 طبق قوانین این کشور اگر متقاضی ثبت شرکت را در سوئد انجام دهد و اقامت موقت خود را دریافت کند در هیچ کار دیگری نمی تواند فعالیت کند و فقط در شرکت خود می تواند فعالیت داشته باشد.

قوانین ثبت شرکت در سوئد

مالیات ثبت شرکت در سوئد چقدر است؟

ثبت شرکت در سوئد نیازمند پرداخت مالیات است. همه اشخاص باید در کشور سوئد مالیات را پرداخت کنند. زمانی که کسب و کار خود را در دفتر ثبت شرکت در سوئد به ثبت رساندید باید برای اهداف مالیاتی در آژانس مالیاتی کشور سوئد ثبت نام کنید.

مالیات بردرآمد کشور سوئد بین 20 تا 21 درصد از درآمد شما است. پس از شروع کسب و کار در کشور سوئد باید به آژانس مالیاتی گزارشاتی که مربوط به تغییراتی که به شرح زیر است ارائه شود:

1. تغییرات سالانه حسابداری

2. تغییرات دوره ای مالیاتی برای مالیات بر ارزش افزوده

3. شروع یا توقف استخدام پرسنل

4. تغییرات در ماهیت فعالیت های تجاری شما

5. تغییر در مالکیت شرکت های سوئدی

 شرکت های خارجی که در کشور سوئد در زمینه مالی  هستند، این مدل از شرکت ها نیازدارند گزارش مالی سالانه به آژانس مالیاتی سوئد ارائه   دهند. مشاغلی که در خارج از اتحادیه اروپا می باشند و فروش خدمات الکترونیکی دارند می توانند رایگان در سازمان مالیاتی ملی اتحادیه اروپا ثبت نام کنند.

ثبت شرکت در سوئد با وکیل

   برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در سوئد باید تمام مراحل برای به ثبت رساندن شرکت به درستی انجام شود تا در خواست مورد قبول واقع شود. افرادی که می خواهند به کشور سوئد مهاجرت کنند بهتر است در کنار خود وکیلی با تجربه داشته باشند تا با مشکل روبرو نشوند.

وکیل تمام مشکلات مدارک و بیزنس پلن و هر ایرادی که پرونده شما دارد را رفع می کند. تیم وکلای با تجربه ما با 18 سال سابقه و مجوز از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی  در امور مهاجرتی می توانند شما را در این امر یاری کنند تا بدون مشکل به هدف خود که ثبت شرکت در سوئد است برسید.

مراحل ثبت شرکت در سوئد

اولین اقدام اخذ اقامت کشور سوئد ثبت شرکت است و اولین گام برای ثبت شرکت انتخاب نامی مناسب برای شرکت و دفتر است که متناسب با کسب و کار خود نامی را انتخاب می کنید.

شما باید با حداقل سرمایه ای که دارید حساب بانکی خود را افتتاح کنید سپس نوبت به پیش نویس اساسنامه می رسد که باید آن را تهیه کنید. شما هم می توانید به صورت آنلاین ثبت شرکت را انجام دهید و غیر حضوری ثبت  کنید و هم می توانید حضوری ثبت کنید.

 پس از صدور گواهی ثبت شرکت، دفاتر روزنامه ها بیانیه ای برای راه اندازی شرکت جدید چاپ می کنند. ثبت مالیات را شما باید قبل از آگاه شدن مقامات مالیاتی و کمتر از 2 ماه از تأسیس شرکت به ثبت برسانید که می توانید یا آنلاین یا توسط مقامت مالیات انجام دهید.

 پس از بررسی مدارک و بیزنس پلن و بعد از تأیید دولت اجازه سرمایه گذاری به شما داده می شود و به شما این فرصت داده می شود تا به سودآوری که می خواهید برسید.

