مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا در واقع از طریق دریافت ویزای خود حمایتی ایتالیا انجام می گیرد. این نوع ویزا برای افرادی مناسب است که پشتوانه مالی خوبی در کشور خود دارند؛ در نتیجه پس از ورود به ایتالیا احتیاجی به کار کردن یا دریافت کمک از دولت ایتالیا ندارند. اگر شما نیز خواهان اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی هستید ابتدا باید از یک سری موارد مهم مطلع شوید.
از جمله این که قوانین مهاجرت به ایتالیا چه شرایطی را برای دریافت ویزای خود حمایتی ایتالیا تعریف کرده است. به اضافه این که شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی چیست؛ و مهم تر از همه هزینه زندگی در ایتالیا و هزینه مهاجرت به ایتالیا از طریق تمکن مالی چه میزانی است. اقدام برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا با چه مقدار ریسکی همراه خواهد بود و …

این مطلب حاوی اطلاعات جامعی در مورد مهاجرت واقامت تمکن مالی ایتالیا است؛ در نتیجه به هر گونه سوالی در مورد ویزای خود حمایتی ایتالیا پاسخ داده ایم. به ویژه اگر هدف شما از مهاجرت ایتالیا از طریق تمکن مالی دریافت اقامت دائم، پاسپورت و تابعیت این کشور باشد؛ احتمالاً می خواهید بدانید آیا مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا به اقامت دائم این کشور ختم می شود یا خیر. حتی به این سوال نیز به طور دقیق پاسخ داده ایم.
البته برای دریافت اطلاعات بیشتر و تکمیلی می توانید با موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید؛ و از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

اقامت تمکن مالی ایتالیا بدون شرط حضور

در فرآیند مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا آگاهی از شرایط عمومی این کشور اهمیت قابل توجهی دارد؛ بنابراین تنها توجهتان را به قوانین اخذ اقامت ایتالیا یا شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی معطوف نکنید.

چه بسیار افرادی که با موفقیت ویزای خود حمایتی ایتالیا را دریافت کرده اند؛ اما پس از ورود به این کشور به دلایل مختلف شخصی قادر به زندگی در آن نبوده اند. به عنوان مثال توانایی سازگاری با فرهنگ ایتالیایی را در خود نمی دیدند و غیره. به همین دلیل است که در مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا باید همه جوانب را در نظر بگیرید.
جمهوری ایتالیا از کشورهای واقع شده در اروپای جنوبی است. این کشور جزو اصلی ترین قدرت های اقتصادی جهان به حساب می آید. ایتالیا از لحاظ تولید ناخالص داخلی رتبه هشتم را در سطح دنیا دارد. این موضوع از موارد قابل توجه برای مهاجرت اقامت تمکن مالی ایتالیا است. کشور ایتالیا از شبه جزیره ایتالیا به اضافه دو جزیره ساردنی و سیسیل در دریای مدیترانه به وجود آمده است.

از دیگر نکاتی که متقاضیان مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا باید بدانند؛ این است که شهر رم پایتخت این کشور می باشد. ایتالیا حدود 60 میلیون نفر جمعیت دارد که غالب آنها پیرو دین مسیحیت هستند.

اگرچه واحد پول این کشور در گذشته لیر ایتالیا بوده است؛ اما به طور فعلی کلیه معاملات و مبادلات آن با واحد پولی یورو انجام می گیرد. همان طور که پیش تر اشاره شد نظام حکومتی جاری در ایتالیا از نوع جمهوری بوده و زبان رسمی آن نیز ایتالیایی است.

شرایط عمومی تمکن مالی در ایتالیا | مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا
شرایط عمومی تمکن مالی در ایتالیا | مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا

نکاتی در مورد مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا

به طور معمول برای مهاجرت به یک کشور راه های زیادی وجود دارد. از جمله آن می توان به خرید ملک، سرمایه گذاری و ثبت شرکت اشاره کرد؛ اما این روزها اخذ اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی متقاضیان فراوانی پیدا کرده است. دلیل عمده محبوبیت مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا به شرایط آسان و ریسک پایین آن مربوط می شود.
بگذارید این طور بگوییم که در اکثر شیوه های مهاجرتی باید در کشور مقصد اموال و دارایی داشته باشید؛ یا این که مال و اموال خود را به آن کشور منتقل کنید. در واقع اجبار قانونی برای سرمایه گذاری یا ثبت شرکت در کشور خارجی مطرح است. در حالی که مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا این گونه نیست.

شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی لزومی به خروج سرمایه از کشور مبدا ندارد؛ یعنی کافی است ثابت کنید که در کشور خود تمکن مالی دارید. همین ها موجب کاهش ریسک مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا می شود. مطابق قوانین اخذ اقامت ایتالیا با داشتن سند ملکی و سپرده بانکی در داخل کشور، می توانید برای دریافت ویزای خود حمایتی اقدام کنید.
در این صورت برای دریافت اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی نه نیازی به سرمایه گذاری دارید؛ نه خرید ملک و نه حتی پرداخت مالیات که به ثبت کنندگان شرکت در اروپا تحمیل می شود. منتها مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا شرایط مخصوص به خودش را دارد. از شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی، اثبات برخورداری از یک درآمد ثابت ماهیانه در کشور مبدا است.

منبع این درآمد اهمیت چندانی ندارد یعنی می تواند حقوق بازنشستگی باشد؛ یا از اجاره ملک و مغازه و غیره حاصل گردد؛ یا از هر نوع کار و کسب معتبر و قانونی در کشور فرد متقاضی مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا کسب شده باشد.

بر اساس قوانین اخذ اقامت ایتالیا مورد مهمی در زمره شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی قرار گرفته است. در پروسه مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا ابتدا باید یک ملک را به مدت 1 سال اجاره کنید. سپس با سپری شدن این فرآیند، قادر به دریافت ویزای خود حمایتی ایتالیا خواهید شد.

شرایط اخذ ویزای خود حمایتی ایتالیا

همان طور که گفته شد برای پیش برد ویزای خود حمایتی ایتالیا لزومی به سرمایه گذاری در این کشور وجود ندارد. بلکه صرفاً باید ثابت کنید در کشور مبدا به قدر کافی سرمایه دارید؛ و این سرمایه جوابگوی خرج و مخارج زندگی شما در ایتالیا خواهد بود.

چنانچه در کنار سرمایه خود، سند ملک و مدارک ثابت کننده درآمدتان را نیز ارائه دهید؛ روند اخذ اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی با سهولت بیشتری انجام می گیرد.

متقاضی اصلی مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا باید ثابت کند که مبلغ 31 هزار یورو را در حساب بانکی اش خوابانده است. بر اساس قوانین اخذ اقامت ایتالیا همراهی اعضای خانواده موجب اضافه شدن مبلغی به پرونده می شود. در واقع برای دریافت اقامت افراد خانواده نیز باید مبلغی را به حساب سپرده خود بیفزایید.

در این صورت متقاضی اصلی برای همسرش 1500یورو و به ازای هر فرزند 750یورو ماهیانه به حساب بسپارد. متقاضیان مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا چنانچه 5 سال اقامت خود را تمدید کنند ؛ می توانند برای اخذ اقامت دائم، تابعیت و پاسپورت این کشور اقدام کنند.

شرایط اخذ ویزای خود حمایتی ایتالیا | مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا
شرایط اخذ ویزای خود حمایتی ایتالیا | مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا

ویژگی های مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا

مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا جزو آن دسته شیوه های مهاجرتی است که ویژگی های مثبت زیادی دارد؛ بنابراین اگر سرمایه کافی در اختیار دارید، پیشنهاد می دهیم حتماً برای ویزای خود حمایتی ایتالیا اقدام کنید. البته برای آگاهی دقیق از شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری بهتر است با کارشناسان ما مشورت کنید. اگر دریافت اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی برای شما مناسب تشخیص داده شود؛ پروسه ای امن و مطمئن را پیش رو خواهید داشت.

