اقامت از طریق تولد فرزند در کشور موناکو (Monaco)

چندی پیش مقاله ای در مورد حقوق مهاجرت نوشته شد که در آن در رابطه با روش های اخذ تابعیت و اقامت توضیح داده شد. یکی از راه های اخذ تابعیت و اقامت (شهروند شدن) در کشورهای مختلف مهاجرت از طریق تولد فرزند (اخذ تابعیت از طریق تولد) بود. همانطور که گفته بودیم روش های اخذ تابعیت و اخد اقامت از طریق تولد فرزند را برای شما هموطنان عزیز توضیح می دهیم.

اقامت از طریق تولد فرزند در کشور موناکو اخذ اقامت در موناکو از طریق تولد

تابعیت شخص  در کل در تمامی کشورها اخذ تابعیت و اقامت از طریق تولد فرزند از دو نظام خاک و خون تشکیل میگردد. در نظام خون تابعیت شخص به تابعیت والدین و نسب وی میشود در صورتی که در نظام خاک تابعیت شخص به محل تولد وی باز میگردد . در اصل کشور موناکو نظام خون را انتخاب کرده است اما در بعضی از موارد جهت پیشگیری از بی تابعیتی به طور فرعی اصل خاک را نیز پذیرفته است. همچنین در موناکو دو تابعیتی پذیرفته نیست و افراد باید تابعیت موناکو را داشته باشند در صورتی که بخواهد تابعیت اصلی خود را حفظ کند و یا به تابعیت کشور دیگری در آید باید تابعیت موناکویی خود را باطل نماید. جهت لغو تابعیت موناکویی باید از شرایط و قوانین خاص اقدام نماید. با لغو تابعیت موناکویی تمام حقوق شهروندی فرد از بین خواهد رفت. افرادی که تابعیت موناکویی دارند میتوانند بدون دریافت ویزا به کشورهای عضو شینگن سفر کنند.

اقامت از طریق تولد فرزند در کشور موناکو – شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد در موناکو

  • هر فرزندی که پدر وی تابعیت موناکو را داشته باشد و در موناکو یا خارج از موناکو متولد شده باشد. در صورت تولد خارج از موناکو درخواست باید به سفارت موناکو و یا سفارت فرانسه در آن کشور ارائه شود.
  • هر فرزندی که در موناکو از مادری زاده شود دارای تابعیت موناکویی خواهد بود مشروط بر آنکه در هنگام تولد مادر دارای تابعیت موناکویی باشد چه فرزند در موناکو متولد شود چه خارج از موناکو.
  • فرزند بدنیا آمده در موناکو از پدر و مادری با تابعیت غیر موناکویی مشروط بر آنکه یکی از والدین آنها متولد موناکو باشد.
  • هر فرزند متولد شده در موناکو که یکی از والدین یا اجداد آنها در موناکو بدنیا آمده باشند ولو با از دست دادن تابعیت موناکویی ، باز تابعیت موناکویی به فرزند متولد شده داده خواهد شد.

تابعیت موناکویی از طریق والدین موناکویی به فرزندی منتقل می شود که ازدواج والدین به ثبت رسیده شده باشد. اخذ تابعیت موناکویی توسط والدین با تابعیت موناکو به فرزندان زیر ۱۸ سال سن آنها نیز داده خواهد شد. همچنین اگر کودکی در کشور موناکو به فرزند خواندگی گرفته شود و یکی از والدین تابعیت موناکویی داشته باشد کودک نیز به تابعیت از والدین خود تابعیت کشور موناکو را دریافت می کند.

 

اقامت از طریق تولد فرزند در موناکو

اقامت از طریق تولد فرزند در موناکو

قوانین به دنیا آوردن فرزند و گرفتن شهروندی در حال تغییر است و کشورها به سمت پایان دادن به این قانون حرکت می‌ کنند. تاکنون کشورهای استرالیا، نیوزیلند، ایرلند، فرانسه، مالتا و هند به این قانون پایان داده‌ اند.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و پاسپورت گرفتن برای فرزندتان را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری موناکو تحصیل در رشته پرستاری موناکو

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری موناکو می با...

تحصیل در موناکو تحصیل در موناکو

بخش بزرگی از موناکو در قسمت کوچکی از خط ساحلی بین ایتالیا و فرانسه واقع شده است که گاهی ساحل...

تحصیل دندانپزشکی در موناکو تحصیل دندانپزشکی در موناکو

رشته دندانپزشکی در کشورهای مختلف از طرفداران زیادی برخوردار است. معمولاً اکثر داوطلبانی ک...

نظرات کاربران
Call Now Button