مراحل ثبت شرکت در سوئد

ثبت شرکت در سوئد و طرح تجاری (بیزنس پلن)

یکی از مهم ترین موضوعی که در ارتباط با ثبت شرکت در سوئد مهم است ارائه طرح تجاری یا همان بیزنس پلن است. ارائه یک بیزنس پلن خوب می تواند اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت را برای شما رقم بزند. این طرح باید برای کشور سوئد سودآور باشد و کمکی برای رشد اقتصادی این کشور باشد.

طرح تجاری باید توسط دولت کشور سوئد مورد قبول واقع شود. بهتر است برای ارائه طرح تجاری مناسب از افرادی که در موضوع اقتصاد مهارت کافی دارند مشورت بگیرید.

مواردی که باید در بیزنس پلن ذکر شود:

1. دیدگاه کلی ازشغل سرمایه گذار

2. توضیح در ارتباط با خدماتی که می خواهید ارائه دهید

3. محصولات و مدلی که در بازار آنها را ارائه می کنید

4. توضیح در ارتباط با سرمایه گذار مانند مهارت ها و مدارک تحصیلی و..

5. استراتژی فردی مانند برنامه بازاریابی و سیاست قیمت گذاری

6. ارائه سرمایه اولیه و تأمین اعتبار اضافی و سود کافی

 7. تمام مدارک و اسناد مرتبط با ثبت شرکت و همچنین تأییدیه کتبی حمایت مالی و مجوزها و توصیه نامه ها باید ضمیمه شود

مدارک ثبت شرکت در سوئد چیست؟

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در کشور سوئد نیاز به ارائه مدارکی است که موارد زیررا شامل می شود:

 1. مدارکی در ارتباط با حساب بانکی سرمایه گذار به منظور بررسی در ارتباط با این که شخص توانایی ثبت شرکت و همچنین توانایی مالی پرداخت هزینه های خود و خانواده (همسر و فرزندان) را داشته باشد.

 2. ارائه گواهی اشتغال به کار

 3. هدف سرمایه گذار برای ثبت شرکت باید در نامه ذکر شود و ارائه شود

 4. اصل سند مالکیت

 5. اسکن و کپی از گذرنامه تمام افراد خانواده

 6. دو قطعه عکس(رنگی)

 7. گواهی عدم سوء پیشینه به صورت ترجمه شده

 8. اگر سرمایه گذار شرکت داشته باشد باید مدارک مربوط به شرکت را ارائه دهد

   9. انگشت نگاری متقاضی و مصاحبه در سفارت

هزینه ثبت شرکت در سوئد چقد راست؟

همان طور که مشخص است برای آغاز باید مبلغی از سرمایه خود را برای راه اندازی و ثبت شرکت هزینه کنید. هزینه ها به منظور احداث بنای شرکت، خرید یا اجاره ملک می باشد.

هزینه ثبت یک شرکت باید به دولت پرداخت شود. برای طرح خود باید سرمایه اولیه ای را مد نظر داشته باشد. شما باید بتوانید از پس هزینه های خود و همسر و فرزندان و همچنین هزینه های جانبی و اصلی و.. برآیید و بتواند آنها را پرداخت کنید.

هزینه ثبت شرکت در سوئد

برای ثبت شرکت در سوئد حداقل مبلغ سرمایه  اولیه 50.000 کرون یا 5000 یورو است. 

 برای اخذ ویزا سوئد از طریق ثبت شرکت مبلغ 150.000 یورو لازم می باشد. 

همچنین شما باید توان مالی برای پرداخت هزینه سالیانه شرکت و کارمندان و پرداخت حقوق و بیمه را داشته باشید.

 هزینه یکسال حقوق کارمندان، هزینه اجاره دفتر برای شرکت، هزینه تبلیغات هم باید سرمایه دار داشته باشد.

کشور سوئد به سرمایه گذاران وام دولتی می دهد که این خود باعث پیشرفت روند سرمایه گذاری می شود.

