افراد می توانند از طریق راههای مختلف به این کشور مهاجرت نمایند. تحصیل در هلند، یکی از روشهای معمول جهت مهاجرت به این کشور است. اخذ ویزای کار هلند و مهاجرت کاری، اقامت سرمایه گذاری یا ثبت شرکت و اخذ اقامت از طریق ازدواج در هلند از راههای رسیدن به این کشور سرسبز و خوشنام اروپا است. خوشبختانه کشور هلند در ایران سفارت دارد و افراد جهت اخذ ویزا می توانند به آدرس سفارت هلند واقع در فرمانیه تهران مراجعه کنند. همان طور که ذکر شد مهاجرت تحصیلی به هلند از روشهای پرطرفدار و البته مناسب مهاجرت به  کشور هلند می باشد.

شرایط و راه های اخذ تابعیت و اقامت هلند

ما در این قسمت به بررسی همه روش های اخذ تابعیت یا شهروندی هلند می پردازیم. تابعیت و اقامت هلند مبتنی بر اصل خون است ، صرف نظر از محل تولد فرزند در هلند والدین وی باید تبعه هلند باشند

اخذ تابعیت و اقامت هلند از طریق تولد، قانون تولد فرزند در هلند

یکی از سوالاتی که معمولاً در ذهن موکلین ما شکل می گیرد، شرایط بچه دار شدن در هلند و تولد فرزند و نوزاد در هلند است. هرگاه طفلی بعد از اول ژانویه 1985 از پدر و مادر هلندی و یا از مادری که هنوز ازدواج نکرده باشد متولد گردد وی تبعه هلند محسوب خواهد شد. اما هرگاه طفلی که از پدر هلندی و مادر غیر هلندی که هنوز با همدیگر ازدواج نکرده اند بدنیا آمده باشد در صورتی تابعیت هلند را تحصیل خواهد نمود که تحت سرپرستی پدر باشد.

در دسامبر سال 2008 طرحی برای حمایت از کودکانی که از مادر هلندی متولد شده بودند به مجلس عوام ارسال که در ژانویه 2010 با کثریت آرا مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت و در ژوئن 2010 نیز مورد تایید نمایندگان محلس سنا قرار گرفت. بعد از تصویب این قانون (1873 R) مشکل بسیاری از افرادی که از پدر خارجی و مادر هلندی بدنیا آمده بودند حل شد.

اخذ تابعیت هلند از طریق انتخاب تابعیت

انتخاب اختیاری تابعیت هلند ، در مقایسه با تحصیل تابعیت از طریق تقاضا، آسان تر و سریع تر صورت می گیرد. گرچه این روش نیز یکی از راه های تحصیل تابعیت بصورت ساده محسوب می گردد. ولی برای تحصیل تابعیت از این طریق، متقاضی باید دارای اجازه اقامت هلند و همچنین شرایط زیر باشد:

  • شخصی که در هلند ، آروبا ، کورکاوو ، یا سنت مارتین بدنیا آمده باشد و به طور مداوم از زمان تولد در آنجا اقامت داشته باشد؛
  • شخصی که در هلند، آروبا ، کوراکاوو ، یا سنت مارتین بدنیا آمده باشد، و به طور متوالی مدت سه سال در آنجا اقامت کرده باشد، و تابعیت کشور دیگری را نداشته ( یعنی بدون تابعیت ) و یا تحصیل نکرده باشد؛
  • شخصی که از چهارسالگی بطور قانونی در هلند ، آروبا ، کوراکاوو ، یا سنت مارتین اقامت داشته باشد؛
  • شخصی که با تبعه هلندی ازدواج کرده باشد و سه سال از ازدواج آن ها نیز گذشته باشد و بطور قانونی در هلند ، آروبا ، کوراکاوو ، یا سنت مارتین بطور قانونی حداقل بمدت 15 سال اقامت داشته باشد؛
  • شخصی که شصت و پنج سال سن یا بیشتر داشته باشد و بطور قانونی بمدت 15 سال در هلند ، آروبا ، کوراکاوو ، یا سنت مارتین اقامت داشته باشد.

