مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسلواکی را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم. کشور اسلواکی یکی از کشورهای اروپایی می باشد که بسیار مورد توجه مهاجران قرار گرفته است. یکی از بهترین و جذاب ترین روش ها، مهاجرت و اقامت از طریق تمکن مالی اسلواکی است. زیرا هم آسان تر است و هم این که ریسک کمتری نسبت به روش های دیگر دارد.
ما در این مقاله به طور کامل به بررسی مزایا مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسلواکی و مدارک مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسلواکی و هر آنچه شما نیاز به دانستن آن برای اخذ اقامت از طریق تمکن مالی اسلواکی دارید می پردازیم و همچنین به بررسی سوالات شما مانند آیا با اخذ اقامت از طریق تمکن مالی اسلواکی می توانیم اقامت خود و خانواده خود را اخذ نماییم؟
هزینه زندگی در کشور اسلواکی به چه صورت است؟ مدارک لازم برای ویزای خود حمایتی اسلواکی چگونه است؟ می پردازیم. همچنین می توانید با مشاوران با تجربه ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان بهره مند شوید و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط تمکن مالی اسلواکی 🔊 

مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسلواکی و شرایط عمومی آن

 مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسلواکی در مرحله اول نیاز به شناخت از این کشور دارد تا متوجه شوید آیا شما این کشور را مناسب برای خود و خانواده خود می دانید. کشور اسلواکی محصور به خشکی در اروپای مرکزی است. جمعیت کشور اسلواکی حدود 5.4 میلیون نفر است. واحد پول این کشور یورو است. پایتخت این کشور براتیسلاوا است و جمعیت این شهر حدود 413 هزار نفر است. زبان رسمی این کشور اسلوواک است که زبانی هندواروپایی است و از خانواده زبان های اسلاوی است.

مساحت کل این کشور 49.037.20 کیلومتر مربع است. تولید ناخالصی داخلی این کشور 87.52 میلیارد دلار در سال 2015 بوده است. همسایگان این کشور از غرب جمهوری چک و اتریش، از شمال با لهستان، از شرق با اوکراین و از جنوب مجارستان هستند. کشور اسلواکی عضو پیمان شنگن ، منطقه یورو، اتحادیه اروپا و سازمان ناتو می باشد.

مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسلواکی و شرایط عمومی آن
مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسلواکی و شرایط عمومی آن

مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسلواکی به چه صورت است؟

یکی از بهترین روش ها برای اخذ اقامت کشور اسلواکی مهاجرت و اقامت تمکن مالی است. که در میان متقاضیان محبوب تر و جذاب تر است. زیرا برای این روش نیازی نمی باشد که شما سرمایه خود را به این کشور انتقال دهید و برعکس باید در کشور خودتان سرمایه گذاری کنید. برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسلواکی باید شما گردش حسابتان را به همراه مدارکی مانند گواهی اسناد و مالکیت ها و سهام و باقی مدارک لازم ارائه دهید.
شما می توانید درآمد دریافتی خود را از طریق سود سرمایه سپرده گذاری و سهام شرکت و حقوق بازنشستگی خود را ارائه دهید و با اثبات تمکن مالی در کشور خودتان می توانید اقامت خود و خانواده خود را اخذ نمایید و به دولت اسلواکی ثابت کنید که می توانید از پس هزینه های خود و خانواده خود برآیید و همچنین برای زندگی در این کشور نیازی به کار و شغل ندارید.
شما از روش ویزای خود حمایتی اسلواکی نیازی به پرداخت مالیات ندارید و همچنین اگر از این روش اقدام به مهاجرت کنید نمی توانید در شرکتی استخدام شوید و فقط می توانید کسب و کار خودتان را داشته باشید.

