کشور مالزی، یک کشور استوایی می باشد و برای افرادی که مهاجرت می کنند بسیار محبوب است زیرا فرصت های شغلی در این کشور زیاد است و هزینه های زندگی نسبتا کم می باشد. زندگی و کار در کشور مالزی به روش های مختلف امکان پذیر است و بهترین راه برای مهاجرت به مالزی اعزام نیروی کار به کشور مالزی می باشد که توسط یک کارفرمای بین المللی انجام می شود . لازم به ذکر است که یافتن کار در کشور مالزی برای متقاضیان خارجی ممکن است دشوار باشد و تقریبا غیر ممکن است مگر این که فرد سال ها تجربه در زمینه کاری داشته باشد و بسیار تحصیل کرده باشد زیرا کارفرمایان کشور مالزی بیشتر از استخدام کارفرمایان محلی استفاده می کنند تا کارکنان بین المللی .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به مالزی شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به مالزی ” بیاندازید.

کشور مالزی در حال پیگیری برای تبدیل شدن به یک کشور بسیار توسعه یافته با یک اقتصاد شکوفا و یک بازار کار پایدار است و این امر باعث می شود که یافتن کار در مالزی برای متقاضیان دشوار شود. به منظور محافظت از نیروی کار محلی در کشور مالزی، دولت این کشور محدودیت های خاصی را برای اشتغال متقاضیان ویزای کار مالزی تعیین کرده است. از این رو شرکت های مالزی باید محدودیت های استخدام کارگران خارجی را رعایت کنند. شرکت های کشور مالزی در صورتی نیروی کار خارجی را استخدام می کنند که بتوانند ثابت کنند شهروندان مالزیایی قادر نیستند یا مایل به انجام این کار نیستند و این به این دلیل است که مردم کشور مالزی امروزه به خوبی تحصیل می کنند، بنابراین فرد متقاضی کار در کشور مالزی باید شرایط لازم را داشته باشند : حداقل یک لیسانس، ترجیحا یک مدرک کارشناسی ارشد با چند سال تجربه کاری.

اگر مدت استخدام در یک شرکت در کشور مالزی بیشتر از یک ماه باشد، یک قرارداد کتبی اجباری منعقد می شود. حداقل الزامات مربوط به محتوای قرارداد کاری مالزی در قانون استخدام مالزی در سال 1955 میلادی تنظیم شده است.کارفرما باید در قرارداد کاری کشور مالزی، شرایط و ضوابط مربوط به ساعت کاری، شرایط فسخ، اضافه کاری و تعطیلات، و همچنین دستمزد و عنوان دقیق کار و عملکرد را اعلام کند.

تنوع مسیرهای توسعه و تنوع نژادی در بازار کار مالزی پتانسیل جذب نیروی مناسبی را ایجاد کرده است . از طرفی تسهیل قوانین سرمایه‌ گذاری و هزینه پایین‏ تر نسبت به اروپا، آمریکا و حتی دیگر کشورهای آسیا این امکان را به شرکت‏های بزرگ دنیا داده تا علاوه بر ایجاد دفاتر محلی، اقدام به ایجاد تیم ‏های تولید و توسعه در مالزی کنند. بنابراین طبیعی ا‌ست که عوامل فوق باعث شده تا درخواست جذب نیرو در کشور مالزی در زمینه‌ های مختلف به‌ طور تقریباً متناوب امیدوار کننده باشد.

در مقاله ” اقامت در مالزی ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در مالزی اطلاعات کسب کنید .

اعزام نیروی کار به کشور مالزی

اعزام نیروی کار به کشور مالزی

البته برخی از فرصت‏ها در عین حال محدودیت نیز هستند و تقاضای زیاد برای نیروی کار ارزان در مالزی باعث شده تا انبوهی از متقاضیان کار از کشورهای چین، آسیای‏ جنوب‏ شرقی و شبه ‏جزیره ‏هند در صف ورود به بازار کار مالزی باشند. تنوع نژادی در فعالیت ‌های خدماتی به‌ دلیل ارتباط مستقیم با زبان و فرهنگ باعث شده که بخش زیادی از این بازار کار به نیروهای کار با همان نژاد تعلق بگیرد. به این ترتیب نیروی کار ایرانی با بازار کاری مواجه است که مملو از متقاضیان چینی، هندی و مالایی می باشد . همچنین برای بخشی از فرصت‏های کاری علاوه بر زبان انگلیسی فرد متقاضی باید توانایی برقراری ارتباط با چینی‌ زبانان و مالایی‌ زبانان را نیز داشته باشد.

اعزام نیروی کار به کشور مالزی شرایط اعزام نیروی کار به کشور مالزی

شرایط اعزام نیروی کار به کشور مالزی عبارتند از :

  • برای اعزام نیروی کار به مالزی ، گذرنامه فرد متقاضی باید حداقل 18 ماه اعتبار داشته باشد.
  • سن متقاضی اعزام نیروی کار به کشور مالزی حداقل باید 27 سال باشد (به جز در زمینه فناوری اطلاعات، که حداقل سن 23 سالگی است)

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در مالزی ” را مطالعه فرمایید .

اعزام نیروی کار به کشور مالزی مدارک مورد نیاز جهت اعزام نیروی کار به کشور مالزی

مدارک مورد نیاز جهت اعزام نیروی کار به کشور مالزی به شرح زیر می باشد :

  • ارائه گذرنامه اصلی و دو نسخه کپی
  • درخواست ویزا (IMM.47) و 2 نسخه کپی
  • 2 عکس گذرنامه
  • صورتحساب بانکی و تمکن که منابع مالی کافی را نشان می‌دهد
  • بلیط پرواز معتبر در 2 نسخه
  • نامه تصویب اداره مهاجرت مالزی (برای ویزا با مراجع)

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت کاری یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که ...

نظرات کاربران
Call Now Button