ویژگی های اخذ اقامت در ایتالیا از طریق تمکن مالی به صورت زیر است:

  • مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا یکی از ساده ترین و البته سریع ترین راه هایی است؛ که برای اخذ اقامت ایتالیا می توان روی آن حساب کرد.
  • اخذ اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی تقریباً هیچ گونه ریسکی ندارد و کاملاً امن است.
  • عدم نیاز به سطح زبان برای متقاضیان اخذ اقامت در ایتالیا از طریق تمکن مالی
  • عدم رعایت محدودیت سنی برای متقاضیان مهاجرت اقامت تمکن مالی ایتالیا
  • قوانین اخذ اقامت ایتالیا برای روش تمکن مالی ایتالیا هیچ شرط سنی پیش بینی نکرده است.
  • تمدید اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی بدون کوچک ترین پیچیدگی و دردسری انجام می گیرد.
  • امکان همراه شدن خانواده و فرزندان زیر 18 سال با متقاضی اصلی مهاجرت اقامت تمکن مالی ایتالیا.
  • در روش تمکن مالی ایتالیا نیازی به ثبت شرکت، پرداخت مالیات و استخدام نیروی کار بومی نیست.
  • عدم نیاز به راه اندازی کار و کسب، تجارت، ثبت شرکت و سرمایه گذاری برای متقاضیان اخذ اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی
  • عدم نیاز به حضور در ایتالیا در مدت اقامت

مدارک مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا

اقدام برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا نیازمند جمع آوری یک سری اسناد و مدارک است. این مدارک باید به سفارت ایتالیا در کشور مبدا تحویل داده شود. در تهیه مدارک اخذ اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی با حواسی کاملاً جمع وارد عمل شوید. توصیه می کنیم از یک وکیل مهاجرت مجرب کمک بخواهید تا هیچ گونه نقص و کاستی در مدارکتان وجود نداشته باشد؛ زیرا ناقص بودن مدارک و کوچک ترین غفلتی ممکن است که قیمت طولانی تر شدن مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا تمام شود.

با نگاهی به شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی در می یابید که مدارکتان باید به صورت رسمی به زبان ایتالیایی ترجمه شود. به اضافه این که مهر دادگستری پای آن بخورد. طبق قوانین اخذ اقامت ایتالیا اسناد مربوط به یک حساب بانکی پر و پیمان و همین طور بلیط هواپیما جزو مدارک ضروری برای ویزای خود حمایتی ایتالیا محسوب نمی شود. با این حال ارائه آنها ممکن است تاثیری مثبت بر فرآیند مهاجرتی داشته باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی به صورت زیر است:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 2 ساله
  • فرم درخواست مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا (این فرم در حقیقت درخواست دریافت ویزای بلند مدت ایتالیا برای اقامت در این کشور است)
  • چند قطعه عکس پرسنلی
  • ارائه قرارداد اجاره خانه برای اثبات محل زندگی در ایتالیا
  • اثبات بیمه درمانی بین المللی که در ایتالیا نیز قابل استفاده باشد. (این بیمه باید برای یک سال باشد و سقف پوشش آن نیز به 30 هزار یورو برسد)
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • اثبات خودکفایی و تمکن مالی با ارائه پرینت بانکی. (این پرینت باید حاکی از تمکن مالی به مبلغ 2600 یورو برای یک نفر در ماه و مبلغ 3100 یورو برای دو نفر در ماه باشد)
مراحل اخذ ویزای خود حمایتی ایتالیا | مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا
مراحل اخذ ویزای خود حمایتی ایتالیا | مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا

مراحل اخذ ویزای خود حمایتی ایتالیا

ویزای خود حمایتی ایتالیا با انجام مراحلی به ثمر می نشیند. در وهله اول لازم است اسناد و مدارکی را به سفارت ایتالیا در کشور مبدا تحویل دهید. ناگفته نماند که امکان ارسال این مدارک از طریق پست الکترونیکی نیز وجود دارد؛ اما در هر صورت مصاحبه با افسر پرونده نیازمند مراجعه حضوری شما به سفارت است.

متقاضیان مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا ابتدا باید مدارکی همچون پرینت حساب بانکی، مدارک هویتی و غیره را به سفارت ارائه دهند. سپس به انتظار دریافت ویزای نوع D ایتالیا بنشینند. به طور کلی مراحل دریافت ویزای خود حمایتی ایتالیا ممکن است چند ماهی به طول بینجامد.

منتها مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا تنها زمانی به نتیجه مطلوب ختم می شود که مدارک آن تمام و کمال ارائه شود. به اضافه این که همه شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی را رعایت کنید. مهم تر از همه این که طبق قوانین اخذ اقامت ایتالیا جلو بروید.

