اعزام نیروی کار به کشور مالتا

کشور مالتا عضو اتحادیه اروپا واقع در دریای مدیترانه و جنوب قاره سبز اروپا است که دارای کوچکترین اقتصاد در اتحادیه اروپا می باشد اما از نظر رنکینگ در ناحیه اروپای مرکزی جز صنعتی ترین کشورها بر پایه مبنی بر خدماتی-اقتصادی است . صنعت بزرگ قمار و توریسم در کشور مالتا با توجه به وجود جذابیت های گردشگری سبب جذب سرمایه خارجی شده به طوری که این کشور کمتر دچار بحران مالی اتحادیه اروپا شده و نرخ آمار بیکاری در آن بسیار پایین می باشد . این مقاله در مورد اعزام نیروی کار به کشور مالتا می باشد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در مالتا ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در مالتا ” است .

افرادی که به دنبال کار در سطح ابتدایی یا در حال پیشرفت حرفه خود هستند ، کشور مالتا می تواند گزینه مناسبی باشد و مشاغل زیادی برای مهاجرین دارد . در حقیقت بازار کار کشور مالتا در حال رشد است و هزاران فرصت شغلی در حال حاضر وجود دارد. نرخ بیکاری در کشور مالتا در بین پایین ترین سطح اتحادیه اروپا به میزان 3.7 % تا ژانویه 2018 میلادی است. این کشور مکان خوبی برای افرادی است که می خواهند شغل خود را آغاز کنند، تجربه صنعت را کسب کنند و یا تعادل بانک را افزایش دهند. شغل های شناخته شده مهاجر مانند پیشخدمتی، آموزش زبان و اپراتورهای توریستی – البته – در دسترس هستند ولی بسیاری از بهترین مشاغل موجود برای مهاجران در شرکت های تازه تاسیس تکنولوژی و شرکت های بین المللی هستند

یکی از راه های ورود و مهاجرت به کشور مالتا ، اعزام نیروی کار به کشور مالتا می باشد که برای این امر اخذ ویزای کار مالتا نیاز است و در ادامه به این موضوع بیشتر می پردازیم . از جمله ویزای کار کشور مالتا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ویزای پیشنهاد کاری مالتا : این نوع ویزا مختص به افرادی می باشد که از کشور مد نظر خود پیشنهاد کاری دریافت کنند که این نوع پیشنهاد کاری می بایست از طرف یک کارفرما ارائه شود که نشان دهد فرد متقاضی را حمایت می کند . این پیشنهاد کاری باید به مدت ۳ ماه آگهی شود و در صورت عدم وجود همچین نیروی کاری با آن مشخصات مذکور مجددا ۳ ماه در دیگر کشورهای اتحادیه اروپایی به آگهی رسد و باز در صورت نبود یک متقاضی برای آن شغل می توان برای کشور هایی از سایر قاره ها اقدام کرد . بدیهی است که این اقدام بسیار سخت می باشد از مزایای آن این است که فرد متقاضی از همان ابتدا از کار و حقوقی معین برخوردار می باشد و همچنین به همراهان وی نیز از همان اول ویزا تعلق خواهد گرفت. کارگران خارجی پیشنهاد کاری مذکور می بایست از یک کارفرما با صلاحیت و دارای مجوز کسب و کار که اقامت کشور مالتا را دارا می باشد ارائه شود که این اجازه کار در کشور مالتا حداکثر 1 سال اعتبار خواهد داشت و بعد از آن می بایست تمدید شود .
  • ویزای جستجوی کار مالتا : این نوع ویزا متعلق به افرادی است که بعد از کسب امتیازات و شرایط لازمه از جمله شرایط سنی و سابقه کاری و تحصیلی مورد نیاز آن کشور موفق به اخذ این نوع ویزا می شوند که کشور ثانی به وی اجازه کار در خاک کشور خود را در مدت معلوم می دهد و فرد می بایست خود در این بازه زمانی به جستجو کار بپردازد و اگر در این مدت فرد نتوانست استخدام شود می بایست به کشور خود بازگردد. لازم به ذکر است که ویزا همراهان را پس از اشتغال فرد متقاضی و اثبات دریافت حقوق را صادر می کند .
  • ویزای مهارت کاری مالتا : این ویزا به این نحو می باشد که فرد با توجه به شرایط سنی،تحصیلی و سابقه کاری و دیگر پارامتر ها امتیاز بندی می شود و پس از قبولی وی در یک یا دو مرحله بسته به کشور مذکور به اقامت دائم آن کشور دست خواهد یافت و حال بعد از اشتغال به کار و پرداخت مالیات پس از سپری شدن چند سال موفق به اخذ تابعیت کشور دوم خواهد شد.
اعزام نیروی کار به کشور مالتا

