اقامت دائم کشور بلژیک

کشور بلژیک ممکن است یک کشور کوچک از نظر مساحت می باشد ولی در صحنه بین المللی جایگاه قابل توجهی دارد و به طور مداوم در میان مکان های برتر برای زندگی در جهان قرار می گیرد . آرایش چند فرهنگی کشور بلژیک در پایتخت آن یعنی در شهر بروکسل ، مجموعه ای از خدمات و امکانات جهانی را در جهت زندگی آسان در رابطه با اقامت در بلژیک  در اختیار افراد قرار می دهد تا حتی جدیدترین مهاجران را نیز از آن برخوردار شوند .  این کشور با استانداردهای زندگی مناسب دارای شاخص های زندگی بهتر OECD است و درآمد متوسط خانوار بالاتر از میانگین OECD  می باشد . همچنین استاندارد مناسبی در زمینه مراقبت های بهداشتی در کشور بلژیک وجود دارد . مراقبت های پزشکی با کیفیت بالا و ارزان تر از آمریکا به طور گسترده ای در دسترس می باشند ، بدین معنا که کشور بلژیک در حال تبدیل شدن به مرکز سفرهای درمانی و پزشکی در منطقه است . تابعیت دوگانه در قانون کشور بلژیک تعریف شده و مجاز می باشد و پس از 5 )انجام پروسه تقریبا 2 سال به طول نی انجامد)سال زندگی بدون وقفه و قانونی در  بلژیک بدون این که کشور بلژیک را برای دوره مداوم بیش از ۶ ماه ترک کنند ، شهروندان اتحادیه اروپا (EU) ، منطقه اقتصادی (EEA – EU plus Iceland، Liechtenstein and Norway)) و کشور سوئیس به طور خودکار اقامت دائم کشور بلژیک را دریافت می کنند . شهروندان اتحادیه اروپا ، EEA و کشور سوئیس نیز پس از 5 سال واجد شرایط می باشند اما باید برای دریافت اقامت دائم کشور بلژیک درخواست خود را به شهرداری خود ارسال کنند .

برای اقامت و تابعیت در بلژیک روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در بلژیک ” را مطالعه فرمایید .

اقامت دائم کشور بلژیک

اقامت دائم کشور بلژیک

همچنین نباید بیش از ۱ سال در بلژیک غایب بود و ترکیب تمام سفرهای خود به خارج از کشور نباید بیش از ۱ سال در دوره پنج ساله باشد تا بتوان اقامت بلژیک را دریافت کرد . اگر فردی بلوکارت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا داشته باشد و در جای دیگری در اتحادیه اروپا زندگی کرده باشد، این می تواند به دوران ۵ ساله او اضافه شود. به عبارتی اگر فردی یک کارت آبی را از یک کشور عضو اتحادیه اروپا داشته باشد و هنگامی که در بلژیک برای مدت ۵ سال بدون وقفه اقامت داشته باشد ، می تواند برای اقامت دائم در بلژیک واجد شرایط باشد، بعضی از ساکنان نیز اگر شرایط خاصی را داشته باشند ، می توانند برای ملیت کشور بلژیک درخواست کنند.

یکی از روش های مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به بلژیک ” اطلاعات کسب کنید .

این کارها به فرد این امکان را می دهند که در بلژیک به طور نامحدود بماند،کار کند و در شرایط مشابه با شهروندان بلژیکی باشد .ساکنین غیر اتحادیه اروپا می توانند برای مهاجرت به کشور بلژیک و اخذ اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا را درخواست کنند. لازم به ذکر است که فرد باید بتواند شواهدی از معیشت معین یا درآمد کافی و همچنین بیمه درمانی مناسب دریافت ارائه کند. سرمایه گذاری در بلژیک نیز می تواند منجر به اخذ اقامت دائم بلژیک تبدیل شود. سرمایه گذاری در کشور بلژیک از راه های سریع می باشد .

در مقاله ” تحصیل در بلژیک ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در بلژیک اطلاعات کسب کنید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت ثبت شرکت در استرالیا مهاجرت و اقامت ثبت شرکت در استرالیا

مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا و شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در استرالیا در این مطلب ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور گرجستان بازار کار رشته کامپیوتر در کشور گرجستان

متقاضیان کشور گرجستان باید اطلاعات دقیق و درستی در مورد کشور گرجستان داشته باشند و سپس جهت ...

اقامت دائم کشور لهستان اقامت دائم کشور لهستان

کشور لهستان، یکی از بزرگترین کشورها در مرکز اروپا می باشد که پایتخت آن شهر ورشو است. لهستان...

نظرات کاربران
توفیق داوری

سلام و وقت بخیر ممنون‌بابت ایجاد این فضا برای سوال و پاسخ.من برا تحصیل در مقطع ارشد میخام اقدام کنم.رشته کارشناسیم  مهندسی مکانیک‌بوده ولی میخام رشته تربیت بدنی بخدنم ارشد چون ورزشکار هستم و عناوین کشودی دارم هم در تکواندو و هم شطرنج.کتاب چاپ‌شده و ترجمه شده و داوری و مربیگری درجه ۲ دارم.رزومه ورزشی خوبی دارم.ممنونم

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز چون رشته مدنظر شما در مقطع کارشناسی با کارشناسی ارشد متفاوت است شانس قبولی شما پایین است. اما چون سوابق ورزشی درخشانی دارید می توانید برای خوداشتغالی کانادا اقدام نمایید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button