کشور مجارستان ، یک کشور نسبتا کوچک می باشد که 45 شرکت برتر جهانی در این کشور دفاتر خود را دارند بنابراین مهاجرت به کشور مجارستان یکی از کشورهای اروپای شرقی می باشد که مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است . این کشور عضوی از اتحادیه اروپا و حوزه شینگن بوده و پایتخت آن شهر بوداپست است . برای دستیابی به اقامت دائم کشور مجارستان می بایست ابتدا با یک اجازه اقامت موقت به کشور مجارستان وارد شد و این ورود می تواند برای ادامه تحصیل در کشور مجارستان و از طریق ویزای تحصیلی مجارستان صورت گیرد که هم می توان برای گذراندن یک دوره زبان و هم برای گذراندن یک مقطع تحصیلی اقدام کرد و یا برای ملحق شدن به خانواده و بازدید از اقوام و آشنایان از طریق ویزای توریستی مجارستان صورت گیرد که این ویزا تبدیل به اقامت دائم نمی شود و یا برای راه اندازی یک کسب و کار و یا ثبت شرکت در مجارستان که نهایتا تا حداکثر 5 سال با هر کدام از این ویزاها اجازه اقامت موقت گرفت و با تمدید سال به سال به اقامت دائم کشور مجارستان دست یافت .

شما می توانید برای مهاجرت به مجارستان مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به مجارستان ” را مطالعه فرمایید .

اقامت دائم کشور مجارستان  – مزایای اخذ اقامت دائم کشور مجارستان

از جمله مزایای اخذ اقامت دائم کشور مجارستان می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • بهره مندی از اقامت دائم اتحادیه اروپا( اخذ کارت اقامت دائم EC)
  • ارائه اقامت دائم به همراهان درجه یک ( همسر و فرزند زیر 18)
  • ارائه مجوز اقامت طی 2 هفته
  • عدم نیاز به مدرک زبان، آزمایش پزشکی و مدرک تحصیلی
  • هزینه زندگی بسیار پایین در کشور مجارستان
  • اجازه سفر آزادانه به تمامی کشورهای حوزه شینگن و اجازه حداکثر 3 ماه زندگی در هریک از این کشورها
  • اجازه کار و زندگی در کشور مجارستان
  • اجازه سرمایه و سپرده گذاری در کشور مجارستان
  • اجازه سرمایه گذاری در کشور مجارستان با حداقل ۵ سال بازه زمانی
اقامت دائم کشور مجارستان
اقامت دائم کشور مجارستان

اقامت دائم کشور مجارستان روش های اخذ اقامت دائم کشور مجارستان

روش های اخذ اقامت دائم کشور مجارستان به شرح زیر می باشد :

  • روش اخذ اقامت دائم کشور مجارستان از طریق ویزای سرمایه گذاری

فرد متقاضی از طریق ویزای سرمایه گذاری می تواند با به ثبت رساندن یک شرکت و راه اندازی یک کسب و کار در کشور مجارستان می تواند برای خود و همراهانش ( همسر و فرزند ) اجازه اقامت موقت بگیرد و همچنین در نهایت بعد از گذشت 5 سال و تمدید این ویزا به اقامت دائم مجارستان دست یابد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت مجارستان مقاله ” اقامت در مجارستان ” را مطالعه بفرمایید .

  • روش اخذ اقامت دائم کشور مجارستان از طریق ویزای کار

یکی از راه های مهاجرت به کشور مجارستان ، از طریق ویزای کار می باشد ،  که شخص می تواند برای کار در این کشور زیر نظر یک کارفرما و یا یک ارگان اقدام کند که البته با توجه به قوانین اتحادیه اروپا اخذ این ویزا و دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا برای اتباع خارج از این اتحادیه سخت و نا شدنی می باشد زیرا برای دستیابی به این ویزا می بایست یک دعوتنامه کاری از سوی کارفرما داشت که طبق قوانین موجود در اتحادیه اروپا این موقعیت کاری  ابتدا برای اتباع مجارستان بوده و در نبود آن نیروی مناسب در مجارستان ، آن کارفرما می بایست مدارکی برای اثبات این امر به اداره کار ارائه کند نتوانسته نیروی مناسب را جذب نماید سپس در کشورهای اتحادیه اروپا به دنبال نیروی کار باشد و بعد از یک پروسه 6 ماهه اگر همچنان موفق به جذب نیروی کار نشد سپس می تواند برای فرد آن دعوتنامه را ارسال کند که امری دشوار و ناشدنی است ، از این رو می توان راه های دیگر برای ورود به کشور مجارستان ارزیابی کرد .