هزینه زندگی در سوئد

برای زندگی کردن در کشور سوئد باید هزینه زندگی در این کشور را بررسی کنید. البته هزینه زندگی هر فرد بستگی به سبک و محل زندگی آن فرد دارد. این که شما در کدام شهر سوئد زندگی می کنید بسیار در هزینه زندگی شما تأثیرگذار است.

هزینه مواد غذایی
  • یک وعده غذا در رستوران 110 کرون
  • بطری آب معدنی  19 کرون
  • 1 لیتر شیر 11.42 کرون
  • 1 کیلو گوشت 153.43 کرون
هزینه ملک
  • اجاره ملک 1 خوابه در مرکز شهر 9918.06 کرون
  • اجاره ملک 1 خوابه در خارج از شهر 5582053 کرون
  • خرید 1 متر آپارتمان در مرکز شهر 38806 کرون

مزایای ثبت شرکت در سوئد

ثبت شرکت در کشور سوئد مزایا زیادی دارد که مورد بررسی قرار می دهیم:

 1 . زیاد بودن بیزنس در اروپا

2. نظام مالیاتی مطلوب

 3. درآمد بالا

 4. دارای نظام اقتصادی دینامیک

 5. دارای نظام حقوقی و سیاسی مناسب

 6. یکی از 10 اقتصاد برتر دنیا

7. سفر به کشورهای عضو شنگن

مزایای ثبت شرکت در سوئد

ثبت شرکت در سوئد و اقتصاد آن

 کشور سوئد یکی از بهترین اقتصادها را در میان کشورهای اروپایی دارد. کشور سوئد دارای یک اقتصاد توسعه یافته صادرات محور می باشد که عواملی مانند چوب، سنگ آهن و انرژی آبی در آن تأثیر به سزایی داشته اند. این عوامل از پایه های اقتصاد این کشورهستند.

صنایع مهم و اصلی که در اقتصاد این کشور تأثیر دارند مخابرات، وسیله موتوری، ماشین های صنعتی، داروی شیمیایی، ابزار دقیق، کالاهای خانگی، کالاهای شیمیایی، جنگل داری، فولاد و آهن می باشد. نیمی از نیروی کار این کشور در کشاورزی فعالیت دارند و از نظر صنعتی یک اقتصاد کشاورزی بشمار می آید.

صنایعی که در کشور سوئد رقابتی در سطح بین المللی دارند شامل صنایع مهندسی، فولاد، معدنی و خمیر کاغذ است. کشور آلمان با کشور سوئد شریک هستند و یکی از اصلی ترین شرکا است. کشورهایی که در کشور سوئد سرمایه گذاری کرده اند : هلند، لوکزامبورگ و انگلستان است.2 درصد از کل سهام اروپا متعلق به کشور سوئد است.

سرمایه گذاران که از خارج این کشور می آیند می توانند به اقتصاد این کشور کمک کنند. سوئد سومین کشور از نظر ارتباط  دوستانه با بازار بین المللی از نظر بانک جهانی است. بیشتر سرمایه گذاران خارجی ترجیح می دهند سرمایه های خود را در داروسازی و مواد شیمیایی استفاده کنند. 

طبق آن چیزی که گفته شد این کشور نرخ بیکاری پایین و همچنین اقتصاد بالا و کیفیت زندگی بالا دارد و 372 هزار و 800 کرون  سرانه تولید ناخالصی ملی دارد. شرکت هایی که در ارتباط با محیط زیست هستند در سوئد در دنیا معروف بوده و اطلاعات خود و علم خود را در ارتباط با انرژی بادی، انرژی خورشیدی و سوخت های زمینی و تصفیه فاضلاب به کشورهای جهان می دهند.

