هر فردی توقع دارد از زندگی شرافتمندانه و با آسایش و رفاه توام با کرامت انسانی برخوردار باشد به طوری که هیچ دغدغه ای در مورد خوشبختی و آینده فرزندان خود نداشته باشد ، مجبور است در جستجوی کشوری با معیارهای مورد نظر خود خواهد بود تا به آنجا مهاجرت کند . کشور لهستان در قلب اتحادیه اروپا می تواند گزینه خوبی باشد . برای آن که فرد بتواند بدون کوچکترین مشکلی به هدف مورد علاقه خود برسد و موفق به اخذ اقامت برای مراحل اول و کسب پاسپورت این کشور به عنوان هدف نهایی شود ، لازم است کلیه فرایند دریافت اقامت از شروع تا پایان با رعایت کلیه قوانین و مقررات کشور لهستان پذیرفته و از نقض مقررات و قوانین جدا پرهیز شود . مهاجرت به لهستان همچون مهاجرت به سایر کشورهای اروپایی همراه با دشواری ، مقررات سخت و در بسیاری موارد غیر ممکن نیست ، کشور لهستان شرایط مساعد و مطلوب را برای ادامه زندگی و کار برای شهروندان خود و سایر کشورها به طور یکسان فراهم آورده است . لازم به ذکر است که کشور لهستان در بین کشورهای اروپایی از کمترین درصد بیکاری برخوردار است ، بنابراین اگر فرد علاقه مند به کار در کشور لهستان باشد بدون کار نخواهد بود . لهستان ، کشوری عضو اتحادیه اروپا و همچنین عضو منطقه شینگن می باشد . اخذ اقامت و تابعیت در لهستان یکی از ارزان ترین روش های اخذ اقامت و مهاجرت به اروپا شده و پس از 5 سال به پاسپورت لهستان (پاسپورت اروپا) منجر می شود .

مزایای اخذ اقامت و تابعیت در لهستان

فرد به محض دریافت اقامت در لهستان می تواند از مزایای شهروندان اروپایی مانند استفاده از خدمات درمانی و بیمه ، افتتاح حساب در بانک های معتبر بین المللی ، خرید ملک ، وام بانکی و تسهیلات دانشگاهی بهره مند شود و بدون نیاز به ارائه پاسپورت کشور خود در تمامی ۲۸ کشور اتحادیه اروپا رفت و آمد کند . همچنین درخواست دریافت ویزا برای کشورهای امریکا ، کانادا ، استرالیا و انگلیس برای دارندگان اقامت لهستان به آسانی انجام می شود . اخذ اقامت دائم کشور لهستان پس از گذراندن 5 سال از دریافت اقامت موقت در این کشور امکان پذیر بوده و پس از آن می توان با طی مراحل قانونی پاسپورت لهستان را دریافت کرد. لازم به ذکر است که قوانین دریافت حق شهروندی در تمامی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا یکسان می باشد .

در حال حاضر حوزه شنگن شامل ۲۶ کشور مستقل است که شامل اتریش ، بلژیک ، جمهوری چک ، دانمارک ، استونی ، فنلاند ، فرانسه ، آلمان ، یونان ، مجارستان ، ایسلند ، ایتالیا ، لتونی ، لیختن اشتاین ، لیتوانی ، لوکزامبورگ ، مالت ، هلند ، نروژ ، لهستان ، پادشاهی متحده پرتغال ، اسلوواکی ، اسلوونی ، اسپانیا ، سوئد و سوئیس بوده که مجموعا کشورهای شنگن خوانده می‌شوند و فرد به محض دریافت کارت اقامت لهستان قادر به سفر و زندگی در هر کدام از این کشور ها در طول مدت اقامت خود خواهد بود.

مزایای اخذ اقامت و تابعیت در لهستان
مزایای اخذ اقامت و تابعیت در لهستان

راه های اخذ اقامت و تابعیت در لهستان

راه های اخذ اقامت و تابعیت در لهستان به شرح زیر می باشد :

  • اخذ اقامت در لهستان از طریق سرمایه گذاری
  • اخذ اقامت در لهستان از طریق ثبت شرکت
  • اخذ اقامت در لهستان از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت در لهستان از طریق کار

اقامت دائم لهستان

اخذ یک کارت اقامت دائم یک راه مطمئن برای قانونی بودن اقامت فرد در لهستان می باشد ولی شرایط زیادی برای انجام آن وجود دارد. معمولا پس از چند سال اقامت قانونی در لهستان، می توان برای کارت اقامت دائم درخواست کرد. تعداد آن سال ها در موارد مختلف متفاوت می باشد ولی روند درخواست و همچنین شرایط اقامت دائم لهستان بسیار مهم است. به طور کلی افرادی که می توانند اجازه اقامت دائمی را به دست آورند ، به شرح زیر می باشد :

