اقامت دائم کشور مالتا

کشور مالتا از ثبات سیاسی خوبی برخوردار می باشد و حزب سیاسی آن دو حزبی است که عمدتا به مسائل و موضوعاتی می پردازد که از اهمیت اقتصادی و ملی برخوردار می باشد . لازم است بدانید که کشورهای مالتا و آلمان تنها کشورهای عضو منطقه یورو بودند که در زمان بحران مالی رشد اقتصادی خود را حفظ کردند . این کشور از سال 2004 میلادی عضو اتحادیه اروپا و از سال 2007 میلادی عضو منطقه شینگن بوده است . طرح اخذ اقامت دائم کشور مالتا در سال 1988 میلادی از طرف دولت مالتا طراحی شد که مخصوصا برای افراد بازنشسته ، روشنفکران ، نویسندگان و مشاوران بین المللی و همیچنین هر فردی که مایل به داشتن اقامت دائم کشور مالتا با توجه به سیستم مالیاتی پایین در کشورهای اتحادیه اروپا می باشد ، بسیار مناسب است .

بدون شک در حال حاضر طرح اخذ اقامت دائم مالتا ، جذاب ترین برنامه اقامتی در دسترس افرادی که نیازمند به منتقل کردن موقعیت خود به منظور پرداخت مالیات پایین تر هستند، می ‌باشد. علاوه بر این، افراد در کشور مالتا از مکانی با محیط امن تر و با استاندارهای بالای زندگی برای هر گروه سنی بهره مند می شوند . بنابراین اخذ اقامت دائم کشور مالتا ، جز یکی از بهترین طرح ها از نظر گذرندان دوران بازنشستگی، پرداخت مالیات پایین و داشتن یک زندگی بی نظیر می ‌باشد.

برای اقامت و تابعیت در مالتا روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در مالتا ” را مطالعه فرمایید .

به افرادی از طریق برنامه سرمایه گذاری به اقامت دائم کشور مالتا دست می یابند مجوز اقامت مالتا اعطا می شود که با داشتن این مجوز می توانند به صورت آزادانه در منطقه شینگن سفر کرد. افرادی که موفق به اخذ این مجوز اقامتی می شوند می توانند به صورت نامحدود در مالتا زندگی کنند. کارت اقامت دائم کشور مالتا هر 5 سال یک بار تمدید می شود.

اقامت دائم کشور مالتا شرایط اخذ اقامت دائم کشور مالتا

اقامت در کشور مالتا ، نیازمند حضور فیزیکی فرد متقاضی در این کشور به مدت 6 ماه و بیشتر می باشد . شهروندان کشورهای ایالت متحده آمریکا و اروپا ممکن است در صورت اثبات توانایی مالی و یا بر اساس دریافت پیشنهاد کاری و یا ایجاد کسب و کار می ‌توانند از اقامت دائم مالتا بهره مند شوند . ملیت های غیر از اروپا نیز می ‌توانند برای اخذ اقامت دائم مالتا اقدام کنند مشروط بر اینکه به طور قانونی 5 سال متوالی در مالتا اقامت داشته باشند و یک موقعیت شغلی و کسب کار برای آن‌ها وجود داشته باشد. متقاضیان نباید بیش از 6 ماه، در طول یک سال از 5 سال متوالی حضور خود را در مالتا اعلام کرده اند ، در خارج از این کشور باشند . به طور کلی می ‌توانند 10 ماه از این 5 سال را در خارج از کشور مالتا بگذراند.

به طور کلی شرایط درخواست اخذ اقامت دائم در کشور مالتا به قرار زیر می باشد :

  • متقاضی اصلی برای اخذ اقامت کشور مالتا از طریق سرمایه گذاری باید حداقل 18 سال سن داشته باشد .
  • وابسته های واجد شرایط شامل همسر، فرزندان، والدین و پدر بزرگ و مادر بزرگ می توانند به همراه متقاضی اصلی درخواست بدهند.
  • متقاضیان باید گواهی عدم سوء پیشینه که توسط دادگاه بین المللی، اینترپل و یا دیگر مقامات قضایی تایید شود را ارائه دهند.
  • متقاضیان اخذ اقامت دائم کشور مالتا باید ثابت کنند که هیچ بیماری مسری و یا شرایط جسمانی که برای سیستم بهداشتی مالتا مشکل ساز شود را ندارند.
  • متقاضی اخذ اقامت دائم در کشور مالتا باید درآمد سالانه اش که بیرون از مالتا به دست آورده است کمتر از 100,000 یورو نباشد و یا سرمایه ای بیشتر از 500,000 یورو داشته باشد.
اقامت دائم کشور مالتا

