اعزام نیروی کار به کشور هلند

کشور هلند ، یکی از کشورهای شمال غربی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر آمستردام است . کار در کشور هلند ، یکی از محبوب ترین موقعیت های شغلی در اروپا به شمار می رود و باید موقعیت طلایی برای کسب درآمد در اتحادیه اروپا دانست و دارای شرایط بسیار عالی است . کشور هلند یکی از کشورهایی می باشد که پذیرای جویندگان بین المللی است که همواره درهای خود را به روی متقاضیان با مهارت ها و توانایی های بالا باز گذاشته است و شرایط تشویقی را برای این دسته از افراد در نظر گرفته است . اتباع خارجی که قصد کار در هلند دارند باید یکسری شرایط را دارا باشند و بسته به کشوری که تابعیت آنجا را دارند ، نیازمند اجازه کار برای اشتغال در کشور هلند می باشند و در واقع کارکنان خارجی ، موقعیت های شغلی خالی این کشور را پر خواهند کرد ولی اتباع کشورهای اتحادیه اروپا می توانند بدون نیاز به اجازه کاری وارد خاک کشور هلند شوند و نسبت به شغل مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهند . لازم به ذکر است که افرادی که قصد کار در هلند دارند و مدت اقامت آنها نیز بیش از 90 روز می باشد باید اصطلاحا برای دریافت یک اجازه ترکیبی اقدام کنند و منظور از اجازه ترکیبی ، اجازه هم برای اقامت و هم برای کار می باشد و بنابراین اجازه اقامت و اجازه کار دو چیز از هم جدا نشدنی هستند . در این مقاله قصد داریم بیشتر به موضوع اعزام نیروی کار به کشور هلند بپردازیم .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در هلند ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در هلند ” است .

طبق قوانین و مقررات مهاجرتی کشور هلند، باید دانست که برای انجام هر نوع کاری در هلند نیازمند اجازۀ کاری است و به غیر از اتباع کشورهای اتحادیه اروپا که نیازمند داشتن اجازه کاری برای کار در کشور هلند ندارند . مانند سایر کشورهای اروپایی جهت اعزام نیروی کار به کشور هلند، کارفرما باید ابتدا شغل مورد نظر را به مدت ۳ ماه در خود کشور هلند آگهی داده باشد و شخصی با توجه به این شرایط در کشور سوئد حضور نداشته باشد و سپس نیز در کل اتحادیۀ اروپا آگهی داده باشند و باز شخصی برای موقعیت شغلی مورد نظر یافت نشده باشد و متقاضی را به عنوان نیروی کلیدی دعوت به کار نمایند. بنابراین با توجه به توضیحات ارائه شده متقاضی باید دارای توانایی ها و استعدادهایی باشد تا بتواند در خصوص پذیرش در این امر شانس بالایی داشته باشد. در کل یافتن شغل مناسب در یک کشور خارجی امری دشوار است ولی در کشورهایی نظیر کشور هلند با کمبود نیروی جوان کاری مواجه هستند بنابراین یافتن شغل چندان امری دور از ذهن هم نمی باشد.

اعزام نیروی کار به کشور هلند

اعزام نیروی کار به کشور هلند

فرصت های بسیاری برای افرادی که به دنبال کار در کشور هلند می باشند در نظر گرفته شده است. مشاغلی که طیف گسترده ای از شرکت های بین المللی و چند ملیتی ارائه شده است (شرکت های هلندی خود به تنهایی مواردی مانند : گروه ING، گروه سلطنتی این کشور ، گروه شل، یونیلور، فیلیپس و Heineken را در بر خواهد گرفت) ، در حالی که بسیاری از سازمان های استخدامی با هدف استخدام کردن کارمندان خارجی وارد عرصه کار می شوند. کشور هلند به دلیل داشتن اقتصادی پایدار سرمایه گذاری های بسیاری بر بخش استخدام افراد داشته است و به علاوه جمعیت تحصیل کرده که ۱۹ درصد آن را افراد خارجی شکل می دهد ، در خود جای داده است. اگرچه نرخ بیکاری در سال های اخیر افزایش یافته است اما کشور هلند پایین ترین نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است و نرخی که پایین تر از میانگین اتحادیه اروپا خواهد بود. حداقل دستمزد دریافتی در کشور هلند تا حد بسیاری بستگی به سن افراد خواهد داشت . شایان به ذکر است که پیدا کردن کار حقوقی در کشور هلند و سایر کشور های اروپایی و آمریکایی بسیار مشکل می باشد، کار حسابداری و کار رشته IT  جز مشاغلی می باشد که نسبت به دیگر مشاغل دارای فراوانی بیشتری است . شرایط کار مهندسی و کار فنی در کشور هلند نسبت به سایر رشته ها مناسب تر می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به هلند مقاله ” مهاجرت به هلند ”  را مطالعه بفرمایید .

اعزام نیروی کار به کشور هلند شرایط اعزام نیروی کار به کشور هلند

شرایط اعزام نیروی کار به کشور هلند به شرح زیر می باشد :

  • برای اینکه شرایط و صلاحیت های لازم جهت کار در کشور هلند را دارا بود، لازم است که اولاً در زمینه کاری خود به صورت حرفه ای باشد
  • اجازه کار در کشور هلند به صورت اصطلاحا خاص کارفرما می باشد. یعنی اگر متقاضی اجازه کار را از سوی یک کمپانی هلندی دریافت کرده باشد و در صورتی که بخواهد برای کمپانی هلندی دیگری کار کند، این امر امکان پذیر نیست و حداقل باید مدت زمان ۲ سال را برای کمپانی مورد نظر کار کند.
  • متقاضیان باید بین ۱۸ تا نهایت ۴۵ سال سن داشته باشند. اما باید خاطر نشان کرد که متقاضیان زیر ۲۳ سال باید تجربیات و توانائی های لازم با رشتۀ کاری مورد نظر را دارا باشند.
  • مدت اجازۀ اقامت کاری کشور هلند ۳ سال می باشد. حال افرادی که دارای اجازۀ کاری برای ۳ سال متوالی دیگر دارند و از زمانی که اجازۀ کار در کشور هلند را دریافت کردند در خاک این کشور اقامت داشته اند .

در مقاله ” تحصیل در هلند ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در هلند اطلاعات کسب کنید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت کاری یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که ...

نظرات کاربران
Call Now Button