 بعد از دریافت ویزای خود حمایتی ایتالیا لازم است به این کشور سفر کنید. با مراجعه به اداره پلیس و اداره پست شهر محل اقامتتان، درخواست کارت اقامت نمایید. این درخواست وارد پروسه بررسی شده و نتیجه آن ظرف چند ماه آینده اعلام می شود. در صورت تایید شدن درخواست، متقاضی مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا باید همراه با اصل مدارک برای مصاحبه راهی اداره پلیس شود.
در این مرحله از متقاضی مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا انگشت نگاری می شود. سپس کارت اقامتی با اعتبار یک یا دو ساله برای او صادر خواهد شد. توجه داشته باشید این کارت اقامت قابلیت تمدید دارد. لازم به ذکر است حضور وکیل مهاجرتی این مزیت را دارد که مراحل مهاجرت اقامت تمکن مالی ایتالیا بدون خطا انجام می گیرد؛ در نتیجه اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی نیز سریع تر اخذ خواهد شد.

مزایای اقامت تمکن مالی ایتالیا

وضعیت خوبی اقتصادی ایتالیا این کشور را به مقصدی محبوب برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا تبدیل کرده است. همان طور که حدس می زنید مساعد بودن شرایط اقتصادی موجب مطلوبیت سطح کیفی زندگی می شود. اخذ اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

  • مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا ارزانترین راهی است که برای اخذ اقامت ایتالیا و همین طور ویزای اروپا وجود دارد.
  • امکان سفر، سرمایه گذاری و اقامت در سایر کشورهای حوزه شنگن
  • برخورداری از خدمات بیمه پزشکی و درمانی
  • امکان افتتاح حساب (هموطنان ایرانیمان در باز کردن حساب بانکی در کشورهای اروپایی با مشکلات و محدودیت های فراوانی مواجه هستند)
  • تحصیل رایگان در بهترین مدارس و دانشگاه های ایتالیا
  • تحصیل رایگان برای فرزندان شخص متقاضی مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا
  • اخذ پاسپورت و تابعیت ایتالیا دو سال بعد از دریافت اقامت دائم ایتالیا
  • رفت و آمد به کشورهای منطقه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا
  • امکان دریافت آسان ویزای کشورهای دیگر همچون کانادا و انگلیس

استاندارد های سرمایه گذاری در ایتالیا

اکنون که با مزایای مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا آشنا شده اید؛ احتمالا به مناسب بودن این شیوه مهاجرتی یقین پیدا کرده اید. با این حال هر پروسه مهاجرتی در کنار امتیازاتش، معایبی نیز دارد. پر رنگ ترین عیب موجود در اخذ اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی این است که شخص متقاضی اجازه اشتغال ندارد.
اگر خاطرتان باشد بخشی از شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی در گروی اثبات تمکن مالی شخص متقاضی بود. در واقع متقاضی مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا باید ثابت کند بدون شغل و درآمد قادر به پرداخت هزینه زندگی خود و خانواده اش است. با این حال قوانین اخذ اقامت ایتالیا برای دریافت کنندگان ویزای خود حمایتی هیچ گونه محدودیتی از لحاظ سرمایه گذاری وضع نکرده است.

بنابراین متقاضیان مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا دستشان باز است تا اموال خود را در حوزه های گوناگونی سرمایه گذاری کنند. ناگفته نماند برای یک سرمایه گذاری مطمئن و پر بازده در ایتالیا لازم است از استانداردهای سرمایه گذاری ایتالیا مطلع شوید.

بررسی این استانداردها باعث حصول اطمینان از بابت مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا و به تبع آن سرمایه گذاری در این کشور می شود. در واقع این جا است که پای امنیت سرمایه گذاری به میان می آید.

انواع استانداردهای سرمایه گذاری ایتالیا

از جمله مهم ترین استانداردهای سرمایه گذاری که در مهاجرت اقامت تمکن مالی ایتالیا نیز باید مورد توجه قرار گیرد؛ به شرح زیر است:

1) نرخ مصادره اموال در ایتالیا

نرخ مصادره اموال بیانگر میزان توانایی دولت ایتالیا در دست گذاشتن بر روی اموال سرمایه گذاران خارجی و سلب مالکیت از آنها است. این نرخ بین اعداد 1 تا 7 سنجیده می شود. نزدیک شدن به عدد هفت بیانگر پایین بودن امنیت سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خارجی است.

نرخ مصادره اموال در ایتالیا عدد 1 است؛ در نتیجه امنیت قابل توجهی برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا و دریافت ویزای خود حمایتی این کشور وجود دارد.

