کشور کره جنوبی یکی از بزرگترین کشورهای قاره آسیا می باشد که با نام رسمی جمهوری کره شناخته می شود . این کشور از فرهنگ و تمدن غنی برخوردار می باشد که مردم آن از ادیان مختلف با قومیت و ملیت متفاوت کنار هم زندگی می کنند . کشور کره جنوبی شرایط مناسب اقتصادی دارد و اخذ اقامت و تابعیت کره جنوبی دارای مزایایی می باشد و همین امر باعث مهاجرت فراوان به این کشور می باشند . از جمله دلایل مهاجرت به این کشور می توان به حقوق و دستمزدهای بالا ، دانشگاه های معتبر و وجود فرصت های شغلی بسیار مناسب اشاره کرد .

راه های اخذ اقامت و تابعیت کره جنوبی

راه های اخذ اقامت و تابعیت کره جنوبی به شرح زیر می باشد :

  • اخذ اقامت کره جنوبی از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری
  • اخذ اقامت کره جنوبی از طریق کار
  • اخذ اقامت کره جنوبی از طریق ازدواج
  • اخذ اقامت کره جنوبی از طریق تولد فرزند

اخذ اقامت و تابعیت کره جنوبی از طریق تحصیل

متقاضیان می توانند با  اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی ، به این کشور مهاجرت کرده و اقامت کشور کره جنوبی را به مدت تحصیل در کره اخذ کنند و پس از اتمام تحصیل خود در کره ، برای اخذ ویزای کار در کره جنوبی اقدام نمایند و به دنبال اخذ اقامت کشور کره جنوبی باشند.البته لازم به ذکر است که دانشجویانی که در رشته های علوم انسانی و فنی و مهندسی در کشور کره جنوبی مشغول به تحصیل می باشد ، می توانند بعد از اتمام تحصیل خود برای کاریابی در کره جنوبی و اخذ اقامت کشور کره جنوبی اقدام کنند .

اخذ اقامت و تابعیت کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از راه های اخذ اقامت کره جنوبی ، از طریق سرمایه گذاری می باشد.لازم به ذکر است که وجود نیروهای جوان و متخصص در کره جنوبی و بازار خرد و کلان موجود در آن ، زمینه ساز سرمایه گذاری در کره جنوبی می باشد . تزریق سرمایه از طریق سرمایه گذاران در بازار تجاری کره جنوبی ، در سال های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است . سرمایه گذاری در خاک کره جنوبی ، مستلزم داشتن حداقل سرمایه 265 هزار دلار آمریکا است و اخذ ویزای سرمایه گذاری در کره جنوبی ، نیازمند مدرک تحصیلی دانشگاهی می باشد .

اخذ اقامت و تابعیت کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری
اخذ اقامت و تابعیت کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت و تابعیت کره جنوبی از طریق کار

یکی دیگر از راه های اخذ اقامت کشور کره جنوبی ، از طریق کار است ، متقاضیان می توانند با کاریابی در کره جنوبی و یا از طریق موسسات کاریابی در کره جنوبی ، کارفرما و یا شرکت های موجود در کره جنوبی را پیدا کنند و با درخواست کار و دریافت دعوت نامه کاری رسمی از آن ها ، برای اخذ ویزای کار در کره جنوبی اقدام کنند . با کاریابی در کره جنوبی ، اخذ اقامت کشور کره جنوبی برای متقاضی و همسر و فرزندان زیر 18 سال وی امکان پذیر خواهد بود . البته لازم به ذکر است که متقاضی به هنگام کاریابی در کره جنوبی و به محض ورود به کره جنوبی و مشغول شدن در کار مورد نظر باید بین 8 تا 35 در صد مالیات پرداخت نماید.

اخذ اقامت و تابعیت کره جنوبی از طریق تولد فرزند

اخذ تابعیت کره جنوبی برای فرزند متولد شده در صورتی امکان پذیر است که بر پایه و اصل خون بنا شده باشد ، به این صورت که فرزند با داشتن پدر یا مادری که تابعیت کره جنوبی را دارا می باشد ، ( فرزند متولد شده حتی اگر در خاک کره جنوبی نیز تولدش اتفاق نیقتاده باشد ) ، اقامت و تابعیت کره جنوبی را اخذ می کنند .

به طور کلی در کشور کره جنوبی ، قوانینی که باعث اخذ اقامت و تابعیت کره جنوبی می شود ، بر پایه اصل خون و یا ازدواج با یک تبعه کره ای است . البته شرایطی نیز برای کودک تازه متولد شده در خاک کشور کره جنوبی وجود دارد که بنا به آن می توان برای اخذ تابعیت کره جنوبی برای کودک متولد شده در خاک کره ، اقدام کرد

  • زمانی که کودک متولد شده در خاک کشور کره جنوبی پدر یا مادر وی نامعلوم باشد.
  • زمانی که کودک متولد شده در خاک کشور کره جنوبی پدر ومادری نداشته باشد و آن را رها کرده باشند .