شاخص های اقتصادی سوئد

از موارد دیگری که باید توجه داشت برای ثبت شرکت در سوئد شاخص های اقتصادی است. این شاخص ها در کسب و کار تأثیر بسیاری دارند. شاخص هایی که برای ثبت شرکت باید سرمایه گذار به آن ها توجه کند موارد زیر هستند:

شاخص های اقتصادی سوئد

نرخ سرانه تولید ناخالصی در سوئد

کشور سوئد در سال های گذشته رشد اقتصادی بسیار خوبی داشته است. نرخ تولید ناخالصی این کشور 46 میلیون دلار است. تولید ناخالصی رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی دارد یعنی متقاضی برای فهمیدن رشد اقتصادی باید از مبلغ تولید ناخالصی این کشورآگاه باشد.

یعنی با افزایش تولید ناخالصی رشد اقتصادی هم افزایش پیدا می کند و با افزایش این دو سود سرمایه گذارهم بیشتر می شود. پس برای ثبت شرکت یکی از شرایط  دیگری که باید مورد بررسی بگیرد رشد اقتصادی است زیرا با سودهی شرکت شما ارتباط دارد و می تواند شما را به سود بالاتری برساند.

نرخ تورم در سوئد

نرخ تورم یکی از شاخص های اقتصادی است که باید برای ثبت شرکت در سوئد بدانید، که نرخ تورم نشان دهنده درآمد و هزینه آن کشوراست.

نرخ تورم بدین گونه است که اگر کشوری دچار نوسانات شدید و یا سرمایه گذاری در آن کشور زیاد باشد یعنی آن کشور دارای نوسان اقتصادی است و سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آن کشور مناسب نیست که خوشبختانه کشور سوئد نرخ تورم آن 1 درصد است که خوب است و سرمایه گذاری در این کشور می تواند شما را به سود بالا برساند.

نرخ تورم در سوئد

نرخ بیکاری در سوئد

 باید به نرخ بیکاری یک کشور برای ثبت شرکت در سوئد توجه کنید زیرا نشان دهنده بازار کار این کشوراست که ارتباط  با رشد اقتصادی دارد. نرخ بیکاری در کشور سوئد 8.2 درصد در سال 2022 اعلام شده است که نشان دهنده این است که نرخ بیکاری این کشور متعادل است و در نتیجه برای ثبت شرکت کشور بسیار مناسبی است.

مشکلات ثبت شرکت در سوئد چیست؟

کشور سوئد در کنار تمامی مزایایی که دارد مشکلاتی هم دارد که باید شما قبل از اقدام ثبت شرکت از آن آگاه باشید و با اطلاعات و درک کاملی که دارید اقدام به مهاجرت کنید. ما در این مقاله سعی می کنیم تا شما را آگاه سازیم و مشکلات این کشور را بررسی کنیم.

 اولین نکته که برای برخی از افراد مهم است هزینه بالای زندگی در این کشور است که تقریباً اگر در نظر بگیریم برای 1 نفر هزینه زندگی بین 9.000 تا 24.000 کرون در ماه است که 30 تا 50 درصد را مالیات در برمیگیرد.

هزینه تحصیل از دیگر مواردی است که در این کشور بسیار بالا است. شهریه دانشگاه این کشور بین 4.000 تا 7.000 یورو می باشد که مبلغ قابل توجه ای است.

 در کشور سوئد تمامی زمین ها متعلق به دولت است و در آنجا سند معنایی ندارد و چیزی که معامله می شود بنای یک خانه است که برای برخی افراد مشکل است.

 یکی از معروف ترین ویژگی های این کشور آب وهوای آن است که شاید برای اکثر مردم مشکل اساسی باشد زیرا فصل سرما طولانی است و 4 تا 6 ماه در بعضی از مناطق طول می کشد و فقط 3 تا 4 ساعت هوا روشن است.

 هزینه مالیات در این کشور بالا است نرخ مالیات بر ارزش افزوده 25 درصد است.

 از مشکلاتی که سرمایه گذاران با آن مواجه هستند فرهنگ کاری این کشور است. همچنین قوانین این کشور در ارتباط با اینکه شما عضو اتحادیه اروپا هستید یا خیر یا اینکه شما شهروند خارجی هستید متفاوت است.