اخذ اقامت از طریق تولد در خاک هلند

هرگاه طفلی که در هلند از والدین خارحی بدنیا آمده باشد و پدر یا مادر آن ها نیز در هلند بدنیا آمده باشد یا متولد شده باشد، وی هلندی محسوب خواهد شد.

تابعیت از طریق تقاضا

برای تحصیل تابعیت هلند از طریق تقاضا شرایط زیر لازم است:

  • متقاضی هیجده سال سن یا بیشتر داشته باشد؛
  • دارای اجازه اقامت دائم هلند باشد؛
  • بمدت پنج سال اقامت قانونی در هلند ، آروبا ، کوراکاوو ، یا سنت مارتین داشته باشد؛
  • قادر به خواندن، نوشتن، صحبت کردن و فهمیدن زبان هلندی باشد. برای اثبات این موارد از متقاضی امتحان به عمل خواهد آمد.
  • در مدت چهار سالی که متقاضی برای تحصیل تابعیت اقدام نموده تباید مرتکب هیچ جرم مهمی شده باشد.
  • از اول مارس 2009 به بعد کسانی که تابعیت هلند را تحصیل می نمایند باید سوگند یاد نماید که به قانون اساسی وفادار بوده و به حقوق و آزادی های عمومی احترام بگذارند.

اقامت و تابعیت کشور هلند – بازگشت به تابعیت هلند

تبعه سابق هلند ، که ترک تابعیت نموده پس از گذشت یکسال از تقاضا میتواند  مجددا  به تابعیت هلند  برگردد. هرگاه شخصی که به سن هیجده سالگی رسیده باشد و در خارج از هلند اقامت داشته باشد و تابعیت کشور دیگری را تحصیل کرده باشد باید تابعیت هلندی خود را ترک نماید.

بازگشت به تابعیت هلند
بازگشت به تابعیت هلند

اقامت و تابعیت کشور هلند – از دست دادن تابعیت هلند

هرگاه اتباع هلندی برای مدت طولانی در خارج از کشور اقامت داشته و یا تابعیت کشور دیگری را تحصیل کرده باشند ممکن است تابعیت هلندی خود را از دست دهند.

اقامت و تابعیت کشور هلند – سلب تابعیت هلند

کسانی که از طریق تقاضا، تابعیت هلند را براساس تقلب (مدارک جعلی) تحصیل کرده باشند و یا اینکه در زمان تحصیل تابعیت هلند، تابعیت خارجی خود را ترک نکرده باشند ممکن است تابعیت هلندی آن ها سلب گردد.

قانون تابعیت مضاعف در هلند

در قوانین تابعیت هلند تابعیت مضاعف به رسمیت شناخته نشده است، اما در برخی موارد ممکن است تابعیت مضاعف برای اتباع هلندی بوجود آید که عبارتند از:

  • کسانی که در زمان تولد خود تابعیت دیگری نیز به آن ها اعطا شده باشد، مثلاً کسانی که در آمریکا از پدر و مادر هلندی متولد شده باشند، بواسطه تولد در خاک آمریکا دارای تابعیت آمریکایی خواهند شد و به لحاظ اصل خون نیز دارای تابعیت هلندی می گردند؛
  • کسانی که از طریق روش انتخابی به تابعیت هلند در آمده باشد؛
  • اتباع خارجی که با اتباع هلندی ازدواج کرده باشند و بواسطه این ازدواج تابعیت هلند را نیز تحصیل کرده باشند.
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی

یکی از موارد مهم برای مهاجرت به مالزی، داشتن اطلاعات کامل و مهم درباره این کشور است. افراد م...

اقامت و تابعیت در نروژ اقامت و تابعیت در نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که از لحاظ امکانات ...

اقامت و تابعیت در لهستان اقامت و تابعیت در لهستان

هر فردی توقع دارد از زندگی شرافتمندانه و با آسایش و رفاه توام با کرامت انسانی برخوردار باشد...

نظرات کاربران
Call Now Button