اقامت دائم کشور مالتا

اقامت دائم کشور مالتا مزایای اخذ اقامت دائم کشور مالتا

مزایای اخذ اقامت دائم کشور مالتا به شرح زیر می باشد :

  • اقامت در مالتا با استانداردهای بالای زندگی و کاهش هزینه های زندگی در مقایسه با کشورهایی همچون ایتالیا، انگلستان، فرانسه، اسپانیا و ایرلند می باشد. در حال حاضر میزان بسیار پایین نرخ جرم نشان دهنده ایمن بودن مالتا برای زندگی به همراه خانواده است .
  • دریافتاقامت دائم مالتا که برای تمام عمرحفظ می شود
  • سفر به تمام اروپا و کشورهای منطقه شینگن بدون نیاز به ویزا
  • بدون محدودیت حداقل زمان اقامت در مالتا در صورت دلخواه فقط یک روز
  • بعد از 7 سال اقامت در مالتا، تبدیل به شهروندی با سرمایه گذاری در مالتا امکان پذیر می باشد.
  • دریافت اقامت دائم مالتا در کوتاه ترین زمان : تنها با گذشت ۴ ماه امکان گرفتن اقامت دائم مالتا می باشد.
  • زندگی به همراه تمامی اعضای خانواده : همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال و بالاتر از ۱۸ سال به شرط وابستگی ( به طور مثال فرزندان محصل) و پدر و مادر فرد متقاضی و همسر
  • بعد از ۵ سال مقدار سرمایه گذاری ۲۵۰ هزار یورویی برگشت داده خواهد شد.
  • برای نگه داری وضعیت اقامتی، لازم به حضور فیزیکی نمی باشد.

در مقاله ” مهاجرت به مالتا ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به مالتا اطلاعات کسب کنید .

اقامت دائم کشور مالتا مراحل اخذ اقامت دائم کشور مالتا

مراحل اخذ اقامت دائم کشور مالتا بر اساس شرایط زمانی ممکن است متغیر باشد ولی در حالت عمومی به شرح زیر می باشد :

  1. مرحله اول: متقاضی اخذ اقامت دائم مالتا باید فرمی را بر اساس قوانین پر کرده و به نماینده سیاسی مالتا در کشور متبوع ارائه دهد و در صورت نبودن سفارت مالتا در کشور متقاضی ، امکان ارائه مدارک از طرف متقاضی در مالتا به وسیله نماینده متقاضی اخذ اقامت مالتا ارائه می شود .
  2. اداره مالیات کشور مالتا طی نامه رسمی دریافت تقاضا نامه برای اخذ اقامت دائم کشور مالتا را تایید می کند و همچنین بعد از طی زمان اعلام شده طی نامه ای اعلام قبولی درخواست متقاضی اخذ اقامت دائم را می کند .
  3. طی 30 روز پس از دریافت نامه قبولی متقاضی اخذ اقامت دائم کشور مالتا موظف است تا مبلغ 5183یورو به عنوان مالیات یک سال اول خود به اداره مالیات مالتا پرداخت کند و چنانچه به هر دلیلی متقاضی طی یک سال اقامت دائم خود وارد کشور مالتا نشود می تواند مبلغ 3560 یورو از مبلغ مالیات پرداخت شده خود را باز پس بگیرد.
  4. طی 30 روز از پرداخت مالیات به وسیله متقاضی اخذ اقامت دائم کشور مالتا مجوز اقامت برای متقاضی و افراد تحت سرپرستی او صادر خواهد شد .
  5. متقاضی اخذ اقامت دائم کشور مالتا بایستی، تا ظرف 12 ماه از تاریخ صدور مجوز در مالتا محلی برای اقامت تهیه کند .
  6. متقاضی اخذ اقامت دائم مالتا، باید ظرف 15 روز پس از تهیه محلی برای اقامت در مالتا را که بخش درآمدهای داخلی مالتا اعلام کند که در این مرحله متقاضی می ‌تواند نماینده مالیاتی خود را نیز به این بخش معرفی کند.
  7. بر اساس قوانین کشور مالتا دارنده موافقت اخذ اقامت دائم مالتا، موظف است تا طی 14 ماه پس از دریافت مجوز محلی را برای سکونت خود در صورت خرید خانه با حداقل 117000 یورو، در صورت آپارتمان با حداقل قیمت 71000 یورو در صورت اجاره محلی برای سکونت به قیمت اجاره سالیانه حداقل 4180 یورو تهیه کند . بر اساس قوانین مالتا  دارنده مجوز اقامت دائم 12 ماه فرصت دارد تا در مالتا اقامت کرده نیز فرصت تهیه مسکن دارد.
  8. دارنده مجوز اقامت دائم کشور مالتا باید براساس قوانین مدارکی را به بخش درآمدی های داخلی مالتا و اداره مالیات مالتا ارائه کند که نشان دهد بر اساس قوانین مالتا مبلغ قانونی مورد در خواست برای خود و هر یک افراد تحت سرپرست خود وارد مالتا کند و این مبلغ بر اساس قوانین مالتا باید مدت یک سال در حساب فرد متقاضی در مالتا بوده و پس از آن فرد می تواند مبلغ راه خارج از مالتا ارسال کند .
  9. پس از انجام مرحله قبل ، بخش درآمد های داخلی و اداره مالیات دارنده مجوز اقامت را از تمدید اقامتش برای مدت یک سال دیگر با خبر می کند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در مالتا می توانید مقاله ” تحصیل در مالتا ” را مطالعه فرمایید .

