اقامت از طریق تولد فرزند در کشور اسلوونی(Slovenia)

چندی پیش مقاله ای در مورد حقوق مهاجرت نوشته شد که در آن در رابطه با روش های اخذ تابعیت و اقامت توضیح داده شد. یکی از راه های اخذ تابعیت و اقامت (شهروند شدن) در کشورهای مختلف مهاجرت از طریق تولد فرزند (اخذ تابعیت از طریق تولد) بود. همانطور که گفته بودیم در مورد روش های اخذ تابعیت و اخد اقامت از طریق تولد فرزند را برای شما هموطنان عزیز توضیح می دهیم.

اخذ اقامت اسلوونی از طریق تولد فرزند

هر کشوری جهت اعطا تابعیت، از یکی از قاعده های خون و یا خاک استفاده خواهد کرد. سیستم اعطا تابعیت در اسلوونی، قانون خون است. تولد فرزند در اسلوونی از پدر و مادر غیر اسلونیایی، باعث اخذ اقامت و یا تابعیت فرزند و والدین نمی شود. هر چند که تولد فرزند در اسلوونی در اخذ تابعیت و اقامت دایم اروپا و اسلوونی موثر است اما صرف تولد فرزند در اسلوونی باعث اخذ تابعیت نخواهد شد. فرزند متولد شده از والدین که هر دو اسلونیایی باشند، در هر کجای دنیا باعث اخذ تابعیت اسلوونی برای فرزند خواهد شد. اما اگر یکی از والدین، پدر و یا مادر اهل اسلوونی باشد و طرف دیگر اسلونیایی نباشد، فقط تحت شرایط خاصی تابعیت اسلوونی به فرزند متولد شده خارج از خاک اسلوونی اعطا می شود.

در معرفی کشور اسلوونی خیلی خلاصه می‌توان گفت که کشور اسلوونی سابقا بخشی از خاک یوگسلاوی بوده که پس از  سال ۱۹۹۱ از آن جدا شده است و در حال حاضر عضو ناتو و اتحادیه اروپا است. جمعیت این کشور دومیلیون و ششصد هزار نفر می‌باشد و واحد پول کشور یورو و زبان آن اسلوونیایی می‌باشد. فرزندانی که تبعه کشور اسلوونی محسوب می شوند از مزایای خوبی بهره‌مند هستند از اینرو کسانی که موفق به اخذ اقامت کشور اسلوونی از طریق تولد می شوند از شرایط ایده‌الی برخوردار خواهند بود. یک فرزند متولد شده در اسلوونی یک شهروند اسلوونی محسوب خواهد شد در صورتی که حداقل یکی از والدینش شهروند اسلوونی باشد. در صورتی که فرزند متولد شده در خارج از خاک اسلوونی متولد شده باشد در صورتی شهروند اسلوونی محسوب می‌شود که هر دو والدین شهروند اسلوونی باشند یا یکی از آنها شهروند اسلوونی باشد و یا کودک هیچ شهروندی دیگری نداشته باشد. پس کودکی که در خارج از خاک کشور اسلوونی متولد می‌شود و یکی از والدینش اسلوونیایی ‌باشد به طور خودکار اقامت کشور اسلوونی را کسب نمی‌کند ولی می‌تواند به دو طریق شهروندی اسلوونی را درخواست نماید. راه اول  درخواست شهروندی کشور اسلوونی هر زمان تا قبل از ۳۶ سالگی و راه دوم درخواست شهروندی کشور اسلوونی پس از ۱۸ سال اقامت دایم (تا ۱۸ سالگی )در کشور اسلوونی می‌باشد. پس تا اینجا دریافتید که اخذ اقامت کشور اسلوونی از طریق تولد برای شهروندان سایران کشورها تا حد زیادی غیرممکن است. درست است که بر اساس قوانین حقوقی کشور اسلوونی نمی‌توان از طریق تولد به اقامت دست یافت مگر اینکه یکی از والدین تابعیت اسلوونی داشته باشد؛ با این وجود، تولد در کشور اسلوونی در اخذ اقامت کشور اسلوونی بی‌تأثیر نخواهد بود.

در صورت تولد در کشور اسلوونی و اقامت ده ساله مجموعا که ۵ سال آن بصورت مستمر قبل از درخواست اقامت دائم در کشور اسلوونی بوده باشد، می‌توان برای اخذ تابعیت کشور اسلوونی در صورت دارا بودن شرایط زیر اقدام نمود:

  • فرد باید تابعیت کشورهای دیگر را ترک یا باطل نماید.
  • فرد باید توانایی خود را در زبان اسلونیایی اثبات کند.
  • فرد باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد.
  • فرد باید فاقد سابقه کیفری در کشور اسلوونی باشد.
  • اقامت ۱۰ ساله در کشور اسلوونی که ۵ سال آن بصورت مستمر قبل از درخواست شهروندی کشور اسلوونی بوده باشد.
  • البته شایان ذکر است که اسلوونی دوتابعیتی را مجاز می‌داند.

