کشور قبرس به دلیل نزدیک بودن به کشور ایران و داشتن شرایط کار مناسب مورد توجه بسیاری از ایرانیان خواهان اعزام نیروی کار به کشور قبرس قرار گرفته است . در زمینه برنامه های کاربردی برای اجازه کار قبرس و ورود کاری به کشور قبرس در حالت کلی نسبت به کار ارائه شده و نظر کارفرمای کشور قبرس و ثبت بخش داخلی اداره مهاجرت قبرس توسط واحد مهاجرت پلیس بررسی خواهد شد . روند درخواست ویزا باید از کشور مبدا و حتما توسط یک قرارداد مهر شده توسط وزارت کار و بیمه تامین اجتماعی انجام شود و در لیست مدارک به سفارت قبرس تحویل داده شود . اعزام نیروی کار به کشور قبرس به این صورت است که اخذ پیشنهاد کاری از این کشور باید در ابتدای امر توسط وزارت خانه امور مهاجرین بررسی شود که این فرصت شغلی در کشور قبرس وجود ندارد و سپس شامل حال سایر افراد شود . سپس مدارک توسط سازمان مربوطه بررسی خواهد شد تا برای ورود فرد متقاضی از طرف وی و پیشنهاد کار او مشکلی وجود نداشته باشد . در نهایت اجازه ورود و ویزا جهت اعزام نیروی کار به کشور قبرس صادر خواهد شد . در این مقاله قصد داریم بیشتر به موضوع اعزام نیروی کار به کشور قبرس بپردازیم .

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت قبرس مقاله ” اقامت در قبرس ” را مطالعه بفرمایید .

بعد از ملحق شدن کشور قبرس در سال 2004 میلادی به اتحادیه اروپا در حال حاضر اتباع این اتحادیه می توانند بدون نیاز به اخذ ویزا برای مشاغل کمتر از 90 روز به راحتی در این کشور مشغول به کار شوند. البته این افراد برای اجازه اقامت خود باید تا قبل از 8 روز نسبت به ثبت نام خود در مرجع مربوطه  اقدام کنند . اما برای بیش از 90 روز فرد می بایست مجوزهای مورد نیاز از سوی کارفرما این فرد دریافت شود ولی اتباع ایرانی که خارج از این اتحادیه هستند نیاز به ویزا دارند که می بایستی ابتدا برای یافتن یک موقعیت شغلی با یک کارفرما ارتباط بگیرند و موفق شوند که یک قرارداد کاری مانند ویزاهای کار کشورهای مختلف یا سایر کشورهای اروپایی را با این کارفرما امضا کنند تا سپس مقدمات دریافت ویزا را فراهم سازند که رقم خوردن این موضوع خود به خاطر عدم حضور فرد امری نشدنی است.

موقعیت بازار کار در کشور قبرس

اتباع ایرانی جهت اعزام نیروی کار به کشور قبرس ،  یک پیشنهاد کاری دارند که البته ناگفته نماند برای صدور مجوز کاری از سوی وزارت کار باید اثبات شود با درخواست از سوی کارفرما یک نیروی کار قبرسی و سپس تبعه ای از اتحادیه اروپا برای این موقعیت وجود نداشته باشد تا نوبت به افراد برسد . جهت به دست آوردن یک موقعیت کاری در قبرس بهترین اتفاق این است که فرد حضور فیزیکی در این کشور با یک اقامت بلند مدت داشته باشد. البته با دریافت ویزای تحصیلی می توان حضور یک ساله در این کشور و کسب تجربه و اخذ مدرک تحصیلی این کشور شانس خود را برای به کار رسیدن در مشاغلی که مورد نیاز است بالا برد . همچنین برای افرادی که امکان حضور در این کشور را ندارند جستجو در سایت ها و آگهی های شغلی این کشور تنها شانس می باشد .

موقعیت بازار کار در کشور قبرس
موقعیت بازار کار در کشور قبرس

زبان انگلیسی در کشور قبرس بسیار رواج دارد اما اگر فرد متقاضی بخواهد با یک نیروی کار محلی مقایسه شود اولین اصل مقایسه تسلط به زبان یونانی است که می تواند از همان ابتدا کار اشخاص را سخت کند. فارغ التحصیلان و دانشجویان بین المللی که شرط زبان را فراهم کند بیشترین شانس را برای ورود به بازار کار حرفه ای در این کشور دارند، البته در صورتی که این مجوز از سوی اداره مهاجرت با نرخ بیکاری بسیار بالای این کشور به یک تبعه خارجی داده شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در قبرس می توانید مقاله ” تحصیل در قبرس ” را مطالعه فرمایید .

در حال حاضر مشاغلی در قبرس یافت می شود که بازار بهتری برای به کار رسیدن یک نیروی خارجی دارد و این موقعیت ها در صنایعی از قبیل مهندسی برق، فناوری اطلاعات و مخابرات و امور مالی بیشتر مشاهده می شود. بیشترین سهم در تولید ناخالص داخلی کشور قبرس را صنعت گردشگری دارد و اگر یک تبعه خارجی به زبان محلی این کشور (یونانی) تسلط داشته باشد برای به کار رسیدن در این بخش و مشاغلی از قبیل مشاور املاک، خدمات، حمل و نقل دریایی و انرژی می تواند با شانس بیشتری به دنبال یک موقعیت کاری باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اعزام نیروی کار به کشور قبرس

نرخ آمار بیکاری بالا، شرایط کار در قبرس را برای مهاجران بسیار سخت کرده و رکود اقتصادی در سال 2019 در این کشور باعث شده تا مردم خود همین کشور نیز برای به کار رسیدن با مشکل روبرو باشند ولی در برخی از مشاغل تخصصی هنوز نیاز به نیروی کار در این کشور مشاهده می شود و با وجود اوضاع نه چندان مطلوب شرایط کار در قبرس اگر یک تبعه خارجی بخواهد این مسیر را طی کند نیاز به برآورده کردن شرایط و مدارکی می باشد که این مدارک عبارتند از :

  • ارائه پاسپورت با حداقل 3 سال اعتبار
  • دریافت ویزای اولیه برای ورود به کشور قبرس که از سوی سفارت قبرس در محل اقامت فرد صادر می شود.
  • ارائه بیمه نامه برای شهروندان خارجی اجباری می باشد
  • قرارداد اجاره یک خانه یا آپارتمان برای حداقل 1 سال چهت کار در قبرس
  • توافق نامه استخدامی از سوی کارفرما برای حداقل 1 سال
  • دریافت نامه عدم سوء پیشینه از کشور محل اقامت جهت اعزام نیروی کار به قبرس
  • تکمیل فرم های مورد نیاز ویزا و هزینه های بررسی پرونده  جهت اعزام نیروی کار به کشور قبرس
  • نامه ای بابت تضمین که از سوی بانک ارائه می شود
  • ارائه گواهینامه های تست ها پزشکی از مهمترین مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار در کشور قبرس می باشد .

در مقاله ” مهاجرت به قبرس ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به قبرس اطلاعات کسب کنید .

علاوه بر مدارک فوق فرد نیاز به دانش یک وکیل برای تهیه این مدارک و اطمینیان از بابت دریافت ویزا خواهد بود.

2/5 - (4 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت کاری یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که ...

نظرات کاربران
محمد حسین خیل

سلام ایرانی عزیز بنده از افغانستان مزاحم میشوم من به ویزای کاری قبرس جنوبی ضرورت دارم دور از لطف تان نخواهد بود اگر کمک ام کنید شماره واتسپ من 93779709562+

آتیه آفرینان

با سلام. باید از طریق سفارت کشور خودتون اقدام کنید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button