اقامت دائم کشور مالتا روش های اخذ اقامت دائم کشور مالتا

تقاضا نامه برای اجازه اقامت دائم کشور مالتا توسط افراد با هر ملیتی می تواند داده شود مشروط بر اینکه شرایط زیر را داشته باشند:

  • اخذ اقامت دائم کشور مالتا از طریق خرید ملک : جهت اقدام برای اخذ اقامت دائم مالتا، متقاضیان باید یا به خرید آپارتمانی که ارزش آن کمتر از 117000 یورو نباشد اقدام کنند و یا آپارتمانی با مبلغی حداقل 5230 یورو در سال اجاره کنند. همچنین این افراد باید حداکثر یک سال پس از اخذ از تاریخ اخذ اقامت دائم نسبت به خرید و یا اجاره ملک اقدام کنند. در پایان سال اول اقامت فرد متقاضی باید نشان دهد که آپارتمانی را خریده یا کرایه کرده است. سرمایه گذاری ساختمانی در کشور مالتا عموما محدود می باشد و هر شخص خارجی که اقامت دائم دارد محدود به داشتن فقط یک ملک می ‌باشد. افراد می‌ توانند تعداد مشخصی آپارتمان برای اجاره دادن خریداری کنند. مسکن هنوز در کشور مالتا نسبت به کشورهای اروپایی ارزان می ‌باشد .املاکی که با سند کامل، در این کشور خریداری شده باشند شامل مالیات مسکن و یا مالیات شهرداری نیست . زمانی که یک ملک فقط اعیانی آن خریداری باشد یک اجاره زمین ناچیز به شکل سالیانه باید پرداخت شود.
  • اخذ اقامت دائم کشور مالتا از طریق اشتغال : فعالیت در کسب و کار به تنهایی به معنی داشتن اجازه کار و یا اجازه کسب و کار نیست. برای اخذ اجازه کار و اجازه فعالیت در کسب و کار متقاضی باید به طور جداگانه از طریق مقامات ذیصلاح در مالتا این درخواست را ارائه کند . در حال سیاست دولت مالتا تشویق ایده ها و تخصص های خارجی در امر توریسم، تولید و بخش تدارک و پخت و پز می ‌باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت ثبت شرکت در استرالیا مهاجرت و اقامت ثبت شرکت در استرالیا

مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا و شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در استرالیا در این مطلب ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور گرجستان بازار کار رشته کامپیوتر در کشور گرجستان

متقاضیان کشور گرجستان باید اطلاعات دقیق و درستی در مورد کشور گرجستان داشته باشند و سپس جهت ...

اقامت دائم کشور لهستان اقامت دائم کشور لهستان

کشور لهستان، یکی از بزرگترین کشورها در مرکز اروپا می باشد که پایتخت آن شهر ورشو است. لهستان...

نظرات کاربران
Call Now Button