اقامت دائم کشور گرجستان

کشور گرجستان ، کشوری مدرن و در حال رشد با تاریخ و فرهنگ غنی ، طبیعت زیبا و غذاهای عالی می باشد . هزینه زندگی در گرجستان نسبت به سایر کشورهای جهان پایین تر است . با داشتن کارت اقامت گرجستان ، حق اقامت نامحدود در این کشور و همچنین حق شرکت در هر فعالیت قانونی مانند کار ، تحصیل و یا حتی بازنشستگی به فرد اعطا می شود . این کشور به دلیل وضعیت بسیار مناسب در امر سرمایه گذاری ، هدف اصلی بسیاری از سرمایه گذاران از جمله سرمایه گذاران ایرانی قرار گرفته است .  گرجستان در حال حاضر از نظر سادگی راه اندازی کسب و کار رتبه سوم در دنیا را دارد و به همین دلیل می توان گفت که از بهترین کشورهای حال حاضر دنیا برای راه اندازی کسب و کار می باشد . برای مهاجرت به گرجستان و اخذ اقامت در این کشور راه های گوناگونی وجود دارد و بهترین روش انتخابی مهاجرت به گرجستان شرط اصلی موفقیت در اخذ اقامت در گرجستان می باشد . اقامت در گرجستان به دو صورت موقت و دائم امکان پذیر است که ابتدا بایستی نسبت به اقامت موقت در گرجستان اقدام کرد و سپس به فرد اقامت دائم گرجستان اعطا می شود .  جهت اخذ اقامت دائم کشور گرجستان ، فرد باید مدارک را پر کند و مدارک را شناسایی کرده و شواهد آن را نیز ارائه دهد . افراد خارجی که مجوز اقامت را دارند ، این حق را دارند که اعضای خانواده خود را به کشور گرجستان بیاورند و برای آنها نیز مجوز اقامت فراهم کنند .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در گرجستان ” را مطالعه فرمایید .

در حقیقت اجازه اقامت دائم یعنی اینکه فرد متقاضی می تواند برای همیشه در کشور مورد نظر خود بماند اما بسیاری از افراد اقامت دائم را با اخذ شهروندی گرجستان یکی می دانند در صورتی که با هم متفاوت هستند. اخذ اقامت دائم گرجستان طبق قوانین جاری این کشور یعنی اینکه فرد متقاضی می تواند برای همیشه در خاک گرجستان بماند ، کار ، زندگی و تحصیل کند اما شهروند گرجستان محسوب نمی شود و حق رای ندارد و همچنین جهت اخذ وام های بانکی با محدودیت های خاصی مواجه است ، همچنین در اقامت دائم گرجستان به فرد متقاضی کارت اقامت دائم اعطا می شود در صورتی که در شهروندی گرجستان به فرد موردنظر علاوه بر کارت اقامت ، پاسپورت گرجستان نیز اعطا می گردد و فردی که شهروندی گرجستان را می گیرد از تمام حقوق یک شهروند برخوردار است از قبیل : حق رای ، دریافت وام های بانکی با شرایط آسان تر و غیره .

اقامت دائم کشور گرجستان مزایای اقامت دائم کشور گرجستان

مزایای اقامت دائم کشور گرجستان عبارتند از :