  • روش اخذ اقامت دائم کشور مجارستان از طریق ازدواج

بهترین راه برای اخذ اقامت دائم مجارستان و حتی رسیدن به پاسپورت مجارستان در زودترین حالت ممکن اخذ ویزای ازدواج باشد زیرا فرد می تواند ابتدا اجازه اقامت موقت این کشور را کسب کند و پس از گذشت سه سال ازدواج و زندگی مشترک برای اخذ اقامت دائم و بعد از گذشت پنج سال برای پاسپورت مجارستان اقدام کند . طبق قوانین موجود در  کشور مجارستان فرد می تواند با ازدواج با یک تبعه مجارستان (مرد یا زن ) به اقامت دائم کشور مجارستان دست یابد . با توجه به اینکه اخذ ویزاهای خاص نیاز به علم یک وکیل متخصص دارد پیشنهاد می شود برای رسیدن به هدف از کمک و مشاوره یک وکیل استفاده کرد زیرا در پروسه اخذ ویزای ازدواج مجارستان ارائه مدارکی محکم و قانع کننده برای ازدواج یک تبعه مجارستان حداقل برای 2 هفته قبل از وقت سفارت باید ارائه شود بسیار حائز اهمیت بوده و ارائه صحیح مدارک مورد نیاز بدون کوچکترین اشتباه است . حال در این پروسه به عنوان یک فرد خارجی می بایست برای تحقق این امر مدارکی از قبیل گواهی تولد که در آن نام پدر و مادر و سایر الزامات قید شود . گواهی تجرد ، مدارک شهروندی ، گواهی فوت ( اگر همسر قبلی اش فوت کرده ) و یا گواهی طلاق در صورتی که از همسر قبلی اش جدا شده باشد با نظر وکیل ارائه کند و یکی از مهمترین مسائلی که به عهده شخصی که تابعیت مجارستان را دارد این است که از لحاظ مالی بتواند همسر خود را ساپورت نماید و همچنین ارائه سایر مدارک از قبیل مدرک شهروندی که در یک کارت که در تراشه آن اطلاعات شهروندی وی ثبت شده و ارائه شماره شهروندی که در زمان فرد مجارستانی داده شده ، اگر در خارج از مجارستان زندگی می کند ارائه آدرس محل زندگی و ثبت شهروندی او در آن کشور و سایر موارد که می تواند در سایت اداره مهاجرت مجارستان مطالعه کرد . ازدواج با یک تبعه مجارستان می تواند برای فرد یک اقامت 5 ساله در بر داشته باشد که البته در این مدت اگر اداره پلیس استعلام نماید که آن ازدواج صوری بوده می تواند اقامت فرد را لغو کند .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در مجارستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در مجارستان توضیح دادیم .

  • روش اخذ اقامت دائم کشور مجارستان از طریق تحصیل

کشور مجارستان با توجه به نظام آموزشی کم هزینه برای بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند مناسب می باشد ، زیرا از این طریق می توان در نهایت به اقامت دائم مجارستان و اتحایه اروپا دست یافت ، فرد می تواند برای گذراندن یک دوره شش ماهه و یا یکساله زبان انگلیسی و یا زبان مجاری و یا گذراندن یک مقطع تحصیلی برای خود و همراهانتان ویزای تحصیلی و توریستی اخذ کند . یکی از از مزایای تحصیل در کشور مجارستان این است که همچنان می توان برای تحصیل در کالج های زبان اقدام کرد و سپس برای ورود به دانشگاه و یا راه اندازی یک بیزینس اقدام کرد ، هزینه های تحصیل برای یک سال در دانشگاه ها و یا کالج های زبان پایین بوده و فرد می تواند بعد از تحصیل در صورت مشغول به کار بودن بعد از گذشت سه سال برای اخذ اقامت دائم مجارستان اقدام کند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت ثبت شرکت در استرالیا مهاجرت و اقامت ثبت شرکت در استرالیا

مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا و شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در استرالیا در این مطلب ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور گرجستان بازار کار رشته کامپیوتر در کشور گرجستان

متقاضیان کشور گرجستان باید اطلاعات دقیق و درستی در مورد کشور گرجستان داشته باشند و سپس جهت ...

اقامت دائم کشور لهستان اقامت دائم کشور لهستان

کشور لهستان، یکی از بزرگترین کشورها در مرکز اروپا می باشد که پایتخت آن شهر ورشو است. لهستان...

نظرات کاربران
Call Now Button