اعزام نیروی کار به کشور فرانسه

کشور فرانسه یکی از بهترین کشورهای اروپایی می باشد که سالانه گردشگران زیادی را از کشورهای مختلف از جمله ایران به خود جذب می کند . فرانسه ، کشوری مدرن در اروپا و عضو اتحادیه اروپا دارای صنعت گردشگری گسترده و شرکت های تولید متنوع و امکانات و تسهیلات زندگی فراوان می باشد . فرانسه ، کشوری توریستی و تاریخی ، کشوری با سابقه استعماری و با داشتن قوانین مدنی و حقوقی قوی و دارای نقش فعال در سیاست ها و بازار تجارت جهانی و یکی از جذاب ترین کشورها برای بازدید و اقامت و مهاجرت است ولی این کشور با توجه به زمینه تاریخی و شرایط اقتصادی و رشد جمعیت و غیره شروع به سیاست گذاری هایی برای محدود کردن مهاجرت کاری به کشور کرده است تا به بهبود وضعیت اقتصادی خود و کاهش بیکاری و کمبود کار و حفظ موقعیت خود در بحران اقتصادی جهان بپردازد . این سیاست ها شامل موانع زیاد برای کار افراد خارجی می شود و منجر به کاهش ظرفیت های ویزای کاری و کاهش احتمال اقامت اتباع خارجی شده است . با این که هر ساله شرایط کاری مناسبی از طریق شرکت ها اعلام می شود ولی موانع قانونی باعث می شود از شانس کمتری برخوردار باشند . همچنین به علت سیاست یکپارچه سازی فرانسه برای کمتر کردن ناخالصی هویت فرانسوی بیش از قبل باعث می شود از ورود به مهاجران کاری پرهیز گردد . به همین دلیل اگر فرد برای سرمایه گذاری ویژه ای یا ایجاد کار جدید یا دارای استعداد و طرح های کارآمدی داشته باشد که نظر مقامات را جلب کند احتمال بیشتری اخذ ویزا یا مجوز کار دارد . همچنین لازم است بدانید که کشور فرانسه هر ساله در چه زمینه هایی نیروی کار جذب می کند . در مجموع کشور فرانسه از لحاظ امکانات ، فرهنگ ، شرایط و حقوق کاری ، کشوری مناسب برای کار می باشد ولی محدودیت های بسیار و فرآیند ورودی سختی برای تازه کاران در این کشور وجود دارد که باعث کاهش شانس و تقاضا برای مهاجرت به این کشور شده است . امید است با ارائه این مقاله با عنوان اعزام نیروی کار به کشور فرانسه در انتخاب مقصد راهنمایی لازم را به عمل آورده باشیم . همچنین در صورت تمایل شما می توانند با مشاورین مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان در ارتباط باشید .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در فرانسه ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در فرانسه ” است .

طبق داده های نظر سنجی نیروی کار فرانسه می توان دریافت که محدودیت هایی برای اتباع خارجی شاغل در بخش دولتی، الزامات سخت گیرانه برای مشاغل خاص در بسیاری از مشاغل برای مهاجران تازه وارد وجود دارد . این گزارش بخشی از مجموعه 6 مطالعه موردی در مورد نتایج بازار کار در میان مهاجران به کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که نشان می دهد مهاجرانی که از سال ۲۰۰۰ وارد کشور فرانسه شدند در یک سال پس از ورودشان ، تقریبا نیمی از مهاجران در بازار کار فعال بودند، اما پس از 9 سال در کشور  فرانسه، نرخ فعالیت آنها را تقریبا به اندازه کارگران بومی برابر دیدند. با این حال، نرخ اشتغال آن ها بیش از 10 درصد پایین تر از کارگران بومی در سال ۲۰۱۱ میلادی اعلام شد،این شواهد مبنی بر وجود موانع ساختاری برای موفقیت در بازار کار می باشد . تجزیه و تحلیل ها  نشان می دهد که منطقه  مبدا  مهاجران ، سطح تحصیلات، دلیل مهاجرت و جنسیت از جمله عواملی می باشد  که با نتایج ارزیابی و حضور در بازار کار مرتبط می باشند. به عنوان  مثال، در طی سالهای  ۲۰۰۹-۲۰۱۱ میلادی مهاجران جدید از شمال آفریقا و کشورهای جنوب صحرای آفریقا  تمایل بسیار بیشتری به انجام  فعالیت های غیر ماهر در سراسر حوزه اشتغال داشتند. علاوه بر این، شرایط اقتصادی نیز که به  شکل نتایج اشتغال خود را نشان می دهد ، بیانگر نوعی رکود اقتصادی می باشد . بازار کار کشور فرانسه بسیار فعال است به طوری که هر روز حدود 10،000 شغل از بین می رود و 10،000 شغل ایجاد می شوند.

