امروزه بسیاری از افراد خواهان اخذ شهروندی اسپانیا هستند. به دلیل سطح علمی و آموزش عالی این کشور و شرایط اقامت اسپانیا بعد از تحصیل هر سال افراد بسیاری از سراسر جهان متقاضی ادامه تحصیل در اسپانیا و زندگی در اسپانیا هستند چراکه سطح علمی بالا و هزینه زندگی در اسپانیا در حد متوسط می باشد. هر کشور قوانین خاص خودش را دارد بنابراین افراد برای آگاهی از شرایط اخذ تابعیت در اسپانیا می بایست قوانین جدید مهاجرت به اسپانیا را بدانند. قواعد و مقررات مربوط به تابعیت و اقامت اسپانیا در قانون مدنی این کشور آمده اند که این مقررات در سال 1990 و 1995 میلادی تغییر یافت.

اخذ اقامت یا تابعیت کشور اسپانیا ،با توجه به عضویت اسپانیا در اتحادیه اروپا وهمچنین عدم نیاز به ویزا جهت تردد درحوزه کشورهای شنگن ،یکی از بهترین راههای مهاجرت به اتحادیه اروپا می باشد. هزینه های زندگی دراسپانیا ،به نسبت سایر کشورهای اروپایی ،تا حدی قابل قبول تر است وهمچنین دمای هوا دراسپانیا ،به ندرت به زیر صفر درجه می رسد .مهاجرت ایرانیان به اسپانیا ،باتوجه به نوع زندگی وفرهنگ مردم اسپانیا ،می تواند یکی ازموفق ترین مهاجرت های ایرانیان باشد .

اقامت و تابعیت کشور اسپانیا – راه های مهاجرت به اسپانیا

  • مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل
  • مهاجرت به اسپانیا از طریق کار یا تخصص
  • مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج

اقامت و تابعیت کشور اسپانیا  – راه های اخذ تابعیت در اسپانیا

  1. از طریق تولد فرزند در اسپانیا
  2. شرایط مهاجرت به اسپانیا از طریق تولد فرزند از مسائل بسیار مهم می باشد لذا تولد در قلمرو حاکمیت (سرزمین) اسپانیا باعث تحصیل تابعیت اسپانیا نمی شود، مگر برای اطفالی که از والدین نامعلوم و یا بدون تابعیت متولد شده باشند.
  3. از طریق اعمال اصل خون در اسپانیا
  4. قانون خون و خاک از مسائل مهم در تابعیت و اقامت اسپانیا می باشد، اشخاص ذیل از طریق اعمال خون دارای تابعیت اسپانیا می شوند :
  5. طفلی که یکی از والدین وی تبعه اسپانیا می باشد صرف نظر از محل تولد وی اسپانیایی محسوب می گردد.
  6. طفلی که از والدین غیراسپانیایی،  اما یکی از والدین موفق به گرفتن تابعیت کشور اسپانیا شده باشد.

اقامت و تابعیت کشور اسپانیا –  شرایط تابعیت اسپانیا

تابعیت اسپانیا ممکن است در صورت وجود شرایط زیر بدست آید :

  1. کسانی که تابعیت اسپانیا را ندارند در صورتی می توانند تابعیت این کشور را تحصیل نمایند که حداقل ده سال در این کشور اقامت داشته باشند.5 سال اول برای اخذ اقامت دائم و پس از اخذ این اقامت حدود 5 سال برای اخذ پاسپورت کشور اسپانیا زمان نیاز دارد.
  2. افرادی که تبعه کشورهایی مانند فیلیپین یا آمریکای شمالی که سابقا جزو مستمرات اسپانیا بوده اند بعد از دو سال اقامت در اسپانیا می توانند تابعیت این کشور را تحصیل نمایند.
  3. کلیه کسانی که در اسپانیا متولد شده اند.
  4. کسی که با تبعه اسپانیایی ازدواج نماید (چنانچه یک نفر با یک فرد اسپانیایی ازدواج کند می تواند جهت اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج اقدام نماید).
  5. افرادی که در خارج از اسپانیا از پدر و یا مادر اسپانیایی الاصل متولد شود او فقط نیاز به یکسال اقامت دارد.
اقامت و تابعیت کشور اسپانیا