مشکلات ثبت شرکت در سوئد

اگر متقاضی نامش در ثبت نام جمعیت این کشور ثبت شده باشد یعنی دارای شماره شناسه مربوط به خود است تاریخ تولد و مشخصات کامل آن فرد در آن نوشته شده است.

اگر سرمایه گذار به تازگی در این کشور آمده باشد به طور مسلم این شماره را ندارد به همین دلیل باید ثبت نام کند و بعد از اداره مالیات این شماره هماهنگی را اخذ نمایید که یکی از مشکلات این کشور در ارتباط با این شناسه است که درمتن زیر توضیح می دهیم.

شما برای ثبت نام شرکت نیاز به شماره شناسه دارید که شماره هماهنگی همان شماره شناسه موقت است. شما خود نمی توانید این شماره را دریافت کنید و باید از طریق آژانس دولتی برای اقامت اقدام کنید. باید از آژانس دولتی بخواهید که این شماره را از آژانس مالیاتی دریافت کند که گذراندن این پروسه خود یک مشکل است.

سخن پایانی

ثبت شرکت در سوئد را مورد بررسی قرار داده ایم و به این نتیجه رسیده ایم که کشور سوئد با اقتصادی رو به رشد و همچنین شرایط عالی که دارد برای ثبت شرکت بسیار عالی است. ما تلاش کرده ایم در این مقاله اطلاعات مهمی در اختیار شما قرار بدهیم تا شما با آگاهی کافی برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت اقدام نمایید.

سوالات متداول

برای ثبت شرکت در سوئد چقدر سرمایه نیاز هست؟

حداقل مبلغ سرمایه اولیه 50.000 کرون یا 5000 یورو است.

برای اخذ ویزای سوئد چه مبلغی نیاز هست؟

 برای اخذ ویزا سوئد از طریق ثبت شرکت مبلغ 150.000 یورو لازم می باشد. 

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در سوئد تحصیل در سوئد

تحصیل در سوئد به دلیل در دسترس بودن امکانات رفاهی پیشرفته، رویای بسیاری از دانشجویان است. د...

کار در سوئد کار در سوئد

کار در سوئد برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مه...

مهاجرت به سوئد مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد دقیقا چه مزایا و معایبی دارد؟ برای مهاجرت به کشور سوئد چه شرایطی باید داشته ...

نظرات کاربران
مرکو

سلام خسته نباشید. اگه شرکت ثبت نکنیم میشه به کشور سوید صادرات تره باری کرد؟

آتیه آفرینان

با سلام، برای صادرات به هر کشوری نیاز است ابتدا ثبت شرکت انجام شود.

Sousan

سلام روزتون بخیر، اگر امکانش هست شماره واتس آپ یا تلگرام بفرمایید ، من برای ثبت شرکت سوال دارم . درحال حاضر سوئد هستم. از اینجا تماس بگیرم.

سارا جوادی

با سلام سرکار خانم سوزان گروه آتیه آفرینان برای دوستانی که مقیم ایران نیستند شرایط ویژه ای را برای خدمات مشاوره در نظر گرفته است. برای اطلاع از شرایط مشاوره با آیدی تلگرام Consultant_atiye_1@ در ارتباط باشید.

بهمن فاتحی

با سلام ایا برای ثبت شرکت پول را باید به کشور سوئد بدهیم و به ما هیچی برنمی گردد و دوم اینکه چند میلیون به پول ایران برای خانواده 4 نفره نیاز است ..منونم 

سارا جوادی

با سلام جنتب فاتحی در پروسه ثبت شرکت شما باید بیزینس پلن و سرمایه لازم برای استارت این پلن را در کشور سوئد داشته باشید و این سرمایه را وارد این کشور میکنید. و بعد از ثبت شرکت و گرفتن اقامت خانواده را همراه خودتان می برید. پیشنهاد میکنم برای اطلاعات تکمیلی همه روزه از ساعت 10 الی 6 با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button