اخذ اقامت دائم کشور اتریش مورد توجه بسیاری از متقاضیان سراسر جهان قرار گرفته است و همواره کسب مجوز اخذ اقامت دائم اتریش مورد استقبال ایرانی ها می باشد.

لازم به ذکر است که هیچ کشوری در اروپا  ابتدا اقامت دائم را نمی دهد و معمولا ابتدا اقامت موقت یک ساله داده می شود که سال به سال تمدید می شود . معمولا پس از 5 سال اقامت دائم داده می شود که در برخی از کشورها 3 سال بعد و برخی دیگر 5 سال بعد پاسپورت یا تابعیت آن کشور اعطا می شود.

برای اقامت و تابعیت در اتریش روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در اتریش ” را مطالعه فرمایید.

اقامت موقت ، تمدید اقامت موقت و درخواست اقامت دائم دارای شرایط متفاوتی می باشد . اقامت موقت یک ساله کشور اتریش ، یک برنامه اقامتی می باشد که براساس یکی از روشهای قانونی کشور اتریش به فرد اعطا می شود.

تمدید اقامت سال به سال تا پنج سال بستگی به روشی دارد که فرد متقاضی بر مبنای آن اقامت سال اول کشور اتریش را گرفته است.

شرایط اخذ اقامت دائم کشور اتریش

به عبارتی وقتی فردی از کشور اتریش مجوز اقامت موقت اخذ می کند ، تصمیم دارد نهایتا این اقامت موقت را به اقامت دائم کشور اتریش تبدیل کند لذا این پروسه دارای شرایطی می باشد که باید سپری شود ، یکی از شرایط آن حفظ شرایطی است که بر مبنای آن اقامت موقت یک ساله به شخص متقاضی اعطا شده است بنابراین اگر فرد از روش خرید ملک موفق به اخذ اقامت کشور اتریش شود در این صورت هنگام در خواست تمدید اقامت موقت، فرد همچنان باید مالک ملک مذکور باشد.

اگر فرد به روش تمکن مالی اقامت یک ساله کشور اتریش را اخذ کند ، در هنگام در خواست تمدید اقامت موقت کشور اتریش باید مدارک مربوط به استمرار شرایط تمکن مالی (اثبات در آمد مکفی در ایران) را به اداره مهاجرت و اقامت کشور اتریش ارائه کند و چنانچه از روش ثبت شرکت در اتریش ، اقامت موقت کشور اتریش را اخذ کرده باشد باید مدارک عملکرد شرکت (گردش مالی سالیانه ،ترازنامه سود و زیان و فیش پرداخت مالیات و….) را به اداره مربوطه ارائه کند.

یکی از روش های مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به اتریش ” اطلاعات کسب کنید.

لازم است بدانید که تقریبا همه کشورهای اروپایی پس از 5 سال اقامت موقت متقاضی ، با داشتن شرایط تکمیلی دیگر به متقاضیان اقامت دائم اعطا می کنند بنابراین هدف اصلی متقاضیان از اخذ اقامت دائم اتریش، اقامت شینگن و مهاجرت به اروپا محسوب می شود.

پس از اخذ اقامت دائم کشور اتریش دیگر نیاز به حفظ شرایطی که برمبنای آن اقامت موقت گرفته شده ، نیست . یعنی به عنوان مثال اگر از روش تمکن مالی از طریق درآمد ماهیانه سپرده بانکی اقامت به فرد داده شده است و فرد برای رعایت حفظ شرایط تمدید مجبور است سپرده بانکی را تا پنج سال حفظ کند اما پس از دریافت اقامت دائم می تواند سپرده بانکی خود را بردارد.

مزایای اخذ اقامت دائم کشور اتریش

از جمله مزایای اخذ اقامت دائم کشور اتریش می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • با اخذ اقامت دائم کشور اتریش ، می توان به راحتی بدون ویزا به کلیه کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شنگن سفر کرد .
  • با اخذ اقامت دائم کشور اتریش می توان نسبت به افتتاح حساب بانکی در کلیه کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شینگن و سراسر جهان اقدام کرد .
  • با اخذ اقامت دائم کشور اتریش می توان بدون هیچ محدودیتی در کلیه کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شینگن و دیگر کشورها تجارت کرد .
  • با اخذ اقامت دائم کشور اتریش می توان از تسهیلات بانکی در همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شینگن استفاده کرد .
  • با اخذ اقامت دائم کشور اتریش می توان از مزایای تحصیل رایگان در کلیه کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شینگن استفاده کرد .
  • با اخذ اقامت دائم کشور اتریش می توان در کلیه کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شینگن مشغول به کار شد .
  • با اخذ اقامت دائم کشور اتریش می توان به عنوان شهروند اتحادیه اروپا به حساب آمد.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در اتریش دارید می توانید مقاله ” تحصیل در اتریش ” را مطالعه نمایید.

  • با اخذ اقامت دائم کشور اتریش می توان نسبت به خرید املاک در کلیه کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شنگن در هر کشور مورد نظر اقدام کرد .
  • با اخذ اقامت دائم کشور اتریش می توان از قوانین تجاری و گمرکی آزاد اتحادیه اروپا در کلیه کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شینگن بهره مند شد .
  • با اخذ اقامت دائم کشور اتریش ، اخذ ویزا برای کشورهای آمریکا ، انگلستان و کانادا آسان تر خواهد بود.
  • با اخذ اقامت دائم کشور اتریش امکان افتتاح حساب شرکتی و شخصی برای فرد در کلیه کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شینگن در اروپا فراهم می شود.
  • با اخذ اقامت دائم کشور اتریش می توان به بیش از187 کشور دنیا سفر کرد .
  • هیچگونه محدودیت سنی جهت اخذ اقامت دائم کشور اتریش وجود ندارد .
  • همه اعضای خانواده با اخذ اقامت دائم کشور اتریش از مزایای اقامت اروپا بهره مند می شوند.
  • پس از سپری شدن 3 سال اقامت در کشور اتریش می توان در خواست تابعیت نموده و پاسپورت دوم خود را دریافت کرد .
3/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت ثبت شرکت در استرالیا مهاجرت و اقامت ثبت شرکت در استرالیا

مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا و شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در استرالیا در این مطلب ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور گرجستان بازار کار رشته کامپیوتر در کشور گرجستان

متقاضیان کشور گرجستان باید اطلاعات دقیق و درستی در مورد کشور گرجستان داشته باشند و سپس جهت ...

اقامت دائم کشور لهستان اقامت دائم کشور لهستان

کشور لهستان، یکی از بزرگترین کشورها در مرکز اروپا می باشد که پایتخت آن شهر ورشو است. لهستان...

نظرات کاربران
Call Now Button