در اکثر کشورها قوانین مهاجرت و اقامت تمکن مالی به یک صورت است و تفاوت فقط در این موضوع است که فرد باید در طول سال چه مدت در کشور حضور داشته باشد و همچنین میزان درآمد هر کشور متفاوت است.
برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسلواکی شما باید حداقل 183 روز را در این کشور حضور داشته باشید. تفاوت دیگر در درآمد است. یعنی در یک کشور باید درآمد بیشتری داشته باشید و در کشور دیگر درآمد کمتری لازم است.
در ابتدا اقامت سالانه به شما تعلق می گیرد و اگر مشکلی پیش نیاد شما می توانید هر سال این اقامت را تمدید کنید و در پایان 5 سال شما می توانید برای اقامت خود و همسر و فرزندانتان در خواست اقامت دائم دهید. در آخر هم اخذ پاسپورت صورت می گیرد که می توانید به تمام نقاط اروپا سفر کنید.

مدارک اخذ ویزای خود حمایتی اسلواکی

مدارک اخذ ویزای خود حمایتی اسلواکی
مدارک اخذ ویزای خود حمایتی اسلواکی

مراحل مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسلواکی

 برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسلواکی مراحلی را باید بگذرانید تا بتوانید این اقامت را بدست آورید.

مراحلی که باید برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسلواکی طی کنید موارد زیر است:

1. در نخست باید شما وقت سفارت کشوراسلواکی را اخذ نمایید.

2. باید مدارک را تکمیل کنید و به سفارت کشور اسلواکی تحویل دهید.

3. مصاحبه خود را انجام دهید.

4. پس از آن باید مدارکی که برای تمکن مالی کشوراسلواکی نیاز است را تهیه کنید.

5. محلی که می خواهید در کشور اسلواکی زندگی کنید را تعیین کنید.

6. مدارکی را در ارتباط با اثبات تمکن مالی است را ارائه دهید.

7. مدارکی هویت خود را ارائه دهید.

 8. همچنین باید مدارک کار و تحصیل خود را تحویل دهید.

یکی از مهم ترین موضوع این است که اگر شما بتوانید از وکیل کمک بگیرید بهتر است و باعث می شود که تمام کارهای شما با سرعت بیشتری انجام شود. وکیل شما اگر مشکلی در مدارک و هر چیز دیگری وجود داشته باشد آن را برطرف می کند و شما را به هدفتان که اخذ اقامت از طریق تمکن مالی است می رساند. شما می توانید با وکلای موسسه ما با 18 سال سابقه تماس حاصل فرمایید و تمام امور را به ما بسپارید.

مزایای ویزای خود حمایتی اسلواکی

ویزای خود حمایتی اسلواکی مزایا بسیاری دارد که بهتر است از این مزایا مطلع باشید.

  • از زمانی که شما تقاضا می دهید و مدارک خود را ارائه می دهید این پروسه حدود چند ماه طول می کشد.
  •  از مزایای دیگر این مهاجرت اقامت تمکن مالی اسلواکی این موضوع است که شما لازم نیست سرمایه خود را به این کشور انتقال دهید و این موضوع باعث می شود که سرمایه شما در خطر قرار نگیرد.
  •  هزینه اخذ اقامت از طریق تمکن مالی اسلواکی از روش های دیگر مهاجرت ارزان تر است که این یک مزیت به حساب می آید. به طور مثال برای ثبت شرکت شما باید هزینه مالیات شرکت، استخدام کارمندان و… را پرداخت کنید اما از این روش نیازی نمی باشد که هزینه ای پرداخت شود.

مزایای ویزای خود حمایتی اسلواکی
مزایای ویزای خود حمایتی اسلواکی

  •  نیازی نمی باشد برای این روش شما مدرک زبان ارائه دهید.
  • یکی دیگر از مهم ترین مزایا این روش پرداخت نکردن مالیات است.
  • مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسلواکی محدودیت سنی ندارد. این روش برای بازنشستگان بسیار مناسب است.
  • همراه آوردن همسر و فرزندان از مزایای دیگر این روش است البته لازم به ذکر است که باید هر کدام  درآمد خود را در کشور خود را اثبات کنند.
  • امکان تحصیل فرزندان در کشور اسلواکی وجود دارد.
  • کشور اسلواکی موقعیت جغرافیایی استراتژیک دارد.
  • دارای نیروی کار ارزان و مناسب است.
  • هزینه زندگی کمتری نسبت به باقی شهرهای اروپایی دارد.