 

 

اقامت از طریق تولد فرزند در کشور اسلوونی

اقامت از طریق تولد فرزند در کشور اسلوونی

 

اخذ اقامت اسلوونی از طریق تولد فرزنداخذ تابعیت اسلوونی از طریق تولد فرزند در اسلوونی

با رعایت شرایط زیر، اخذ تابعیت فرزند متولد شده از والدین غیر اسلونیایی انجام خواهد شد.

در صورتی که فرزند متولد شده در کشور اسلوونی به مدت ده سال تمام در اسلوونی اقامت داشته باشد و پنج سال از ده سال به صورت مستمر، این اقامت ادامه پیدا کند، می تواند جهت اخذ تابعیت اسلوونی اقدام نماید.

اخذ اقامت اسلوونی از طریق تولد فرزندشرایط اخذ تابعیت اسلوونی

  1. ترک تابعیت قبلی و یا کشور والدین توسط فرزند متولد شده در خارج از اسلوونی
  2. یادگیری زبان اسلونیایی به صورت کامل
  3. دارا بودن حداقل 18 سال سن برای درخواست تایعیت اسلوونی
  4. نداشتن سابقه محکومیت کیفری در کشور اسلوونی
  5. ده سال اقامت در کشور اسلوونی که حداقل 5 سال آن به صورت مستمر باشد
  6. پدر و مادر فرزند متولد شده در خارج از اسلوونی و یا فرزند متولد شده از پدر و مادر اسلوونیایی در خارج، تحت شرایط خاصی موفق به اخذ تابعیت کشور اسلوونی خواهند شد.

اخذ اقامت اسلوونی از طریق تولد فرزندراه های اخذ اقامت دائم اسلوونی

همان طور که عرض شد، امکان اخذ اقامت دایم اسلوونی و یا اخذ تابعیت اسلوونی با تولد فرزند در اسلوونی، امکان پذیر نیست. اما راههای متعددی جهت اخذ اقامت دایم اسلوونی و اخذ تابعیت اسلوونی وجود دارد. با توجه به اینکه کشور اسلوونی، عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن می باشد، اخذ اقامت دایم این کشور، به منزله اخذ اقامت دایم اروپا قلمداد می شود. ثبت شرکت در اسلوونی و  راه اندازی شرکت ثبت شده در اسلوونی به صورت واقعی، پس از ۵ سال تمدید شرکت، یکی از راههای اخذ اقامت دائم اسلوونی است. ازدواج با اتباع اسلوونی، یکی دیگر از راههای مهاجرت به اسلوونی محسوب می شود. دریافت ویزای کار اسلوونی در صورتی که کارفرما در اسلوونی، پیشنهاد کاری برای متقاضی خارجی کاریابی در اسلوونی صادر نماید، امکان  پذیر است.

اخذ اقامت اسلوونی از طریق تولد فرزندهزینه زندگی در اسلوونی

بر اساس شاخص توسعه و رشد کشور اسلوونی، یکی از ارزانترین کشورهای اروپایی جهت زندگی می باشد. هزینه اجاره واحد مسکونی با 80 متر مساحت حدود 600 یورو و هزینه های زندگی برای هر نفر حدود 300 یورو در ماه می باشد. هزینه های حمل و نقل عمومی نیز نسبتا پایین است و مواد غذایی قیمی نازلی دارند.

اخذ اقامت اسلوونی از طریق تولد فرزندتابعیت مضاعف در اسلوونی

موضوع تابعیت مضاعف، بحث مفصلی در حقوق بین المللی خصوصی و حقوق مهاجرت را به خود اختصاص داده است. دولت اسلوونی، بحث تابعیت مضاعف را پذیرفته است اما تولد فرزند در اسلوونی و اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند در اسلوونی، با پذیرش تابعیت مضاعف همخوانی نداشته و برای اخذ تابعیت از طریق تولد در اسلوونی، لازم است تا تابعیت قبلی ترک شود. تعارض قوانین در حقوق بین الملل، خصوصی و در تخصص وکیل پایه یک دادگستری و آشنا به حقوق بین الملل است.

قوانین به دنیا آوردن فرزند و گرفتن شهروندی در حال تغییر است و کشورها به سمت پایان دادن به این قانون حرکت می‌ کنند. تاکنون کشورهای استرالیا، نیوزیلند، ایرلند، فرانسه، مالتا و هند به این قانون پایان داده‌ اند.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و دو پاسپورت گرفتن برای فرزندتان را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button