اعزام نیروی کار به کشور فرانسه

اعزام نیروی کار به کشور فرانسه

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در فرانسه ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در فرانسه توضیح دادیم .

اعزام نیروی کار به کشور فرانسه راه های اعزام نیروی کار به کشور فرانسه

راه های اعزام نیروی کار به کشور فرانسه عبارتند از :

  • اعزام نیروی کار به کشور فرانسه از طریق دعوت نامه کاری : در این روش فرد باید یک دعوتنامه از یک کارفرمای مقیم کشور فرانسه داشته باشد که ابتدا باید آگهی شغل موردنظر به مدت 3 ماه در کشور فرانسه و 3 ماه در اتحادیه اروپا به چاپ برسد و در صورتی که در این مدت متقاضی برای این کار یافت نشد سپس کارفرما می تواند از دیگر کشورها نیروی خود را استخدام کند . این روش در کل اتحادیه اروپا یکسان می باشد و روشی سخت و زمان بر می باشد و اخذ ویزای کار از این روش تقریبا غیر ممکن است .
  • اعزام نیروی کار به کشور فرانسه از طریق مهارت یا داشتن سابقه کاری : کشور فرانسه به دلیل اقتصاد رو به رشدی که دارد هرساله افراد متخصص زیادی را در زمینه های مختلف مورد نیاز خود جذب می کند . برای کار در کشور فرانسه احتیاج به به سابقه کاری خواهد داشت . فرد می تواند با درک صحیح از تخصص و زمینه کاری خود درخواست کسب ویزای مهارت (Skilled Visa ) کند و اگر در رشته خود کارآمد و مفید باشد و سابقه کاری کافی داشته باشد می تواند از طریق ویزای کار وارد کشور فرانسه شود . این نوع ویزا می تواند به صورت کوتاه مدت و بلند مدت برای فرد صادر شود . ویزای کوتاه مدت که به مدت 6 ماه صادر می شود باید از سوی یکی از شرکت ها و یا سازمان ها برای فعالیت های اجتماعی و یا فرهنگی در این کشور به فرد داده می شود . در ویزای بلند مدت ، کار به افرادی داده می شود که اقامت دائم فرانسه را داشته باشند و برای افراد متخصص با مدت زمان 4 سال صادر می شود . اشخاص برای دریافت این ویزا باید از شرایط زیر برخوردار باشند : تایید کارفرما برای فعالیت در کشور فرانسه که کارفرما می تواند در خارج از فرانسه زندگی کند و نیروی خود را برای فعالیت به این کشور بفرستد .

یکی از روش های مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به فرانسه ” اطلاعات کسب کنید .

اعزام نیروی کار به کشور فرانسه عوامل مهم جهت اعزام نیروی کار به کشور فرانسه

از جمله عوامل مهم جهت اعزام نیروی کار به کشور فرانسه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • نرخ اشتغال، اشتغال و نرخ بیکاری که برای درصد جمعیت 15 تا 64 ساله در نظر گرفته شده است از اهمیت والایی برخوردار است.
  • ناامنی بازار کار: پیش بینی می شود که اغلب زیان های مالی ناشی از خطر بیکاری باشد.
  • فشار کاری
  • نرخ متوسط درآمد
  • کیفیت درآمد

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت کاری یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که ...

نظرات کاربران
Call Now Button