استانداردهای سرمایه گذاری از طریق تمکن مالی اسلواکی

کشور اسلواکی در حال حاضر در میان متقاضیان مورد توجه قرار گرفته است. وقتی که شما می خواهید در یک کشور سرمایه گذاری کنید باید استانداردهای سرمایه گذاری آن کشور را مورد بررسی قرار دهید.
همچنین شما برای اخذ اقامت از طریق تمکن مالی اسلواکی نیازدارید که از این استانداردها آگاه بشید. با توجه به این استانداردها می توانید امنیت یک کشور را در ارتباط با سرمایه گذاری مطلع شوید.

استانداردهای سرمایه گذاری در اسلوکی موارد زیر است:

1. نرخ مصادره اموال در اسلواکی

 یکی از مهم ترین عواملی که باید مورد توجه شما قرار بگیرد نرخ مصاده اموال یک کشور است زیرا نشان از امنیت سرمایه گذاری در آن کشور است. این نرخ نشان از این موضوع دارد که به چه میزان امکان دارد دولت سرمایه و املاک خارجیان را مصادره کند.
این نرخ بین 1 تا 7 است. که هرچقدر به عدد 1 نزدیک تر باشد این نرخ پایین تر و بهتر است و هر چقدر به عدد 7 نزدیک تر باشد این نرخ خطرناکتر می شود. در سال 2017 این نرخ در کشور اسلواکی عدد 1 بوده است که بسیار مناسب است.

2. نرخ کنترل فساد در اسلواکی

 وقتی نظارت روی کارهای دولتی و ادارات دولت زیاد باشد و در واقع کنترل زیاد باشد فساد از کشور دور می شود. وقتی فساد از یک کشور دور شود پس آن کشور برای سرمایه گذاری مکان امن و مناسبی است. در سال 2019 شاخص کنترل فساد در این کشور امتیاز بین 50 تا 100 که توسط سازمان بین المللی تأیید شده است.

ویزای خود حمایتی اسلواکی و شاخص های اقتصادی تاثیرگذار

خیلی مهم است که برای ویزای خود حمایتی اسلواکی شاخص های اقتصادی تأثیرگذار این کشور را مورد بررسی قرار دهید زیرا در کسب و کار شما تأثیر به سزایی دارند و شما می توانید با بررسی این شاخص ها متوجه رشد اقتصادی و بازار کار این کشور شوید. از مهم ترین شاخص های اقتصادی تأثیر گذار می توان موارد زیر را نام برد:

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار اسلواکی
شاخص های اقتصادی تاثیرگذار اسلواکی

نرخ تولید ناخالصی داخلی در اسلواکی

  سرانه تولید ناخالصی داخلی رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی دارد و از مهم ترین شاخص های تأثیرگذار است. یعنی هر چقدرتولید ناخالصی داخلی کشور اسلواکی بیشتر باشد رشد اقتصادی این کشور بیشترخواهد شد.

نرخ تولید ناخالصی داخلی در اسلواکی
نرخ تولید ناخالصی داخلی در اسلواکی

نرخ بیکاری در اسلواکی

نرخ بیکاری یکی دیگر از شاخص های تأثیر گذار و مهم  است و باید سرمایه گذار به آن توجه داشته باشد زیرا نشان از بازار کار آن کشور است. نرخ بیکاری در کشوراسلواکی  7.90 درصد است. این نرخ مناسب است.

نرخ بیکاری در اسلواکی
نرخ بیکاری در اسلواکی

نرخ تورم در اسلواکی

برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسلواکی باید این نرخ را در نظر بگیرید زیرا نشان دهنده هزینه و درآمد این کشور است. نرخ تورم در کشور اسلواکی 0.90 درصد است که خوب است.

نرخ تورم در اسلواکی
نرخ تورم در اسلواکی

نرخ مالیات در اسلواکی

نرخ مالیات یعنی به میزان درآمدی که دارید باید مالیاتی را پرداخت کنید که بستگی به کسب و کارتان دارد. البته لازم به ذکر است که کسانی که از طریق ویزای خود حمایتی به این کشور وارد می شوند نیازی به پرداخت مالیات ندارند. نرخ مالیات اسلواکی 25 درصد است که مناسب است.

