اعزام نیروی کار به کشور یونان

کشور یونان ، در جنوب شرقی اروپا و در جنوب شبه جزیره بالکان واقع شده است که پایتخت آن شهر زیبای آتن می باشد . برخی از افراد تصور می کنند چون یونان ، کشوری تاریخی و دارای مهد تمدن و فرهنگی غنی می باشد ، در زمینه صنعت توریسم بسیار مهاجر پذیر بوده و نیاز به نیروی کار دارد . بنابراین از نظر صنعت توریسم و در تولید ناخالص و منبع درآمد زایی آن ، تحت عنوان کشوری مهاجرپذیر مطرح شده است . کشور یونان برای کار مناسب است ولی نیازمند انجام پروسه ای می باشد مهاجرت کاری یونانی برای افراد خارج از اتحادیه اروپا بسیار پیچیده می باشد . با توجه به این که یونان عضو پیمان شینگن است و افراد به راحتی می توانند به سایر کشورهای عضو شینگن سفر کنند و افراد از طریق کار در یونان می توانند به اقامت و سپس تابعیت یونان دست یابند . در کشور یونان تعداد زیادی از مردم مشغول به کار هستند . اگر چه کشور یونان یک نیروی کار نسبتا کوچک است ولی این کشور از کیفیت خاصی در زمینه شغل و کار برخوردار است . کشور یونان ، یک مکان مناسب برای کارگران و کارمندان ماهر و غیر ماهر است که نسبت سایر کشورهای اتحادیه اروپا از هزینه پایین تری برخوردار می باشد . از حیث اهمیت این مقاله توسط مشاورین ارشد موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به موضوع اعزام نیروی کار به کشور یونان اختصاص داده شده است.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در یونان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در یونان توضیح دادیم .

ساختار بندي شغلي در كشور يونان از قرن بيستم تغيير كرد و دلايل تغيير آن نيز به دليل افزايش صنعتي شدن و شهري شدن مي باشد. در كشور يونان صنعت هاي كشاورزي، دريايي و گردشگري جز بخش هاي مهم صنعتي اين كشور به شمار می آیند . در حال حاضر شاخص بيكاري در اين كشور هنوز قابل مشاهده است.

پيش بيني مي شود كه در سال ٢٠٣٠ میلادی مشاغلي مانند خدمات فروش و خدمات كاري شخصي پيشرفت داشته باشند. براي كار كردن در يونان تنها مهارت زبان انگليسي كافي نیست و فرد بايستي زبان يوناني را نيز آموزش ببيند. نام دو شركت بزرگ كشور يونان در زير آمده است كه هر دو از لحاظ استخدام نيروي كار خارجي معتبر هستند ، عبارتند از :

  • Coca-Cola Hellenic and FAGE
  • An Adecco

فرد متقاضی اعزام نیروی کار به کشور یونان باید ابتدا یک درخواست کار دریافت کند و سپس فرم درخواست را از شرکت معتبر یونانی دریافت و رزومه خود را پر نماید. فرم رزومه فرد متقاضی باید حتما به صورت تایپ شده باشد و ارسال عکس به همراه فرم رزومه الزامی نیست. فرد باید رزومه یونانی خود را بسیار دقیق تکمیل کند . لازم به ذکر است که داشتن تجربه عملی فرد برای دریافت کار بسیار مهم است.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در یونان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در یونان ” است .