اعزام نیروی کار به کشور مالتا

در مقاله ” تحصیل در مالتا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در مالتا اطلاعات کسب کنید .

لازم به ذکر است که افراد خارجی که تابعیت کشور های اتحادیه اروپا را دارا می باشند نیاز به مجوز اشتغال کشور مالتا را نخواهند داشت.

اعزام نیروی کار به کشور مالتا شرایط اعزام نیروی کار به کشور مالتا

فردی که عضو شهروندی اتحادیه اروپا نیست (همچنین به عنوان شهروندان کشور سوم شناخته می شود) باید دارای مجوز استخدام باشد .لازم به ذکر است که در سال 2014 میلادی به دلیل انتشار اطلاعیه حقوقی 160 در سال 2014، مجوز ملیت های ثالث برای کار در مالتا در حال حاضر با استفاده از یک مجوز انجام می شود.این برنامه برای اهالی کشور سوم می باشد که مایل به اقامت و کار در مالتا هستند. در نتیجه، مقامات مربوطه باید یک سند واحد را که به طور معمول به عنوان کارت اعتباری e-Residence معرفی می شود، تولید کند و این کار فرد را قادر می کند تا در مالتا کار و اقامت داشته باشد. مجوز کار در رابطه با اتباع کشور سوم صادر می گردد که با یک کارفرمای خاص برای انجام کار خاص کار می کنند. از این رو کارمندان نمی توانند از این مجوز برای اتخاذ یک شغل متفاوت استفاده کنند یا برای یک کارفرمای متفاوت حتی در زمان نیمه وقت کار کنند. به طور کلی، مجوز استخدام برای مدت حداکثر 1 سال صادر می شود. لازم به ذکر است شهروندان کشورهای ثروتمند باید قبل از ورود به مالتا، باید یک ویزای معتبر داشته باشند، با این وجود برخی از اتباع کشورهای ثالث (مانند اتباع صربستان) مجاز به ماندن در مالت بدون حضور ویزا برای یک دوره زمانی است (به عنوان مثال: اتباع صربستان تنها در صورتی که بخواهند بیش از 90 روز در مالت بمانند باید درخواست ویزا دهند).اتباع کشورهای سوم باید درخواست ویزا در کشورهای خود و به ویژه در ماموریت دیپلماتیک یا پست کنسولی که صدور ویزا به نمایندگی از مالت را صادر می کنند، درخواست دهند . آن دسته از افرادی که به مجوز کار جهت اعزام نیروی کار به کشور مالتا نیاز دارند ، عبارتند از :

  • کارمندان ، به مدت زمانی که انجام وظیفه می کنند.
  • اعضای خانواده شهروندان اتحادیه اروپا، شهروندان EEA / سوئیس که از حق آزادی جنبش استفاده می کنند یا در حال انجام آن هستند.
  • کارمندانی که معمولا در کشور مالتا کار نمی کنند، مانند کارگران فصلی یا زوج های au (یعنی نیمی از مدت زمان درخواست مجوز اشتغال در کشور مالتا کار می کنند)
  • مدیران غیر دولتی و غیر اجرایی خارجی مدیرانی که معمولا در کشور مالتا اقامت ندارند و رابطه کاری با شرکت ندارند و ممکن است در دریافت پاداش مدیر شرکت داشته باشند اما نه در دریافت حقوق

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به مالتا شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به مالتا ” بیاندازید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت کاری یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که ...

نظرات کاربران
Call Now Button