اعزام نیروی کار به کشور فنلاند

کار در کشور فنلاند برای افرادی که خواهان کار در اروپا هستند می تواند گزینه مناسبی باشد زیرا شرایط کار در این کشور رو به پیشرفت است و نرخ بیکاری این کشور هر سال کمتر می شود ولی ضعف اصلی پیدا کردن کار در کشور فنلاند ، زبان سخت فنلاندی می باشد ، به گونه ای زبان سخت فنلاندی حتی دانشجویان بسیاری را به سمت سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان ، اتریش و سوئیس به جای کار در فنلاند سوق می دهد. براساس بررسی های انجام شده توسط دولت فنلاند ، این کشور در سالهای نزدیک دچار کمبود نیروی متخصص خواهد شد . کشور فنلاند ، یکی از کشورهایی است که از نظر برابری حقوق و شرایط مناسب کار و قوانین کار از بهترین ها در دنیا می باشد.  برابری حقوق زن و مرد در فنلاند و قوانین حمایتی از نیروی کار عواملی می باشند که این کشور را به یکی از بهترین کشورها در زمینه خدمات اجتماعی تبدیل کرده است . معمولا فرد جهت کار در کشور فنلاند نیاز به دریافت اقامت دارد یعنی فرد بدون دریافت اقامت و مجوز اقامت ، اجازه کار در کشور فنلاند نخواهد داشت . البته این موضوع برای برخی از کشورها متفاوت است که فرد پس از یافتن کار باید از اداره کار ابتدا مجوز کار دریافت کند و سپس درخواست اجازه اقامت دهد اما در کشور فنلاند فرد با پیدا کردن کار مستقیم می تواند درخواست مجوز اقامت دهد و این تصمیم گیری با اداره مهاجرت فنلاند است که آیا مجوز اقامت برای فرد صادر می شود یا خیر . در این مقاله قصد داریم بیشتر به موضوع اعزام نیروی کار به کشور فنلاند بپردازیم . البته در سال های اخیر سخت گیری های زیادی بابت دریافت ویزا و اقامت های کاری در کشور فنلاند دیده می شود و فرد باید با یک پیشنهاد کاری قوی اقدام به دریافت اقامت کاری فنلاند و مهاجرت به فنلاند از این روش داشته باشد .

شما می توانید برای مهاجرت به فنلاند مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به فنلاند ” را مطالعه فرمایید .

اعزام نیروی کار به کشور فنلاند انواع مجوز اقامت کاری جهت اعزام نیروی کار به کشور فنلاند

انواع مجوز اقامت کاری جهت اعزام نیروی کار به کشور فنلاند عبارتند از :

  • مجوز اقامت برای نیرو کار فصلی :  اگر فردی برای کار فصلی یا کار موقت به فنلاند قصد مهاجرت کاری دارد باید درخواست اقامت کارگر فصلی بدهد که نهایت تا ۹ ماه است و به مشاغل خاصی از جمله  گیاه زراعی ، کار جنگلداری و کار فستیوال و جشنواره اعطا می شود.
  • مجوز اقامت برای یک فرد شاغل : این نوع اقامت برای افرادی صادر می شود که جهت کار در فنلاند می توانند در برخی مشاغل عمومی مشغول به کار شوند و نوع کاری و دسته بندی شغلی مشخصی برای آنها تعیین نشده است به عنوان مثال مشاغل آشپز ، نظافتچی و پرستار بچه
  • سایر مجوز های اقامت برای کار در کشور فنلاند : برخی مجوزهای اقامت برای کار در کشور فنلاند به افرادی خاصی و مختص به یک شغل خاص صادر می شود و فرد باید در همان شغل مربوطه مشغول به کار شود. از جمله این مشاغل عبارتند از : موقعیت های رهبری شرکتی ، پست های تخصصی ، پست های پژوهشگر ، کار در حوزه علم، فرهنگ و هنری و دوره های کارشناسی
اعزام نیروی کار به کشور فنلاند

اعزام نیروی کار به کشور فنلاند

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در فنلاند ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در فنلاند ” است .

  • کار بر اساس مجوز اقامت دیگری : اگر فرد اقامت دیگری دارد که در آن اقامت به او مجوز کار داده شده است برای کار در کشور فنلاند نیاز به دریافت مجوز اقامت دیگری ندارد. به عنوان مثال فردی که به عنوان همراه به فنلاند آمده است و اجازه کار دریافت کرده است می تواند بدون نیاز به دریافت مجوز اقامت دیگری در کشور فنلاند مشغول به کار شود.
  • مجوز اقامت برای فردی که موفق به اخذ مدرک تحصیلی خود از یکی از دانشگاه های فنلاند شده است . برای فردی که در کشور فنلاند فارغ تحصیل شده است می تواند قبل از اتمام دوره تحصیل خود درخواست اقامت کاری بدهد که این نوع اقامت کاری تا نهایت ۱۲ ماه اعتبار دارد و قابل تمدید نیست.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور فنلاند دارید می توانید مقاله ” تحصیل در فنلاند ” را مطالعه نمایید.

برای اعزام نیروی کار به کشور فنلاند یا به عبارتی برای دریافت مجوز اقامت و ورود به کشور فنلاند عموماً فرد نیاز به پیشنهاد کاری دارد و برای صدور پیشنهاد کاری در فنلاند بر خلاف سایر کشور های اتحادیه اروپا نیازی به ۳ ماه ثبت آگهی در فنلاند و ۳ ماه ثبت آگهی در اتحادیه اروپا نیست و تنها تائید اداره مهاجرت لازم است تا فرد بتواند مجوز اقامت دریافت کند و در فنلاند مشغول به کار شود. در اکثر موارد، ویزاهای کاری و مجوز های اقامتی فنلاند که به فرد اجازه کار در این کشور را می دهد، فرد نیاز به پیشنهاد کاری قبل از اقدام برای دریافت اقامت دارد مگر برخی موارد ، مانند زمانی که فرد درخواست اقامت پس از تحصیل در کشور فنلاند دارد و نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی از ابتدا ندارد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت کاری یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که ...

نظرات کاربران
کیان پیشکار

سلام شرایط اعزام چگونه است ؟

سارا جوادی

با سلام بستگی به رشته تحصیلی و سوابق کاری شما دارد. پیشنهاد میکنم با واحد مشاوره گروه آتیه آفرینان تماس بگیرید تا همکاران ضمن بررسی شرایط شما بهترین راه را به شما پیشنهاد کنند.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button