نرخ مالیات در اسلواکی
نرخ مالیات در اسلواکی

هزینه مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسلواکی

 برای اخذ اقامت از طریق تمکن مالی اسلواکی خیلی مهم است که شما از هزینه های زندگی در این کشور مطلع باشید. هزینه زندگی در کشور اسلواکی نسبت به باقی کشورهای اروپایی کمتر است و همچنین هزینه زندگی هر شخصی به مکان و سبک زندگی آن شخص مربوط می شود. هزینه زندگی در کشور اسلواکی موارد زیر است:

هزینه ملک

  • اجاره آپارتمان 1 خوابه  در مرکز شهر 470.10 یورو
  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از شهر 368.11 یورو
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 770.12 یورو
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از شهر 579.02 یورو
  • قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 1.716.67 یورو
  • قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از شهر 1.298.07 یورو

هزینه خوراک

  • یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت 5.00 یورو
  • وعده غذایی برای 2 نفر در رستوران معمولی 23.00 یورو
  • مک دونالد 5.00 یورو
  • کاپوچینو 1.62 یورو
  • پپسی 1.23 یورو
  • شیر 1 لیتر 0.73 یورو
  • نان سفید تازه 0.88 یورو
  • برنج سفید 1.16 یورو
  • تخم مرغ 12 عدد 1.74 یورو
  • یک کیلوگرم گوشت گاو 7.48 یورو
  • یک کیلوگرم سیب زمینی 0.77 یورو
  • یک بسته سیگار 3.70 یورو

هزینه حمل و نقل

  • بلیط ماهانه 25.00 یورو
  • شروع تاکسی 2.90 یورو
  • تاکسی هر 1 کیلومتر 0.75 یورو
  • تاکسی هر 1 ساعت 12.00 یورو
  • یک لیتر بنزین 1.27 یورو

هزینه موارد کاربردی

  • هزینه های عمومی (گرمایشی، سرمایشی، برق، آب، زباله)  180.98 یورو
  • تعرفه تلفن همراه هر 1 دقیقه  0.08 یورو
  • اینترنت 15.33 یورو

هزینه پوشاک

  • 1 جفت جین 57.23 یورو
  • لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای 29.43 یورو
  • 1 جفت کفش نایک 61.95 یورو
  • 1 جفت کفش مردانه چرم 73.31 یورو

مشکلات مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسلواکی

درست است که کشور اسلواکی گزینه مناسبی برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی است و همچنین هزینه کم تری نسبت به باقی کشورهای اروپایی دارد اما مشکلاتی هم در این کشور وجود دارد که بهتر است از آن ها اطلاع داشته باشید. مشکلات کشور اسلواکی موارد زیر است:

  1. پرداخت مالیات در این کشور باید سر موقع باشد البته لازم به ذکر است که کسانی که از طریق تمکن مالی وارد این کشور می شوند نیازی به پرداخت مالیات ندارند.
  2. مشکل دیگر در ارتباط با تحصیل است که در اکثر دانشگاهای این کشور باید به زبان اسلواکی صحبت شود و زبان انگلیسی کاربردی ندارد پس باید زبان اسلواکی را یاد بگیرید و نکته دیگر در ارتباط با تحصیل  برای افراد بالای 25 سال پذیرش در مقطع کارشناسی انجام نمی گیرد.
  3. مشکل دیگر پیدا کردن مسکن در این کشور است. در ابتدا که وارد این کشور می شوید برای پیدا کردن خانه ای ارزان با مشکل روبرو می شوید. به همین دلیل بهتر است قبل از اقدام هزینه های مربوط به مسکن را بررسی کنید.