اقامت و تابعیت کشور اسپانیا

اقامت و تابعیت کشور اسپانیا –  تابعیت مضاعف در اسپانیا

در قوانین و مقررات تابعیت و اقامت اسپانیا ، تابعیت مضاعف به رسمیت شناخته نشده است، مگر تحت شرایط زیر :

دولت اسپانیا با برخی کشورها مانند شیلی ، بولیوی ، اکوادور ، کاستاریکا ، گواتمالا ، نیکاراگوئه ، پاراگوئه ، پرو ، جمهوری_دومینیکن ، آرژانتین و هندوراس معاهده ای تنظیم نموده که چنانچه اتباع این کشورها در اسپانیا اقامت نمایند و تابعیت اسپانیا را کسب نمایند نیازی به از دست دادن تابعیت اصلی خود ندارند همچنین در مورد اتباع اسپانیا نیز که قصد تحصیل تابعیت یکی از این کشورها را داشته باشند نیازی به ترک تابعیت اسپانیا ندارند.لازم به ذکر است که اتباع کشورهای دیگر بغیر از کشورهای فوق چنانچه قصد اخذ یا تحصیل تابعیت اسپانیا را داشته باشند می بایستی تابعیت اصلی خود را ترک نموده تا بتوانند تابعیت اسپانیا را تحصیل نمایند.

اقامت و تابعیت کشور اسپانیا –  از دست دادن تابعیت اسپانیا

تابعیت اسپانیا ممکن است به دو طریق زیر ترک شود :

الف) ترک ارادی تابعیت اسپانیا

ترک ارادی تابعیت اسپانیا در قانون اجازه داده شده است. برای ترک تابعیت این کشور متقاضی باید از دولت تقاضای ترک تابعیت نموده و پاسپورت اسپانیایی خود را تحویل مقامات صلاحیت دار دهد.

ب) سلب تابعیت اسپانیا

هرگاه تبعه اسپانیایی به صورت اختیاری تابعیت کشور دیگری را بغیر از کشورهایی که دولت اسپانیا با آن ها معاهده منعقد نموده تحصیل نماید تابعیت اسپانیایی وی سلب خواهد شد.

اقامت و تابعیت کشور اسپانیا –  شرایط مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک

اقامت در اسپانیا با خرید ملک امکان پذیر است.متقاضیان می توانند با خرید ملکی با ارزش حداقل 500 هزار یورو اقامت دائم و پس از آن تابعیت کشور اسپانیا را به دست آورند.در صورتی که ارزش ملک کمتر از مبلغ فوق باشد به خریدار ملک اقامت موقت تعلق می گیرد و در کنار این اقامت متقاضی امکان کار و یا تحصیل در این کشور را ندارد.
یکی از مهترین روش های اقامت و تابعیت اسپانیا ، تحصیل رایگان در اسپانیا است. تحصیل در اسپانیا در رشته های مختلف در دانشگاه های اسپانیا وجود دارد ولی پر متقاضی ترین رشته در اسپانیا ، تحصیل گروه پزشکی در اسپانیا و تحصیل داروسازی در اسپانیا است.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی

یکی از موارد مهم برای مهاجرت به مالزی، داشتن اطلاعات کامل و مهم درباره این کشور است. افراد م...

اقامت و تابعیت در نروژ اقامت و تابعیت در نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که از لحاظ امکانات ...

اقامت و تابعیت در لهستان اقامت و تابعیت در لهستان

هر فردی توقع دارد از زندگی شرافتمندانه و با آسایش و رفاه توام با کرامت انسانی برخوردار باشد...

نظرات کاربران
Call Now Button