  • محل جغرافیایی استراتژیک : محل جغرافیایی کشور گرجستان این اطمینان را می دهد که به رشد اقتصاد کشور های اروپایی و بازار های هدف دسترسی داشته باشد.
  • زیرساخت های مطمئن : پیشرفت وسیع و حمل و نقل زنده و شبکه ارتباطی کشور گرجستان از طریق زمینی، هوایی و دریایی کشوری کرده است که با تمام کشورها می تواند ارتباط داشته باشد.
  • تجارت و بازرگانی مطلوب در کشور گرجستان : قرارداد آزاد گسترده و عمیق کشور گرجستان با کشورهای عضو اتحادیه اروپا، و ترکیه و نیز روابط با آمریکا، کانادا، ژاپن، نروژ و سوئد قابلیت دسترسی به ۱ بیلیون بازار را بدون هزینه گمرک به این کشور داده است.
  • فضای خالی از جرم گرجستان : گرچه اقدامات ضد جنایت به طور فزاینده ای در کشور گرجستان هزینه مالیات و گمرک را افزایش داده و درآمدهای دولت از این طریق بالا رفته و کاهش عمده ای را در جرم و جنابت در بخش های دولتی و خصوصی در سطح بین الملل باعث شده است.
  • بخش پایدار بانکداری گرجستان : بخش بانکداری که به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شده است، به سرعت در حال رشد است و به عنوان سرمایه گذار خارجی که وارد این بخش می شوند، به بازارهای سرمایه بین المللی وصل می باشد .
  • روندهای اخذ مجوز ساده : تعداد کلی مجوزهایی که در کشور گرجستان مورد نیاز است به ۸۴ درصد کاهش یافته و مهلت استفاده از آن ها برای پاسخ دولت به این مدارک کم شده است.
  • سیاست خصوصی سازی سریع در کشور گرجستان : خصوصی سازی دارایی های دولتی باعث رشد سرمایه گذاری و رشد رقابت جویی در کشور گرجستان شده است. سرمایه گذاران ممکن است از یک روند رقابت پذیر برای خصوصی سازی دارایی هایی که برای یک پروژه مورد نیاز است، شروع به کار کنند.
  • مالیات پایین : مالیات کم و با نرخ های بسیار جزئی، شامل مالیات بر درآمد (۲۰ درصد)، و سود مشارکت (۱۵ درصد)، کشور گرجستان را از نظر مالیاتی در منطقه مورد توجه قرار داده است.
اقامت دائم کشور گرجستان

اقامت دائم کشور گرجستان

شما می توانید برای مهاجرت به گرجستان مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به گرجستان ” را مطالعه فرمایید .

اقامت دائم کشور گرجستان شرایط اقامت دائم کشور گرجستان

طبق قوانین جاری گرجستان فقط افرادی که دارای یکی از شرایط زیر هستند می توانند جهت اخذ اقامت دائم گرجستان اقدام کنند :

  • هر فرد خارجی پس از 5 سال تمدید کارت اقامت گرجستان و حضور کافی در طول سال در خاک این کشور می تواند جهت اخذ اقامت دائم گرجستان درخواست دهد.
  • هر فرد خارجی که با یکی از اتباع کشور گرجستان ازدواج کند می تواند بعد از ازدواج، جهت اخذ اقامت دائم گرجستان درخواست دهد. البته در این صورت معمولا به خانم هایی که با آقایان گرجی ازدواج می کنند، راحت تر اقامت دائم گرجستان می دهند و با آقایان خارجی که همسر گرجی اختیار می کنند مقداری سخت گیرانه تر برخورد می گردد .
  • طبق قوانین جاری کشور گرجستان ، فرد سرمایه گذار به کسی می گویند که حداقل 300 هزار لاری به صورت مستقیم در گرجستان سرمایه گذاری کند. طبق قوانین جاری کشور گرجستان به افراد سرمایه گذار در ابتدا اقامت دائم تعلق می گیرد.

برای اقامت و تابعیت در گرجستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در گرجستان ” را مطالعه فرمایید .

البته شرایط استثنایی هم وجود دارد که بتوان زودتر اقامت دائم گرجستان را اخذ کرد و آن پرداخت مالیات بیشتر و به موقع است. با توجه به اینکه دولت کشور گرجستان اکثر بودجه سالانه خودش را طبق مالیات های دریافتی از مردم و شرکتها تامین می کند، پرداخت مالیات از مهمترین موارد مورد نظر دولت کشور گرجستان است. فرد می تواند با پرداخت مالیات مکفی و به موقع و راه اندازی یک تجارت خوب و قابل قبول به عنوان یک فرد مطلوب برای کشور گرجستان شناخته شود و مثلا در مدت 2 سال هم بتوانید اقامت دائم گرجستان را اخذ کند.

 

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت ثبت شرکت در استرالیا مهاجرت و اقامت ثبت شرکت در استرالیا

مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا و شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در استرالیا در این مطلب ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور گرجستان بازار کار رشته کامپیوتر در کشور گرجستان

متقاضیان کشور گرجستان باید اطلاعات دقیق و درستی در مورد کشور گرجستان داشته باشند و سپس جهت ...

اقامت دائم کشور لهستان اقامت دائم کشور لهستان

کشور لهستان، یکی از بزرگترین کشورها در مرکز اروپا می باشد که پایتخت آن شهر ورشو است. لهستان...

نظرات کاربران
Call Now Button