2) نرخ کنترل فساد ایتالیا

نرخ کنترل فساد جزو استانداردهای موثر بر مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا محسوب می شود. آن دسته از کشورهایی که امکان بروز فساد اداری و اقتصادی در آنها کم باشد؛ به همان نسبت امنیت بیشتری برای سرمایه گذاری دارند. نرخ کنترل فساد در گستره ای بین منفی و مثبت 2.5 سنجیده می شود.

نمودار زیر بیانگر نرخ مصادره اموال در ایتالیا است. می بینید که این نرخ مثبت و نزدیک به عدد 2.5 است. همین موضوع مژده ای برای متقاضیان ویزای خود حمایتی ایتالیا دارد؛ و خبر از یک سرمایه گذاری مطمئن و امن در این کشور می دهد.

3) نرخ آزادی سرمایه گذاری ایتالیا

نرخ آزادی سرمایه گذاری بیانگر محدودیت های سرمایه گذاری در هر کشور است. این محدودیت ها انواع گوناگونی دارد. مهم ترین آن شامل محدودیت در مالکیت زمین و اراضی، سلب مالکیت بدون جبران خسارت و مشکلات امنیتی برای سرمایه گذاری است. شاخص امنیت سرمایه گذاری در مقیاسی از 0 تا 100 بررسی می شود.

نزدیک بودن آن به عدد 100 حاکی از مناسب بودن کشور مورد نظر برای سرمایه گذاری است. می بینید که چنین شاخصی تا چه حد بر مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا اثرگذار است.

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار در ایتالیا

چنانچه پس از مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا خواهان سرمایه گذاری در این کشور هستید؛ لازم است از شاخص های اقتصادی اثر گذار نیز مطلع شوید. مهم ترین شاخص های اقتصادی تاثیر گذار به شرح زیر است:

نرخ مالیات در ایتالیا

دیگر می دانید که با اقدام برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا و ورود به این کشور، امکان اشتغال برای شما وجود ندارد. با این حساب درآمد و حقوقی نخواهید داشت؛ در نتیجه منطقی نیست که مالیاتی بر درآمد شما وضع شود! که البته نمی شود؛ اما اگر پس از دریافت ویزای خود حمایتی ایتالیا قصد سرمایه گذاری داشته باشید؛
باید به ازای سود سرمایه گذاریتان مبلغی را به عنوان مالیات بپردازید. از سوی دیگر اگر پس خرید ملک در ایتالیا آن را اجاره دهید و از این اجاره بها موجب کسب سود برایتان شود؛ باید مالیات ملک خود را به دولت ایتالیا بپردازید.

تابعیت ایتالیا از طریق تمکن مالی

پس از اقدام برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا و دریافت ویزای خود حمایتی ایتالیا مادامی که ویزای شما معتبر است؛ می توانید سه ماه از هر شش ماه را در دیگر کشورهای اروپایی ساکن شده یا به آنها آمد و شد کنید.

چنانچه به واسطه ویزای خود حمایتی ایتالیا موفق به دریافت کارت اقامت ایتالیا شده باشید؛ پس از گذران 5 سال می توانید برای دریافت اقامت دائم ایتالیا اقدام کنید.

اما دریافت تابعیت و پاسپورت ایتالیا کمی متفاوت بوده و نیازمند 10 سال زندگی در این کشور است. اگر خاطرتان باشد به قدر کافی در مورد شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی گفته شد. حالا در بیان شرایط دریافت تابعیت ایتالیا باید شما را از نقش یادگیری و مسلط بودن به زبان ایتالیایی آشنا کنیم.

به اضافه این که زندگی در ایتالیا نیز از شروط اعطای تابعیت و پاسپورت آن می باشد. پاسپورت ایتالیا جزو معتبر ترین پاسپورت های دنیا است. با در دست داشتن پاسپورت ایتالیا می توانید بدون ویزای به 130 کشور جهان سفر کنید.

هزینه زندگی در ایتالیا

هزینه زندگی در ایتالیا 71.46 درصد گران تر از ایران است. اجاره بها در ایتالیا به طور میانگین 36.40 درصد بیشتر از ایران برآورده شده است. در ادامه شما را با ضروری ترین هزینه های زندگی در ایتالیا آشنا خواهید کرد.