اخذ اقامت و تابعیت کره جنوبی از طریق ازدواج

فرد متقاضی با ازدواج با یک تبعه کره جنوبی به این صورت که به مدت 3 سال به صورت قانونی و مستمر زندگی کرده باشند و طبق مدارک ارائه شده ، این ازدواج قانونی صورت گرفته باشد ، فرد متقاضی می تواند برای اخذ اقامت کره جنوبی اقدام و بعد از گذشت یک سال دیگر از زندگی مشترک قانونی متقاضی با تبعه کره ای می توانند برای  اخذ تابعیت کره جنوبی اقدام کند .

البته لازم به ذکر است که این ازدواج حتما نباید در خاک کره جنوبی اتفاق بیفتد و حتی اگر متقاضی و تبعه کره ای ازدواج و 3 سال قانونی و مستمر زندگی خود را خارج از کره جنوبی ، سپری کرده باشند ، با سکونت داشتن به مدت 1 سال در کره جنوبی می توانند برای اخذ تابعیت کره جنوبی اقدام کنند .

اعطای تابعیت کره جنوبی

قوانینی که مربوط به اعطای تابعیت کره جنوبی هستند معمولاً زمانی اعمال می شوند که به نوعی رابطه مبتنی بر اصل خون و یا ازدواج برای تبعه کره ‌ای وجود داشته باشد. شرایط مورد نیاز در صورتی ‌که فرد متقاضی تابعیت، طفل و یا زن خارجی (زنی خارجی که با مرد کره‌ای ازدواج کرده باشد) متفاوت می باشد که به شرح زیر است :

  • هیچ کدام از متقاضیان (اطفال و زنان خارجی) نباید در طی 6 ماه قبل از تقاضا به تابعیت کشور دیگری درآیند و همچنین آن ها بایستی حداقل 3 سال در کشور کره جنوبی اقامت داشته تا بتوانند اقامت و تابعیت در کره جنوبی را کسب کنند.
  • در صورتی‌که متقاضی خردسال بوده و یکی از والدین وی تابعیت کره جنوبی را داشته باشد کشوری که قبلاً آن طفل در تابعیت آن بوده است می ‌بایستی اجازه ترک تابعیت قدیمی را صادر کند تا آن خردسال بتواند تابعیت کره جنوبی را کسب کند .
  • اگر فرد خارجی با تبعه کره ازدواج کرده و 3 سال از ازدواج آن ‌ها گذشته باشد و حداقل 1 سال متوالی در کره جنوبی ساکن باشد می‌تواند تابعیت کره جنوبی را کسب کند.

شرایط اعطای تابعیت و اقامت در کره جنوبی از طریق تقاضا (بدون استفاده از تولد یا ازدواج) عبارتند از :

  1. فرد متقاضی باید رفتار مناسبی داشته باشد.
  2. فرد متقاضی باید با زبان و آداب و رسوم کره ‌ای آشنایی داشته باشد.
  3. فرد متقاضی باید مجوز تابعیت کره جنوبی را از وزارت دادگستری اخذ کرده باشد.
  4. فرد متقاضی باید قادر به تأمین مخارج خود باشد.
  5. فرد متقاضی باید 5 سال یا بیشتر در کره جنوبی زندگی کرده باشد.
  6. فرد متقاضی باید از قانون مدنی کره جنوبی پیروی کند .

تابعیت مضاعف کره جنوبی

تابعیت مضاعف در کره جنوبی  ، تا سن 22 سالگی برای متقاضیان می باشد و بعد از 22 سالگی محدودیت سنی برای تابعیت مضاعف برای آن ها به وجود می آید ، کودکانی که با داشتن دو تابعیت خارجی و کره ای وارد کشور کره جنوبی می شوند ، قبل از رسیدن به سن 22 سالگی باید تابعیت اولیه خود رها و تابعیت کره جنوبی را به خود بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی

یکی از موارد مهم برای مهاجرت به مالزی، داشتن اطلاعات کامل و مهم درباره این کشور است. افراد م...

اقامت و تابعیت در نروژ اقامت و تابعیت در نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که از لحاظ امکانات ...

اقامت و تابعیت در لهستان اقامت و تابعیت در لهستان

هر فردی توقع دارد از زندگی شرافتمندانه و با آسایش و رفاه توام با کرامت انسانی برخوردار باشد...

نظرات کاربران
محد

سلام ببخسید میشه با یک کره ای (مذکر)ازدواج کرد و هر دو تابعیت خودمونو داشته باشیم و من راحت در ایران بمونم؟ایا اون فرد هم میتونه بیشه از 3ماه تو ایران بمونه یا نه؟با حفظ تابعیت کره ایش

آتیه آفرینان

سلام، بله امکان حفظ تابعیت وجود دارد.

zainab

ببخشید الان در تابعیت مضاعف کره جنوبی یعنی باید قبل از ۲۲ تابعیت مضاعف بگیره ؟؟ یعنی چی که بعد از ۲۲ سالگی محدودیت سنی برای تابعیت مضاعف می گیره ؟؟؟و اگر من که تابعیت ایران رو دارم بخوام تابعیت مضاعف کره جنوبی رو بگیرم میشه؟؟؟ یعنی دو تابعیته بشم

آتیه آفرینان

با سلام ، در کشوره کره نمی توانید دو تابعیت داشته باشید یا بایستی تابعیت ایران را حفظ کنید و اقامت خود را تمدید کنید و یا تابعیت کره را بگیرید هردو با هم ممکن نیست.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button