  • اقامت در لهستان حداقل 10 سال قبل از درخواست، که اجازه اقامت تحمیل شده را دارند.
  • کودکان خارجی که اجازه اقامت دائم لهستان یا بلند مدت اتحادیه اروپا دارند که در دوره اعتبار سند متولد شده اند.
  • دارندگان کارت لهستانی در این کشور مستقر شوند.
  • افرادی که با یک شهروند لهستانی برای حداقل 3 سال ازدواج کرده اند و حداقل 2 سال قبل از درخواست اقامت دائم در کشور لهستان زندگی کرده باشند.
  • افرادی که حداقل 5 سال قبل از درخواست در لهستان زندگی کرده اند که دارای وضعیت پناهندگی، وضعیت حفاظت تابع حمایت شده یا مجاز به اخذ اقامت لهستان به دلایل بشردوستانه می باشند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت و تابعیت در لهستان

مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت و تابعیت در لهستان به شرح زیر می باشد :

  • 2  کپی از مدارک سفر معتبر جهت اخذ اقامت و تابعیت در لهستان
  • 3 کپی از فرم تکمیل شده جهت اخذ اقامت و تابعیت در لهستان
  • 4  عکس جدید از فرد متقاضی اقامت در لهستان
  • هر اسنادی که اطلاعات موجود در فرم را تایید می کنند.
  • اثر انگشت متقاضی اقامت و تابعیت در لهستان
  • تمبر تاییدیه مالیاتی جهت اخذ اقامت و تابعیت در لهستان
  • سایر مدارک لازم اخذ اقامت و تابعیت در لهستان

اقامت و تابعیت در لهستان تابعیت لهستان

طبق ماده 18 قانون لهستان، رئیس جمهور این کشور می تواند به درخواست خودش، به فرد خارجی، پاسپورت شهروندی لهستانی اعطا نماید و فرم درخواست شهروندی لهستان باید توسط رئیس جمهور لهستان تعیین شود. یکی از راه هایی است که به عنوان یک شهروند لهستانی شناخته شده است و شهروندی ممکن است به خارجی ها اعطا شود اگر :

  • بدون داشتن مزاحمت برای حداقل 3 سال در کشور لهستان بر اساس اجازه اقامت دائم یا یک مجوز اقامت دائم در اروپا اقامت کرده و یک درآمد ثابت و همچنین مسکن در لهستان داشته باشد.
  • اقامت بدون مزاحمت برای حداقل 2 سال لهستان طبق یک مجوز اقامت دائم به دلیل اقامت لهستانی صادر شده است.
  • حداقل در مدت 2 سال بر اساس اجازه اخذ اقامت لهستان زندگی کرده و با یک شهروند لهستانی ازدواج کرده باشد.
  • حداقل 2 سال در لهستان بر اساس اجازه اقامت دائم به عنوان پناهنده زندگی کرده باشد.

اخذ تابعیت لهستان
اخذ تابعیت لهستان

شرایط اخذ پاسپورت لهستان

با تولد فرزند که حداقل یکی از والدین شهروند لهستانی باشد، یا به وسیله حق خون صرف نظر از این که کودک در لهستان یا خارج از کشور متولد شده است ،  فرد شهروندی لهستان را دریافت خواهد کرد. تولد فرزند در خاک لهستان، حق خاک این اصل اعمال می شود زمانی که یک کودک در قلمرو جمهوری لهستان متولد شده و هر دو والدین دارای تابعیت نیستند طبق قانون، کودک به شهروندی لهستان می رسد. همچنین با پذیرش کامل در صورتی که فرزند با 16 سال سن همراه والدین به لهستان برود، والدین تابعیت لهستان را بگیرند این تابعیت شامل فرزند نیز می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی

یکی از موارد مهم برای مهاجرت به مالزی، داشتن اطلاعات کامل و مهم درباره این کشور است. افراد م...

اقامت و تابعیت در نروژ اقامت و تابعیت در نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که از لحاظ امکانات ...

اقامت و تابعیت در بلژیک اقامت و تابعیت در بلژیک

بدون شک کشور بلژیک یکی از جذاب ترین کشورهای اروپایی برای اقامت می باشد . این کشور با دارا بو...

نظرات کاربران
Call Now Button