هزینه خورد و خوراک در ایتالیا

  • یک کیلوگرم برنج 1.96 یورو
  • یک کیلو گرم گوشت قرمز                                        14.80 یورو
  • 12 عدد تخم مرغ                                                  2.80 یورو
  • یک کیلوگرم پنیر محلی                                            12.48 یورو
  • یک کیلوگرم سیب                                                 1.81 یورو
  • یک کیلوگرم پرتقال                                                1.81 یورو

هزینه خرید آپارتمان در ایتالیا

  • قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر             3.252.71 یورو
  • قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز           1948.72 یورو

هزینه اجاره بهای آپارتمان در ایتالیا

  • اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر              569.24 یورو
  • اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز             29.451 یورو
  • اجاره بهای ماهانه آپارتمان سه خوابه مرکز شهر          1035.06 یورو
  • اجاره بهای ماهانه آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز      750.50 یورو

سخن پایانی ویزای خود حمایتی ایتالیا

ویزای خود حمایتی ایتالیا را تا حد امکان مورد بررسی قرار دادیم. اکنون از مهم ترین قوانین اخذ اقامت ایتالیا مطلع شده اید. همچنین آگاهی مناسبی از شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی به دست آورده اید. علی رغم مزایای گوناگونی که برای اخذ اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی ذکر شده است؛ (از جمله آسانی و مقرون به صرفه بودن) پیچیدگی های نیز برای این شیوه وجود دارد.
به همین دلیل بهتر است مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا را به فردی متخصص همچون وکیل مهاجرت بسپارید؛ البته برای دریافت مشاوره و پاسخ به سوالاتتان همواره می توانید از کارشناسان ما یاری بخواهید. کافی است همین حالا نظر خود را زیر مقاله مهاجرت اقامت تمکن مالی ایتالیا درج کنید.

سوالات متداول

هزینه اثبات تمکن مالی ایتالیا چقدر است؟

متقاضی اصلی مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا باید ثابت کند که مبلغ 31 هزار یورو را در حساب بانکی اش خوابانده است. بر اساس قوانین اخذ اقامت ایتالیا همراهی اعضای خانواده موجب اضافه شدن مبلغی به پرونده می شود و…

شرایط اخذ ویزای تمکن مالی در ایتالیا چیست؟

داشتن درآمد ماهانه کافی خارج از ایتالیا و داشتن ملک حداقل به صورت اجاره در این کشور.

هزینه زندگی در ایتالیا چقدر است؟

هزینه زندگی در ایتالیا 71.46 درصد گران تر از ایران است. اجاره بها در ایتالیا به طور میانگین 36.40 درصد بیشتر از ایران برآورده شده است. در ادامه شما را با ضروری ترین هزینه های زندگی در ایتالیا آشنا خواهید کرد.

بهترین روش سرمایه گذاری در ایتالیا چیست؟

خرید ملک و یا تاسیس شرکت استارت آپ.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بورسیه تحصیلی ایتالیا بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا یکی از روش های جذاب مهاجرت به این کشور است. گاهی اوقات ممکن است متقاض...

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

ایتالیا به داشتن برخی از بهترین دانشکده‌های پزشکی در اروپا افتخار می‌کند. رشته‌های پزشکی...

تحصیل در ایتالیا تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا یکی از پرطرفدارترین روشهای مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی برای ایرا...

نظرات کاربران
عباس اذربين

سلام. اگه فرزند ما بخواد تو ايتاليا درس بخونه بهترين راه اخذ اقامت من و همسرم براى ايتاليا چه اقامتى هستش كه قطعى باشه. ممنون 

سارا جوادی

با سلام ایتالیا ویزایی مناسب شما ندارد. برای تمکن مالی فرانسه اقدام کنید.

مینا

سلام حداقل درآمد ثابت از مستغلات یا حقوق بازنشستگی وسهام برای اخذ اقامت به روش تمکن مالی چقدر باید باشدتا بتوانیم اقدام کنیم

سارا جوادی

با سلام سرکار خانم مینا ، برای اقدام از طریق اقامت ایتالیا باید مدارک مالی شما توسط کارشناسان و وکلای گروه آتیه آفرینان بررسی شود. پیشنهاد میکنم برای دریافت وقت مشاوره حضوری و تلفنی همه روزه از ساعت 10 الی 18 با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button