قابل توجه است که در حال حاضر به دست آوردن ویزای کاری یونان از کشور ایران به راحتی امکان پذیر نیست زیرا نیاز به طی مراحلی دارد. کشوریونان عضو اتحادیه شنگن است و بایستی از قانون اتحادیه اروپا تبعیت کند یعنی  هر کارفرمایی که در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه شنگن می باشد ، بایستی از قانون اتحادیه اروپا تبعیت نماید. بدین صورت که کارفرمای هریک از کشورهای عضو اتحادیه شنگن که قصد استخدام نیروی کاری را دارد ، بایستی ابتدا به مدت 3 ماه ، هر روز در کشور خود آگهی نماید و در صورتی که متقاضی کار و یا نیروی کاری وجود نداشت ، مراتب فوق را در کل اتحادیه اروپا اقدام کند یعنی 3 ماه هروز در کل اتحادیه اروپا ، آگهی  در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار کند ، بنابراین با عنایت به شرایط بالا ، اخذ ویزای کاری بسیار دشوار می باشد مگر افرادی که پیشنهاد کاری  را مستقیما از کارفرمای اروپایی دارند. در واقع ویزای کار یونان یا ویزای D  به افرادی داده می شود که سابقا پیشنهاد کاری داشته باشند و یا به شرکتی که شخص در ایران مشغول به فعالیت می باشد و در یونان نیز شعبه دارد و در مورد افرادی که پیشنهاد کاری از یونان به ایشان داده شده است ، بایستی توانایی و رزومه کاری آن فرد در شرکتی که پیشنهاد کاری داده است تائید شده باشد که طبق قوانین اتحادیه شنگن آگهی استخدام به صورت قانونی انجام گرفته باشد و هیچ شخصی در کل یونان و یا اتحادیه اروپا یافت نشود و یا حتی این امکان وجود دارد که از شخص ودیعه ای نیز اخذ شود. بنابراین ، رد متقاضی می تواند با اخذ ویزای توریستی شنگن ، به اتحادیه اروپا وارد شود و سپس به دنبال شغلی بگردد و در صورتی که موفق به یافتن شغلی نشد ، قبل از اینکه مدت ویزای توریستی لغو شود ، بایستی به کشور متبوع خود بازگردد و مجددا برای ویزای کاری یونان اقدام کند .

اعزام نیروی کار به کشور یونان

اعزام نیروی کار به کشور یونان

اعزام نیروی کار به کشور یونان روش های اعزام نیروی کار به کشور یونان

روش های اعزام نیروی کار به کشور یونان عبارتند از :

  • اعزام نیروی کار به کشور یونان از طریق پیشنهاد کاری که در بالا به طور کامل توضیح داده شده است .
  • اعزام نیروی کار به کشور یونان از طریق ویزای جستجوی کار : مدت زمان ویزای جستجوی کار 6 ماه است که فرد وارد کشور یونان شود و کار مورد نظر خود را بیابد .در این صورت پس از یافتن کار و اجاره مسکن مناسب می تواند خانواده خود را نیز همراه ببرد این مورد در رابطه با اقامت از طریق کار در یونان منطقی ترین راه است که افراد به راحتی می توانند از این طریق اقدام کنند اما لازم به ذکر است که اگر فرد متقاضی کار در یونان در این مدت نتواند کار مورد نظر را بیابد باید به کشور خود بازگردد و دوباره اقدام کند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به یونان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به یونان ” بیاندازید.

 اعزام نیروی کار به کشور یونان مدارک مورد نیاز جهت اعزام نیروی کار به کشور یونان

مدارک مورد نیاز جهت اعزام نیروی کار به کشور یونان به شرح زیر می باشد :

  • داشتن گذرنامه معتبر
  • تاییدیه قرارداد کار
  • پوشش بیمه پزشکی طی اقامت در یونان
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه دریافت شده از نزدیکترین اداره پلیس به محل اقامت درخواست دهنده
  • فرم درخواست ویزا کار بلند مدت تکمیل شده به زبان انگلیسی یا یونانی و امضاء شده توسط فرد متقاضی
  • گذرنامه باید 3 ماه قبل از تاریخ اعتبار ویزا ، اعتبار داشته باشد و دارای صفحات سفید جهت ثبت روادید نیز باشد.
  • ارائه گواهی تاییدیه سلامت که نشان دهد فرد متقاضی در وضعیت کامل جسمی می باشد و بیماری خاصی ندارد.
  • هزینه درخواست ویزا حدودا 10 دلار آمریکا
  • زمان مورد نیاز برای صدور ویزا حدود یک ماه است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت کاری یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که ...

نظرات کاربران
سعيد بهارلوئي

ميکانيک ماشين سنگن آکتروس آکسور اتگو

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، متاسفانه در حال حاضر امکان اعزام نیروی فنی به کشورهای اروپایی وجود ندارد. در صورتی که شرایطی فراهم شد از طریق وب سایت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button