مشکلات مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسلواکی
مشکلات مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسلواکی

سخن پایانی مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسلواکی

مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسلواکی را در این مقاله بررسی کرده ایم و به این نتیجه رسیده ایم که مهاجرت اقامت تمکن مالی اسلواکی روش بسیار خوبی برا ی مهاجرت است. در ارتباط با اخذ اقامت از طریق تمکن مالی اسلواکی ما تلاش خود را کرده ایم که اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم تا شما برای تمکن مالی با مشکل روبرو نشوید.
برای تمکن مالی در اسلواکی بهتر است که کارشناسان حقوقی در تمام مراحل در کنار شما باشند که مراحل به درستی انجام شود. کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان با آگاهی کامل به مراحل و شرایط کشور اسلواکی میتوانند در خصوص با این امر شما را یاری رسانند و همچنین در انتهای این مقاله در قسمت ثبت پرسش می توانید نظرات و پیشنهادهای خود را بیان کنید.

سوالات متداول در زمینه ویزای خود حمایتی اسلواکی

✳️ مهم ترین شاخص های اقتصادی اسلواکی کدامند؟

نرخ تورم، نرخ بیکاری، نرخ مالیات، نرخ ناخالصی داخلی

✳️ مزایای ویزای خود حمایتی اسلواکی چیست؟

نیازی نمی باشد برای این روش شما مدرک زبان ارائه دهید.
یکی دیگر از مهم ترین مزایا این روش پرداخت نکردن مالیات است.
مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسلواکی محدودیت سنی ندارد. این روش برای بازنشستگان بسیار مناسب است.

✳️ مدارک موردنیاز تمکن مالی اسلواکی چیست؟

سند ملکی و اجاره نامه برای اثبات کردن تمکن مالی، سند سپرده بانکی، برگه درآمد سهام و…

✳️ بهترین روش مهاجرت به اسلواکی چیست؟

در حالت کلی گرفتن اقامت تحصیلی اسلواکی راحت تر از سایر روش های اقامت در اسلواکی است.

5/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق تمکن مالی مهاجرت از طریق تمکن مالی

مهاجرت از طریق تمکن مالی و شرایط اخذ ویزای خود حمایتی در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. م...

اقامت و تابعیت پرتغال اقامت و تابعیت پرتغال

اقامت و تابعیت پرتغال و روش های مختلف اخذ تابعیت پرتغال در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد....

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی و شرایط زندگی، کار و درآمد در این مقاله مورد بر...

نظرات کاربران
زهرا

سلام آیا اقامت تمکن مالی اسلواکی نیاز به مدرک زبان دارد؟

آتیه آفرینان

با سلام، خیر الزامی به ارائه ی مدرک زبان نمی باشد.

احمدی

سلام وقتتون بخیر آیا با اقامت تمکن مالی اسلواکی امکان دریافت اقامت دائم اسلواکی امکان پذیر است؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، از ابتدا اقامت دائم داده نمی شود.

امیر

برای تمکن مالی اسلواکی از طریق درآمد ملکی میتونیم تمکن مالی خودمون رو اثبات کنیم؟

آتیه آفرینان

سلام، مشکلی ندارد شما از طرق سود سپرده، دریافت اجاره و... می توانید درآمدتان را اثبات کنید.

حسینی

تمکن مالی اسلواکی راحت تر انجام میشه یا ثبت شرکت؟

آتیه آفرینان

با سلام ، در حال حاضر ثبت شرکت اسلواکی گزینه ی مناسب تری می باشد.

امیرعلی

سلام وقتتون بخیر بنده ۴۵ ساله هستم و فوق لیسانس شیمی دارم. یه دختر ۱۷ ساله و یه پسر ۱۲ ساله دارم همسرم ۴۳ ساله و لیسانس معماری دارد. آیا امکان گرفتن ویزای همراه به صورت هم‌زمان برای اقامت تمکن مالی اسلواکی وجود دارد؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، برای پروسه ی تمکن مالی به ازای همراه شدن همسر و فرزند مبلغی جدا از هزینه ی مربوط به خودتان باید نشان دهید. با توجه به شرایطتان کشور سوئد گزینه ی مناسب تری می باشد.

مریم

سلام ایا الان این اقامت از طریق تمکن مالی دایره و ایا پس از اخذ اقامت راهی هست که شخص کار کنه در صورتی که تمایل داشته باشه

آتیه آفرینان

با سلام. در حال حاضر شیوه های دیگر همانند ثبت شرکت در اسلواکی پیشنهاد میشه

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button