کشور مجارستان ،یکی از کشورهای اروپای مرکزی می باشد که پایتخت آن شهر بوداپست است . اعزام نیروی کار به کشور مجارستان یکی از راه های مهاجرت به مجارستان می باشد که در شهرهای بزرگ مجارستان مانند بوداپست ، میسکولک و دبرسن ، فرصت های شغلی بسیاری یافت می شود . مثلا بخش اقتصادی شهر بوداپست به عنوان یکی از بخش های توسعه یافته در مجارستان در نظر گرفته می شود که به عنوان یکی از مناطق اقتصادی خوب در اروپا است . همچنین حوزه فناوری در این شهر در حال رشد و توسعه است ، بنابراین اگر فردی در این زمینه مهارت داشته باشد می تواند آینده شغلی خوبی در مجارستان داشته باشد . اما لازم است بدانید که خارج از شهرهای بزرگ ، موقعیت های شغلی به خوبی شهرهای بزرگ نیست اما با این وجود فرصت های کاری وجود دارد . به عنوان مثال آموزش زبان انگلیسی در مناطق روستایی کشور مجارستان یکی از مشاغل رایج برای متخصصان غیر اروپایی با تخصص بالا خواهد بود .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در مجارستان ” را مطالعه فرمایید .

جهت اعزام نیروی کار به کشور مجارستان لازم است بدانید که نرخ بیکاری در کشور مجارستان در سال 2020 برابر 7/3 است ودر فاصله بین سال های 2015 تا 2020، درآمد ناخالص داخلی (GDP) مجارستان، رشد قابل ملاحظه 18 درصدی داشته است که از متوسط اروپا بیشتر بوده است.

اعزام نیروی کار به کشور مجارستان  – شرایط اعزام نیروی کار به کشور مجارستان

اگر فرد متقاضی اعزام نیروی کار به مجارستان ، شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا ساکن کشور مجارستان باشد نیاز به ویزا یا اجازه کار نخواهد داشت ولی در صورتی که از شهروندان اتحادیه اروپا نباشد، نیازمند اخذ ویزای کار کشور مجارستان یا اجازه کار در این کشور است که این برنامه از طریق اداره مهاجرت مجارستان انجام می شود و با یک قرارداد کار معتبر بین متقاضی و یک شرکت مجارستانی شروع شده و روشی بسیار پیچیده و وقت گیر می باشد . فرد بایستی دعوتنامه ای از جانب یک کارفرما از کشور مجارستان جهت کار در مجارستان دریافت کند. برای دریافت این دعوت نامه بایستی 3 ماه در این کشور آگهی با شرایط جذب نیروی کار درج شود و در صورتی که، فردی متقاضی شغل مورد نظر نبود بار دیگر این آگهی به مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا درج شود ، حال اگر کسی متقاضی دریافت این شغل نبود دعوت نامه برای فرد ارسال می شود که امری غیر ممکن به نظر می رسد. در ضمن شما برای دریافت کار در کشور مجارستان داشتن دانش زبان مجاری نیاز است.

در مقاله ” مهاجرت به مجارستان ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به مجارستان اطلاعات کسب کنید .

اعزام نیروی کار به کشور مجارستان

اعزام نیروی کار به کشور مجارستان

اعزام نیروی کار به کشور مجارستان فرصت های شغلی جهت اعزام نیروی کار به کشور مجارستان

از محصولات صادراتی کشور مجارستان می توان به غلات، زغال سنگ، مواد غذایی، سوخت و الکتریسیته، ماشین آلات و … اشاره کرد که در این راستا نیازمند نیروهای کار بیشتری هستند .

اعزام نیروی کار به کشور مجارستان مراحل اعزام نیروی کار به کشور مجارستان

مراحل اعزام نیروی کار به کشور مجارستان عبارتند از :

  • یافتن شغل مورد نظر در کشور مجارستان : فرد می تواند یافتن شغل مناسب به روزنامه های چاپ کشور مجارستان مراجعه کند . لازم به ذکر است که روزنامه های انگلیسی زبان هم وجود دارد که در آن ها آگهی جذب نیرو نیز درج می شود.
  • تهیه رزومه مناسب جهت یافتن کار در کشور مجارستان بسیار اهمیت دارد. هدف اصلی از ارسال رزومه، ارائه اطلاعات مورد نیاز شغل مورد نظر فرد به کارفرمای مجارستانی است. هرچه فرد سابقه اجرایی قوی تری داشته باشد امکان مجاب کردن کارفرما برای استخدام آسان تر می شود . اگر رزومه فرد مورد تائید قرار بگیرد، از وی برای مصاحبه دعوت خواهد شد.
  • اقدام برای اخذ مجوز کار در مجارستان : مجوز کار برای متقاضیان اعزام نیروی کار به مجارستان بایستی انجام شود که برای هر متقاضی متفاوت بوده و به شایستگی او و نوع شغلی که در کشور مجارستان خواهید داشت بستگی دارد. در ایتدا یک کارفرما یا شرکت مجارستانی اعلام نیاز برای جذب نیرو در زمینه شغلی خاصی می کند . زمانی که 90 روز آگهی در اداره مذکور به اتمام برسد و نیروی مناسب جذب نشده باشد، کارفرما می تواند برای دریافت اجازه کار نیروی خارجی از اتحادیه اروپا  اقدام کند و همچنین اگر دوباره 90 روز از آگهی گذشت و نیروی کار از اتحادیه اروپا پیدا نشد کارفرما میتواند از خارج از اتحادیه اروپا نیروی کار جذب کند. پس از صدور اجازه کار، فرد می تواند برای دریافت ویزای کاری با مراجعه به سفارت کشور مجارستان در کشور خود، اقدام کند .
  • آخرین مرحله اعزام نیروی کار به کشور مجارستان ، مهاجرت و ورود به کشور مجارستان می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت مجارستان مقاله ” اقامت در مجارستان ” را مطالعه بفرمایید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت کاری یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که ...

نظرات کاربران
Call Now Button