اقامت دائم کشور رومانی

کشور رومانی در جنوب شرقی اروپا واقع شده است و پایتخت آن شهر بخارست می باشد .این کشور عضو اتحادیه اروپا است و از امنیت بالایی برخوردار می باشد . سطح رفاه در کشور رومانی بالا است و درآمدهای بالایی برای متخصصین وجود دارد از این رو باعث شده این کشور مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار بگیرد . اصولا هیچ کشوری در ابتدا اقامت دائم اعطا نمی کند و معمولا ابتدا اقامت موقت 1 ساله داده می شود و سال به سال تمدید می شود و معمولا پس از 5 سال اقامت دائم داده می شود و در برخی از کشورها 3 سال بعد و برخی دیگر 5 سال بعد پاسپورت یا تابعیت آن کشور را کسب می کنند . اقامت موقت ، تمدید اقامت موقت و درخواست اقامت دائم دارای شرایط متفاوتی می باشد . اقامت موقت 1 ساله رومانی ، اقامتی می باشد که براساس یکی از روش های قانونی کشور اعطا می شود . تمدید اقامت سال به سال تا 5 سال بستگی به روشی دارد که بر مبنای آن اقامت سال اول کشور رومانی را گرفت ولی اخذ اقامت دائم کشور رومانی بستگی به روش انتخابی فرد در اخذ اقامت موقت رومانی ندارد بلکه فقط بستگی به طول زمان اقامت موقت فرد در رومانی دارد یعنی صرف نظر از این که فرد از چه روشی اقامت موقت 1 ساله را کسب کرده ، باید مدت زمان چند ساله ای را طی کند تا درخواست اقامت دائم وی را بپذیرند .

یکی از روش های مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به رومانی ” اطلاعات کسب کنید .

به عبارت بهتر وقتی فرد از کشور رومانی مجوز اقامت موقت اخذ کرده تصمیم دارد نهایتا این اقامت موقت خود در رومانی به اقامت دائم رومانی تبدیل کند لذا این پروسه دارای شرایطی می باشد که باید طی شود،یکی از شرایط آن حفظ شرایطی است که بر مبنای آن اقامت موقت یک ساله به فرد اعطا شده است لذا اگر فرد از روش خرید ملک موفق به اخذ اقامت رومانی شده باشد در این صورت هنگام در خواست تمدید اقامت موقت ،فرد کماکان باید مالک ملک مذکور باشد، اگر فرد به روش تمکن مالی ،اقامت یکساله رومانی را اخذ کرده در هنگام در خواست تمدید اقامت موقت رومانی  باید مدارک مربوط به استمرار شرایط تمکن مالی (اثبات در آمد مکفی در ایران)را به اداره مهاجرت و اقامت رومانی ارائه کند و اگر از روش ثبت شرکت در رومانی اقامت موقت رومانی را گرفته ، باید مدارک عملکرد شرکت (گردش مالی سالیانه ،ترازنامه سود و زیان و فیش پرداخت مالیات و….) را به اداره مربوطه ارائه کند .

اقامت دائم کشور رومانی

اقامت دائم کشور رومانی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در رومانی می توانید مقاله ” تحصیل در رومانی ” را مطالعه فرمایید .

اما در خصوص در خواست باید متذکر شویم که تقریبا همه کشورهای اروپایی پس از 5 سال اقامت موقت متقاضی ،با داشتن شرایط تکمیلی دیگر به متقاضیان اقامت دائم اعطا می کنند،لذا اخذ اقامت دائم رومانی هدف اصلی متقاضیان اقامت شنگن و مهاجرت به اروپا به شمار می رود، پس از اخذ اقامت دائم کشور رومانی دیگر نیاز به حفظ شرایطی که برمبنای آن اقامت موقت گرفته ، نیست، یعنی مثلا  اگر از روش تمکن مالی از طریق درآمد ماهیانه سپرده بانکی اقامت به فرد داده شده است و برای رعایت حفظ شرایط تمدید مجبور بوده سپرده بانکی را تا 5 سال حفظ کنید اما پس از دریافت اقامت دائم ،فرد می تواند سپرده بانکی را بردارد، اما اینکه هزینه زندگی فرد پس از دریافت اقامت دائم رومانی از کجا تامین میشود مساله دیگری می باشد . وقتی به فرد اقامت دائم رومانی (شینگن )اعطا می شود مشمول کلیه مزایا و خدمات مربوطه می شود و پیمان شینگن گردش آزاد کالا ،سرمایه و انسان را در کلیه کشورهای عضو شینگن از جمله رومانی تضمین کرده است.

برای اقامت و تابعیت در رومانی روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در رومانی ” را مطالعه فرمایید .

 

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت ثبت شرکت در استرالیا مهاجرت و اقامت ثبت شرکت در استرالیا

مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا و شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در استرالیا در این مطلب ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور گرجستان بازار کار رشته کامپیوتر در کشور گرجستان

متقاضیان کشور گرجستان باید اطلاعات دقیق و درستی در مورد کشور گرجستان داشته باشند و سپس جهت ...

اقامت دائم کشور لهستان اقامت دائم کشور لهستان

کشور لهستان، یکی از بزرگترین کشورها در مرکز اروپا می باشد که پایتخت آن شهر ورشو است. لهستان...

نظرات کاربران
Call Now Button