کشور انگلیس مقصد جذابی برای کارکنان خارجی و بسیاری از شرکت های جهانی می باشد . اغلب اتباع خارجی یک مزیت نسبت به همکاران و رقبای بریتانیایی تبار خود دارند زیرا آنها حداقل به یک زبان دیگر به غیر از زبان انگلیسی تسلط دارند که یک ویژگی ارزشمند و قابل توجه می باشد . در این کشور همواره تقاضای زیادی برای سخنگویان و افراد مسلط به زبان های خارجی در زمینه های مختلف شغلی از قبیل مهندسی ، معلمی ، سیاست مدار محلی و فروشنده وجود دارد و به طور کلی افرادی که مهارت های بالایی در زبان های خارجی دارند از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند . در این مقاله قصد داریم بیشتر به موضوع اعزام نیروی کار به کشور انگلیس بپردازیم .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در انگلیس ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در انگلیس ” است .

برای اعزام نیروی کار به کشور انگلیس ، کشور انگلستان الزامات ضروری را برای داوطلبان و افراد مشغول به کار در این کشور تعریف کرده است . در صورتی که فرد نیاز به مجوز کار در کشور انگلیس داشته باشد باید مهارت های زبانی فرد در سطح بالایی باشد. بسیاری از اتباع خارجی که در کشور انگلیس مشغول به کار هستند برای ورود به سیستم کاری نیاز به مجوز دارند. برای کشورهای عضو اتحادیه‌ اروپا و برخی از این کشورها نیازی به اخذ مجوز کار وجود ندارد. مجوز کار طبق یک سیستم مبتنی بر امتیاز صادر می ‌شود. در صورتی که فرد به عنوان یک متخصص وارد کشور انگلیس می شود فرد باید از سوی یک شرکت انگلیسی پیشنهاد کار دریافت کند و کارفرما نقش حامی فرد را دارد. آنها می ‌توانند برای فرد درخواست مجوز کار کنند.

افراد بسیاری به دنبال یافتن کار در کشور انگلیس هستند تا از این راه بتوانند جهت اخذ اقامت کاری انگلستان  اقدام کنند ولی باید در نظر گرفت اخذ ویزای کار کشور انگلیس دارای شرایط خاصی می باشد که عملا این کار را برای افراد مشکل کرده است . اخذ ویزای کار در کشور انگلیس و یا به عبارتی روند اعزام نیروی کار به کشور انگلیس دارای مراحل گوناگونی است. مرحله اول بدین صورت است که فرد متقاضی از یک فرد واجد شرایط که دارای شرکت معتبر در انگلیس است دعوت نامه کاری دریافت کند و البته کارفرما نیز باید شرایط ویژه ای داشته باشد. این موقعیت شغلی باید ابتدا در انگلیس آگهی شود که این آگهی در دو مرحله انجام می شود : ۳ ماه در داخل کشور انگلیس و ۳ ماه در سراسر اتحادیه اروپا. در صورتی که کارمند مورد نظر پیدا نشود شرکت مربوطه می تواند از سایر کشورها از جمله ایران نیروی کار بگیرد . بنابراین این روند بسیار پیچیده و زمان بر می باشد و درصورت تمایل به نتیجه گیری زودتر بهتر است افراد متقاضی کار و ویزای کار، از طریق سازمان ها و موسسات استخدام کمک بگیرند.

اعزام نیروی کار به کشور انگلیس | کشور انگلیس | اقامت انگلیس | مهاجرت به انگلیس
اعزام نیروی کار به کشور انگلیس | کشور انگلیس | اقامت انگلیس | مهاجرت به انگلیس

شما می توانید برای مهاجرت به انگلیس مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به انگلیس ” را مطالعه فرمایید .

بنا بر قراردادی که بر اساس لیست رسمی مشاغل مورد نیاز کشور انگلیس با مؤسسه ITWR از این کشور منعقد شده است، اعزام نیروی کار به انگلیس در رشته ‌های پرستاری، عمران، مکانیک، الکترونیک و کامپیوتر صورت می پذیرد . لازم به ذکر است که با توجه به اینکه رشته پرستاری جز مشاغل مورد نیاز شدید کشور انگلیس است، بر اساس این تفاهم نامه در مرحله اول برای تعداد ۱۰۰ پرستار صلاحیت دار، پیشنهاد شغلی ارائه شده است اما در مورد سایر مشاغل، مراحل اعزام نیروی کار به انگلیس باید بر اساس ضوابط قانونی این کشور و به صورت موردی برای هر داوطلب با ارائه رزومه و بررسی موقعیت ‌های شغلی موجود توسط وکلای انگلیسی انجام شود. پرستاران جهت اعزام نیروی کار به کشور انگلیس لازم است حداقل 3 سال تحصیلات دانشگاهی، حداقل یک سال سابقه کار، مدرک زبان انگلیسی آیلتس آکادمیک با نمره ۷ یا مدرک OET با حداقل نمره B را داشته باشند. این افراد مطابق تعهد طرف انگلیسی بعد از 8 ماه تا 1 سال موفق به اخذ مجوز کار در انگلیس می ‌شوند. با توجه به محدودیت تعداد موقعیت شغلی برای پرستاران داوطلب در کل کشور و پیش بینی استقبال بسیار بیشتر از ظرفیت موجود، تدابیر لازم برای اولویت بندی داوطلبان صورت گرفته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در انگلیس می توانید مقاله ” تحصیل در انگلیس ” را مطالعه فرمایید .

لازم به ذکر است که تعداد فارغ ‌التحصیلانی که ۶ ماه بعد از فارغ ‌التحصیلی آنها وارد بازار کار انگلیس می ‌شوند افزایش یافته است .به طور کلی دانشجویان رشته ‌هایی مانند مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، معماری و مهندسی برق بیشترین نرخ اشتغال تمام‌ وقت در انگلیس را دارند و همچنین رشته‌ های هنرهای زیبا، هنرهای نمایشی و مطالعات رسانه کمترین نرخ اشتغال را به خود اختصاص داده‌‌ اند. اگرچه میزان اشتغال در چند سال اخیر بهبود پیدا کرده است ولی این بدین معنا نیست که تمام فارغ ‌التحصیلان به راحتی مشاغلی را که دوست دارند به‌ دست می ‌آورند، هنوز هم باید برای به دست آوردن شغل دلخواه آنها بسیار تلاش کنند.

اما در حالت کلی افرادی که در دانشگاه های خود کشور انگلستان تحصیل می کنند و ویزای 6 ماهه جستجوی کار این کشور را دریافت می کنند به نسبت دیگر افراد از شانس بالاتری برای استخدام برخوردار هستند.پس پیشنهاد می شود در ابتدا برای ویزای تحصیلی و پس از آن برای ویزای کاری اقدام نمایید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت کاری یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که ...

نظرات کاربران
محرم صفری

کاشی کار هستم

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز درحال انگلستان نیروی کار از ایران جذب نمیکند. پیشنهاد میکنم با واحد مشاورین گروه آتیه آفرینان تماس بگیرید تا ضمن دریافت اطلاعات بیشتری از شما ، شما را بهتر راهنمایی کنیم.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button