همه ساله استان های کانادا به طور جداگانه برنامه خود را برای جذب مهاجران خارجی اعلام می کنند که استان کبک کانادا تنها استانی در این کشور است که مسئولیت کامل در مورد انتخاب مهاجرانی که این استان را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده اند، در اختیار دارد و بر طبق برنامه اعطای اقامت دائم کشور کانادا قصد دارد در سال 2024 میلادی بیش از 40 هزار اقامت دائم اعطا کند.

اقامت دائم استان کبک کانادا

اقامت دائم استان کبک کانادا

افرادی که موفق به دریافت CSQ شوند این امکان به آنها داده می شود که به طور مستقیم برای دریافت اقامت دائم کانادا به دولت این کشور درخواست دهند. در اعلام تعداد مهاجران جذب شده در استان کبک کانادا نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش یافته است.

وزیر جدید مهاجرت استان کبک کانادا در این خصوص اعلام کرده است که این کاهش موقتی برای این منظور انجام شده که تضمینی باشد برای این که افراد مناسبی جذب این استان فرانسوی زبان شوند و کارفرمایان کبکی نیز بهترین کارگران ماهر خارجی را انتخاب کنند.
البته این کار با مخالفت نخست وزیر کانادا نیز همراه شده و وی در کمبود نیروی کار در استان کبک کانادا ابراز نگرانی کرده و زمان کاهش پذیرش مهاجران در این استان را به هیچ عنوان مناسب ندانسته است.

درخواست اقامت دائم استان کبک

  • تمامی درخواست ها آنلاین باشد:

از تاریخ 23 سپتامبر 2022 به بعد تمامی درخواست ها می بایست آنلاین ارائه شود.

چنانچه قادر نیستید به صورت آنلاین درخواست خود را ارائه دهید و نیاز به کمک دارید (از جمله معلولین) این امکان فراهم شده که در قالب های دیگر (کاغذی، بریل یا پرینت بزرگ) درخواست خود را ارائه دهید.

قبل از درخواست

  • اقامت دائم تحت “برنامه کارگران متخصص کبک”

در پی توافقی با دولت فدرال استان “کبک” راسا” مهاجرین خود را انتخاب می‌کند.

برای کار در جهت استانداردها و فرآیند مربوط به استان و جهت انتخاب افرادی که بیشترین شانس تطابق را داشته باشند.

  • کارگران متخصص منتخب کبک باید در دو مرحله جهت اقامت دائم اقدام نمایند.
  1. متقاضی و تمامی افراد خانواده که قصد اقامت در کبک را دارند ابتدا باید درخواست CSQ ارائه دهند. این یک سند رسمی است که نشان می‌دهد دولت کبک شما را بر اساس معیارهای انتخابی خود ارزیابی کرده و برای مهاجرت به آن استان پذیرفته است.
  2. پس از اینکه توسط کبک انتخاب شدید و CSQ دریافت کردید، باید یک درخواست جداگانه برای اقامت دائم به IRCC ارسال کنید. سپس یک افسر IRCC درخواست شما را بر اساس قوانین مهاجرت به کانادا ارزیابی می‌کند. شما باید بازرسی‌های پزشکی، امنیتی و جنایی را نیز پشت سر بگذارید.

چه افرادی شامل این برنامه می‌شوند؟

فقط افرادی می‌توانند درخواست اقامت دائم تحت عنوان کارگران متخصص منتخب کبک را ارسال کنند که قبلاً توسط استان کبک انتخاب شده‌اند.

این راهنما شامل تمام دستورالعمل‌هایی است که برای تکمیل درخواست خود برای اقامت دائم با گواهی (CSQ) از استان کبک نیاز دارید.

  • اگر قبلاً توسط استان کبک انتخاب شده‌اید و CSQ دریافت کرده‌اید، می‌توانید به استفاده از این راهنما ادامه دهید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
  • اگر انتخاب نشده‌اید و CSQ ندارید اما می‌خواهید در این دسته درخواست دهید، ابتدا باید برای CSQ به کبک درخواست دهید.
  • اگر قبلاً توسط استان کبک انتخاب شده‌اید و CSQ دریافت کرده‌اید، می‌توانید به استفاده از این راهنما ادامه دهید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
  • اگر انتخاب نشده‌اید و CSQ ندارید اما می‌خواهید در این دسته درخواست دهید، ابتدا باید برای CSQ به کبک درخواست دهید.

چگونه درخواست CSQ بدهیم؟

برای درخواست گواهی انتخاب کبک (CSQ)، با دفتر وزارت مهاجرت، de la Francisation et de l’Intégration (MIFI) که مسئول رسیدگی به درخواست‌های اتباع کشور شماست، تماس بگیرید.

اگر می خواهید اطلاعاتی در مورد نحوه انتخاب شدن توسط کبک داشته باشید، یا اگر به جزئیات بیشتری نیاز دارید، از وب سایت MIFI دیدن کنید.

انواع دیگر

این درخواست صرفا جهت متقاضیان دسته ” کارگران متخصص کبک” است.

اگر فکر می‌کنید که واجد شرایط درخواست برنامه دیگری هستید، از ابزار Come to Canada استفاده کنید تا بفهمید کدام جریان مهاجرت برای شرایط شما مناسب‌تر است. سایر دسته‌ها را بررسی کنید تا ببینید آیا معیارهای واجد شرایط بودن آن‌ها را برآورده می‌کنید.

مهاجرت کاری به استان کبک کانادا

طبق اعلام مسئولان استان کبک بیش از  52 درصد از افرادی که در سال 2019 میلادی جذب استان کبک خواهند شد از طریق برنامه مهاجرت کاری یا برنامه کار ماهر کبک QSWP به این استان کشور کانادا وارد خواهند شد.

و بر طبق همین اعلام استان کبک کانادا در سال 2024 میلادی حدود 23 هزار مهاجر و 19500 کارگر ماهر را از طریق مهاجرت کاری جذب خواهند کرد و این تنها روش جذب مهاجر در این استان نخواهد بود و مسئولین این استان کانادا قصد دارند 3200 مهاجر را نیز از طریق سه برنامه کارآفرین کبک ، برنامه کارگر خوش فرمای کبک یا Self-Employed و برنامه سرمایه گذار مهاجر کبک جذب کنند.

750 مهاجر نیز از طریق برنامه دیگری از قبیل سایر دسته های مهاجرت کاری – اقتصادی مانند مددرسانان یا Caregivers و مشاغل دیگر جذب کند ولی حدود 16500 نفر نیز طبق این اعلام مانند اسپانسرشیپ و سایر برنامه های مهاجرتی استان کبک کانادا به این استان وارد می شوند.

از اخبار جدید مطلع شوید

معیارهای انتخاب، الزامات و سایر اطلاعات برای متقاضیان گاهی اوقات ممکن است تغییر کند. لطفا توجه داشته باشید که:

  • درخواست‌ها طبق قوانین و مقرراتی که در زمان ارزیابی آن‌ها اعمال می‌شوند، بررسی می‌شوند که ممکن است در هر زمان تغییر کنند.

مهاجرت و شهروندی حاوی آخرین اخبار، بروز رسانی معیارهای انتخاب و پیوندهای برنامه‌ها است. به طور دوره‌ای اطلاعات به روز شده را بررسی کنید و مطمئن شوید که قبل از درخواست از شرایط لازم مطلع هستید

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای همراه کشور کانادا ویزای همراه کشور کانادا

سیاست های مهاجرتی سخاوتمندانه کشور کانادا این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا هم...

سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

نظرات کاربران
Call Now Button